
brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
T1 Hattı inşaa ediliyor.

Bursa BB tarafından modern ulaşımı il merkeziyle buluşturacak olan Heykel-Garaj T1 tramvay hattı inşaat çalışmalarına Kurban Bayramı'nda da devam edecek.

http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolg ... 26550.html
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ne oluyor rayın yanında? Mesela merak ettim, bizim köyde de beton oluyor da. Belki şu mesaj ve fotoğraflar sorduğun soruya cevap olabilir, bilmiyorum eğer doğru anladı isem.alabay yazdı:Bu beton dökme bana biraz garip geliyor. Yani, buradan alışık değilim belki, ama sanki ray yanı betonla doldurulursa pek iyi olmaz … gibime geliyor. Yoksa?
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6473#26473
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sizin orada kesin zift oluyordur, bizde kafa calismadigi icin yok, verdigim linke baktin mi, orada arkadasimiz bir seyler yazmis okudun mu? Ya okumadan her zamanki gibi "ama burada boyle degil" tribindesin ya da cidden bazen eksik anliyorsun, hangisi oldugunu cozebilirsem bende ona gore davranayim, bu sekilde cunku hep ben bosu bosuna kiziyormusum gibi oluyor.alabay yazdı:Rayın direk yanında beton olması mantıklı mı? Zift olmamalı mı? Beton rayın altında olmamalı mı sadece? Beton yeterince gevşek mi ki çatlamaz?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sen herhâlde metinde sözedilen o aralığı kastediyorsundur. Bence o durumu hiç kurtaramaz, çünkü beton zamanla dökülürse (sarsıntı vs), o aralık etraf gelecek için (kastım onlarca senelik) o şekilde kalmaz. Olsa olsa büyük bir aralık yapmak gerekirdi. Veya işte zift/asfalt, onu her zaman söküp, yeniden yapabilirsin. Nitekim sokaklarımız da genelde betondan yapılmıyor, bazı otobanlar hariç.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hattın inşaatı hakkında az da olsa bildiğim kadarıyla bilgiler aktarayım ve bilgilerimiz tazeleyelim:
Stadyum caddesi tamamen asfaltlanmış. Çarşamba, Altıparmak ve Külürpark (Depo yolu) kupları için çalışmalar ileri zamanlarda yapılacak. Bu üç kavşak noktasında öncelikli bağlantı Altırparmak'a gerçekleşecek.
Bayramın ikinci Altıparmak'ta hafriyat çalışmaları başlamış ve bugün itibariyle nerdeyse Çatalfırın'a gelmek üzere. Bu arada toplamda dört şeritli yolun iki şeridi çıkış (Heykel), bir şeridi iniş (Çekirge) olarak kullanılıyor.
Çarşamba ise daha önceden haberi verilmiş olan asfaltma çalışmaları bitirilmiş ama bu bölümde hala 200-250 metrelik bölümde ray döşemesi yapılacak.
İnönü Caddesi'nde ise çalışmalar iki etaba ayrıldı. Birinci etap Demirtaşpaşa-SGK, ikinci etap Atatürk Caddesi kesişimi-Demirtaşpaşa. Demirtaşpaşa-SGK arasında ki çalışmalar SGK önünden başlamış ve burada beni şaşırtan nokta ise SGK binasının önünde ray döşeme çalışmaları başlamış 20-25 metre uzunluğunda ray döşenmiş idi.
Tramvay hattı üzerindeki inşaat çalışmalarının beşinci ayağı sanırım Adliyenin oradan (Uluyol) başlayacak. Ayrıca şuan açıkçası kolay sayılacak olan işler yapılıyor. Düz cadde üzerinde asfaltı kaz, dolgu işlemini yap, zemini düzenle, temeli at, rayı otuttur tekrar beton ve asfalt. Açıkçası şuan için basit işlemler yapılıyor.
Stadyum caddesi tamamen asfaltlanmış. Çarşamba, Altıparmak ve Külürpark (Depo yolu) kupları için çalışmalar ileri zamanlarda yapılacak. Bu üç kavşak noktasında öncelikli bağlantı Altırparmak'a gerçekleşecek.
Bayramın ikinci Altıparmak'ta hafriyat çalışmaları başlamış ve bugün itibariyle nerdeyse Çatalfırın'a gelmek üzere. Bu arada toplamda dört şeritli yolun iki şeridi çıkış (Heykel), bir şeridi iniş (Çekirge) olarak kullanılıyor.
Çarşamba ise daha önceden haberi verilmiş olan asfaltma çalışmaları bitirilmiş ama bu bölümde hala 200-250 metrelik bölümde ray döşemesi yapılacak.
İnönü Caddesi'nde ise çalışmalar iki etaba ayrıldı. Birinci etap Demirtaşpaşa-SGK, ikinci etap Atatürk Caddesi kesişimi-Demirtaşpaşa. Demirtaşpaşa-SGK arasında ki çalışmalar SGK önünden başlamış ve burada beni şaşırtan nokta ise SGK binasının önünde ray döşeme çalışmaları başlamış 20-25 metre uzunluğunda ray döşenmiş idi.
Tramvay hattı üzerindeki inşaat çalışmalarının beşinci ayağı sanırım Adliyenin oradan (Uluyol) başlayacak. Ayrıca şuan açıkçası kolay sayılacak olan işler yapılıyor. Düz cadde üzerinde asfaltı kaz, dolgu işlemini yap, zemini düzenle, temeli at, rayı otuttur tekrar beton ve asfalt. Açıkçası şuan için basit işlemler yapılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hızlı gidiş umarım sıkıntısız bir gidiştir, resimlerden gördüğümüz kadarı ile daha önceki hattaki çalışmaya göre daha düzgün bir iş yapılıyor, ama gerçekten şimdi sen yazınca aklıma takıldı, hiç altyapı deplasesi gerektirmedi mi? Yani içme suyu ya da kanal bağlantılarına dokunulmuyor herhalde binaların? Çünkü bu ciddi bir iş çıkartıyor ortaya, yine aynı şekilde tramvay yolunun geçtiği caddede drenaj için ekstra bir çalışma oldu mu onu merak ediyorum, gerçi zaten yokuş çıkıp inen bir yerde olduğu için hatta su duracak bir yer yok gibi ama düzlüklerde durum nedir? Yağmur yağdığında Bursa'da şu İstanbul'da bildiğimiz sorunlar yaşanıyor mu?
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hat boyunca zaten sürekli bir eğim söz konusu. Yani doğal yoldan drenaj var ama Uluyol ve Çarşamba beni korkutuyor. Çarşamba bölgesi bir nevi kendini kurtarıyor ama özellikle birçok kez İnönü Caddesi ile Uluyol kesişim noktasında çokça su birikintisine denk geldim. Çünkü tam o bölgede köprülü kavşak var su tam olarak akacak yerini yani yolunu bulamıyor. Bir de Kent Meydanı'nın önü o şekilde oluyor. Oralar için elbette birşey ler düşünmüşlerdir (umarım
)

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnşallah, bazı şeylerden ders çıkartmış olmak lazım, tabii aslında pek çok şeyi başka başka şekillerde yapmak lazımda biz dile getirince biraz havada kalıyor, keşke işi bilenler bu işe artık ağırlıklarını koysalar. İstanbul'da T4 te yağmurda yaşananları düşündükçe kafayı sıyırıyorum, ah bir de o yağmurda orada çalışanların durumunu sormak lazım, her işin kendine göre bir zorluğu var ama bizim o T4 e emek verenlerin hakkı ödenemez bana göre. Su drenajı önemli mesele, genel olarak büyük kentlerimizde böyle bir sıkıntı var, yetersiz altyapı, fazlaca çöp/atık maddenin sokaklardan kanal girişlerini kapatıyor olması ve maalesef bazen kötü mühendislik, mesela suyun gidecek yolunu bulamaması? Yolunu bulamayana göstereceksin, maharet oradamustafaguler yazdı:Hat boyunca zaten sürekli bir eğim söz konusu. Yani doğal yoldan drenaj var ama Uluyol ve Çarşamba beni korkutuyor. Çarşamba bölgesi bir nevi kendini kurtarıyor ama özellikle birçok kez İnönü Caddesi ile Uluyol kesişim noktasında çokça su birikintisine denk geldim. Çünkü tam o bölgede köprülü kavşak var su tam olarak akacak yerini yani yolunu bulamıyor. Bir de Kent Meydanı'nın önü o şekilde oluyor. Oralar için elbette birşey ler düşünmüşlerdir (umarım)
