brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Geçen hafta Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe yerel tv kanalı olan olay TV'ye katılmıştı ve şuan gündemde olan nostaljik tramvay ve Heykel-Kent Meydanı tramvay hattı hakkında konuştu ve yanında tv kanalına iki tane animasyon getirmiş.
İlk animasyon nostaljik tramvay ile ilgili ve bu hat tek ray üzerinde 2 tramvay gidip gelmesi ile oluşacak. Cumhuriyet Caddesinin doğu girişinde iki ray olacak ve orası bir nevi diğer tramvayı bekleme ve durak olacak. (İstanbul'da İstiklal Caddesinde Galatasaray Lisesinin inünde olduğu gibi)
İkinci animasynda ise şehir merkezini dolaşan tramvay hattı ile ilgiliydi ve bu hatta saatin ters yönünde hareket ederek yolun sağ tarafını kullanıyor ve bu hatta tek ray olarak işaa edilecek.
Animasyonlardan gözlemlerim bu kadar. Bu arada nostaljik tramvay hattı ile ilgili inşaat çalışmalarının en geç Ağustos-Eylül ayıları gibi başlaması ön görülmekte.
İlk animasyon nostaljik tramvay ile ilgili ve bu hat tek ray üzerinde 2 tramvay gidip gelmesi ile oluşacak. Cumhuriyet Caddesinin doğu girişinde iki ray olacak ve orası bir nevi diğer tramvayı bekleme ve durak olacak. (İstanbul'da İstiklal Caddesinde Galatasaray Lisesinin inünde olduğu gibi)
İkinci animasynda ise şehir merkezini dolaşan tramvay hattı ile ilgiliydi ve bu hatta saatin ters yönünde hareket ederek yolun sağ tarafını kullanıyor ve bu hatta tek ray olarak işaa edilecek.
Animasyonlardan gözlemlerim bu kadar. Bu arada nostaljik tramvay hattı ile ilgili inşaat çalışmalarının en geç Ağustos-Eylül ayıları gibi başlaması ön görülmekte.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Belediyenin planladığı tramvay hatları ve Bursaray bittiğinde şekildeki gibi olacak.
http://img717.imageshack.us/img717/5462/bursaj.jpg
not: Çizimi siteye yüklemeyi bilmediğim için link verdim.
http://img717.imageshack.us/img717/5462/bursaj.jpg
not: Çizimi siteye yüklemeyi bilmediğim için link verdim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çizim için teşekkürler, şimdilik ben sizin yerinize küçük halini buraya koyuyorum, resmin büyük halini arkadaşın verdiği linkten görüntüleyebilirsiniz.
Bursa tramvay hatları projesi beni bayağı bir sevindirmişti, hala da sevindiriyor da bazı yerlerde acaba çift hat zorlansa daha iyi olmaz mı sorusunu sormadan edemiyorum, bir de hatlar aslında birbiri ile pek çok noktada temas ediyor, bu daha farklı işletmeleri de mümkün kılıyor. Umarım Bursa özellikle İstanbul' un yaptığı yılan gibi ya da kendi içinden dışarı çıkmayan tramvay hatları hatasına düşmeden, eski İstanbul' da olduğu gibi ya da gerçek modern sistemlerde olduğu gibi bu şebeke içerisinde farklı işletme varyasyonlarına da yer verir.
Bursa tramvay hatları projesi beni bayağı bir sevindirmişti, hala da sevindiriyor da bazı yerlerde acaba çift hat zorlansa daha iyi olmaz mı sorusunu sormadan edemiyorum, bir de hatlar aslında birbiri ile pek çok noktada temas ediyor, bu daha farklı işletmeleri de mümkün kılıyor. Umarım Bursa özellikle İstanbul' un yaptığı yılan gibi ya da kendi içinden dışarı çıkmayan tramvay hatları hatasına düşmeden, eski İstanbul' da olduğu gibi ya da gerçek modern sistemlerde olduğu gibi bu şebeke içerisinde farklı işletme varyasyonlarına da yer verir.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Şu an için belediye sadece yeşil ve turuncu hatları çift hat olarak planlıyor. Bana kalırsa kırmızı ve mor hatlar da çift hat olmalı.Kent meydanı hattına gelirsek bu hattın Altıparmak cad. bölümünü 2 farklı, Atatürk cad. bölümünü ise 3 farklı tramvay kullanacak.Bu nedenle Altıparmak ve Atatürk cad. çift hatlı olarak yapılsa yeterli olur diye düşünüyorum.bazı yerlerde acaba çift hat zorlansa daha iyi olmaz mı sorusunu sormadan edemiyorum,
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Merakımdan soruyorum, cadde genişliğimi yetersiz yoksa tek yön olduğu için mi olmayacağını düşünüyorsunuz?mustafaguler yazdı:Altıparmak Caddesinde zaten çift hat olacak ama tek yön olan Atatürk Caddesinde çift yön olması imkansız.Altıparmak ve Atatürk cad. çift hatlı olarak yapılsa yeterli olur diye düşünüyorum.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Atatürk caddesi şuan 4 şeritli bir yol ve şuan bu yolun 3 şeridi kullanılıyor ama parklanmalar yüzünden ne yazık ki 2 şeride düşüyor ve şehir merkezinin belini oluştıran bir caddedir Atatürk Caddesi.Esat yazdı:Merakımdan soruyorum, cadde genişliğimi yetersiz yoksa tek yön olduğu için mi olmayacağını düşünüyorsunuz?mustafaguler yazdı:Altıparmak Caddesinde zaten çift hat olacak ama tek yön olan Atatürk Caddesinde çift yön olması imkansız.Altıparmak ve Atatürk cad. çift hatlı olarak yapılsa yeterli olur diye düşünüyorum.
Atatürk Caddesine şehir içinde çalışan tüm dolmuşlar(İstanbulda ki gibi transir dolmuşlar değilde bildiğimiz normal otomobil yani max 5 kişilik araçlar), şehir merkezine çıkan tüm özel ve belediye otobüsleri, taksiler ve diğer özel araçlar (şirket araçları) kullanmakta. Orada ki trafik karmaşasını siz tahmin edin.
"Atatürk caddesinde çift taraflı tramvay nasıl işletilir?" şöyle; bir sıralar Atatürk caddesini Zafer plaza'nın oradan İnönü caddesine kadar yerin altına alma projesi vardı eğer bu gerçekleşirse işte o zaman Atatürk Caddesi tamamen yayalara bırakılacağında karşılıklı tramvay işletilebilir ama bu hali ile işletilmesi çom güz ve Bursa halkı bunu kaldıramaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben caddenin darlığı ve parklanma problemini anlayabiliyorum, bunun planlama ile çok alakası yok. Bazı yerlerde evet planlamanın kıtlığı yüzünden olabiliyor ama sanırım ben o caddeyi biliyorum, daha önce de yazmıştım rezalet bir trafik vardı orada Mustafa Bey de izah etmiş zaten ordaki durumu. Parklanma çok büyük sorun ve maalesef ülkemizde çözülebilecek bir sorun gibi de görünmüyor, ayrıca zaten 3 şeritlik bir caddede gidiş geliş tramvay olabilmesi için o caddenin yoğun bir trafiğinin olmaması gerekir ki bu da bizim değil büyük küçük şehirlerimizde bile pek mümkün değil. Yani ben burada planlayanların kıt düşünmesi değil de eldeki imkanların ancak bu kadar zorlanabilmesi olarak görüyorum.
Diğeri olsa süper olurdu, kim istemezdi ki? Bence en başta işletecek olanlar isterdi. Benim bu sorunlara karşı tek çözümüm gidiş ve gelişlerin başka sokaklardan/caddelerden yapılabilmesi bu işi çözenlerde bu şekilde çözmüş zaten. Bizde de olabilir ama işte orada yönetim kademelerinde ya da teknik kademedeki bazı kişilerin zorlamamak adına "olmaz abi" demeleri öne çıkıyor ve olmuyor
Diğeri olsa süper olurdu, kim istemezdi ki? Bence en başta işletecek olanlar isterdi. Benim bu sorunlara karşı tek çözümüm gidiş ve gelişlerin başka sokaklardan/caddelerden yapılabilmesi bu işi çözenlerde bu şekilde çözmüş zaten. Bizde de olabilir ama işte orada yönetim kademelerinde ya da teknik kademedeki bazı kişilerin zorlamamak adına "olmaz abi" demeleri öne çıkıyor ve olmuyor
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ama sonucta Bursa kücük bir sehir degil, trafigi de cabasi. Bahsettiginiz caddelerde ki trafigi sonlandirmanin imkani yok. Toplu tasimayi islah edebilirsiniz belki ama özel arac trafigini nasil engelleyebilirsiniz? Girisi tamamen yasaklamak yayalastirmak, bunlar güzel projeler umarimda yapilir fakat oraya girmesine izin verilmeyen arac trafigi icin bir cözüm var olacak mi?
Eger olacak sa ne ala, tramvay bir sekilde yapilir ama simdi yapilirken o ikinci yol icin yer birakilmasi lazim yani planlarin biraz fazla ileriye dönük olmasi lazim, yani dedigim gibi cok bildigimizden degil, bunlari belediye de düsünüyordur insallah ve gercekten planlar iyi isleyecek gercekci sistemler icin yapiliyordur, cünkü maalesef böyle tek hat isletmeleri artik pek cözüm olamiyor. Bakalim belki de Bursa' da ise yarar.
Eger olacak sa ne ala, tramvay bir sekilde yapilir ama simdi yapilirken o ikinci yol icin yer birakilmasi lazim yani planlarin biraz fazla ileriye dönük olmasi lazim, yani dedigim gibi cok bildigimizden degil, bunlari belediye de düsünüyordur insallah ve gercekten planlar iyi isleyecek gercekci sistemler icin yapiliyordur, cünkü maalesef böyle tek hat isletmeleri artik pek cözüm olamiyor. Bakalim belki de Bursa' da ise yarar.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Belediye mutlaka bu konuda bir çözüm üretir.Yolu kapatıp nerden giderseniz gidin gibi bir tavır takınılması imkansız.Girisi tamamen yasaklamak yayalastirmak, bunlar güzel projeler umarimda yapilir fakat oraya girmesine izin verilmeyen arac trafigi icin bir cözüm var olacak mi?
Bu caddelerin trafiğe kapatılmasının haricinde başkan Altepe Bursa merkez için Londra'daki gibi ücretli girişin de gündemlerinde olduğundan bahsetmişti.
Ücretli giriş uygulanırsa şehir içine özel araçlarla yapılan girişin büyük oranda düşeceğini tahmin ediyorum.Özel araçlarda büyük oranda azalma sağlanırsa şehir içinde tek gidiş-tek geliş + çift hatlı tramvay rahatlıkla uygulanabilir.