4. sayfa (Toplam 10 sayfa)
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 10:12
gönderen Mehmet Kasım
70 km tramvay hattı çok ilginç. İlk defa bu kadar uzun tram hattı duyuyorum. Demek ki olabiliyormuş. Samsuna gider mi? Taep varsa neden olmasın. Ama ağ mantığı içinde bakarsak kurt gibi uzun sistem olmaz ama talep ona göre şekilleniyorsa ne yapacağız? Bu hatta birde kuzey-güney hattı lazım desek ama yolcu talebi yoksa yapmaya değer mi?
Birde şu var hattın batıda BAFRA'ya kadar yapılması için fizibilite rapru yapılmış ama fizıbıl çıkmamış diye okumuştum bir yerlerde. Ama o fizibilite raylı sistem diyordu ve Ankara'dan bir proje idi. TCDD ile ilgili olabilir. Tramvay ise farklı olabilir.
GÜN OLURDA KİŞİ BAŞI MİLLİ GELİRİMİZ 20.000 DOLAR OLURSA SİNOP-SAMSUN ARASINA BÖLGESEL TREN İŞLEMTESİ YAPMAK LAZIM.
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 10:22
gönderen alabay
Ben o tramvayı iyi biliyorum. Binmedim, ama duraklarında durdum ve hattı inceledim (2002, arabayla yoldaydık). İşletmesi muazzam muntazam. Tek hat olduğu hâlde, arada açılan köprüler olduğu için, vakit kaybı olmasın diye alternatif yolları bile var, bu o hattın büyük bir özelliği. Tabiİki tuzlu deniz suyu biraz zorluk çıkartıyor, ama yine de iyi bir sistem. Oturmuş, bakımlı ve plânlı. Ama zaten oranın kentleri de harika, hele hele Antwerpen/Anvers (biraz içeride kalıyor), Oostende, Brugge ve Zeebrugge. Brüksel'i hiç katmayalım, Belçika aşık olunacak bir yer bence.
B. Alabay
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 12:15
gönderen Esat
Abartma Başar, Brüksel yahu berbat bir yer. Bir de ikinci bir konu bahsi geçen yer Karadeniz kıyı kentleri, sen Karadeniz deki bir kıyı kenti ile Antwerp i bir mi tutuyorsun, birisinde denizin hemen dibinde koca dağlar yükseliyor. Bence Karadeniz sahilindeki tüm kentlerde ancak doğu-batı kent içi işletmeleri olabilir, diğer türlü içerilerde kalan ilçelere gidecek sistemler tramvaydan daha yüksek kapasiteli olmalı, yani Başar' ın kabul etmediği ismi ile HRS, ya da kabul ettiği ismi ile Şehir treni diyelim. Başka illerin yakın ilçelerine ise zaten tren çalışsın, yani metro, tramvay şehir içinde çalışması yetmiyormu da başka illerin ilçelerini de ihya etsin. Ben yönetici olsam bunu kabul etmem.
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 13:34
gönderen alabay
Brüksel berbat değildi, sen yine nerelerinde süründün?!
Konumum Laeken Caddesi'ydi.
Antwerpen'i şehir olarak saydım, burada mukaise için Oostende'den geçen o Kusttram. Onun Antwerpen ile pek alâkası yok.
O kıyı bölgelerinde tram-train de olabilir, bir kaç kez misalini vermiştim. Şu en en çok Karlsruhe'de kullanılıyor. Ama bugün gazetede okudum, Karlsruhe artık tramvayların fazlalığını kaldıramıyor, merkezde 1 dakika aralıkla geçtikleri için, yaya bölgesinde insanlar yürüyemez hâle geldiler. O yüzden yerin altına almayı düşünüyorlar.
B. Alabay
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 13:37
gönderen Esat
İşte Brüksel de yapılmış tek doğru, şey. Şehrin en işlek güzergahında tramvaylar yer altında çalışıyorlar sistemin ismi Pre-Metro. Burada peron yükseklikleri orta bölümde alçaltılmış durumdadır, 2 tramvay aracı arka arkaya yanaşabilir ama toplam peron boyu bir metro dizisine uygun, ayrıca sistemin tamamı sinyalizasyonlu ve şimdiden metro gibi takip etmeye uygun. İleride kapasite tramvayı ve HRS yi aştığı zaman burası için yapmaları gereken sadece araç satın almak, ya da sistemi yaparken kullandıkları diğer metro araçlarından transfer ederek peronları yükseltmek olacak ve al sana bir gecede metro diyecekler.
Ama konumuz Samsun Başar, sürekli olarak başka yerleri anlatıyorsun, Samsun ve diğer Karadeniz sahil kentlerinde ben bundan daha farklı bir hat tipi olabileceğini düşünmüyorum ve hiçte uzunda bir hat değil.
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 15:22
gönderen alabay
Karadeniz'i tanımadığımı örtbas etmeye çalışıyorum
Çok merak ettiğim bir yer.
B. Alabay
Gönderilme zamanı: 16 Eyl Çrş, 2009 17:43
gönderen Doğukan
Başar abinin verdiği linkte bu resim dikkatimi çekti sanki Samsun Tekkeköy sahil arasındaki yola benziyor. Tren hattı olmasaydı tramvay burdan geçebilirdi.
Gönderilme zamanı: 17 Eyl Prş, 2009 09:33
gönderen kemal
Bu üstteki resim Oestende sahil tramvayı mı acaba
Gönderilme zamanı: 17 Eyl Prş, 2009 12:18
gönderen alabay
Oostende'den *de* geçiyor. Bütün deniz sahilini geziyor, Fransa udundan Hollanda ucuna kadar.
B. Alabay
Gönderilme zamanı: 24 Eyl Prş, 2009 11:43
gönderen Mehmet Kasım
Deniz kıyısından giden tramvay Samsun için emsal değil bence. Samsun'daki sistem deniz kıyısından değil iç kısımlardan gidiyor. yerleşimin yoğun olduğu bölgeelrden geçiyor. Hattın Bafra'ya kadar uzaması tramvay olarak değilde LRT olarak olabilir. Ama bunun fizıbıl olmadığını okumuştum.
O raporlar güncellenmeli. Belki değişikliğe uğramıştır. Ben şahsen ÇARŞAMBA-SAMSUN-BAFRA arasında banliyö hattı gibi bir şey yapılmasına sıcak bakarım. İstenirse bu tramvaydan bağımsız olarak denize sıfır yapılabilir. Böyle bir hattın yolcu taşıyacak kadar potansiyelinni olduğunu düşünüyorum.
Samsun'dan Çarşamba, Ünye, Fatsa gibi 3 büyük ilçeye hitap eden ORDU BÖLGESEL TREN İŞLETMESİNEDE SICAK BAKIYORUM.
Samsun-Ordu Raybüs işletmesi
Gönderilme zamanı: 19 Kas Prş, 2009 16:42
gönderen Mehmet Kasım
http://www.yurthaber.com/haber/rayli-si ... 223733.htm
SAMSUN (İHA) - Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen Hafif Raylı Sistem Projesi'nin güzergahının Belediyeevleri Kavşağı'na kadar uzatılması için çalışma başlatıldı.
Kasım 2008 tarihinde inşaatına başlanan projenin yapım çalışmaları aralıksız sürerken, OMÜ ile şehir merkezi arasındaki 16 kilometrelik güzergahın uzatılması, ulaşım sisteminden daha çok verim alınması için Devlet Demir Yolları ile görüşmeler başlatıldı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Hafif Raylı Sistemi Projesi'nin devam ettiğini ve 2010 yılının ekim ayında projenin tamamlanmasının planlandığını söyledi. 16 kilometrelik koridorda inşaat işinin ocak içerisinde tamamlanmasının planlandığını dile getiren Yılmaz, projenin yüklenici firmasının belirlenen tarihten daha önce sistemi teslim etmek için gayret gösterdiğini kaydetti.
Şubat ayı sonunda limandan ilk kompleksin indirileceği müjdesini veren Yılmaz, "Proje devam ederken, belediye olarak sistemin Belediyeevleri Kavşağı'na kadar uzatılmasını gerekli görüyoruz. Bunun için Devlet Demir Yolları'nın hattını kiralamayı düşünüyoruz. Taleplerimizi ilettik, sıcak bakıldı. Yeni bir hat yapılması şeklinde değil ancak mevcut hat üzerinde iyileştirme ve düzenleme yapılmasıyla birlikte raylı sistem Belediyeevleri'ne kadar gidebileceğini kanaatindeyiz. Görüşmeleriz devam ediyor" dedi. Yılmaz, sistemin 200 kişilik çalışma grubuyla işleyeceğini de sözlerine ekledi.
Gönderilme zamanı: 30 Ara Çrş, 2009 17:59
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18313
Samsun'dan iyi haberler gelmeye devam ediyor, tabi büyük oradan görsel eksiğimiz var ama olsun artık. Bir karadeniz kentimizin kent içi raylı sisteme kavuşması güzel bir başlangıç olacak, diğer taraftan projesi Ulaşım A.Ş. tarafından yapılan Trabzon kent içi raylı sistemide bu projenin hizmete geçmesi ile birlikte hız kazanacaktır diye inanıyorum.
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Raylı Sistem Projesi'nde ilk trenin şubat ayında hatta olacağını belirterek, toplam 16 trenin gelmesinin ardından eylül ayında projenin açılışını gerçekleştireceklerini söyledi. Yılmaz, tren imalatçısı firmanın trenlerin ilk kombisini şubat ayı sonunda göndereceğini belirterek, "Trenin test edilmesi için 2.5 kilometrelik yol hazırlanmasını istediler. Vagon imalatçısı , eski Tekel idaresinin bulunduğu depoyu da bizden istiyor. Depo eksik olduğu takdirde trenlerin işletme, kaldırılma, yapım ve bakım düzenleriyle ilgili mekanik işler tamamlanmamış oluyor. Önümüzdeki şubat ayının sonunda bitireceğimizi düşünüyoruz"dedi.
Bizim 16 adet trenimiz var. 16'sı da eylül ayında tamamlanacak ve bir aksilik olmasa açılışını gerçekleştireceğiz. Bu tren hattında gelişli gidişli tren sirkülasyonu olacak. Trenlerin her biri 2 milyon 500 bin Euro civarında. 8 tren gelişte 8 tren gidişte olacak. Üniversitenin altındaki nizamiyeye kadar 31 dakikada ulaşmış olacağız. Üniversitesinin orda indiğinizde aynı biletle servis araçları ile öğrencileri yurtlara kadar taşıyabilecek" diye konuştu.
Projenin şu aşamada Belediyeevleri'ne kadar, Bandırma Müze Gemisi'ne kadar uzatılmasını istediklerini ancak ihale kapsamında olmayan bu ilavenin maliyetinin 5 milyon dolar olduğunu vurgulayan Yılmaz, "Sorunun kolaylaşabilmesi için TCDD "nin kullanılmayan bir hattının raylarını yenileyerek maliyeti biraz azaltacağız. Gidiş gelişli değil, tek hatlı olarak düşünüyoruz ve bunun için de TCDD ile görüşüyoruz"dedi.
Tabii toplamda 16 araç deniyor, bu 16 setmi 16 araçmı bunu tam anlayamadım açıkçası, yani aynı anda seferde 16 set olacağını anlıyorumda, belkide araçları tekli olarak kullanacaklardır, tabii kentin yolculuk ihtiyacı nedir, 16 araç tekli olarak yetecekmi? Bunun arızası var yedeği var, ne bileyim bence hazır alım yapmışken, sonra başka araç almaya uğraşmadan aynı seri araçlar ile devam ederek 24 e çıkartmaları kendi faydalarına olacaktır diye düşünüyorum.
Tabi Samsun belediyesinin imkanlarınında çok geniş olmadığını düşünüyorum, zaten hattın uzatılması ile ilgili düşüncede dahi içinde düştükleri bir çıkmazı aşmak için çözüm arayışlarına girmişler, umarım TCDD ile anlaşarak en uygun şekilde bu uzamayıda gerçekleştirirler.