brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 21 Haz Prş, 2012 00:07

İşletme çizimdeki istasyonların sırasına göre olacak 1'den - 16'ya , yani saat yönünün tersi yönde.

Yeşil çıkışı ise sağ alttaki kavşaktan olacak.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Haz Pzt, 2012 18:39

Sonunda T1 hattının ihalesinin yapıldığını görebildik. İspanyol firma en düşük teklifi vermiş. Şimdi sıra KİK'te. İhale onaylandıktan sonra Bursa İMO şubesi itirazda bulunacağını açıklamıştı ama bakalım ne olacak.
Bursaray´ın T1 hattı olarak adlandırılan Heykel-İnönü Caddesi-Uluyol-Kent Meydanı-Çarşamba Pazarı-İpekiş-Stadyum-Altıparmak-Çakırhamam-Heykel güzergahının ilk aşama ihalesi, BURULAŞ’ta yapıldı.
BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy´un başkanlığında gerçekleştirilen ihaleye 5 firma katıldı. 25 milyon 255 bin TL tahmini bedelle yapılan ihalede en düşük teklifi 17 milyon 978 bin TL´yle İspanyol Comsa SA şirketi verdi. İhaleye; İtalyan Coopsette Soc.Coop firması 41 milyon 645 bin TL, Gülermak AŞ 25 milyon 904 bin TL, E-M Elektrik Sistemleri Ltd. Şti. 21 milyon 471 bin TL, Öztimur Yapı Proje 21 milyon 621 bin TL bedelle katıldı.
http://www.bursa.bel.tr/heykel-garaj-tr ... ber/10645/

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Haz Pzt, 2012 19:04

T1 hattının ikinci etabı olan Heykel-Terminal etabıda artık gündemde. Bu da demek oluyor ki Bursaray'ın Terminal'e gitmesi imkansızlaştı. Bursaray'ı Terminal'e götüremeyen bu yönetime yazıklar olsun. Uzun yıllar sonra bu hat öyle ya da böyle yapılması tekrar gündeme gelecek geleceğin yönetimi şuan ki yönetimin kulaklarını çok çınlatacak. Sırf şehir merkezinde ki tünelden kaynaklanan maliyet yüzünden bu hatta tramvay yapılıyor yazıklar olsun. Ama onlara göre bu hatta yolcu potansiyeli deyip suyun üstüne çıkmaya çalışacaklar ama yemezler ileriyi tek gözle gören sayın yöneticiler.

T2 Heykel-Terminal etabından sonta T3 Yeşil-Çekirge hattı olacak. Bu hat Yeşil'den başlayarak Setbaşı, Atatürk Caddesi(Heykel), Zafer Plaza, Altıparmak, Stadyum, Çelik Palas,Çekirge Caddesi ve Çekirge Meydanında son bulacak. Daha sonra ise Çekirge Meydanından Çekirge Devlet Hastanesi (Eski adıyla SSK), Dikkaldırım, Hüdavendigar Parkı (Yapımı devam ediyor), Timsah Arena Stadyumu (Yapımı devam ediyor) ulaşacak. Bu hattın diğer bir koluda Beşevler'e ulaşacak. Neyse bunları daha sonra konuşuruz, şuan gündemizde T1 var.
BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy; ikinci aşaması Terminal, üçüncü aşaması da Yeşil-Çekirge olan tramvay hatlarındaki eğimlerin teknik açıdan sorun oluşturmadığını, ikinci ve üçüncü aşama güzergahların ihalelerinin de en kısa zamanda yapılacağını söyledi.
http://www.bursa.bel.tr/heykel-garaj-tr ... ber/10645/

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Haz Pzt, 2012 22:17

Bu raylardan şimdi hat tek bir yönde mi işleyecek? Yani karşı istikamete gitmem gerekse, yürüyeceğim. Hayatımda çok şebeke gördüm, bunu görmedim. İnanamıyorum. Hayret! :shock:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Haz Pzt, 2012 23:17

Sadece T1 ring olacak. T2 ve T3 normal çift ray şeklinde olacak

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Haz Sal, 2012 08:44

Bu T2 ve T3 nerede olacaklar ki? Ayrıca T1 bence problematik. O zaman yapmasınlar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Haz Sal, 2012 22:19

Resim

Kesinleşen tramvay hatları yukarıda anlattığım gibi çalışacaklar. Şuanda mevcut olan Bursaray ve nostaljik hattı da buna eklersek aşağıdaki sistem ortaya çıkıyor,


Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Çrş, 2012 09:30

Vay be, bir harita! Teşekkür ederim, nihayet gözümde canlandırabildim. Bu tek raylı ring oyuncağı beni acaip rahatsız ediyor. Gereksiz bir şey. Ve problem yaratacak, bak demedi demesin kimse.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 27 Haz Çrş, 2012 21:06

Yapıldığı andan itibaren kapasitenin üstünde çalışacak. Osmangazi ve Şehreküstü istasyonunda inenlerin çoğu Cumhuriyet caddesi ve Heykel'e çıkıyor. Bu 2 istasyonda çok dikkat ediyorum tren bir anda boşalıp aynı istasyonda bir anda dolabiliyor. Tabi ki 3-4 vagonlu bir trenden inen insanların çoğu heykele gitmeyecektir ama büyük çoğunluğu bu tramvayın geçtiği güzergahlara gidecektir. Ve bu 3-4 vagonlu koca trenden inen insan topluluğu (bazen o kadar yoğun oluyor ki metroya bile binemeye biliyorsunuz) bu tramvaya aktarma yaptırmaya zorlanacak, böylece İstanbul'da gördüğümüz o metrobüs manzaralarını bizde tramvayımızda görmüş olacağız. Tramvay hattını ne kadar kaliteli yapacaklar onu da merak ediyorum. Cumhuriyet caddesi ve incirli caddesine döşenen raylarda kaynak işlemlerini o kadar kötü yapmışlar ki halen kaynaklanmamış gibi tak tuk tak tuk gidiyoruz. Kurplarda ise tak diye birden raydan çıkarcasına dönüyorsunuz. (Yüksek hızdan değil Kurbu belli bir açıyla döndürmedikleri için) Sonra sizin dediğiniz kauçuk izolasyon yapılmadı. Rayların üzeri taşlanmadı. Terminal etabı 7-8 senedir metro diye konuşuluyordu. Bundan 6 ay öncesinde Burulaş başkanı yerel tv kanalına çıkmıştı. Terminale tramvay gelecek diye orda bahsetmişti. Ya artık ne diyeyim bunlar Üniversiteye metroyu getirdik emeğe metroyu getirdik, tramvay yaptık diyerek halkı uyutacaklar ve terminal gibi ana bölgenin heykel gibi ana bölgeye tramvay getirip biz yaptık oldu diyecekler. Eee ucuz etin yahnisi... anladınız siz... İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Prş, 2012 12:49

Çok, ÇOK üzücü haberler :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Cmt, 2012 16:51

senturk90 yazdı:Yapıldığı andan itibaren kapasitenin üstünde çalışacak. Osmangazi ve Şehreküstü istasyonunda inenlerin çoğu Cumhuriyet caddesi ve Heykel'e çıkıyor. Bu 2 istasyonda çok dikkat ediyorum tren bir anda boşalıp aynı istasyonda bir anda dolabiliyor. Tabi ki 3-4 vagonlu bir trenden inen insanların çoğu heykele gitmeyecektir ama büyük çoğunluğu bu tramvayın geçtiği güzergahlara gidecektir. Ve bu 3-4 vagonlu koca trenden inen insan topluluğu (bazen o kadar yoğun oluyor ki metroya bile binemeye biliyorsunuz) bu tramvaya aktarma yaptırmaya zorlanacak, böylece İstanbul'da gördüğümüz o metrobüs manzaralarını bizde tramvayımızda görmüş olacağız. Tramvay hattını ne kadar kaliteli yapacaklar onu da merak ediyorum. Cumhuriyet caddesi ve incirli caddesine döşenen raylarda kaynak işlemlerini o kadar kötü yapmışlar ki halen kaynaklanmamış gibi tak tuk tak tuk gidiyoruz. Kurplarda ise tak diye birden raydan çıkarcasına dönüyorsunuz. (Yüksek hızdan değil Kurbu belli bir açıyla döndürmedikleri için) Sonra sizin dediğiniz kauçuk izolasyon yapılmadı. Rayların üzeri taşlanmadı. Terminal etabı 7-8 senedir metro diye konuşuluyordu. Bundan 6 ay öncesinde Burulaş başkanı yerel tv kanalına çıkmıştı. Terminale tramvay gelecek diye orda bahsetmişti. Ya artık ne diyeyim bunlar Üniversiteye metroyu getirdik emeğe metroyu getirdik, tramvay yaptık diyerek halkı uyutacaklar ve terminal gibi ana bölgenin heykel gibi ana bölgeye tramvay getirip biz yaptık oldu diyecekler. Eee ucuz etin yahnisi... anladınız siz... İyi çalışmalar...
Kısmen ilgili sanırım bir yazı okudum bugün, yapılan analizlerden bahsediyor, İUAŞ ın yaptığı analizde 2 dk. da bir tramvay geçecek bir sistemden bahsedilirken BUAŞ ın 6 dk. lık bir öngörüsü olduğu yazıyordu, şimdi burada bahsedilen raporun detayını bilmediğim için onun üzerinden yorum yapamıyorum ama aynı hat için iki ayrı öngörü biraz garip, ayrıca yerel/asıl işletmecinin 6 dk. lık frekansta araç geçişini öngörmesi yolculuk analizi sonucu böyle çıktı diye geçiştirilebilir, peki ya senin bahsettiğin gibi bir durum ortaya çıkarsa? Yani açıldığı andan itibaren kapasite üstü olursa? O zaman frekans düşüreceklerse bu iş bizim metrobüse benzer :) Orada bir takım hesaplarda sanırım karışıklıklar ya da yanlış öngörüler var, malum adına nostaljik dedikleri tramvay hattıda insanların çarşıya gidip hava alıp geleyim hattı değil bildiğimiz anlamda bir tramvay hattı oluverdi, hemde bir anda, dolayısı ile daha büyük bir kesime hitap eden, pek çok noktada entegrasyonu olan bir hat inşa edilirse zaten kafadan talep patlaması yaşar.

İlk hattaki inşa ile ilgili sorunlarda garip, bir ray taşlaması çok zor bir iş değil, bunun için özel araç getirmene de gerek yok, basit el taşlama aleti ile bu işte usta birisi çok güzel o işi çözer ama acaba başka bir sorun mu var? Yani daha önce yazmıştım galiba, ray ile farklı sertlikte kaynak malzemesi kullanılır ise bu vuruntu olur, iki metalin farklı sertliği farklı aşınma demek, benim aklıma sadece bu ihtimal geldi, çünkü taşlama yapılmadan hattın verilmesi komik ötesi. Kurplardaki sert dönüş bence makinist hatasıdır, yani hattın daha doğrusu aracın dönebileceğinden daha sert bir kurp yapmazlar herhalde :) ya hep ihtimaller ile konuşuyorum kusuruma bakmayın da, yani ne bileyim, bu işler öyle salla pati olacak şeyler değil, İstanbul'da çoğu yerde tramvaya buradan araç dönmez diye olur verilmezken Bursa'da bunu niye zorlasınlar diye düşünüyorum. Ben Pollyanna olup makinistler orada atraksiyona girip ivmeyi fazla veriyorlardır diyeyim :)

Bir de şu Terminal etabını sorayım, bunun diğer uçtaki baş durağı neresi? Berkin yüklediği çizimler üzerinden bir şey çizeceğim o yüzden soruyorum, yani oradaki işletmeyi tam görebilmek için.

Son olarak, yine okuduğum haberde sanırım İMO nun bu yapılacak T1 hattı ile ilgili sorduğu sorular ve BBB nin verdiği cevaplardı, bu eğim konusuna değinilmiş. Tabii ki önemli, önemsiz demiyorum ama bu konu biraz fazla ayağa düştü sanki, (sözüm sizlere değil) zamanın birinde bir iki abimizi misafir etmiştik, (hala da ediliyorlar galiba ara sıra) o zaman, onların bu bilgi kırıntısına takıntısı vardı, bizde tabii ki doğrulamış olduk sohbetlerde yani bu yüzde 6 dan yüksek eğimlerde tramvay çalışmıyor falan filan diye, sonra bu şehir efsanesi geyiği çok bol internet ortamlarında öyle bir dallanıp budaklandı ki, maşallah hepimizde zaten demiryolu tekniklerinde uzmandık :) bilen bilmeyen, anlayan anlamayan yazdı durdu, "yok abi %6 dan fazla eğimde tramvay çalışAMAAZZZZ" acaba? Sonra bir iki sefer düzeltmeye çalıştık bu abileri ama abileri düzeltsek avanedeki yukarıda kafalarına kaya vurduğum çok bilmişleri düzeltemedik. Wikipedia tek muteber kaynak oluncada iş böyle tavana vuruyor, neyse, şöyle söyleyeyim eğer bundan 50 yıl önce %10 eğim tırmanan tramvay aracı imal edilebilmiş ise, bugünün cer teknolojileri ile bundan fazlası rahatlık ile yapılabilir diye düşünüyorum, evet daha ağır araçlar, daha fazla yolcu yüküde söz konusu ama çekiş konusunda sorun yaşanacağına inanmıyorum, daha önce yazdığım gibi sorun çekişte değil frenlemede yaşanabilir, onun da çözümü sürüş kurallarına riayet etmektir.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Tem Pzr, 2012 12:02

Resim
Bizdeki kurplar sol tarafta çizdiğim grafikte olduğu gibi. Olması gereken sağ taraftaki gibi. Makinist hatası olduğu sanmıyorum. Bu sol taraftaki grafiğin olduğu her kurpta oluyor. 10 km hızla bile. Ama her kurp böyle değil bu ray kaynağı olan her yerde ve ray kaynağı ile döndürülmüş her kurp böyle tak tuk gidiyor işte. Hem kaynak işleminin kötü yapılması hem de kurbun iyi bir açıyla döndürülmemesi. Ayrıca kentsel dönüşümde Bursa Türkiye'de ilk el atılacak şehirlerden birisi. Ve bu kauçuk işini yapmamaları oldukça kötü. Çünkü yeni bina inşaa etsen bu izolasyonsuz raylardan geçen tramvaylar yeni yapılan binalarada zarar verecek. "Terminal etabı ise Osmangazi istasyonundan başlayacak."

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön