
brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul' da vagon kalmadı ki zaten!!!
Geçen gün Kemal abi ile tam bu konuyu konuşmuştuk, konunun merkezinde Bursa yoktu ama bu araçlar vardı. Bencede zaten bu nostaljik saçmalığından vazgeçilmeli, zaten araçlarında hiç nostaljiklik bir tarafı kalmadı. Replika desen değil, yapma desen değil, Bursa illa ki takviye yapacaksa o iş kolay hemen ayarlayayım bir kaç tane vagon, ikinci el demiryolu aracı alım satımında aracılık yapıyorum bilginize.

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Madem ki bu tramvay hattı bir kent aksesuarı olmaktan çıkıp ulaşıma katkı olacak hale geliyor hattın batı ( Zafer Meydanı-Zafer Plaza) bölümünden biraz daha uzatarak Şehreküstü İstasyonuna gitsin ve tam ulaşım maksatlı kullanılsın. Benim önerim aşağıdaki gibi;
1-Kırmızı : Hattın şuan kullanıma açık olan bölümü
2-Sarı : Benim önerdiğim uzatma hali
3-Pembe : Şehreküstü İstasyonu'nun bulunduğu yer

1-Kırmızı : Hattın şuan kullanıma açık olan bölümü
2-Sarı : Benim önerdiğim uzatma hali
3-Pembe : Şehreküstü İstasyonu'nun bulunduğu yer

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Biride yeter ikiside, ama asıl sorun bunun tek ray üzerinde işleyen bir hat olması. Bu sebepten bana göre bu hat her zaman tek bir ring hattı olmalıydı. Dön baba dönelim, aralara yapılacak bazı acil durum cepleri ile de sistemin sürekliliği sağlanır idi, bunu geçtik.
Yukarıdaki çözüm üzerinden gidersek, trafiğin akışına göre saat yönünde bir işletme planladığınızı düşünüyorum. Burada hattın gerçekten yolcu taşıyacak, öyle turistik, nostalcik falan değil, gerçekten az da olsa yolcu taşıyacak şekilde çalışması için, her halukarda sarı yol üzerinde turunu tamamlayan aracın o kavşakta kırmızıdan geleni beklemesi gerekecek. Kırmızıdan gelen geçecek sonra sarı kırmızıya girerek geri dönecek. Bu işletmede de yine en az bir cep hattı yapılmalı (bunun bir adı var ama hatırlamıyorum şimdi) bu sayede sağ taraftan gelen bir diğer araç ile de hat üzerinde geçişme şansı olacak (İstiklal Caddesi tramvayındaki gibi) Böylece daha fazla sayıda araç işletmekte mümkün hale gelir diye düşünüyorum.
Yukarıdaki çözüm üzerinden gidersek, trafiğin akışına göre saat yönünde bir işletme planladığınızı düşünüyorum. Burada hattın gerçekten yolcu taşıyacak, öyle turistik, nostalcik falan değil, gerçekten az da olsa yolcu taşıyacak şekilde çalışması için, her halukarda sarı yol üzerinde turunu tamamlayan aracın o kavşakta kırmızıdan geleni beklemesi gerekecek. Kırmızıdan gelen geçecek sonra sarı kırmızıya girerek geri dönecek. Bu işletmede de yine en az bir cep hattı yapılmalı (bunun bir adı var ama hatırlamıyorum şimdi) bu sayede sağ taraftan gelen bir diğer araç ile de hat üzerinde geçişme şansı olacak (İstiklal Caddesi tramvayındaki gibi) Böylece daha fazla sayıda araç işletmekte mümkün hale gelir diye düşünüyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sana göre.alabay yazdı:Bu tek hat oyuncakları boşa diyoruz, ama anlayan yok.
Tabii ki düşünülebilir di, düşünülmediğini de bilmiyoruz ama.alabay yazdı:ha bak, birden yolcu taşimaya başlayacahhh. Dememiş miydik? Baştan öyle düşünelemez miydi?
He tabi,alabay yazdı:ha yol mu yetmiyor? Yeraltına yapacaksın o zaman. O da mı olmuyor?

Kapalı zaten, arkadaşlar kaç tane fotoğraf yükledi, orada tek hattan başka türlü tramvay geçemez, geçer kadarına yapıldı.alabay yazdı:Yolu kapatacaksın.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Evet düşüncem sizinde belirttiğiniz gibi saat yönünde işlemesi. Aslında ara yoldan direkt Şehreküstü'ne inilebilir ama diğer yöndende gitmesinin amacı tramvayın azıcık ucundan da olsa Altıparmak'ı görmesi. Bekleme konusuna gelirsek şöyle bir uygulama yapılabilir. Malumunuz cadde üzerinde şuan tramvayların karşılaştıkları bir alan ve o alan aynı zamanda durak olarak kullanılıyor. Benim yüklediğim resmin sağ alt tarafında açık kırmızı renkli çatının yani binanın ki orası Gökçen Plaza, onun önü baya bi geniş. Burayada bir ray daha döşenip burasıda bekleme noktası olabilir. Aynı zamanda Gökçen Plaza'nın önünde de durak bulunmaktadır.Esat yazdı:Yukarıdaki çözüm üzerinden gidersek, trafiğin akışına göre saat yönünde bir işletme planladığınızı düşünüyorum. Burada hattın gerçekten yolcu taşıyacak, öyle turistik, nostalcik falan değil, gerçekten az da olsa yolcu taşıyacak şekilde çalışması için, her halukarda sarı yol üzerinde turunu tamamlayan aracın o kavşakta kırmızıdan geleni beklemesi gerekecek. Kırmızıdan gelen geçecek sonra sarı kırmızıya girerek geri dönecek. Bu işletmede de yine en az bir cep hattı yapılmalı (bunun bir adı var ama hatırlamıyorum şimdi) bu sayede sağ taraftan gelen bir diğer araç ile de hat üzerinde geçişme şansı olacak (İstiklal Caddesi tramvayındaki gibi) Böylece daha fazla sayıda araç işletmekte mümkün hale gelir diye düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir kaç noktada o geçişlerin olması ideal (saydingti herhalde o alanların adı) o ara sokaktan direkt olarak Şehreküstü' ne çıkıyor. Ben google üzerinde çizdim aslında ama şimdi yükleyemiyorum.
Daha önce yüklenen tramvay hatları projelerine baktığımda bu hattın en batıdan yukarıda çıkan yolu bir diğer tramvay hattı ile kesişiyor anladığım kadarı ile, dolayısı ile oradaki trafiği iyice zora sokmamak için bu hat sizin dönüş yolu olarak düşündüğünüz sokaktan yine tek ray olarak Şehreküstü durağına kadar çıkabilir diye düşünüyorum. O birleşme ile ilgili değişik bir fikrimde var ama bunun için hayalperest bir yönetim gerekiyor
Ben önerinizi biraz abartarak aslında Şehreküstünden direkt yukarı devam edebileceğini düşünüyorum, bölgenin adını bilmiyorum ama yukarıda geniş bir meydanlık var oradan bir armut bölgesinden dönüş yapılabilir. Aynı uzatmayı doğu ucu içinde düşünmüştüm ama o cadde üzerinde de yine haritalardan anladığım kadarı ile Yıldırım tramvay hattı geçecek, hatların kesişmesi iyi ama aynı hat üzerinde işletilmeleri? Neden soru işareti, bu hat 1m. ray açıklığı, diğer hatlar ise büyük ihtimal ile 1.43 m. inşa edilecekler. Bunun aslında çok basit bir o kadar da atraktif bir çözümü var. Yukarıda bahsettiğim hayalperest iş bu zaten, 1,43 in içine sağdan 1 m. içine bir ray daha atarak aynı güzergahta iki farklı sistem işleyebilir. Sonuçta her iki sistemde alçak tabanlı peronlar ile çalışacak, dolayısı ile bu araçlarında bir sıkıntısı yok. Peron tarafından ölçeklendiği için gabari sorunu da yaşamayacaklar, sadece kurplarda katener hattında çok ince bir işçilik gerekebilir, ya da staggerlemede sorun olurmu bilmiyorum. Fikir işte
Daha önce yüklenen tramvay hatları projelerine baktığımda bu hattın en batıdan yukarıda çıkan yolu bir diğer tramvay hattı ile kesişiyor anladığım kadarı ile, dolayısı ile oradaki trafiği iyice zora sokmamak için bu hat sizin dönüş yolu olarak düşündüğünüz sokaktan yine tek ray olarak Şehreküstü durağına kadar çıkabilir diye düşünüyorum. O birleşme ile ilgili değişik bir fikrimde var ama bunun için hayalperest bir yönetim gerekiyor

Ben önerinizi biraz abartarak aslında Şehreküstünden direkt yukarı devam edebileceğini düşünüyorum, bölgenin adını bilmiyorum ama yukarıda geniş bir meydanlık var oradan bir armut bölgesinden dönüş yapılabilir. Aynı uzatmayı doğu ucu içinde düşünmüştüm ama o cadde üzerinde de yine haritalardan anladığım kadarı ile Yıldırım tramvay hattı geçecek, hatların kesişmesi iyi ama aynı hat üzerinde işletilmeleri? Neden soru işareti, bu hat 1m. ray açıklığı, diğer hatlar ise büyük ihtimal ile 1.43 m. inşa edilecekler. Bunun aslında çok basit bir o kadar da atraktif bir çözümü var. Yukarıda bahsettiğim hayalperest iş bu zaten, 1,43 in içine sağdan 1 m. içine bir ray daha atarak aynı güzergahta iki farklı sistem işleyebilir. Sonuçta her iki sistemde alçak tabanlı peronlar ile çalışacak, dolayısı ile bu araçlarında bir sıkıntısı yok. Peron tarafından ölçeklendiği için gabari sorunu da yaşamayacaklar, sadece kurplarda katener hattında çok ince bir işçilik gerekebilir, ya da staggerlemede sorun olurmu bilmiyorum. Fikir işte
