1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

izm-B.02 » İZBAN Torbalı Uzatması

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 16:53
gönderen Esat
İzmir de Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklığı ile inşa edilen ve İZBAN şirketi tarafından işletilen banliyö sisteminin geliştirilmesi için çalışmalar devam ediyor. Uzun zaman oraya buraya uzayacak yazılarından sonra ilk defa elle tutulur bir bilgi gördüm, en azından ben yeni gördüm. Yatırımlar dergisinde verilmiş habere göre ihaleye çıkılmadan iptal edilmiş. Gerekçe olarakta dökümanlarda değişiklik gösterilmiş.

İZBAN'ın geliştirilmesi çok mantıklı, yıllar önce İzmir'e gittiğimde kentin ortasında bir sürü ray görünce sevinmiştim :) tamam hoş değildi ama vaybe kentin bir banliyö hattı olayı var demiştim. Bu konuda İzmir bence çok yerinde bir iş yaptı, uzatmalarda mantıklı şekilde gerçekleştirilir ise aslında metro gibi daha yüksek maliyetli işlere gerek kalmayacak (ileriye dönük) bir sistem ortaya çıkartılabilir.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 18:43
gönderen Mehmet keles
Bu hattın günlük ortalama yolcu taşımasını merak ediyorum bilen var mı?

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 19:05
gönderen Esat
Mehmet keleş yazdı:Bu hattın günlük ortalama yolcu taşımasını merak ediyorum bilen var mı?
Mehmet İZBAN ın mevcut sistemi ile ilgili olarak şöyle bir haber buldum

http://www.stargazete.com/egebolgesi/iz ... 432925.htm

Ama benim nazarımda günlük 12.000 yolcu kapasitesini 150.000 e çıkarttık demek o kadar yolcu taşıyoruz demek değil, yani araç sayısını arttırarakta o kadar kapasitede hizmet veriyor olabilirsin, günde o kadar yolcu taşıyormu? Ne o haberde ne de İZBAN sitesinde bir data göremedim.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 20:34
gönderen Mehmet keles
150 bin fena değil fakat bu uzunluktaki bir S-Bahn için az. Bence hattı izmir belediyesi dikey diğer ulaşım araçlarla besleyip, paralel hatları kaldırmalı bu hattın 250 bin kişi taşıması lazım. Ayrıca ucuz aktarmalar yapmalı..

Torbalı Uzatmasında Ray Döşeme İ

Gönderilme zamanı: 08 Ara Cmt, 2012 08:23
gönderen Kamil16
Resim

Resim

"İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD'nin ortaklığında kurulan İzmir Banliyö AŞ (İZBAN), İzmir Banliyö Sistemi'ni, güney aksında Cumaovası'ndan Torbalı'ya kadar uzatacak hattın ilk ray kaynağı ile sistem içerisinde inşa edilecek 6 istasyon, 9 karayolu alt ve üst geçidin temel atma töreni, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılımıyla yapıldı."

http://www.yurtgazetesi.com.tr/yasam/iz ... 24415.html

Gönderilme zamanı: 26 Mar Sal, 2013 14:38
gönderen Engin Y
Kırmızı hat ve turuncu hat, iki ayrı hat mı? Yoksa trenler Alsancak'a girip sonra tekrar diğer tarafa mı devam ediyor?

İZBAN'a ek olarak Hilal adlı bir durak yapılacağını okumuştum sanki, hatta sanırım metronun Hilal durağı ile aktarma da sağlayacaktı. Bu yapılırsa, trenler Alsancak'a girip vakit kaybetmeden devam edebilecekler mi?

Gönderilme zamanı: 26 Mar Sal, 2013 22:23
gönderen btgn
Kırmızı ve turuncu hat tek olarak işletme yapılıyor , trenler önce Alsancak'a giriyor sonra yoluna devam ediyor.

Hilal istasyonu yapılınca da aynı sistem devam edecek. İstanbul için Taksim istasyonu ne ise İzmir için de Alsancak istasyonu o , trenler girmeye devam edecek.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Çrş, 2013 08:17
gönderen Engin Y
Hilal istasyonu yapılınca da aynı sistem devam edecek. İstanbul için Taksim istasyonu ne ise İzmir için de Alsancak istasyonu o , trenler girmeye devam edecek.
Yolcuların çok büyük kısmı Alsancak'ta mı iniyor ve biniyor? O zaman, tamam. Alsancak Garı'nın olduğu yerden ziyade, Hilal'de inip metroya geçiş yapmayı tercih ederler zannettiğim için öyle demiştim..

Gönderilme zamanı: 27 Mar Çrş, 2013 17:11
gönderen btgn
Alsancak da Halkapınar da yoğun olarak çalışan istasyonlar. Şehir merkezinde işi , okulu , v.s. olanlar Alsancak istasyonunu , metroya aktarma yapacak olanlar ise Halkapınar istasyonunu kullanıyor. Hilal istasyonu açılınca Halkapınar'ın yoğunluğu yarıya inecek ama Alsancak'a olan talepte bir değişme olmayacak.

Gönderilme zamanı: 28 Mar Prş, 2013 16:48
gönderen senturk90
Aslında bu İzban hattı plana bakıldığı zaman 195 km uzunluğa ulaşacağını söylüyorlar. Ve tabiki duble sinyalizasyon elektrifikasyon falan filan. Ancak yolun sadece duble olması yetecek mi? Yani bence yer yer 4'lü 5'li olarak genişletilmiş ray hatları olması gerekmez mi ? Sonuçta İzban trenleri her istasyonda duracak ama arkasından gelen tren anahat mı bölgesel mi yük treni mi İzban'ın durduğu her istasyonda durmayacaktır. Hattın hangi bölgesinde kaç ray var ben halen anlayabilmiş değilim izban nasıl çalışıyor 2 hatlı bir banliyö işletmesi diğer seferlerin gecikmesine yol açar. Ve ayrıca Aydın demiryolu Tire- Ödemiş demiryolu yenilenirken duble sinyalizasyon elektrifikasyon hatta 25-30 tane hemzemin var bunların yarıya indirilmesi gerekliydi. Ben böyle işlerin part part yapılması taraftarı değilim bir kere yapacaksın tam yapacaksın. Ve ayrıca bu Anadolu dizel tren setinin acaba elektriklisi üretilebilir mi? Yani dizel motor yerine elektrik motoru tercih edilir. Ama lisanslı üretim olduğu için sıkıntı çıkar mı?

Gönderilme zamanı: 28 Mar Prş, 2013 18:57
gönderen btgn
Hattın bazı yerlerinde 2. , 3. hat var ama çok sınırlı. Şehir merkezinde 3. hat yapılabilecek yerlerde zaten var bildiğim kadarıyla. Olmayan yerlerde de yer sorunundan dolayı 3. hat yapılamıyor.

Şehir dışında ise yapılma imkanı var tabi ama Menemen - Aliağa kısmını sadece İzban kullanıyor bu kısma gerek yok.

Alsancak - Menemen kısmında tek yönde 2 tane Bandırma treni, 2 tane Ankara treni , 1 tane Konya treni olmak üzere günde 5 tren çalışıyor. Bu kısımda da pek sorun yok.

Güney kısmına bakarsak yani Alsancak - Cumaovası kısmında bir çok bölgesel ekspres var günde 20 tren vardır diye tahmin ediyorum. Bu kısımda biraz daha sorun var ama çözülemeyecek şeyler değil. Sadece istasyonlara bypass hattı yapılsa yeter diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 28 Mar Prş, 2013 19:11
gönderen Esat
Bence yapılabilecek noktalarda kesinlikle 3. bir hat yapılmalı derim. Şu haritaları işlerken google da gördüğüm kadarı ile Torbalı istikameti 3. hat hatta 4. hat içinde yeterince uygun gibi görünüyor ama yoğunluk nedir ve gelecek planları nelerdir? Demiryolu projelerimizin hepsi iyi güzel işler ama bana çok kısa vade planlanmış gibi görünüyorlar, yani Şentürk ün şikayet ettiği gibi, şimdi şurayı yapalım, sonra burayı yapalım onu bunu yaparken geçen sürede bir bakılıyor ya bu yetmeyecek :) Bir diğer sorun demiryolu hala yük taşımacılığı için düşünülmüyor gibi, hep böyle bir izlenim ediniyorum nedense, yapılan hatlarda hep yolcu trenlerinden bahsediliyor, yük trenleri gece geçer gider düşüncesi var, tamam öyle olur ama öyle olmayacağı zamanda olur.

Dediğim gibi hattı 3 hat yapıp istasyon bölgelerinde çift peronlu 4 hatlı ya da çift peron 3 hatlı (ortadan ekspres geçen) tasarımlar yapılabilirdi, İzmir'in yük taşımacılığındaki durumu nedir bilmiyorum ama limanlar var o kadar, ticaret var, hiçmi yük çıkmıyor, bir yük garı varmı? Buna erişim nasıl? Hani biz amatörüz bütüne bakmıyoruz projeleri yapanlar bakıyormu onu merak ettiğim için soruyorum.