sak-B.03 » ADARAY -Sakarya HRS- Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

sak-B.03 » ADARAY -Sakarya HRS- Projesi

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 15:10

Bu konu bayağı zamandır raylı sistem haber siteleri ve forumlarda var, ben biraz proje tam olarak ortaya çıkana kadar beklemek istedim açıkçası, her ne kadar Sakarya Belediye Başkanı eski Demiryol-İş Sendikası Genel Başkanı yani konuya vakıf bir isim olduğunu bilsem de yine tedbirli olayım dedim. Çünkü Sakarya Belediye yeni yapılacak demiryolu ve gar projesi ile birlikte kent içinde atıl durumda kalan demiryolu üzerinde işletmecilik yapmak istiyordu ve bu biraz zorlu bir konu. Gerçi şu anda merkezi hükümet ve onun kamu organları ile yerel yönetimler arasında iyi bir kontak var, bunun da etkisi ile durumun pozitif olma ihtimali yüksekti.

Takip ettiğim haberlere göre proje artık olgunlaşmış durumda, hattın fiziki durumu için ne gibi bir ihale süreci gerektirecek, fiziki olarak neler yapılması gerekiyor tam vakıf değilim aslında. Yani istasyon ilavesi varmı, mevcut istasyonlar nasıl yenilenecek(mi?), araç durumu nedir? Nereden temin edilecek gibi aslında halen havada pek çok soru benim kafamda halen var.

http://networkedblogs.com/zN1Kd
İlk olarak, Gar Meydanı’nda Arifiye’ye uzanan güzergâh hizmete girecek. Gar Meydanı’nın yeni düzenlemesi ve Ada Ekspresi’nin kullandığı mevcut güzergâhta yapılacak çevre düzenlemesiyle birlikte Sakarya’nın çehresini değiştirecek bir hizmet halka sunulmuş olacak.

İkinci adım olarak da, Yenikent’in şehir ile bağlantısını daha kuvvetlendirecek ikinci etap hayata geçirilecek. Son dönemde Yenikent’e yatırımların ardından hafif raylı ile de aslında o bölgenin şehir ile entegre olma süreci tamamlanmış olacak.
Evet, haberi kaleme alan kişiyi bayağı heyecanlandırmış bu proje, Sakarya Belediyesi ve Sn. Toçoğlu'nunda projeye çok sıkı sarıldığını biliyoruz. Eski tren garının bölgeden kalkması ile atıl kalacak olan ve kent içinden geçen demiryolunu hızlı bir şekilde tramvay olarak değerlendirilmesi güzel bir girişim. Ardından ikinci bir etaptan söz edilmesi daha da güzel, bence ilk sistem hayata geçtikten sonra yolcu/kentli konforu yakalarsa başka bölgeler içinde talep gelecektir. Umarım bu güzel fikir hayata geçer.
En son Esat tarafından 05 Haz Çrş, 2013 23:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 13:24

Sakarya kentiçi raylı sistem projesi çerçevesinde ihtiyaç görülen 4 ara durağın inşaatı için ihaleye çıkıyormuş, mevcut demiryolu kesiminde nasıl bir yenilemeye ihtiyaçları var bilemiyorum ama eğer altyapı çok kötü değil ise sistemin devreye girmesi çok uzun sürmeyebilir, haberi bir daha okudum, TCDD den kendilerine 3 set tahsis edilmiş???? Ne seti, ne treni? :) Bu detay ile yapılan çalışmanın bir tramvaydan daha çok bir kent treni, ya da anlayacağımız hali ile yüksek tabanlı trenler ile çalışan bir HRS olacağını anlamış bulunuyoruz çünkü 80 metrelik peronlar ile de ancak böyle bir sistem çalıştırılabilir. Her halukarda iyi bir çalışma, en azından atıl kalacak demiryolu çöpe atılmadı ve bir şekilde geliştirme ile kente kazandırılacak.

http://networkedblogs.com/Aiza9
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Fatih Turan, daha önce imzalanan şehir içi raylı sistem projesi protokolüne göre TCDD Genel Müdürlüğü’nün belediyeye 3 takım tren seti tahsis ettiğini belirtti.

Şehir içi raylı sistem projesinin ilk etabını hayata geçirdiklerini anlayan Turan, “Tren setlerimizden sonra şimdi de güzergâh üzerinde yapılacak 4 yeni ara istasyon için ihaleye çıkacağız. 80 metre uzunluğunda 2,5 metre genişliğinde döşemesi granit olan betonarme platform oluşturularak yapılacak istasyonlarımız Kentpark, 32 Evler, Terminal ve Arifiye Bahçelievler’de olacak.” diye konuştu.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 13:28

Belki de bir tram-train sistemi yapmak isterler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 13:41

alabay yazdı:Belki de bir tram-train sistemi yapmak isterler?
muhtemelen altyapıyı balastlı olarak bırakacaklar, mevcutta hemzemin geçit varmı bilmiyorum, yani oralarda nasıl bir düzenleme yapacaklar sinyalizasyon konusunda bir şey diyemem ama sadece tramvay olmadığı kesin. Her şeyden önce TCDD den set tahsisini anlayamadım, dediğim gibi ne seti ne treni? :) hangi marka, hangi model? DMU koyup raybüs hesabına mı gidecekler DMU koyup banliyö gibi mi yapacaklar? Daha önce yazılıp çizilenlerde daha çok tramvay gibi tasvir ediliyordu, ya da ben hep öyle çıkarımda bulundum ama şimdi peron boyuna bakıyorum 80 m. Hani yeni tramvay seti alacak olsan ok. 36 m. lik alır ikili kuple çalıştırırsın ki bence fazla olur, Mehmet daha doğru yorumlayabilir (bilgiside olabilir konu hakkında) Neyse bir yapılsında bakalım :)

Peronlarda bizim eski T1 peronları gibi :)

http://www.sakarya.bel.tr/haber.php?id= ... =44&uk2=37

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 14:10

Peron uzunlukları … birincisi, bugün 40 ile 50 metrelik (ve üstü de) tramvaylar o kadar da garip değil. İkincisi de, 30 metrelik küçük araçlarla da yine iki aracın istasyonda ard arda durması mümkün oluyor. Bu tabiîki sadece doğru dürüst bir ağda gerekli, ama yine de. Freiburg’taki tramvay şebekesindeki en büyük problem, durağa yanaşan araçların sayısı. Durakta durduğun zaman, en fazla iki araç arka arkaya durabiliyor, ama çoğu zaman üç veya dört hat aynı anda geldiğinden, bekleme durumları oluyor. Bu da aktarma içın biraz tatsız, farzet ki, önde 1 numara, arkasında 3, sonra gelen de 5, ardından da 6. 5 veya 6’dan 1’e koşmak olmayacak, bekleyeceksin :-) Gerçi, Sakarya için boş lâflar herhâlde …
En son alabay tarafından 26 Tem Prş, 2012 16:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Tem Prş, 2012 15:43

Esat Adapazarı'nda hemzemin geçitler var ne yazık ki, oralara en son 1 sene önce gittim ama herhangi bir alt geçit falan yapıldığını sanmıyorum. Hem Adapazarı garı'na yakın mesafede 1-2 tane hem de bu marmaray araçlarının üretildiği yerin arka tarafında hemzemin geçit olduğunu biliyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 16:03

Valla tramvay gibi işletilecekse bir şekilde basit trafik lambası ile sorun olmadan çözülür diye düşünüyorum, tabi normalde insanlar kontrollü hemzeminlerde dahi beklemek istemezken lambalı ama bariyersiz bir hemzeminde neler olur bilmiyorum, kentin demiryoluna yabancılığı yok ama tramvay biraz farklı bir kültür, ama hattın bir ne olduğunu anlasak :) belkide yine tren gibi yani banliyö ya da raybüs gibi işletilen bir sistem olacak ve iki seçenek olacak ya alt geçit ya da kontrollü hemzemin geçit ile devam etmek, bakalım bunları herhalde hat/işletme ortaya çıkmadan anlayamayacağız.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 16:49

Öyle ki, hemzemin ve ışık olduğu an, metro/banliyö tren sisteminden çıkıp (Alaman kanununa göre :lol: ) tramvay sistemine girmiş olur.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 26 Tem Prş, 2012 20:33

Bu iş TCDD setleri ile olmaz, gerçek tramvay aracı olsaydı daha iyi olurdu. Fren ve hızlanma değerleri kent içi raylı sistemlerin biraz farklıdır. Bence kullanılmış da olsa tramvay araçları kullansalardı fakat anlaşmışlar, bize hayırlı olsun demek düşer..

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Tem Prş, 2012 22:46

Resim

Aslında Adapazarı YHT inşaatı nedeniyle kucağında bulunmayacak bir ganimet buldu. Şehrin gelişen bölgesini baştan başa kateden bir koridor.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi akıllı davranarak, Adapazarı istasyonundan sonra da raylı sistemi Erenler e doğru 1-2 istasyon daha devam ettirebilir, bunun için tüneller gerekecek çünkü tam da o kesim şehir merkezi. Bundan sonra da bu hattı çapraz kesecek bir hattı da gerekirse 10-15 senede bile olsa yapabilirlerse, işte o zaman bir ağ sahibi olurlar. Şehir bisiklet kullanımına çok uygun, otobüs filosunu da güçlendirmişler. Zaten nüfus 1 milyon bile değil...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 22:47

Bugün bizim burada bir istasyonun engellilere göre inşaat açısından değiştirilmesine kazma vurdular. Hepimiz oradaydık. İl bakanı (öyle diyelim) dedi ki: »Beni tanıyan bilir ki, toplu taşımda sadece hakikaten nihayet yapılmış olan şeyleri bildirmek isterim!« O an biz aklıma geldik de gülmem gereki. Yapcaaz, etçeez, procce :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 22:52

Adapazarı’nin nüfusu Freiburg’tan bile biraz az, ama burada şu an 4 hat var, ve 2020’ye kadar acaip bir hamle atılacak, ağ büyüyor. bence 100.000 nüfustan itibaren düşünmeli; 200.000’den itibaren gayet iyi düşünmeli. Yarım milyon üstü metroya göre sayılabilir de. Çünkü hep ana değil, öne bakıp, hesap etmek gerek.

Kilitli

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön