ank-B.03 » Başkentray İhale ve İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-B.03 » Başkentray İhale ve İnşaat Süreci

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzt, 2010 11:59

Ankara ile ilgili bir haber daha. Ankara'da TCDD bünyesinde faaliyet gösteren banliyö hatlarının revize edilerek metro standartında işletilmesi için yapılacak olan BAŞKENTRAY projesi TCDD tarafından ertelenmiş. İçeriğine baktığımız zaman oldukça iyi bir proje gibi görünüyor, yani hatların tamamen yenilenerek minimum 4 hatta çıkartılması, hızlı trenler ile paralel ama ayrı bir işletmecilik yapılacak olması gibi artılarıda var, fakat hızlı tren projelerinin öncelik kazanması ile bu hattın ihalesi için 2 yıl erteleme kararı alınmış.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19743
-BAŞKENTRAY PROJESİ-

BAŞKENTRAY Projesi kapsamında Sincan-Kayaş arasındaki 36 kilometre uzunluğundaki demiryolunda tüm raylar, peronlar ve istasyonların yenilenmesini planlıyor. Yapım süresi boyunca Sincan-Kayaş arasında banliyöler çalıştırılamayacak. Sincan-Kayaş arasındaki günlük taşıma kapasitesini 100 bin yolcuya yükseltecek ve konforlu bir yolculuk imkanı sunacak olan proje ile Ankara-Sincan arasında 3, Ankara-Kayaş arasında ise 2 hat olan demiryolu yeniden inşa edilecek ve Ankara-Behiçbey arasındaki 4 hat 6 hatta, Behiçbey-Sincan arasındaki 3 hat ise 5 hatta, Ankara-Kayaş arasındaki 2 hat ise 4 hatta çıkarılacak. Yapılan hatlardan ikisi yüksek hızlı tren taşımacılığında, ikisi ise metro standardındaki banliyö taşımacılığında hizmet verecek.

BAŞKENTRAY Projesi kapsamında kullanılması planlanan yeni tren setlerinde uçaklardaki gibi karakutuların yanı sıra elektronik güvenlik sistemleri ve engelli vatandaşlar için hazırlanmış özel bölümler bulunuyor. Akıllı trenler, 170 koltuk, 3 tekerlekli sandalye bölümü ve 574 ayakta yolcu olmak üzere toplam 747 kişiyi taşıyabiliyor.

Aralarında geçiş imkanı bulunan 3'er vagondan oluşan trenler her iki taraftan kumanda edilebiliyor. Her yanında kameralar bulunan yeni trenlerde ''kapalı devre televizyon sistemi'' yer alıyor. Dahili telefon, klima, otomatik kapı, anons ve görsel yayın sistemi gibi teknik özellikleri barındıran akıllı trenlerde her üç vagonun ön kısmında elektronik yolcu bilgilendirme panoları bulunuyor.

LOJİPORT
En son Esat tarafından 25 May Cmt, 2013 16:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Mar Pzt, 2010 12:20

Ankara-Eskişehir arasındaki Yüksek Hızlı Tren seferlerinin başlamasıyla tren seferlerinde yaşanan yoğunluğu dikkate alan TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-Sincan arasına yeni bir konvansiyonel hat inşa etme kararı aldı. Buna göre, mevcut hattın kuzeyine saatte 140 kilometre işletme hızıyla yüksek standartlı olarak inşa edilmesi planlanan 24 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattında yüksek hızlı trenler de sefer yapacak.

Mevcut demiryolu hattının bulunduğu alana yapılması öngörülen yeni hat için kamulaştırma yapılması gerekmeyecek. Yeni yapılacak konvansiyonel hat için proje çalışmalarını tamamlayan TCDD Genel Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatının onayının ardından bir kaç ay içinde yapım ihalesine çıkmayı hedefliyor.
Yeni hat inşaa edielcek deniyor. erteleme komple diğer hatlar için. banliyö çalışmaya devam edecek, bir taraftanda yeni hat çekilcek. konu bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzt, 2010 12:34

Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, Sincan-Kayaş arasındaki banliyö hattını metro standardına yükseltmeyi amaçlayan BAŞKENTRAY projesi için TCDD Genel Müdürlüğü, bu ay sonuna kadar BAŞKENTRAY Projesi için yapım ihalesine çıkmayı amaçlıyordu. Yapımı devam eden hızlı tren projelerine ağırlık vermeyi planlayan TCDD Genel Müdürlüğü, BAŞKENTRAY Projesi'ni 2 yıl erteledi.
beni bu kısmı ilgilendiriyor, BAŞKENTRAY projesi 2 yıl ertelendi diyor, nasıl ve niçin olduğu ile çok ilglenmedim, proje ertelenmiş sanırım konu bu? Senin bahsettiğin ayrı yüksek hızlı bir konvansiyonel hat inşa edilmesi bunun BAŞKENTRAY ile bir alakası yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Çrş, 2010 14:51

TCDD ilgili haberi yalanlamış, erteleme olmadığını belirtmiş, perhiz, lahana turşusu.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19803
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, ''bazı basın organlarında Başkentray Projesi'nin parasızlık nedeniyle iki yıl ertelendiğine ilişkin gerçeğe aykırı iddialar bulunduğu'' ifade edildi.

''Başkentray Projesi'nin herhangi bir finansman kaynak sorunu olmadığı gibi ertelenmesi de söz konusu değildir'' ifadesine yer verilen açıklamada, projenin iki aşamada gerçekleştirileceği, proje bütünlüğü içinde Ankara-Marşandiz arasında 6, Marşandiz-Sincan arasında 5 yol inşa edilmesinin planlandığı belirtildi.

Birinci aşamada, tren trafiğinin Ankara'ya girişini sağlamak üzere 2010 yılı içerisinde bir yol inşa edileceği, ikinci aşamada ise Ankara-Marşandiz arasında geriye kalan 5 yol, Marşandiz-Sincan arasında 4 yol inşa edileceği kaydedilen açıklamada, proje kapsamında yer alan ve Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin önemli bir bölümünü kapsayan Ankara-Sincan kesiminin yapımı için finansman sıkıntısı bulunmadığı bildirildi.

Açıklamada, tamamlandığında Başkentray'ın, nüfus yoğunluğu gittikçe artan Sincan-Kayaş aksında yılda 110 milyon yolcu taşıyacağı bilgisine de yer verildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 00:25

http://www.haber7.com/haber/20100821/An ... setler.php

Gecenin 01:00 inde Haber7 den ilginç bir haber :) gece vakti malummu oldu nedir, ben henüz TCDD sitesinde bulamadım haberi, belki de benim uykum geldi bilmiyorum. Başkentray projesi kapsamında hizmete alınacak banliyö setleri teslim alınacakmış, haberde Pazartesi günü bunun için bir tören yapılacağı belirtilmiş, hayırlı uğurlu olsun diyelim. Bir şehrimizde daha banliyö sisteminin revizyonunda aşama kaydedildi darısı İstanbul' un başına.
Sincan-Kayaş arasında hizmet veren Ankara banliyösünde, yeni tren setlerinin hizmete gireceği bildirildi. TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Sincan-Kayaş arasında çalışan Ankara banliyö hattını metro standardına yükseltmeyi amaçlayan Başkentray Projesi kapsamında temin edilen yeni banliyö setleri, pazartesi günü düzenlenen törenin ardından hizmete konulacak.

Açıklamada, Rotem-Mitsui iş ortaklığından temin edilen ve toplam maliyeti 140 milyon Dolar olan yeni banliyö setlerinin her türlü konfor ve güvenlik sistemine sahip olduğu belirtildi. Azami hızı saatte 140 kilometre olan setlerde 173 oturma yeri bulunduğu ve setlerin toplam yolcu kapasitesinin 747 olduğu ifade edildi.
Haberin gerisinde 2010 yılında bir raylı sistem aracında zaten standart donanım olan ve olması gereken bir sürü ıvır zıvır marifet gibi sayılmıştı o yüzden o kısmı alıntılamadım :)

cemedede
Abonman
Mesajlar: 18
Kayıt: 21 Oca Prş, 2010 14:00

Mesaj gönderen cemedede » 21 Ağu Cmt, 2010 00:40

Çok güzel bir haber oldu bu. Dileğimiz banliyö sisteminin de artık EGO kart sistemine entegre edilmesi, kuşkusuz banliyönün kullanımını oldukça arttıracaktır. Umarım bu yeni trenler sefer sıklığının artmasına da vesile olur. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 00:49

Bahsi geçen araçlar bunlar olsa gerek
Resim

Rotem in ürettiği EMU lar bunlar diye biliyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Cmt, 2010 18:37

bu mesajları başknetray başlığına alsak daha iyi olmaz mı? ankara metro inşaatlarından kasıt sincan, çayyolu, keçiören değil mi?

bu arada sincan hattı kısmetse 2012 hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 18:40

Başlıklar biraz karışık Başkentray diye bir başlık açmamıştık, çünkü ben tam ne olduğu ile ilgilenmemiştim, sistemi Marmaray gibi yani banliyöden metroya geçiş gibi düşünmüştüm ama sanırım Başkentray banliyö olarak kalıyor? Bir ara bakar toparlarım mesajları.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzr, 2010 15:13

http://www.rayturk.net/?p=10984

başkentray salı günü yapım ihalesine çıkıyor. ama kısmen inşaa edielcek. hızlı tren, konvansiyonel ve banliyö trenlerinin ortak kullandığı hattın hemen dibine yeni ht yapılacak.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 22 Eki Cum, 2010 06:49

evet başkentray yalnızca banliyö, tüm sistemin adını başkentray koymak zaten saçma olur :D başlık burda iyi bence :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Prş, 2012 20:05

http://rayhaber.com/tcdd-baskentray-pro ... -acikladi/

BaşkentRay ile ilgili yapım detayları açıklanmış, bölgede 4 ve 6' şar raylı geçiş hatları inşa edilecekmiş, en sonunda birileri bir Büyükşehire yakışır bir şeyler yapılacağını açıkladı ya gam yemiyorum. Gerçi yakışır dedim ama aslında yapılanlar Ankara büyüklüğünde bir büyükşehire ve Başkente hala yetersiz bana göre.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara’daki Banliyö taşımacılığının, yaklaşık yarım milyar dolar harcanarak metro seviyesine çıkarılacağını ve diğer raylı sistemlerle entegre edileceğini söyledi. -Karaman, “Banliyö trenlerinin servisten kaldırıldığı 1 Ağustos’tan bu güne kadar yürütülen Başkentray Projesi bittiğinde Başkent Ankara’da her 2.5 dakika bir tren kalkacak ve günde 200 bin kişi taşıyacak” dedi.

TCDD Genel Müdürü Karaman, Başkent Ankara Başkentray Pojesiyle, metro standartlarında banliyö işletmeciği’ne kavuşabilmesi için Sincan-Ankara-Kayaş arasındaki demiryolunun hat sayısının arttırılarak yeniden inşa edilmekte olduğunu kaydetti. Karaman şöyle dedi:

“Başkentray ile Ankara Sincan arasındaki YHT seti ile seyahat süresi kısalacaktır. Ankara Sincan arasında mevcut demiryolları hattında 19 dakika olan YHT seyahat süresi 9 dakika kısalarak 10 dakikaya inecektir. Azalan bu süre Ankara Eskişehir arasındaki YHT’nin seyahat süresini 1 saat 5 dakikaya düşürecektir. Ankara Konya arasındaki YHT süresi de 1 saat 15 dakikaya düşecektir.

-TÜM DEMİRYOLLARI GÜZERHAHI YENİDEN İNŞA EDİLECEK-

Ankara -Behiçbey arasında mevcut 4 yol, 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 2 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere 6 demiryolu hattı, Behiçbey Sincan arasında ise mevcut 3 yol, 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 1 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere toplam 5 demiryolu hattı inşa edilecek.
Ankara-Kayaş arasında ise, mevcut 2 adet banliyö 1 adet hızlı ve 1 adet konvansiyonel olmak üzere 4 demiryolu yapılacak.
Diğer taraftan haber linkinde istasyonlar ve metro ile aktarmalar bir de hemzemin geçitler konusunda yapılan çalışmalarda aktarılmış.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön