sak-D.02 » Adapazarı-Karasu-Ereğli-Bartın Demiryolu Projesi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

sak-D.02 » Adapazarı-Karasu-Ereğli-Bartın Dem

Mesaj gönderen Esat » 19 Eki Sal, 2010 21:36

http://www.haber7.com/haber/20101019/Ad ... iryolu.php

Adapazarı ile Karasu Limanı ve Karadeniz Ereğlisi ve Bartın ı bağlayacak olan demiryolu projesinin etaplarından olan Adapazarı ile Karasu Limanı arasında yapım işlerini hızlandırabilmek için kamulaştırma çalışmalarına hız verilmiş. Yapılacak bu bağlantı yolunun özellike yük taşımacılığında büyük fayda sağlayacağı yetkililer tarafından dile getiriliyor.
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Hasan Ali Çelik yaptığı yazılı açıklamada, projenin ilk etabı olan Adapazarı-Karasu liman bağlantısı kamulaştırma çalışmalarının ve yapım işinin hız kazanabilmesi için 4 ayrı bölüm şeklinde hizmet alım ihalesi yapıldığını vurguladı.

Çelik, ortalama 4 milyon 100 bin metrekare kamulaştırma alanında çalışmaların kadastro ile birlikte hızlı bir şekilde yürütüleceğine işaret ederek, açıklamasında, şu bilgileri verdi:

''Adapazarı-Karasu Limanı-Ereğli-Bartın Bağlantı Hattı Demiryolu Projesi'nin ilk etabı olan Adapazarı-Karasu liman bağlantısı için kamulaştırmalar başlıyor. Ayrıca etüt-proje ve mühendislik hizmetleri tamamlanan işin 2 Kasım 2010 Salı günü yapım ihalesi gerçekleştirilecektir. Kamulaştırma ödeneğinin yanında, 2010 yılı için 25,5 milyon yapım ödeneği de hazır olan proje, Sakarya'nın olduğu gibi Türkiye'nin de çok önemli projelerinden biridir. Hem yük hem yolcu taşımacılığı açısından Ereğli Demirçelik, Karabük Demirçelik fabrikaları ile bu fabrikaların üretim girdilerini sağlayan kömür üretim merkezleri, bu demiryolu hattı ile Sakarya-Kocaeli bölgesine bağlanacaktır. Aynı zamanda Batı Karadeniz'i Kocaali-Karasu-Sakarya üzerinden İstanbul ve Marmara'ya diğer yandan da Ankara ve İç Anadolu'ya da bağlayacaktır''
Hayırlı uğurlu olsun, her ne kadar ülkemizin bazı bölgeleri ağlamayı adet edinmiş olsalar da ben her zaman Karadeniz bölgesinin de çok fazla ihmal edildiğini düşünüyorum, geçmişte bazı çalışmalar ile bölgeye dinamik kazandırılmaya çalışılsa da yapılan o işlerinde aslında balon olduğunu ve nasıl patladığını da gördük. Bu demiryolu projesinin balon olmayacağına inanıyorum, muhakkak yapıldığı bölgeye büyük getiri sağlayacak ve Karadeniz in diğer kesimlerine de demiryolu ulaşımı konusunda öncü olacaktır diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 14:20

http://www.rayturk.net/?p=24321

ödenekler zamanında verilirse 2013 sonu bitecekmiş.

güzergahın en ayrıntılı bulabildiğim haritası da bu:

Resim
c) Adı : ADAPAZARI-KARASU LİMANLARI VE SANAYİ TESİSLERİ DEMİRYOLU BAĞLANTISI ALT YAPI İNŞAATI
d) Niteliği, türü ve miktarı : İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
e) Yapılacağı Yer : ADAPAZARI – Karasu
f) Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 20.04.2011 – 05.10.2013
d) Yüklenicisi : SEZA İNŞAAT SANAYİ V TİCARET LTD.ŞTİ.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Cmt, 2011 00:08

Şimdi işin başlığına bakarsak bu hat daha çok yük taşıma amaçlı gibi yanılıyormuyum Mehmet? Yani Adapazarı ilinde iyi kötü bayağı bir fabrikalar var ve kafamda fabrikalar olan bir bölge ile bir limanı birbirine bağlamak denince çakan şimşek bu oluyor sadece :)

Bu hattın devamında Karadeniz ile ilgili başka bağlantılar varmı peki, tamam Karasu çok büyük nüfusu olan bir yer değil bu anlamda yolcu yükü çok olmayacaktır belki iki nokta arasında ama hat diğer başka yerlere bağlanabilirse faydası olur mu? Mesela İstanbul' dan hafta sonu için trenle Karasu' ya kaçmak mümkün olabilir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ağu Cmt, 2011 17:20

tabi önemli oranda yük hattı bu. karasu-rusya arası gemi ile ulaşım. türkiyenin hracata açılan bir kapısı olacak. oradan wiking ağına. istanbul-karasu yük işletmesi. düşünün ki istanbuldan karadenize demiryolu yok. bu eksiklik tamamlanıyor. ama yolcu taşır sanırım. konvansyonel bir hat. çünkü bu proje bartına kadar etap etap. istanbul-bartn yolcu hattı diyebiliriz. arada zonguldak var demiryolu şehri

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön