tr-D.01 » Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Pzr, 2012 13:04

İngiltere hep çok ilginçtir, trafiği zaten »ters«, trende de.

İspanya’nın da ray açığı tamamen farklı, eskiden tren değiştirlirdi, ama bugünlerde artık, ray açığına otomatikman ayarlanan akslı trenler kullanılır. Eski Sovyetler alanında olan ülkeler normal ray açığıyla hatlar apmazsa, yapmaya başlamazlarsa (hm, Çin nasıl, onu hiç bilmiyorum, Çin ve Moğolistan da tren konusunda Rusya ile bağlı, ama aralıkları ne?) … o zaman ya böyle bir tekniğe geçmek gerekir, ya da »oranın« ray açıklığında bir hattı herhangi bir yere kadar uzatmak gerekir, ya da … öküz gibi bakmak kalır :lol:

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Haz Çrş, 2012 00:17

http://rayhaber.com/baku-tiflis-kars-de ... amamlandi/
Bu kaynak, Gürcistan topraklarındaki 29 km uzunluğunda yeni yol ile Türkiye sınırındaki tekerlek değiştirme istasyonunun yapımında ve eski yolların yenilenmesinde kullanılacak
Haberin 3. paragrafında yukarıdaki bilgi yer alıyor. Buradan anlaşılacağı üzere sınırda tekerlek değişim işlemi olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Çrş, 2012 09:32

Hmm … aslında garip, yani tekerlek değiştirme tekniğinden daha ileri teknikler var artık, neden *şimdi* yapılan bir şeyde eski tekniği kullanmak istiyorlar? Ama peki, demek ki, eski Rusya ve İspanya sınır istasyonları gibi bir şey olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Çrş, 2012 20:36

Bu da projeye bakis acisinin "bitsinde nasil biterse bitsin" ayarinda oldugunu gosteriyor :) saksakci arkadaslarimiz dusunsun. Isin teknik disinda siyasi boyutlari olabilir o baska.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 27 Haz Çrş, 2012 20:37

Benim bildiğim Çin ile Moğolistan arasında da boji değiştirme işlemi yapılıyor. 1520mm'den 1435mm'ye. Herhalde öyle olacak.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Haz Çrş, 2012 20:56

Tekerlek değiştirme işi bana göre bu projeyi baltalayan bir etkiye sahip. Yük taşımacılığı için belki çok büyük bir öneme sahip değil ama yolcu taşımacılığı yapılan trenlerin tekerleklerinin değiştirilmesi yolcular için gereksiz zaman kaybına sebep olacak.

Zaman kaybına karşı en iyi çözüm bir tarafı 1435 mm diğer tarafı Gürcistan'ın kendi açıklığında olacak şekilde özel bir peron hazırlamak bu sayede yolcular bu istasyona gelince tekerlek değişimini beklemeden hazır bekleyen trene aktarma yapıp yollarına devam edebilirler.

Umarım bu gibi konuları düşünmüşlerdir. Yoksa tekerlek değişimi için saatlerce beklemek bu hatta olan yolcu talebini düşürebilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Prş, 2012 12:51

Aslında tekerleklerinin kendiliğinden ray açığına ayarlanan trenler kullanılır bugünlerde! Bu hatta işleyecek trenleri ona göre almalı veya donatmalı İDİ bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Cmt, 2012 16:33

btgn yazdı:Zaman kaybına karşı en iyi çözüm bir tarafı 1435 mm diğer tarafı Gürcistan'ın kendi açıklığında olacak şekilde özel bir peron hazırlamak bu sayede yolcular bu istasyona gelince tekerlek değişimini beklemeden hazır bekleyen trene aktarma yapıp yollarına devam edebilirler.
Projenin şu anki durumuna göre en basit ve mantıklı çözüm, diğer taraftan bir ekstra çözümde 3 raylı hat dizaynı olabilirdi, çok kullanılan bir şey değil ama örnekleri var, modern sistemlerde Başar'ın bahsettiği hareketli tekerleklere sahip boji sistemleri kullanılıyor, hiçbir ekstra işçiliğe gerek kalmaksızın tren seyir halinde iken bu ray açıklığına göre değişimini yapabiliyor, tabii ki farklı genişliklerde aracın farklı dinamikleri söz konusu olabilir ama bu da zaten makiniste verilen talimatlar ile kullanım kısmında güvence altına alınabilir. Benim bahsettiğim örnekte ise istasyonlar tek tarafta olmalı sanırım, yani peron yön değişiklikleri komplike makas sistemleri inşası gerektirebilir belki, bu şekilde örneğin peronları sağda olan bir sistemde en sağ ray sabit, sola doğru önce 1435 mm. ler için bir ray ardından da 1600 lük sistem için bir ray monte edilebilir ama bu hem özel travers imalatı gerektirir hemde hat inşasında işçilik ve proje maliyetini yükseltir diye tahmin ediyorum, pek fizibil bir şey olmasa gerek ki çok tercih edilmiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2012 19:05

Kars - Tiflis - Bakü projesinde son durum hakkında bir takım bilgiler verilmiş
Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının (BTK) inşasında yer alan şirketlerin üst düzey yöneticileri, Gürcistan’daki çalışmaları yerinde inceledi. Azerbaycan’ın resmi haber ajansı Azertac’ın haberine göre, bölgedeki ağır iklim ve fiziki koşullara rağmen çalışmalar belirlenen takvime göre devam ediyor. Yetkililer, projenin öngörüldüğü sürede tamamlanacağını ifade ediyor. Haberde BTK projesinin en uzun köprüsü olan Gürcistan’daki “Kırk bulak” köprüsünün inşaatının da hızla ilerlediği vurgulandı. Ayrıca deniz seviyesinden 2500 metre yükseklikte bulunan Ninotsminda ilçesi yakınlarındaki çığ tünellerinin inşasında sona yaklaşıldığı ifade edildi.
http://www.lojiport.com/baku-tiflis-kar ... z28A7lMOTH

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Cum, 2013 14:06

Bu proje ile ilgili bir durum var, çok iyi takip etmiyorum ama ben bizim tarafta inşaat yapılıyor sanıyordum fakat okuduğum habere göre yapılacak demiryolu hattı için KİK e itiraz da bulunulmuş, itiraz gerekçeside kazanan firması nerede ise ihale bedelinin tamamını toprak kazma ve hafriyat işlerine ayırması, buna göre küçük bir bedeli de tünel ve köprü inşaatlarına ayırması imiş, ihalede bunu iki firmanın yaptığı amacın ise ucuz fiyat ile ihaleyi alarak, sadece toprak aşamasında ödenek bitti diyerek, geri kalan ve asıl yekün tutan işler için sürekli devletten para isteyerek devleti zarara uğratmak yani haksız kazanç elde etmek, iddia ciddi, vahim ve de mantıklı, incelenmesi yönünde karar verilmiş. Son zamanlarda ülkemizde bu ihale işleri iyice sarpa sarmaya başladı, ihale işi hep mafyavari bir işti zaten ama bu yeni türedi ihaleciler uyanıklıkta yaptıkları tavanlar ile ya doğru düzgün firmaların ihalelere girmesine engel oluyorlar, ya da bu firmaların işi alabilmesi için onlardan rüşvet istiyorlar, bu haberdeki taktiği ise yeni duydum, valla şaşıyorum bizimkilerin bu uyanıklıklarına, bu aklımızı teknoloji üretmeye, mühendisliğe bilime adasaydık Mars'ın ismi Türk Gezegeni diye değişirdi be.
Radikal'den Hacer Boyacıoğlu'nun haberine gçre Türkiye Gürcistan demiryolu alt ve üst yapı ihalesini kazanan ortaklığın kazı için 476 milyon TL, tünel, viyadük gibi işler için 73 milyon TL teklif verdiği ihaleyle ilgili Kamu İhale Kurumu'na (KİK) şikâyet yağdı.

7 şikâyet başvurusunda, "Toprak işleri için yüksek bedel isteniyor. Çünkü ödenek ilk aşamada bitirilecek, diğer kısımlara gelindiğinde ödeneğim bitti denilecek, kamu zarar edecek" iddiası yer aldı.

Firmalar şikâyetlerini mahkemeye de taşıdı. KİK üyeleri ise verilen teklifle ilgili "Bu bir manipülasyon. Başbakanlık Teftiş Kurulu incelesin" görüşünü açıkladı.
http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... -milyon-tl

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Pzt, 2013 22:36

Bu projeden bir fotoğraf gördüm paylaşayım dedim, projenin neresinde çekilmiş bilmiyorum açıkçası Türkiye toprakları içinde olabilir diye düşündüm ama neden zaten bir yarma içine tünel inşa ediliyor onu anlayamadım, fotoğraf sahibine sormak lazım, gerçi Bakanlıkta daire başkanı imiş ama denemekte fayda var.

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Nis Pzt, 2013 22:57

Esat yazmışki:
Bu projeden bir fotoğraf gördüm paylaşayım dedim, projenin neresinde çekilmiş bilmiyorum açıkçası Türkiye toprakları içinde olabilir diye düşündüm ama neden zaten bir yarma içine tünel inşa ediliyor onu anlayamadım, fotoğraf sahibine sormak lazım, gerçi Bakanlıkta daire başkanı imiş ama denemekte fayda var.
Linkteki haber 26 Eylül 2011 tarihli ve ilgili tünelin Gürcistan-Türkiye sınırı olduğu belirtiliyor. Paylaştığın fotonun bir benzeri de foto galeri de var. http://tinyurl.com/cm8jybe

--------------------------------------------------------------------------------------
Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin yüzde 99'u tamamlandı. Bu yıl ulaşıma açılacak olan hatta, yılda 1 milyon yolcu taşınabilecek.

Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan demiryolu ağlarını birleştirecek olan Bakü- Tiflis-Kars demiryolu hattında sona yaklaşılıyor. Yüzde 99'u tamamlanan demiryolu hattı bu yıl içinde ulaşıma açılacak ve ilk trenler hizmete girecek.
Proje tamamlandıktan sonra ilk aşamada yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınabilecek.

Yaklaşık 10 yıl önce gündeme gelen ve Türkiye ile Gürcistan arasında doğrudan demiryolu bağlantısı kurmayı amaçlayan Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesinin yüzde 99'u tamamlandı. Yaklaşık 500 milyon dolar maliyetli ve 295 milyon dolarını Türkiye'nin karşıladığı 105 kilometrelik demiryolu hattının, Kars ile Gürcistan sınırı arasında kalan 76 kilometrelik kısmının yapımını Türkiye gerçekleştirdi.

Türkiye'nin yapımını gerçekleştirdiği bölüm, çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, Gürcistan ise, Azerbaycan'dan aldığı 200 milyon dolarlık krediyle Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan yaklaşık 30 kilometre yeni bir hat inşa ediyor ve var olan 160 kilometrelik demiryolunu da tekrardan elden geçiriyor. Proje hayata geçirildiğinde, Orta Asya'nın Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan-Türkmenistan üzerinden geçen demiryolu-denizyolu kombine taşımacılığıyla Akdeniz ve Avrupa'ya bağlanması öngörülüyor. Proje ile ilk aşamada yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınabilecek. 2034 yılında ise hat üzerinden yılda 3 milyon yolcu ve 17 milyon bin ton yük taşıması planlanıyor.

Azerilerden lojistik üs Projenin tamamlanmasının ardından Azerbaycan Devleti tarafından Kars'ta uluslararası boyutta hizmet verecek bir lojistik merkez kurulacak. Azeriler, yeni teşvik sistemi kapsamında Kars'ta 30 hektarlık arazi üzerine lojistik üs kurmayı planlıyor. Azerbaycan'ın Kars'ta kuracağı dev lojistik merkezde yüzlerce kişi istihdam edilecek. Azerbaycan, ihtiyacı olan malları, buradaki lojistik merkezi kanalıyla Türkiye'den ithal edecek.

Merkezi Kars'a kurulması planlanan lojistik üs bölgede günübirlik ticaret ile turizmi de canlandıracak. Asrın projesi olarak da adlandırılan proje Doğu'nun en büyük sorunlarından biri olan lojistik sorununa da çözüm getirecek. Ekonomik anlamda canlılık yaratacak proje bölgeye gelmekten çekinen ve bölgeyi terk eden yatırımcıyı da bölgeye geri çekecek.
Yetkililer, birçok ülkeden inanılmaz bir yük talebinin geleceğinin şimdiden belli olduğunu ifade ederek, "Hat üzerinde ciddi bir yük taşınacak. Tabi bu yükler Kars'ta kalacak diye bir şey yok. Bir lojistik merkezi kurulacak ve burada transit bir hat olacak. Bu hat üzerinden malların sevkiyatı gerçekleşecek" diye konuştu.

Kars-Tiflis-Bakü Projesi'nin tarihçesi

1993 yılında Ankara'da yapılan Gürcistan-Türkiye Karma Ulaştırma Komisyonu Toplantısı'nda gündeme gelen proje uluslararası baskılar nedeniyle bir türlü hayata geçirilememişti. Projenin hayata geçirilmemesi için Ermeni lobisi ABD aracılığıyla Gürcistan'a baskı uyguluyordu. Azerbaycan Cumhurbaşkanı Aliyev, ABD Başkanı Bush'u arayarak destek istedi. Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan ulaştırma bakanlarının katılımıyla 2005'te müzakerelere başlandı. İlk temel, Gürcistan'da 21 Kasım 2007'de Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atıldı. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştiriyor. İnşaatı, 294 milyon TL ile ayan Özgün Yapı-Çelikler Ortak Girişimi yürütüyor. 2007'de DLH Genel Müdürlüğü yatırım programına giren proje bu yıl tamamlanacak.

"İstihdama da canlılık getirecek"

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Lütfü Yücelik BTK Projesi'nin kendilerini oldukça heyecanlandırdığını belirterek "Marmaray'ın da devreye girmesiyle Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün olacak.
Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamına yakını demiryolu imkanlarıyla yapılabilecek.
Ayrıca BTK ve lojistik köy projeleri istihdam açısından da canlılık yaratacak. Geçen yıl temelleri atılan Ovit Tüneli ve Kop Dağı Tüneli ile birlikte tüm bu projeleri bölgemizin hem dış dünya ile hem de ülkemizin diğer bölgeleriyle ticari, sosyal ve kültürel bağlarını artacak, büyük fayda sağlanacak" dedi.
11 Ocak 2013
http://tinyurl.com/cruvhke
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Binali Yıldırım: ''Hedefimiz Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesiyle ilgili, 2013 yılı sonunda deneme sürüşlerine başlamak'' dedi...

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesinin alt yapı işlerinin tamamen bitmese de önemli seviyeye geldiğine işaret ederek, 2013 yılı sonunda deneme sürüşlerini başlatmayı hedeflediklerini söyledi.

İstanbul'da gerçekleştirilen ''Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu hattı değerlendirme toplantısına Binali Yıldırım, Gürcistan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı George Kvirikashvili, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov ile beraberindeki teknik heyetler katıldı.

Toplantı sonunda inşaat işlerinin hızlandırılmasına ilişkin imzalanan protokolün ardından ardından açıklama yapan Yıldırım, yapılan toplantının 2013 yılının ilk toplantısı olduğunu dile getirerek, projenin her üç ülkenin bölgesel işbirliğini simgeleyen çok stratejik bir proje olduğunu söyledi.
Projenin inşaatına başlanmasından bu yana bu toplantıları düzenli olarak yaptıklarını hatırlatan Yıldırım, toplantılarda teknik heyetlerin kendilerine projenin durumunu izah ettiğini, varsa sorunları dile getirdiklerini söyledi.
Projeye ilişkin bilgiler veren Binali Yıldırım, altyapı işlerinin tamamen bitmese de önemli bir seviyeye geldiğini belirterek, üst yapı çalışmalarına da 2013 yılı içerisinde başlanacağını bildirdi.

Yıldırım, her üç kesimde elektrifikasyon, sinyal işlerinin aynı özellikte olup, aynı elden çıkmasının projenin sağlıklı işletilmesi bakımından hayati öneme sahip olduğunun altını çizerek, bu doğrultuda toplantıda görüş ve anlayış birliğinin oluştuğunu dile getirdi.

''Hedefimiz Bakü-Tiflis-Kars Projesi'yle ilgili 2013 yılı sonunda deneme sürüşlerine başlamak'' ifadelerini kullanan Yıldırım, bunun için yoğun şekilde çalışılarak işlerin yürütülmesi gerektiğini söyledi.
Projedeki altyapıdaki sanat yapılarının bir an önce tamamlanmasının, üst yapı çalışmalarının yapılmasının ve kısmen deneme sürüşlerine geçilmesinin bu yıl için belirlenen iş programının içinde yer aldığına işaret eden Bakan Yıldırım, projenin sadece ülkeleri birbirine bağlayan, milyonlarca yolculuğun yapıldığı, milyonlarca yükün taşınacağı bir proje olarak görülmemesi gerektiğini ifade etti.

Yıldırım, projeyi her üç ülkenin dostluk ve kardeşliğinin simgesi olarak gördüklerini vurgulayarak, ''Bunun da ötesinde bu proje, Azerbaycan'ı Orta Asya'ya ve Uzakdoğu'ya kadar bağlayan, Gürcistan'ı da Türkiye'ye, Türkiye'yi de Marmaray projesiyle, Balkanlara ve Avrupa'nın batısına kadar uzanan bir güzergahta, kıtaları birleştiren, medeniyetleri uzlaştıran tarihi ipek yolunun modern demir yoluyla ihyasını öngören bir projedir'' diye konuştu.

Gazetecilerin sorusu üzerine Marmaray Projesi'nin de de sona yaklaşıldığını belirten Bakan Yıldırım, Ekim ayında projenin önemli bir bölümünün, deniz ve yer altındaki 15 kilometrelik bölümün açılmış olacağını söyledi.
Yıldırım, Nahçivan Kars arasında yapılacak demir yolu projesinin de, Bakü-Tiflis-Kars projesinden sonra ele alınmasının ve çalışmaların iki ülke tarafından proje ve etüt düzeyinde sürdürüleceğinin kararının alındığını, bu karar çerçevesinde de çalışmaların sürüdürüldüğünü söyledi.

Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov ise söz konusu proje ile demir yollarının hem alt yapısının, hem de üst yapısının yenilendiğini belirterek, ''Bu yılın sonunda işleri tamamlayabileceğiz. Bakan Binali bey doğru söyledi. Bu proje sadece ekonomik değil, aynı zamanda stratejik bir projedir. Proje kıtaların birleşmesi demektir. Biz Avrupa ile Asya'nın birleşmesinde yeni bir ulaştırma koridorunun oluşturulmasına yardımcı oluyoruz'' diye konuştu.
Gürcistan Ekonomi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bakanı George Kvirikashvili de Türkiye'nin Binali bey gibi bir bakanı olduğu için gurur duyması gerektiğini söyledi.

Söz konusu projenin Azerbaycan, Türkiye ve Gürcistan arasındaki politik ilişkileri de sağlayacağını vurgulayan Kvirikashvili, bir kaç gün önce Gürcistan Başbakanı ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan arasında görüşme yapıldığını anımsatarak, ''İki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin derinleştirilmesi konuşuldu. Söz konusu proje bu konuda bize yardımcı olacak. Ayrıca Azerbaycan hükümetine de teşekkür ederim bu projeye finans konusunda destek verdiği için'' şeklinde konuştu.
2 Mart 2013
http://tinyurl.com/dx2xy6y
--------------------------------------------------------------------------------------

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön