tr-D.01 » Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-D.01 » Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 13:38

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=7782

Haziran ayında temeli atılacak olan hat. Sanırım haberde bir detay gözden kaçmış. Türkie topraklarında yer alan kısmın temeli atılıyor. Gürcistan zaten çalışıyor diye biliyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 12:20

http://www.ulasimonline.com/DEMIRYOLU/5 ... luyor.html

Türkiye, ''demir ipek yolu'' olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin Türkiye sınırları içindeki 76 kilometrelik bölümünün yapımına başlıyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, mayıs sonunda ya da haziran başında ilk kazmanın vurulacağını söyledi.

Yıldırım, geçen yıl eylül ayında ihalesi yapılan projede, gerek Kamu İhale Kurumu'na gerekse mahkemeye yapılan itirazların sonuçlandığını belirtti.

Yıldırım, "Bakanlığımızın başlangıçta verdiği karar çerçevesinde, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinin Türkiye kesimindeki yapım ihalesini kazandı. Firmayla sözleşme yapılması konusunda süreç başlatıldı" dedi.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Cum, 2008 19:45

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu projesinin Türkiye ayağının temeli, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev tarafından atıldı.

"Demirden ipekyolu" olarak nitelenen BTK, doğuda Hazar üzerinden Çin ile Kazakistan'ın Aktau Limanı arasında inşa edilecek demiryolu hattıyla batıda ise Boğaz geçişli Marmaray tüp geçidi üzerinden Avrupa demiryolu ağıyla birlikte, Asya ile Avrupa arasında önemli bağlantılardan birini oluşturacak.

BTK demir yolu hattı Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den, Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek kentlerinden geçerek, Kars'a kadar ulaşacak.

BTK projesi, Türkiye-Gürcistan arasında yapılacak hattın, Azerbaycan'da onarılacak mevcut hatta bağlanmasıyla tamamlanacak.

Londra'dan kalkan tren Çin'e kesintisiz ulaşacak

Dünyanın yeni petrol ve doğalgaz merkezi konumundaki Orta Asya cumhuriyetleri ile kesintisiz demiryolu bağlantısının sağlanmasına imkan sağlayacak projenin hayata geçirilmesiyle Londra'dan kalkacak bir tren kesintisiz olarak Çin'e ulaşabilecek.

Geçen yıl eylül ayında ihalesi yapılan projede, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu ile sözleşme imzalandı ve firmaya yer teslimi yapıldı.

Tarihi İpek Yolu'nu "Demir İpek Yolu"na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi 3 etaptan oluşuyor. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştirecek. Bu bölüm çift altyapıya uygun, tek üstyapı şeklinde yapılacak.

Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan 29 kilometrelik hattın yapımını ise Gürcistan gerçekleştirecek. Gürcistan, ayrıca Ahılkelek'ten Tiflis yakınlarına uzanan mevcut hattın rehabilitasyonunu tamamlayacak.

Resim

Projenin tümünün 2011 yılında tamamlanması hedefleniyor.

İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray Projesi'nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.

Bakü-Tiflis-Kars Demir yolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Hattın stratejik öneminin yanı sıra TCDD'nin yıllık 19,5 milyon ton yük taşıdığı dikkate alındığında, hattın Türkiye açısından önemli bir gelir kalemi oluşturacağı öngörülüyor.

Demiryolunun toplam maliyeti 450 milyon dolar. Demiryolu hattının tamamı yaklaşık 180 km olup, 76 km'si Türkiye'den, 29 km'si Gürcistan'dan, 80 km'si ise Azerbaycan'dan geçecek.

Projenin 2011 yılında tamamlanması öngörülürken, ilk aşamada bu güzergahtan yılda 1 milyon yolcu ve 6 milyon 500 bin ton yük taşınması, 2034'de ise bu rakamların 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yük düzeyine ulaşması bekleniyor.

Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattının Gürcistan bölümünün temeli, Tiflis'in 15 kilometre dışındaki Marabda istasyonunda 21 Kasım 2007'de atıldı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Ağu Cum, 2008 14:58

http://www.dlh.gov.tr/dlh/dlh-anasayfa1

29.07.2008
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI

DLH İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN
BAKÜ – TİFLİS – KARS (BTK) DEMİRYOLU PROJESİ
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu projesi bölgedeki taşıma potansiyelini değerlendirerek, Asya ile Avrupa arasındaki eski tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan ve birbiri ile tarihten gelen dostlukları, kültürel ve ekonomik beraberlikleri olan, Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan Devletleri ve milletleri arasındaki ilişkileri daha da kuvvetlendirecek ve ticaretin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır.
BTK projesi; sadece bir demiryolu projesi değil, ülkemizin tarihi ipek yolunu tekrar canlandırma, bölge ülkeleriyle ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkilerini daha da pekiştirme projesidir.
Kazakistan ve Çin’in de dahil olduğu projede, enerji kaynaklarının dünyaya ulaşımı sağlanırken, Uluslararası ulaşımda Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan Ülkeleri önemli bir avantaj elde edecektir.
Kamuoyunda “İpek Demiryolu Projesi” olarak nitelendirilen proje; her üç ülkenin bölgeye yönelik politikalarında önemli bir rol oynayacaktır. Bu husus göze alındığında, Türkiye ve Gürcistan devletlerinin kendi sınırları içindeki yeni demiryolu yapımı ve mevcut demiryolu rehabilitasyonunu eşzamanlı yapması, projenin tamamının hayata geçirilmesi açısından oldukça önemlidir. Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Projesinde, böylece her üç ülkenin dört yıldır sürdürdüğü müşterek gayretleri olumlu sonuç vermiş olacaktır.
Projenin gerçekleştirilmesi ile Avrupa ve Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan üzerinden Orta Asya ve Uzak Doğu arasında demiryolu ile istikrarlı yük ve yolcu taşımacılığı sağlanarak, bölgesel işbirliği gerçekleştirilecektir.
Bu şekilde, demiryolu taşımacılığının getireceği güvenli ve ekonomik taşıma modeli, Avrasya Bölgesindeki ülkelerin ticaret hacimlerinin artmasına ve zenginleşmesine katkıda bulunacaktır.
Projenin hayata geçirilmesi, 29.12.2004 tarihinde Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te; Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan Ulaştırma Bakanlarının katılımı ile yapılan Karma Ulaştırma Komisyonu Toplantısında kararlaştırılmıştır.
Bu toplantıda; Kars’tan, Gürcistan içerisindeki Ahilkelek’e yeni demiryolu yapılması, Ahilkelek’ten Tiflis’e kadar olan kısımda ise mevcut hattın rehabilitasyonu yapılarak, Türkiye-Gürcistan ve Azerbaycan arasındaki kesintiye uğramış olan demiryolu bağlantısının sağlanmasına yönelik karar alınmıştır.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin; Türkiye kesimini oluşturan ve yeni inşa edilecek Türkiye-Gürcistan (Kars–Sınır) Demiryolu 76 km uzunluğunda olup, Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri kapsamında, altyapı çift, üstyapı tek hat, konvansiyonel hız olarak öngörülmüş ve elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu işletme yapılacaktır.
Proje kapsamında yürütülen çalışmalar :

27 Temmuz 2006 tarihinde Astana’da Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Çin Halk Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlarının katıldığı toplantıda projenin gerçekleştirilmesi hakkında 3’lü ve 5’li protokol imzalanmıştır.
Fizibilite etüdü sonucunda elde edilen değerlere ilave olarak; 27 Temmuz 2006 tarihinde Kazakistan’ın başkenti Astana’da, Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan ve Çin Halk Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanları arasında yapılan 5’li toplantıda, Kazakistan yetkilileri, bu hattın işletmeye açılması halinde, proje güzergahına yılda minimum 10 milyon ton yük sevk edeceğini beyan etmiş ve bu beyan protokol altına alınmıştır.
7 Şubat 2007 tarihinde Tiflis’te projenin gerçekleştirilmesi için Gürcistan, Azerbaycan ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet ve Hükümet Başkanları projenin gerçekleştirilmesi hakkında mutabakata varmışlardır.
Türkiye sınırı-Ahilkelek arasında yeni yapılacak 29 km’lik hattın yapımı ihalesi sonuçlandırılmış olup, Sayın Cumhurbaşkanımız Abdullah GÜL ve projeye taraf olan diğer Devlet Başkanlarının katılımları ile 21.11.2007 tarihinde Gürcistan’da temel atma töreni gerçekleştirilmiştir.

Türkiye tarafındaki 76 km’lik yeni yapılacak demiryolu hattının yapımı Özgün Yapı ve Çelikler İnşaat Şirketi İş Ortaklığına 289.838.988 YTL bedelle ihale edilerek, 04 Mayıs 2008 tarihinde yer teslimi yapılarak işe başlanılmıştır.

Projenin kontrolluk ve danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesi gayesiyle Yüksel Proje ve Yüksel Domaniç İş Ortaklığı ile 21.05.2008 tarihinde sözleşme imzalanmış ve işyeri teslimi yapılmıştır.

Projenin temel atma töreni Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah GÜL, Azerbaycan Cumhurbaşkanı Sayın İlham ALİYEV ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail SAAKASVİLİ’nin teşrifleriyle 24 Temmuz 2008 tarihinde KARS’ta gerçekleştirilmiştir.

Tasarım Kriterleri :
Geometrik Standartlarve Boyutlar TÜRKİYE GÜRCİSTAN
Hat Uzunluğu 75,966 km (Yaklaşık 76 km) 26 km (+4 km Ahılkelek İstasyonu) (Yaklaşık)
Proje Hızı 120 km/saat 90 km/saat
Minimum Kurp Yarıçapı 1000 metre (istisnai 800 m) 600 metre
Dever (Maksimum) 130 mm 130 mm
Maksimum Eğim %016, (istisnai %018) %016, (istisnai %018)
Maksimum Kot 2102,27 m. 2061,97 m.
Minimum Kot 1691,64 m. 1782,49 m.
Ortalama Kot 1904,81 m. 1904,78 m.
Tünel 1 Adet (2330 m) 1286,55 m 1043,45 m’si

Gürcistan
Viyadükler 3 Adet -
Üstgeçit 12 Adet 2 Adet
Gabari UIC C1 11,70 m platform gen.(4,20 m eksenler arası)
Ray açıklığı 1435 mm (UIC) 1435 mm (UIC)
Düşey Kurp Yarıçapı 25 000 m. 10 000 m
İstasyon Sınır İstasyonu (CANBAZ) Karsthaki - Ahılkelek
İstasyon Boyu (Min.) 1700 m. 1500 m.
Peron Uzunluğu (Min 300 m. 300 m.

Fiziksel Standartlar :
Ray UIC 60 R-65
Travers B 70 (Ö.Beton) B 70 (Ö.Beton)
Makaslar(Oynar Göbekli) (S) 1/12, Basit 1/12 (S) 1/9 – 1/11, Basit 1/9 – 1/11
Elektrifikasyon 25 KV, 50 Hz, Tek Faz 25 KV, 50 Hz, Tek Faz
Sinyalizasyon CTC, ATC, Level-1 CTC, ATC, Level-1

Proje Güzergahı


Güzergah Kars–Doğu kapı mevcut hattı üzerinden Kars İstasyonuna yaklaşık 6.125 Km mesafeden sol makasla ayrılarak başlamaktadır. Mevcut Kars İstasyonunda, elektrifikasyon için bir Uzaktan Kumanda Merkezi (Remote Control Center), Sinyalizasyon için Trafik Kontrol Merkezi (Centralised Traffic Center) tesis edilecektir.

Kars - Çıldır karayolunun doğusundan devam edilerek KM: 64’den – 66’ya, doğuya doğru giden hat, Yukarı Canbaz, Damlıca, Karakale’nin doğusundan geçerek Gürcistan sınırına varmaktadır.

KM: 68-69 arasında Canbaz’da bir sınır istasyonu (Gümrük) öngörülmüştür.

Türkiye - Gürcistan sınırı (KM: 75) bir tünelle geçilmekte olup, KM: 74’de tünele girilmekte ve KM: 76’de Gürcistan topraklarında tünelden çıkılmaktadır.

KM:80-82 arasında Karsakhi’nin güneyinde Gürcistan için bir sınır istasyonu tesis edilmekte ve Ahılkelek yük istasyonunda KM: 105’te son bulmaktadır.

Ahilkelek’ten Tiflis’e (Marabda) kadar olan yaklaşık 160 km’lik mevcut bir demiryolu hattı vardır. Proje kapsamında bu hattın fiziki standartlarının yükseltilmesi de yer almaktadır.

Tiflis’ten Bakü’ye olan mevcut hattın fiziki standartları her türlü işletmeciliğe uygundur.

SONUÇ:
76 km’si Türkiye, 29 km’si ise Gürcistan’da altyapısı çift, üstyapısı tek, sinyalli ve elektrifikasyonlu olarak inşa edilmesi planlanan toplam 104 km uzunluğundaki hatta; Kars, Tiflis ve Bakü arasında yük taşımacılığının yanında yolcu taşımacılığı da öngörülmüştür.
Hattın işletmeye alınacağı planlanan 2011 yılında; 1 Milyon yolcu ve 6,5 Milyon ton yük, 2034 yılında ise söz konusu proje hattı üzerinde 3 Milyon yolcu ve 17 Milyon yük taşıma kapasitesi olacağı tahmin edilmektedir.
Hattın gerçekleştirilmesi ile bu bölgeye gerek istihdam, gerekse ticari açıdan büyük bir canlılık getireceği rakamlardan net olarak anlaşılmaktadır.
Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum Projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje olan bu proje, yukarıda da belirtildiği üzere, üç ülkenin tarihten gelen dostluklarını daha da pekiştirecek, bölge halkına barış ve refah getirecektir.
BTK Projesinin hayata geçirilmesi ve inşası devam eden Boğaz Tüp Geçişinin (Marmaray Projesi) tamamlanması ile ayrıca bu projeleri destekleyen diğer demiryolu projelerinin inşasıyla; Asya’dan Avrupa’ya, Avrupa’dan Asya’ya çok büyük hacimde taşınabilecek yüklerin önemli bir bölümü Türkiye’de kalacak, böylece Türkiye, uzun vadede milyarlarca dolar taşıma geliri elde edebilecektir.

Resim
Resim

Gökhan Aydemir
Mesajlar: 1
Kayıt: 04 Eyl Prş, 2008 11:34

Sinyalizasyon

Mesaj gönderen Gökhan Aydemir » 04 Eyl Prş, 2008 11:38

Sinyalizasyson Sistemlerini hangi firmanin yapacagi hakkinda bilgisi olan varmi?

Bldirilirse sevinirim. Tesekkürler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Prş, 2008 11:56

Çelikler-Özgün Yapı Grubu insaati yapan firma olarak geciyor, sanirim insaatin tamami tek ihale ile verilmis, yani alt yapi ve elektromekanik sinyalizasyon bu firma ile ilgili arastirma yapip onlara sorabilirsiniz acikcasi benim baska bir bilgim yok, zaten son günlerde ki sicak catismalardan sonra bu hattin gelecegide tartisilir, Ermenistan hemen yeni bir demiryolu yapalim diye atladi, belkide Rusya ile buzlari eritmek icin Rus destekli bir Ermenistan demiryolu projesi devreye girebilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Eyl Prş, 2008 13:20

Esat bu sefer benim diyeceklerimi dedi :lol:
Yaaa, bak, pat diye hakikatler değişti. Hayat böyle.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Cum, 2008 07:55

Hazzır cumhurbaşkanı Ermenistan'a gidiyoren tren projelerini d konuşsa. Nahcivan üzerinden Erivan'a tren yolu iyi olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Eyl Cum, 2008 08:22

Yavaş yavaş ... gadas gadas :lol:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Tem Pzt, 2009 13:44

N'oldu? Ermenistan Sınırını açıyoz. trende geçecek mi? Bütün komşularımızla tren ile gitmemiz lazım. Çok önemli bir şey bu. Hem yolcu hemde yük taşımak lazım.


1-Türkiye-Ermenistan Demiryolu Projesi (adına da hrantray diyelim :))

2-Kuzey Irak Demiryolu Projesi: Misak-ı Milli Rayı deriz :)

3-Suriye'ye zaten gidiyoz. Oradan Ürdün'e hatta Dubai'ye kadar inelim :) Mekke ve Medine'ye de. Hac ucuzlar. Müslümanlar rahat rahat gider. Uçaklar pahalı. Hac zaten zengin işi de olsun demiryolu iyidir.

4-Tiflis'e giden raylardan kuzeye Moskova'ya doğru bir hat yapılsa nasıl olur? Rusya Nabucco'dan dolayı kızgın olabilir ama komşusunu değiştiremiyor insan :) Ne demişler ev alma komşu al, gaz alma ray al.

5-Atina'ya demiryolu. İstanbul'dan. Neee niye korktunuz.

6-Bombayı patlattım Kıbrıs'a tüp geçit :))))) Asma köprülü nasıl olur? Kaç km var ki? Masa başından yazmak ne kadar kolaymış yahu..

7-İsrail'e demiryolu yapalım mı? Barışa hizmet eder. one rail (:)) deriz.
En son Mehmet Kasım tarafından 13 Tem Pzt, 2009 14:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Sal, 2009 00:31

Miraç yazdı:1-Türkiye-Ermenistan Demiryolu Projesi (adına da hrantray diyelim :))

2-Kuzey Irak Demiryolu Projesi: Misak-ı Milli Rayı deriz :)

3-Suriye'ye zaten gidiyoz. Oradan Ürdün'e hatta Dubai'ye kadar inelim :) Mekke ve Medine'ye de. Hac ucuzlar. Müslümanlar rahat rahat gider. Uçaklar pahalı. Hac zaten zengin işi de olsun demiryolu iyidir.

4-Tiflis'e giden raylardan kuzeye Moskova'ya doğru bir hat yapılsa nasıl olur? Rusya Nabucco'dan dolayı kızgın olabilir ama komşusunu değiştiremiyor insan :) Ne demişler ev alma komşu al, gaz alma ray al.

5-Atina'ya demiryolu. İstanbul'dan. Neee niye korktunuz.

6-Bombayı patlattım Kıbrıs'a tüp geçit :))))) Asma köprülü nasıl olur? Kaç km var ki? Masa başından yazmak ne kadar kolaymış yahu..

7-İsrail'e demiryolu yapalım mı? Barışa hizmet eder. one rail (:)) deriz.
1. Tüm sınır komşularımız ile olduğu gibi Ermenistan ile de demiryolu bağlantımız olmalı, bunun tarih ile şu ile bu ile alakası yok, yolcu potansiyeli olmasa da yük potansiyeli olacaktır. Ama şu da bir gerçek ki zaten Transsibirya hattının paralelindeki İpek Yolu hattı olma alternatifini kaçırdık, Asya birliği yapacağı demiryolu hattını Transsibirya ya bağlıyor, yani bu bağlantı lokal kalacaktır. Ama yine de olmalı, Ermenistan, İran doğu sınırımızda ticaret yapılabilecek ülkeler.

2. Bu bence bir süre daha zor, pek çok açıdan, olmalı olmamalı? Konjöktüre göre değişir, bence şu anda olabilir fakat varlığını devam ettirebilmek için yapılan şeye güvenilmesi lazım, evindeki insanın can güvenliğini teminat altına almadan trene bineni nasıl alacaksın. Yani bu konu başka konu.

3. Bence gereksiz, Hac ca gidenler otobüsle de gidebilir, eskiden O302 ler ile giderlerdi Unkapanı' ndan yolcu ederdik hacıları şimdiki otobüsler zaten uçak gibi. Gerek yok çünkü Arapların bir yudum hayrını da istemem memleketime benden de onlara bir yudum hayır gitmesin. Allah yollarını açık etsin bahtlarını kapatsın.

4. Tiflis ile Moskova arası kaç km bilmiyorum ama emin ol ki zaten orada bir demiryolu hattı vardır, buna kesin eminim, sorun şu standartı ne?

5. Var zaten. Benim hedeflerimden birisidir İstanbul-Selanik tren ile gitmek, ama Atina' ya aktarma yapmak gerekiyor, :) Hafta da iki gün karşılıklı sefer var ne güzel.

6. Uçmamak lazım, ve bence yine siyasi konu Kıbrıs ne kadar bizim ki orayla ilgili bir şey yapalım, ha Kıbrıs Rum Kesimi diyorsan bak onlar AB de.

7. Yine Irak ile aynı sorunlar, boşverin bu mevzuları.

8. Bulgaristan ve Romanya, ve oradan Ukrayna kesinlikle düşünülmeli derim, az ve özde olsa ticaret hacmi açısından ele alınmalıdır.

Konu hızlı tren galiba ya :) neyse bu mesajları Demiryollarının Gelişimi İçin Neler Yapılabilir başlığına taşırım bir ara.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2012

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 20:11

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15332

'BAKÜ-TİFLİS-KARS DEVAM EDİYOR
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu projesinin ödenek yetersizliği yüzünden durma noktasına geldiği yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığı bildirildi.
03 Ağustos 2009 Pazartesi 17:39

Rus basınında çıkan haberler üzerine ilk resmi açıklama Azerbaycan Ulaştırma Bakanlığı'ndan geldi. Azerbaycan'dan yapılan açıklamaya göre, BTK demiryolu projesinde her hangi bir gecikme yaşanmıyor. Azerbaycan Devlet Petrol Fonu Genel Müdürü Şahmar Mövsumov, BTK projesine 27,1 milyon manat (34 milyon dolar) ödenek ayrıldığını belirtti. Mövsumov, sadece projenin Gürcistan bölümünde küçük aksaklıkların yaşandığını kaydet etti .

Azeri yetkiliye göre, BTK demiryolu projesine paralel olarak 105 km uzunluğunda bir de karayolu inşa edilecek. Karayolunun 76 kilometresi Türkiye, 29 km'si ise Gürcistan topraklarından geçiyor.

GÜRCİSTAN:" PROJE ZAMANINDA TAMAMLANACAK "

Bu arada Gürcistan'dan yapılan açıklamaya göre, demir yolu projesinde her hangi bir gecikme söz konusu değil. Projenin Gürcistan ayağını yürüten Marabda Karsahi Demiryolu Şirketi'nin genel müdürü Bidzina Bragadze, çalışmaların devam ettiğini açıkladı. Bragadze demiryolunun geçtiği Gürcistan ile Türkiye arasındaki tünelde göçük tehlikesi olduğu için projede bazı değişiklikler yapıldığını ifade etti. Gürcü yetkili bu sebeple de projede bazı gecikmeler olduğunu bunun büyütülmemesi gerektiğini aktardı. Bidzina Bragadze, BTK demir yolu projesinin planlandığı gibi 2012 yılında tamamlanacağını sözlerine ekledi.

Bakü -Tiflis Ceyhan petrol boru hattından sonra bölgenin ikinci büyük projesi olan BTK demir yolu hattının anlaşması Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Devlet Başkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Devlet Başkanı Mihail Saakaşvili tarafından 2007 yılında Tiflis'te atıldı.

Demir yolunun Türkiye bölümünün temel atma töreni, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katılımıyla geçen yıl Kars'ta gerçekleşmişti.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön