tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen Esat » 01 Eki Pzt, 2018 16:19

Engin Y yazdı:Büyükçekmece Mimaroba'dan sonra sanki kent izi kayboluyor ve Kumburgaz yakınlarından itibaren yılın dokuz ayı kırsal kesim statüsünde olan, sadece yazları kalabalıklaşan bir bölgeye giriliyor gibi geliyor bana..

Tekirdağ'a uzanan bir demiryolu yapılabilir, Silivri de bu kapsamda bölgesel trenlerden faydalanır; ancak mevcut durumda Kumburgaz-Selimpaşa-Silivri-Marmaraereğlisi yöresinde banliyö treni çalıştırmayı gerektirecek bir kış nüfusu ve iş gücü hareketi yok..

Banliyönün mantığı, iş gücünün iş yerine taşınmasıdır; ancak Silivri için banliyöden ziyade bölgesel tren tanımlaması daha doğru olacaktır ve yaz aylarında -özellikle de Cuma ve Pazar günleri- seferler artırılmalıdır diye düşünüyorum..


akıl ve mantık bunu gerektirir

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 789
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen Kamil16 » 01 Eki Pzt, 2018 19:50

Engin Y Arkadaşımızın görüşleri %100 doğru. Bu bölgede yaşayan bir kişi olarak daha uygulanabilir ve zaten eninde sonunda yapılacak uygulamayı anlatayım. Haritalar ile konuyu pekiştirelim.
1.ci Harita, 1873 yılında yapılmış İstanbul - Edirne demiryolunu ve daha sonra yapılmış Trakya'daki tüm demiryollarını gösteriyor.
2.ci Harita'da yapılacak çift hat İstanbul - Edirne YHT güzergahını gösteriyor. Yapılacak çift hatlı hızlı tren yolunun Trakya ortasındaki en önemli durağı Çerkezköy olacak.
3.cü Harita, Silivri'nin yapılacak Hızlı Tren Hattına olan uzaklığını gösteriyor. Silivri - Kurfallı arası 20 Km.
4.cü Resimde ise Trakya'da yerleşim yerleri sıralaması ve Çerkezköy'e en fazla 30 dakika mesafedeki yerleşim yerlerini özellik ile işaretledim.
Sonuç olarak yapılacak İstanbul - Edirne Hızlı Tren Hattı (200 Km hız ile çalışacak) ile Çerkezköy - İstanbul, Bakırköy arası 30 dakika'da alınacak. Silivri ve diğer sahil yerleşimlerinden bu hat üzerindeki istasyonlara dikey taşımacılık ile sorun en ekonomik ve hızlı şekilde aşılabilir..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen metro_5 » 02 Eki Sal, 2018 00:23

Ben artık bölgede bir Banliyö treni ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Sabah 7 gibi Silivri otobüsüne Beylikdüzünden binmeyi deneyin binemezsiniz yoğunluk o kadar fazla ki 5 dk da bir otobüs olmasına rağmen otobüsler almıyor.
Bu bahsettiğim olay kış aylarında oluyor.
Evet YHT yapılacak ama yine yetersiz kalır Bölgesel tren denilmiş ama çok doğru bulmuyorum, bölgesel tren saat başı kalkar yetersiz kalır, bölgesel hat Değirmenköy gibi yerlere düşünülebilir.
*Sadece Silivri yi düşünüp Selimpaşa, Celaliye, Kamiloba, Kumburgaz gibi Büyük kasabaları düşünmemek teknik hata olur.
Berlin'de benzer kasabalara S-bahn hatları gidiyor nüfus yoğunlukları da birebir aynı neredeyse.
E5 e paralel bir Banliyö hattı yapılmak zorunda artık, ben bunu Silivri ile sınırlamıyorum , Çerkezköy e de hatta Çorlu ya da gitmeli diğer yönde Tekirdağ a doğru gitmeli ve İpsala ya kadar yeni bir Demiryolu oluşturulmalı, Tabi il kesişmeleri de olacak Belli bir yere kadar İstanbul Banliyö, Belli bir yerden sonra Tekirdağ Banliyö, Edirne Banliyö gibi , Arada yük trenleri vb araçlar da geçecek ticarete de faydası olacak.


“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir