tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Cmt, 2011 00:33

160 km hıza göre yapılacakmış. yükte taşınacak. trabzona 250 km hızla yht yapmak çok çok zordur gerekte yoktur. 160 km hıza bile dünya kadar tünel var. tam 191 km.

http://www.rayturk.net/?p=835

Resim

1. aşama

ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE ARASI (139 Km):

34 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 48.7 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 8.4 Km)

Erzincan Gümüşhane arasındaki hattımızın uzunluğu 139 kilometre olup, hat üzerinde uzunluğu 48.7 kilometreyi bulan 34 tünel ile uzunluğu 8.4 kilometre olan 17 adet viyadük vardır.

Bu hat, Erzincan Havaalanı çıkışından başlayarak Yeniyol, Örenbel, Baklaya, Tütenli köylerinden geçerek Kelkit’in güneyinden Kireçtaşı, Şenköy, Sütveren, Bezendi, Yeniköy, Aşağı Alıçlı köylerinden tünelle Tekke beldesi çıkışına ve oradan da Gümüşhane kent merkezine ulaşacak.

2. aşama

GÜMÜŞHANE-TRABZON ARASI (108 Km):

24 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 86.5 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 7.4 Km)

Gümüşhane-Trabzon arasındaki hattı ise 108 kilometre olup, bu hat üzerinde de uzunluğu 86.5 kilometreyi bulan 24 adet tünel ile uzunluğu 7.4 kilometre olan 17 adet viyadük bulunmaktadır.

Bu demiryolu hattı, Mescitli, Hamsiköy, Maçka güzergahını takip ederek Trabzon’a varmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

KTÜ'den itiraz.

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 25 Ara Pzr, 2011 16:11

http://www.rayturk.net/?p=970

ktü bayburttan giderse daha az maliyetli olur diyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16713
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 25 Ara Pzr, 2011 17:19

o konudaki tartismayida okudum ama, resmen tireboluda kim oluyor muhabbeti yapmislardi, birde trabzonlular konuya sahip cikmiyor diye sikayet ediyorlar. Acikcasi ktü nün bunu tireboluyu devre disi birakmak icin onerdigini bile dusunebilirim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 25 Ara Pzr, 2011 17:26

evet bende tirebolu için çok şaşırmıştım. hatta bu trabzona bak bütün komşuları ile kavgalı falan dedim. malüm rizelilerle de çok kavgalıdır bunlar :) nüfusa baktığında trabzon 300 bin civarında. yani öyle büyükşehir falanda değil. ama konumu öne çıkarıyor adamları. birde sportif yönü var.

ancak; ktü profu ulaştırma ana bilim başkanı imiş. bayburttan giderse 3 milyar g.haneden giderse 7 milyar diyor. g.hane güzergahı da zaten çok dağlık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16713
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Oca Prş, 2012 16:26

Bir demiryolu çalışmasıda Şanlıurfa ili için, 2011 yatırımları arasına alınmış ve uygulama projesi devam ediyormuş.

http://www.haber7.com/haber/20120112/Gu ... eliyor.php

Şanlıurfa’yı ana demiryolu ağına bağlayacak olan 'Mürşitpınar-Suruç-Şanlıurfa Yeni Demiryolu Projesi'nin de 2011 yatırım programına alınıp uygulama projesi çalışmalarının devam ettiği belirtildi.

"İşletme hızı 160 km/saat olarak dizayn edilmekte olan proje tamamlandığında, Şanlıurfa’nın Gaziantep üzerinden Adana'ya erişimi de hızlandırılacaktır. “Mürşitpınar-Suruç-Şanlıurfa Yeni Demiryolu Projesi” ile “Diyarbakır-Şanlıurfa Yüksek Hızlı Tren Projesi” Şanlıurfa Havaalanı'na entegre edilecektir." denildiği belirtildi.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesajgönderen senturk90 » 28 Mar Çrş, 2012 21:58

Arkadaşlar birşey sormak isiyorum. Bilmiyorum yeri mi? Çoğu ülkede özellikle İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, İspanya gibi ülkelerde çokça tercih edilen ve var olan hatlarda yani 160 km sürat olan hatlarda güzergahın kurpları iyileştirilip sinyalizasyon iyileştirilip hemzemin geçitler kaldırılıp kataner sistemine daha fazla enerji verilerek 160'tan 200 km hıza çıkartılır güzergahın hızı. Hatta Esat Bey bilirsiniz sizde Avusturya'daki westbahn hattında (wien-salzburg) 2 tane yer var. 200 km'ye çıkartılan. Acaba diyorum bizdede bir gün 160 km hızara ulaşırsak daha sonradan da bu hatları 200 km'ye rehabilite edebilir miyiz? Ve 200 km'ye rehabilite işleminde benim söylediklerimden daha başka neler yapılıyor?Ayrıca bu UIC 60'lık rayları halen anlamadım. :D Bu UIC 60'lık raylar tip olarak aynı fakat hızlı trenler için farklı sertlikte konvansiyonel trenler için farklı sertlikte mi üretiliyor? İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16713
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 23:39

senturk90 yazdı:Arkadaşlar birşey sormak isiyorum. Bilmiyorum yeri mi? Çoğu ülkede özellikle İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, İspanya gibi ülkelerde çokça tercih edilen ve var olan hatlarda yani 160 km sürat olan hatlarda güzergahın kurpları iyileştirilip sinyalizasyon iyileştirilip hemzemin geçitler kaldırılıp kataner sistemine daha fazla enerji verilerek 160'tan 200 km hıza çıkartılır güzergahın hızı. Hatta Esat Bey bilirsiniz sizde Avusturya'daki westbahn hattında (wien-salzburg) 2 tane yer var. 200 km'ye çıkartılan. Acaba diyorum bizdede bir gün 160 km hızara ulaşırsak daha sonradan da bu hatları 200 km'ye rehabilite edebilir miyiz? Ve 200 km'ye rehabilite işleminde benim söylediklerimden daha başka neler yapılıyor?Ayrıca bu UIC 60'lık rayları halen anlamadım. :D Bu UIC 60'lık raylar tip olarak aynı fakat hızlı trenler için farklı sertlikte konvansiyonel trenler için farklı sertlikte mi üretiliyor? İyi çalışmalar...


Şentürk söylediklerinin dışında bir şey yapıldığını sanmıyorum açıkçası, hatta daha fazla enerji verilmesi olayını senden duydum desem yalan olmaz, gerçi çekeceği akım sanırım daha fazla oluyor ama onun içinde galiba trafo beslemelerini arttırmak yeterli, gerçi elektrikten anladığım priz takmaktan öte geçmez ya :) UIC konusunu iyi araştırmak lazım genel farkını bende bilmiyorum, tek bildiğim hızlı tren raylarında rayın travers üzerindeki yerleşiminde bir değişiklik oluyor bir de mantar bölümü farklı diye bir videoda izlemiştim ama bilgilerim net değil bu konuyu araştırmak lazım.

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesajgönderen Barış Toprak » 09 Kas Cum, 2012 11:05

Bu projenin akıbeti ne oldu?

Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı

Mevcut Hat:763 km

Hızlı Tren Hattı:710 km

Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat

Maliyet (Milyar $): 4

Başlama Tarihi:2010

Bitiş Tarihi:.2014
http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=11

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16713
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Kas Cum, 2012 11:12

Barış Toprak yazdı:Bu projenin akıbeti ne oldu?

Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı

Mevcut Hat:763 km

Hızlı Tren Hattı:710 km

Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat

Maliyet (Milyar $): 4

Başlama Tarihi:2010

Bitiş Tarihi:.2014
http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=11


Valla hocam bende uzun zaman o siteden takip etmeye çalıştım ama fark ettim ki takip edecek bir şey yok, 3 sene önce ne yazdılarsa öyle duruyor :) Onun dışında başka yerden de takip etmedim açıkçası ama görünen o ki ilk etapta Sivas'a erişme planları işliyor, fakat o projede beni yanılttı ben daha hızlı ilerleyeceğini düşünmüştüm fakat ancak yolun yarısı tamamlanmış, geçen bununla ilgili bir haber okudum fakat detaylar şu anda aklımda değil. Ara sıra siyasiler Erzurum ve Erzincan arada söz konusu olduğu için dile getiriyorlar ama herhalde bir sonraki proje adımına kaldı.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen metro_5 » 30 Eyl Pzr, 2018 00:02

Bazı arkadaşlar belki kızacak ama TCDD nin artık Büyükçekmece - Silivri arasına el atması lazım, Buraya Marmaray gibi bir modernize banliyö hattı kurulmalı, Talep arttı. Lastik tekerlekli çözüm yerine daha mantıklı ve çağımızın gereklilikleri açısından geç kalınmış da olsa demiryolu yatırımları yapmak artık kaçınılmaz zorunluluk.Metrobüs ü uzatalım diyenler olmuş, belediye her sene metrobüs yüzünden çok yüksek miktarlarda zarar ediyor Motor arızaları, lastik masrafları, fren masrafları her sene yük oluyor kullanılan yakıt bile dolar ile satın alındığı için bize her gün zarar.Petrol dışarıdan gelen bir yakıt bu ülkemizin bir gerçeği! Bu yüzden olaylara gerçekçi yaklaşmakta fayda var.
Halkalı ile entegreli Büyükçekmece- Silivri Banliyö hattı kurulmalı, keşke zamanında hemzemin alan bırakılsaydı, şimdi malesef müstakil ev çok bu yüzden büi ihtimal viyadük üstünde cadde üzerinde giden bir yapı oluşturulmak zorunda kalınacak, proje geç bile kaldı.
Aynı şekilde Çatalca- Kemerburgaz arası da Banliyö hattı kurulmalı, Şile Üsküdar arası da Banliyö tren hattı kurulmalıdır, Bu TCDD nın artık zorunlu vazifesidir, ihtiyaç çoktan beridir var.
İnşallah bu site aracılığıyla sesimiz TCDD ye ulaşır.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen metro_5 » 01 Eki Pzt, 2018 04:25

Demek istediğim olay bu;
Resim
Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1717
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesajgönderen Engin Y » 01 Eki Pzt, 2018 15:43

Büyükçekmece Mimaroba'dan sonra sanki kent izi kayboluyor ve Kumburgaz yakınlarından itibaren yılın dokuz ayı kırsal kesim statüsünde olan, sadece yazları kalabalıklaşan bir bölgeye giriliyor gibi geliyor bana..

Tekirdağ'a uzanan bir demiryolu yapılabilir, Silivri de bu kapsamda bölgesel trenlerden faydalanır; ancak mevcut durumda Kumburgaz-Selimpaşa-Silivri-Marmaraereğlisi yöresinde banliyö treni çalıştırmayı gerektirecek bir kış nüfusu ve iş gücü hareketi yok..

Banliyönün mantığı, iş gücünün iş yerine taşınmasıdır; ancak Silivri için banliyöden ziyade bölgesel tren tanımlaması daha doğru olacaktır ve yaz aylarında -özellikle de Cuma ve Pazar günleri- seferler artırılmalıdır diye düşünüyorum..


“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir