tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Prş, 2008 14:07

http://www.dlh.gov.tr/Demiryollari/d_baslik.htm

Hızlı Tren dışında normal şehirler arası "DEMİRYOLU" işletmesine entegre edilecek projelerde var.

---DEMİRYOLU İL, TESİS VE LİMAN BAĞLANTILARI

---SİVAS-ERZİNCAN-ERZURUM-KARS

---MENEMEN-ALİAĞA ÇİFT HAT DEMİRYOLU

---KEMALPAŞA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DEMİRYOLU BAĞLANTI HATTI

---KARS-AHİLKELEK-TİFLİS-BAKU DEMİRYOLU

---BANDIRMA-BURSA-AYAZMA-OSMANELİ,

---AYAZMA-İNEGÖL-BOZÜYÜK-İNÖNÜ DEMİRYOLU

---TEKİRDAĞ-MURATLI DEMİRYOLU

---ŞEFAATLİ-KAYSERİ ETÜD PROJE VE MÜHENDİSLİK İŞLERİ

---ŞANLIURFA-MÜRŞİTPINAR ETÜD PROJE VE MÜHENDİSLİK İŞLERİ

---ÇARŞAMBA-TERME-ÜNYE-FATSA ETÜD PROJE VE MÜHENDİSLİK İŞLERİ

---KIRŞEHİR İLİ'NİN MEVCUT DEMİRYOLU AĞINA BAĞLANTI PROJESİ

---AYDIN-ÇİNE-YATAĞAN-GÜLLÜK LİMAN DEMİRYOLU BAĞLANTISI PROJESİ

---TOKAT-TURHAL DEMİRYOLU PROJESİ

---ADAPAZARI-KARASU LİMANI-EREĞLİ-BARTIN LİMANI DEMİRYOLU BAĞLANTI HATTI PROJESİ

---NEVŞEHİR DEMİRYOLU BAĞLANTI PROJESİ

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Oca Pzt, 2008 16:21

http://www.ubak.gov.tr/ubak/pdf/ubak10.pdf


Burada da göze çarpan işler var. 29. Sayfadan.

Bafra-Samsun
Trabzon-Rize-Hopa
Trabzon-Diyabakır
Samsun-İskenderun.
Ankara-Kastamonu-İnebolu
Ankara-Çorum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Yeni bulduklarım

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Oca Sal, 2008 10:01

http://www.insaatofisi.com/arsiv/posts/ ... atlari---/

ÇANKIRI-ÇORUM-AMASYA DİKKATİMİ ÇEKTİ.

Sinop-Samsun Projesi de var.


Harita:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

K.MARAŞ'TA İSTİYOR

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Şub Çrş, 2008 11:34

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1403#1403

Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattının Kahramanmaraş'a uzatılması talep edilmiş.

Site Yönetimi Notu : Linkleri ya da haber içeriklerini mümkün olduğu kadar alıntı yerini belirterek sitemize yapıştıralım öncelikli ihtiyacımız ziyaretçilerin sitemizden çıkarak gitmesi değil site içerisinde kalmasıdır. Konudaki link bu sebeple değiştirilmiştir, tüm üyelerin dikkatine :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ADAPAZARI-BARTIN

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Sal, 2008 09:33

Bakanlıktan gelen yazı:

Sayın M. KASIM ASLAN

İlgi: 28/01/2008 tarih ve 5577 sayılı, başvurunuz.

Adapazarı-Karasu-Zonguldak-Bartın Demiryolu projesinin fizibilite etütleri ve avan projeleri tamamlanmış olup; 2008 yılı içerinde de uygulama projeleri yapılacaktır.

Bilgilerinize rica ederim.



--
UBAK Eposta Tarama Sisteminden Gecmistir.
mail.ubak.gov.tr

Elector_of_Brandenburg
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 07 Ağu Pzr, 2011 21:28

Mesaj gönderen Elector_of_Brandenburg » 07 Ağu Pzr, 2011 21:36

Yenilendiği iddia edilen İstanbul-Eskişehir konvansiyonel hattının resimlerini çektim, sizinle paylaşayım dedim. Ahşap traversler Bozüyük-Bilecik arasında duruyor. Zaten kurp yarıapları, eğimler ve en önemlisi çift hat uygulamasına eğilinmeden yenileme çalışmalarını çok da ciddiye almamak lazımdı da, bazen düşünüyorum hızlandırılmış treni bu raylarda işletmiştik.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Pzr, 2011 21:53

Teşekkürler foto için. Tabii ki bir takım demiryolu yenileme çalışmaları yapılıyor, şahsen çok yakından takip edemediğim ama TCDD nin yapısındaki bazı köhnelikleri duyup gördüğüm için yazılarım hep kötümser oluyor :) Dolayısı ile bende pek garipsemedim, tabii bir de konu ile ilgili resmi durumu okuyup görmek lazım. Acaba TCDD hattı yeniledik derken nereyi kast ediyor, hangi kesimde ne çalışma yapıldığının bilgisini veriyormu? Yoksa hala dokuzyüz bilmemkaçlardan kalma alışkanlıklar ile yapıyorum işte vatandaşın başka bilgi ne haddine mi diyor?

Yanlız bir başka sitede daha bahsettiğiniz kurp çalışmaları ve eğim çalışmalarının yapılmadan hatların yenilendiğini dolayısı ile aslında yapılan işin pekte bir ehemmiyetinin olmadığını okumuştum. Tabii ki travers yenilemek, balast yenilemek, varsa kaynaklı bölgeleri ya da ondülasyonları düzeltmek çok önemli bir iş ama hıza ve konfora maksimum etki edecek diğer düzenlemeler olmadan ileride ikinci bir iş çıkacaksa? İşte o zaman hep eleştirdiğimiz yere dönüyoruz maalesef.

Elector_of_Brandenburg
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 07 Ağu Pzr, 2011 21:28

Mesaj gönderen Elector_of_Brandenburg » 08 Ağu Pzt, 2011 18:12

Denizli-İzmir arasındaki yeni demiryolunu gördüm. En azından kurplarda aplikasyonlar yapılmış. Bilmeyenler için söyleyeyim, bu aplikasyonlar marjinal olmasa da kurpları rahatlatan küçük yumuşatmalara deniyor.

Ancak herşeye rağmen bu hattın en azından Ortaklar-Denizli arasındaki (gerçek altyapı yenileme bu aralıkta oldu) sanat yapıları çift hatta uygun yapılabilirdi altyapı yenileme sürecinde.

Neyse birçok konuda mevcut bakanlıklar takdire şayan işler yapıyorlar (ağaçlandırma, hızlı tren, sulama projeleri ve tarla toplulaştırması, vs...). Yapılanları küçümseyecek değiliz ancak bazı konularda biraz yaptıklarını olduklarından daha abartılı gösteriyorlar. Bu Bozüyük-Bilecik hattı resmim bunun bir göstergesi. En tehlikeli bölgesinde ahşap traversin kullanıldığı bir hatta yenileme bitti denemez, ama bakın yorumlara Ankara-İstanbul konvansiyonel hattı emir ve görüşlere hazırdır.

Ayrıca konvansiyonel hatlara yapılan ağır makyaj da tendeki yaraları kapatmıyor. Sonuçta standart dışı kurplar ve eğimler, rayların, traverslerin ve balastların ve hatta altyapı dolgusunun kullanım ömrünü kısıtlıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 14:16

yazılanları tasdikler nitelkte bir haber. doğu ekspresi pamukovada deray etmiş

http://www.rayturk.net/?p=27894
Edinilen bilgiye göre, 11410 numaralı Haydarpaşa-Kars seferini yapan Doğu Ekspresi, Pamukova-Mekece arasındaki makasta 3 vagon raydan çıktı. Ölü ve yaralının olmadığı kazada vagonları kurtarma çalışmaları devam ediyor.

Elector_of_Brandenburg
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 07 Ağu Pzr, 2011 21:28

Mesaj gönderen Elector_of_Brandenburg » 12 Ağu Cum, 2011 18:20

Hükumet şimdilik çok gönüllü gözükmüyor ama sanıyorum yakın zamanda bu konvansiyonel yollara ciddi anlamda el atar. Çünkü konvansiyonel hatları gerek yolcu gerek yük taşımacılığında eskisinden çok daha yoğun kullanıyorlar ve altyapıların yetersizliği en sonunda hükümeti ve TCDD yönetimini pes ettirecek. Bu derayların en önemli sebebi olarak rayların aşırı yoğunluktan doğan baskıyı kaldıramaması gösteriliyor.

Ortaklar-Aydın-Denizli ve Kütahya-Eskişehir rehabilitasyonu bir ilk adımdı. İnşaatını gözlerimle gördüm gerçekten altyapılarını temelden elden geçirdiler. Her ne kadar dar kurp sorunları giderilmediyse de, kurplara aplikasyon yapılması suretiyle bir gelişim sağlandı. B70 traversler ve UIC60 raylar kullanıldı. Yine de altyapı rehabilitasyonuna bu kadar eğilinmişken(yani para harcanmışken) neden dar kurplar 1000 metreye çıkartılmadı bilemiyorum. Ama en azından aplikasyonlar kurpları biraz olsun yumuşattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Cum, 2011 18:27

Sanırım daha ağır ray kullanıldı eskiye nazaran, bu bildiğim kadarı ile hıza etki eden bir durum ama tabiir ki kurp yarı çapları ve dever değerleride uygunsa, tek başına herhalde sadece olabildiğince düz alanlarda etki ediyor.

Ben de bir şeyler yapacaklarına inanıyorum tabii ki böyle kalmayacak ama yapılan yarım işler ile göz boyanarak devam edilmesini pek sindiremiyorum, yaptık deyip geçiyorlar, ya yaptın yapmadın demiyoruz da Ne Yaptın? diye de sormak istiyoruz, devlet hala vatandaşa "sen beni hesaba çekemezsin" gözü ile bakıyor ve davranıyor umarım bu görüş ve kafada değişirde bir sonraki nesiller rahat eder ne diyeyim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 19:08

tcdd bölge müdürü yht hattı inşaatı bitince konvansiyonel hattı da yenileyeceğiz demişti. zate adapazarı-köseköy-halkalı arası yenilenecek. arifiye-inönü arasındaki konvansiyonel hatta yenilenirse iş tamamdır. ama sağlam bi yenileme. günlük değil asırlık bi iş olmalı. denizlideki gibi. bu kazadan sonra tren iptalleri yine gündeme gelebilir.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön