tr-D.01 » Demiryolu Projeleri
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
160 km hıza göre yapılacakmış. yükte taşınacak. trabzona 250 km hızla yht yapmak çok çok zordur gerekte yoktur. 160 km hıza bile dünya kadar tünel var. tam 191 km.
http://www.rayturk.net/?p=835
1. aşama
ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE ARASI (139 Km):
34 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 48.7 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 8.4 Km)
Erzincan Gümüşhane arasındaki hattımızın uzunluğu 139 kilometre olup, hat üzerinde uzunluğu 48.7 kilometreyi bulan 34 tünel ile uzunluğu 8.4 kilometre olan 17 adet viyadük vardır.
Bu hat, Erzincan Havaalanı çıkışından başlayarak Yeniyol, Örenbel, Baklaya, Tütenli köylerinden geçerek Kelkit’in güneyinden Kireçtaşı, Şenköy, Sütveren, Bezendi, Yeniköy, Aşağı Alıçlı köylerinden tünelle Tekke beldesi çıkışına ve oradan da Gümüşhane kent merkezine ulaşacak.
2. aşama
GÜMÜŞHANE-TRABZON ARASI (108 Km):
24 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 86.5 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 7.4 Km)
Gümüşhane-Trabzon arasındaki hattı ise 108 kilometre olup, bu hat üzerinde de uzunluğu 86.5 kilometreyi bulan 24 adet tünel ile uzunluğu 7.4 kilometre olan 17 adet viyadük bulunmaktadır.
Bu demiryolu hattı, Mescitli, Hamsiköy, Maçka güzergahını takip ederek Trabzon’a varmaktadır.
http://www.rayturk.net/?p=835
1. aşama
ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE ARASI (139 Km):
34 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 48.7 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 8.4 Km)
Erzincan Gümüşhane arasındaki hattımızın uzunluğu 139 kilometre olup, hat üzerinde uzunluğu 48.7 kilometreyi bulan 34 tünel ile uzunluğu 8.4 kilometre olan 17 adet viyadük vardır.
Bu hat, Erzincan Havaalanı çıkışından başlayarak Yeniyol, Örenbel, Baklaya, Tütenli köylerinden geçerek Kelkit’in güneyinden Kireçtaşı, Şenköy, Sütveren, Bezendi, Yeniköy, Aşağı Alıçlı köylerinden tünelle Tekke beldesi çıkışına ve oradan da Gümüşhane kent merkezine ulaşacak.
2. aşama
GÜMÜŞHANE-TRABZON ARASI (108 Km):
24 adet tünel (toplam tünel uzunluğu: 86.5 km)
17 adet viyadük (toplam viyadük uzunluğu: 7.4 Km)
Gümüşhane-Trabzon arasındaki hattı ise 108 kilometre olup, bu hat üzerinde de uzunluğu 86.5 kilometreyi bulan 24 adet tünel ile uzunluğu 7.4 kilometre olan 17 adet viyadük bulunmaktadır.
Bu demiryolu hattı, Mescitli, Hamsiköy, Maçka güzergahını takip ederek Trabzon’a varmaktadır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
evet bende tirebolu için çok şaşırmıştım. hatta bu trabzona bak bütün komşuları ile kavgalı falan dedim. malüm rizelilerle de çok kavgalıdır bunlar nüfusa baktığında trabzon 300 bin civarında. yani öyle büyükşehir falanda değil. ama konumu öne çıkarıyor adamları. birde sportif yönü var.
ancak; ktü profu ulaştırma ana bilim başkanı imiş. bayburttan giderse 3 milyar g.haneden giderse 7 milyar diyor. g.hane güzergahı da zaten çok dağlık.
ancak; ktü profu ulaştırma ana bilim başkanı imiş. bayburttan giderse 3 milyar g.haneden giderse 7 milyar diyor. g.hane güzergahı da zaten çok dağlık.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir demiryolu çalışmasıda Şanlıurfa ili için, 2011 yatırımları arasına alınmış ve uygulama projesi devam ediyormuş.
http://www.haber7.com/haber/20120112/Gu ... eliyor.php
http://www.haber7.com/haber/20120112/Gu ... eliyor.php
Şanlıurfa’yı ana demiryolu ağına bağlayacak olan 'Mürşitpınar-Suruç-Şanlıurfa Yeni Demiryolu Projesi'nin de 2011 yatırım programına alınıp uygulama projesi çalışmalarının devam ettiği belirtildi.
"İşletme hızı 160 km/saat olarak dizayn edilmekte olan proje tamamlandığında, Şanlıurfa’nın Gaziantep üzerinden Adana'ya erişimi de hızlandırılacaktır. “Mürşitpınar-Suruç-Şanlıurfa Yeni Demiryolu Projesi” ile “Diyarbakır-Şanlıurfa Yüksek Hızlı Tren Projesi” Şanlıurfa Havaalanı'na entegre edilecektir." denildiği belirtildi.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Arkadaşlar birşey sormak isiyorum. Bilmiyorum yeri mi? Çoğu ülkede özellikle İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, İspanya gibi ülkelerde çokça tercih edilen ve var olan hatlarda yani 160 km sürat olan hatlarda güzergahın kurpları iyileştirilip sinyalizasyon iyileştirilip hemzemin geçitler kaldırılıp kataner sistemine daha fazla enerji verilerek 160'tan 200 km hıza çıkartılır güzergahın hızı. Hatta Esat Bey bilirsiniz sizde Avusturya'daki westbahn hattında (wien-salzburg) 2 tane yer var. 200 km'ye çıkartılan. Acaba diyorum bizdede bir gün 160 km hızara ulaşırsak daha sonradan da bu hatları 200 km'ye rehabilite edebilir miyiz? Ve 200 km'ye rehabilite işleminde benim söylediklerimden daha başka neler yapılıyor?Ayrıca bu UIC 60'lık rayları halen anlamadım. Bu UIC 60'lık raylar tip olarak aynı fakat hızlı trenler için farklı sertlikte konvansiyonel trenler için farklı sertlikte mi üretiliyor? İyi çalışmalar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şentürk söylediklerinin dışında bir şey yapıldığını sanmıyorum açıkçası, hatta daha fazla enerji verilmesi olayını senden duydum desem yalan olmaz, gerçi çekeceği akım sanırım daha fazla oluyor ama onun içinde galiba trafo beslemelerini arttırmak yeterli, gerçi elektrikten anladığım priz takmaktan öte geçmez ya UIC konusunu iyi araştırmak lazım genel farkını bende bilmiyorum, tek bildiğim hızlı tren raylarında rayın travers üzerindeki yerleşiminde bir değişiklik oluyor bir de mantar bölümü farklı diye bir videoda izlemiştim ama bilgilerim net değil bu konuyu araştırmak lazım.senturk90 yazdı:Arkadaşlar birşey sormak isiyorum. Bilmiyorum yeri mi? Çoğu ülkede özellikle İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, İspanya gibi ülkelerde çokça tercih edilen ve var olan hatlarda yani 160 km sürat olan hatlarda güzergahın kurpları iyileştirilip sinyalizasyon iyileştirilip hemzemin geçitler kaldırılıp kataner sistemine daha fazla enerji verilerek 160'tan 200 km hıza çıkartılır güzergahın hızı. Hatta Esat Bey bilirsiniz sizde Avusturya'daki westbahn hattında (wien-salzburg) 2 tane yer var. 200 km'ye çıkartılan. Acaba diyorum bizdede bir gün 160 km hızara ulaşırsak daha sonradan da bu hatları 200 km'ye rehabilite edebilir miyiz? Ve 200 km'ye rehabilite işleminde benim söylediklerimden daha başka neler yapılıyor?Ayrıca bu UIC 60'lık rayları halen anlamadım. Bu UIC 60'lık raylar tip olarak aynı fakat hızlı trenler için farklı sertlikte konvansiyonel trenler için farklı sertlikte mi üretiliyor? İyi çalışmalar...
-
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05
Bu projenin akıbeti ne oldu?
Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı
Mevcut Hat:763 km
Hızlı Tren Hattı:710 km
Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat
Maliyet (Milyar $): 4
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:.2014
http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=11
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla hocam bende uzun zaman o siteden takip etmeye çalıştım ama fark ettim ki takip edecek bir şey yok, 3 sene önce ne yazdılarsa öyle duruyor Onun dışında başka yerden de takip etmedim açıkçası ama görünen o ki ilk etapta Sivas'a erişme planları işliyor, fakat o projede beni yanılttı ben daha hızlı ilerleyeceğini düşünmüştüm fakat ancak yolun yarısı tamamlanmış, geçen bununla ilgili bir haber okudum fakat detaylar şu anda aklımda değil. Ara sıra siyasiler Erzurum ve Erzincan arada söz konusu olduğu için dile getiriyorlar ama herhalde bir sonraki proje adımına kaldı.Barış Toprak yazdı:Bu projenin akıbeti ne oldu?
Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı
Mevcut Hat:763 km
Hızlı Tren Hattı:710 km
Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat
Maliyet (Milyar $): 4
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:.2014
http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=11
Güncel Demiryolu Projeleri
Güncel konvansiyonel demiryolu projelerini burada konuşalım:
Aliağa-Bergama
Bursa-Bandırma-Çanakkale
Bursa-Gemlik
Bursa-Mudanya
Muratlı-Büyükkarıştıran
Çorlu-Marmaraereğlisi
Silivri-Çatalca
Hadımköy-Ispartakule-Ambarlı
Ispartakule-Silivri
Arifiye-Karasu
Karasu-Zonguldak
Zonguldak-Bartın
Tatvan-Van
Kilyos-Kemerburgaz-Kağıthane
Halkalı-Arnavutköy-Terkos
Köseköy-Halkalı (kuzey hattı)
Kurtalan-Siirt-Habur
Diyarbakır-Mardin
Diyarbakır-Şanlıurfa
Erzincan-Trabzon
Aliağa-Bergama
Bursa-Bandırma-Çanakkale
Bursa-Gemlik
Bursa-Mudanya
Muratlı-Büyükkarıştıran
Çorlu-Marmaraereğlisi
Silivri-Çatalca
Hadımköy-Ispartakule-Ambarlı
Ispartakule-Silivri
Arifiye-Karasu
Karasu-Zonguldak
Zonguldak-Bartın
Tatvan-Van
Kilyos-Kemerburgaz-Kağıthane
Halkalı-Arnavutköy-Terkos
Köseköy-Halkalı (kuzey hattı)
Kurtalan-Siirt-Habur
Diyarbakır-Mardin
Diyarbakır-Şanlıurfa
Erzincan-Trabzon