il-D.07 » İsrail Demiryolları 72 Çiftkatlı Tren Alıyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

il-D.07 » İsrail Demiryolları 72 Çiftkatl

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 20:00

İsrail demiryolları modernizasyon çalışmaları çerçevesinde 72 adet çift katlı araç almak için Bombardier firması ile anlaşma imzaladı.

Araçlar Bombardier'in Görlitz tesislerinde montaj ve test işlemleri tamamlandıktan sonra İsrail'e gönderilecek, teslimatın Mart 2014 başlayıp Şubat 2015 te bitmesi planlanıyor. 158 milyon Amerikan doları değerindeki bu alımın 2010 yılında imzalanan 78 araçlık anlaşma üzerinden yapılacağı ve İsrail demiryollarının 222 çift katlı araca sahip olacağıda haberde belirtiliyor.

Kaynak : International Railway Journal

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Eyl Çrş, 2012 20:20

Bir gün gelir de biz de alır mıyız acaba bu araçlardan.
Almanya, Danimarka ve İsrail'de kullanılan araçlardan biri; Resim

İsviçre'de bu araçlar uzun mesafeli trenler haricinde banliyö treni olarak da kullanılıyordu. Türkiye'de de şehirler arasına seferlere ilave olarak Marmaray, Ankaray , Egeray gibi hatlarda kullanılabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 20:24

Bilmiyorum ama Türkiye'de böyle bir araç olacağına pek inanmıyorum, ne işletmeciler tercih edecektir ne de yolcular beğenecektir diye düşünüyorum. Yanılabilirim tabii ki, genel adına konuşamam ama bana pek hoş gelmiyor. Berlin'de binmedik galiba, sadece fuar alanında bindim bana biraz basık geldi, Avusturya'da bindiğim daha rahattı boydan. Bir de geçerken gördüğüm kadarı ile Dresden'de çok yoğun bir şekilde banliyö treni olarak kullanılıyorlar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Eyl Çrş, 2012 20:31

Ben bu tip trenlerin kullanıldığı hatlarda hem uzun mesafe hem de banliyö seferi ile yolculuk yaptım. İki yolculuğum da çok rahat geçti. Trenin içine bindiğinizde basıkmış gibi hissetmiyorsunuz. Özellikle üst kat manzara izleyerek yolculuk yapmak isteyenler için mükemmel.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 26 Eyl Çrş, 2012 20:53

Korelilerden şu taurusa benzer bir lokomotifin lisansını aldık galiba. O loko ile birlikte işletilebilir. Hem kendine ait kontrol kabinide var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 21:03

senturk90 yazdı:Korelilerden şu taurusa benzer bir lokomotifin lisansını aldık galiba. O loko ile birlikte işletilebilir. Hem kendine ait kontrol kabinide var.
Fuarda lisansı alınmış DMU yu anlatıyorlardı ama lokomotif tarzı bir şey sunumu görmedim ama GE den alınan lokomotif fuarda vardı. Evet bu araçlar bir tarafta bağımsız bir lokomotif e ihtiyaç duyuyor, diğer başta ise bildiğiniz gibi bir makinist odası var, buradan lokomotife kumanda ediliyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Prş, 2012 02:31

Zaten Marmaray vagonları ve İstanbul-Ankara arası YHT'ler neden çift katlı yapılmadı anlamış değilim. Madem daha çok yolcu taşıyacağız çift katlı olsun.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Eyl Prş, 2012 10:37

Zaten Marmaray vagonları ve İstanbul-Ankara arası YHT'ler neden çift katlı yapılmadı anlamış değilim. Madem daha çok yolcu taşıyacağız çift katlı olsun.
Marmaray çift katlı yapılabilirdi ama YHT hattının çift katlı olabileceğini sanmıyorum. ICE , TGV, .. diğer ülkelerin hızlı trenlerini de incelerseniz hızlı trenlerin hepsi tek katlı. Bunun dışında Marmaray araçlarının çift katlı olmasını geçtim de şu anki araçlar metro hattında hizmet verecekmiş gibi tasarlanmış , yan koltuklar v.s. , bu araçlar bence Marmaray için uygun değil. Marmaray'da iki uç arasında mesafe çok uzun ve bu koltuklar yolculuğu eziyete çevirecektir. Bu hatta daha konforlu trenler kullanılmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eyl Prş, 2012 11:23

Berlin’de binmedik, ama bunlar Almanya’nın HER köşesinde işliyor. Sizin Avusturya’dakiler de aslında bunlar. Farklı modelleri var. Ama basık his pek yok. En eski ve bir sonraki modeller mukayesede biraz daha az ferah gibiler, ama yine de acaip büyük. Tren olarak en işe yarar araçlar cidden bunlar, kapasiteleri acaip.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 13:30

btgn yazdı:
Zaten Marmaray vagonları ve İstanbul-Ankara arası YHT'ler neden çift katlı yapılmadı anlamış değilim. Madem daha çok yolcu taşıyacağız çift katlı olsun.
Marmaray çift katlı yapılabilirdi ama YHT hattının çift katlı olabileceğini sanmıyorum. ICE , TGV, .. diğer ülkelerin hızlı trenlerini de incelerseniz hızlı trenlerin hepsi tek katlı. Bunun dışında Marmaray araçlarının çift katlı olmasını geçtim de şu anki araçlar metro hattında hizmet verecekmiş gibi tasarlanmış , yan koltuklar v.s. , bu araçlar bence Marmaray için uygun değil. Marmaray'da iki uç arasında mesafe çok uzun ve bu koltuklar yolculuğu eziyete çevirecektir. Bu hatta daha konforlu trenler kullanılmalı.
Yeni nesil TGV lerde çift katlı vagonlara geçiyorlar diye duymuştum, ama doğru bugüne kadar hep tek kat olarak tasarlandılar. Marmaray konusunda da katılıyorum, gerçekten İstanbul'un bir raylı sistem geleceği olacak ise çift katlı araçlar olabilirdi, tünel kesiti buna gayet uygundu diye hatırlıyorum, tünel genişliğini bulup yazmıştık bir yerlerde.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön