il-D.07 » İsrail Demiryolları 72 Çiftkatlı Tren Alıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
il-D.07 » İsrail Demiryolları 72 Çiftkatl
İsrail demiryolları modernizasyon çalışmaları çerçevesinde 72 adet çift katlı araç almak için Bombardier firması ile anlaşma imzaladı.
Araçlar Bombardier'in Görlitz tesislerinde montaj ve test işlemleri tamamlandıktan sonra İsrail'e gönderilecek, teslimatın Mart 2014 başlayıp Şubat 2015 te bitmesi planlanıyor. 158 milyon Amerikan doları değerindeki bu alımın 2010 yılında imzalanan 78 araçlık anlaşma üzerinden yapılacağı ve İsrail demiryollarının 222 çift katlı araca sahip olacağıda haberde belirtiliyor.
Kaynak : International Railway Journal
Araçlar Bombardier'in Görlitz tesislerinde montaj ve test işlemleri tamamlandıktan sonra İsrail'e gönderilecek, teslimatın Mart 2014 başlayıp Şubat 2015 te bitmesi planlanıyor. 158 milyon Amerikan doları değerindeki bu alımın 2010 yılında imzalanan 78 araçlık anlaşma üzerinden yapılacağı ve İsrail demiryollarının 222 çift katlı araca sahip olacağıda haberde belirtiliyor.
Kaynak : International Railway Journal
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bir gün gelir de biz de alır mıyız acaba bu araçlardan.
Almanya, Danimarka ve İsrail'de kullanılan araçlardan biri;
İsviçre'de bu araçlar uzun mesafeli trenler haricinde banliyö treni olarak da kullanılıyordu. Türkiye'de de şehirler arasına seferlere ilave olarak Marmaray, Ankaray , Egeray gibi hatlarda kullanılabilirler.
Almanya, Danimarka ve İsrail'de kullanılan araçlardan biri;

İsviçre'de bu araçlar uzun mesafeli trenler haricinde banliyö treni olarak da kullanılıyordu. Türkiye'de de şehirler arasına seferlere ilave olarak Marmaray, Ankaray , Egeray gibi hatlarda kullanılabilirler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmiyorum ama Türkiye'de böyle bir araç olacağına pek inanmıyorum, ne işletmeciler tercih edecektir ne de yolcular beğenecektir diye düşünüyorum. Yanılabilirim tabii ki, genel adına konuşamam ama bana pek hoş gelmiyor. Berlin'de binmedik galiba, sadece fuar alanında bindim bana biraz basık geldi, Avusturya'da bindiğim daha rahattı boydan. Bir de geçerken gördüğüm kadarı ile Dresden'de çok yoğun bir şekilde banliyö treni olarak kullanılıyorlar.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Fuarda lisansı alınmış DMU yu anlatıyorlardı ama lokomotif tarzı bir şey sunumu görmedim ama GE den alınan lokomotif fuarda vardı. Evet bu araçlar bir tarafta bağımsız bir lokomotif e ihtiyaç duyuyor, diğer başta ise bildiğiniz gibi bir makinist odası var, buradan lokomotife kumanda ediliyor.senturk90 yazdı:Korelilerden şu taurusa benzer bir lokomotifin lisansını aldık galiba. O loko ile birlikte işletilebilir. Hem kendine ait kontrol kabinide var.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Marmaray çift katlı yapılabilirdi ama YHT hattının çift katlı olabileceğini sanmıyorum. ICE , TGV, .. diğer ülkelerin hızlı trenlerini de incelerseniz hızlı trenlerin hepsi tek katlı. Bunun dışında Marmaray araçlarının çift katlı olmasını geçtim de şu anki araçlar metro hattında hizmet verecekmiş gibi tasarlanmış , yan koltuklar v.s. , bu araçlar bence Marmaray için uygun değil. Marmaray'da iki uç arasında mesafe çok uzun ve bu koltuklar yolculuğu eziyete çevirecektir. Bu hatta daha konforlu trenler kullanılmalı.Zaten Marmaray vagonları ve İstanbul-Ankara arası YHT'ler neden çift katlı yapılmadı anlamış değilim. Madem daha çok yolcu taşıyacağız çift katlı olsun.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlinde binmedik, ama bunlar Almanyanın HER köşesinde işliyor. Sizin Avusturyadakiler de aslında bunlar. Farklı modelleri var. Ama basık his pek yok. En eski ve bir sonraki modeller mukayesede biraz daha az ferah gibiler, ama yine de acaip büyük. Tren olarak en işe yarar araçlar cidden bunlar, kapasiteleri acaip.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yeni nesil TGV lerde çift katlı vagonlara geçiyorlar diye duymuştum, ama doğru bugüne kadar hep tek kat olarak tasarlandılar. Marmaray konusunda da katılıyorum, gerçekten İstanbul'un bir raylı sistem geleceği olacak ise çift katlı araçlar olabilirdi, tünel kesiti buna gayet uygundu diye hatırlıyorum, tünel genişliğini bulup yazmıştık bir yerlerde.btgn yazdı:Marmaray çift katlı yapılabilirdi ama YHT hattının çift katlı olabileceğini sanmıyorum. ICE , TGV, .. diğer ülkelerin hızlı trenlerini de incelerseniz hızlı trenlerin hepsi tek katlı. Bunun dışında Marmaray araçlarının çift katlı olmasını geçtim de şu anki araçlar metro hattında hizmet verecekmiş gibi tasarlanmış , yan koltuklar v.s. , bu araçlar bence Marmaray için uygun değil. Marmaray'da iki uç arasında mesafe çok uzun ve bu koltuklar yolculuğu eziyete çevirecektir. Bu hatta daha konforlu trenler kullanılmalı.Zaten Marmaray vagonları ve İstanbul-Ankara arası YHT'ler neden çift katlı yapılmadı anlamış değilim. Madem daha çok yolcu taşıyacağız çift katlı olsun.