in-HR.07 » Yeni Delhi'de Monoray Tartışmaları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

in-HR.07 » Yeni Delhi'de Monoray Tartışmaları

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Cmt, 2012 22:02

Hindistan'ın Yeni Delhi kentinde yapılması planlanan monoray sistemi ile ilgili olarak, işletmecinin eski yöneticisi tarafından bir takım endişeler dile getirilmiş. Mister Sreedharan yapılması planlanan monoray şebekesinin Yeni Delhi metrosunun 3 te 1 kadar kapasiteye sahip olacağı fakat %50 daha yüksek işletme maliyeti getireceğini, bu yüzden çalışmanın fizibıl olmadığını belirtmiş.

Buna karşılık Kentsel Kalkınma (Gelişim) Bakanı da 27 Ağustos'ta Delhi yönetimine 14 yeni monoray koridoru açılması ile ilgili çalışma yapılması için önerge vermiş. Sreedharan ise bunun yerine devam eden 3. faz metro inşaatlarının tamamlanmasından sonra iki ayrı faz halinde bir genişletme planının daha doğru olduğunu düşünüyormuş. 3. faz ile metro hattına yaklaşık 140 km. eklenecekmiş, hükümet 4. faz içerisinde yer alan metro genişletme projesini ya kısaltmak ya da bunların yerine monoray inşa etmek düşüncesinde imiş.

Benim anladığım kadarı ile ülkenin hükümeti ve bizzat Başbakanı metro hatları yerine monoray ağı kurmanın daha mantıklı olduğunu düşünüyormuş fakat eski genel müdür olduğu belirtilen Mr. Sreedharan aynı görüşte değil, 3te1 kapasite ile %50 üzerinde bir işletme maliyetinin yanlış bir adım olacağını dile getirmiş. Firmanın biri monoray aracı satmaya karar verdi herhalde, satabilecekleri her yere monoray pazarlamaya çalışıyorlar :)

Kaynak

Linke bakan olursa hatalarımı düzeltsin, ben ingilizcesinden tam çakamadım ingilizceyi almancaya çevirttirip oradan baktım, onu da çok bilirim ya :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Pzr, 2012 10:16

Benim çimdi çıkmam lâzım, Sauschwänzlebahn çağırıyor. Ama bunu bana bir daha hatırlat, gözden geçireyim. Maddi konular ilginç, bir göz attım.

Evet, göz attım, yazdıkların bence doğru. Sreedharan’a göre monoray hatları, olsa olsa, metro sistemine besleme hatları şeklinde ek olabilir, ama ilâve bir toplu taşım sistemi olarak iş göremezlermiş.

Şu an Delhi Metro 260 kilometre küsur hatta sahipmiş. Bahsi geçen faz üçte de buna 140 km eklenecekmiş. Problem dördüncü fazda öngörülen 115 kilometrelik devam, hükümetin bunu kısaltması sözkonusu veya mümkünmüş; ama hükümet derken, Hindistan’da tam neyi kastediyorlar, bilmiyorum, çünkü çok büyük ve eyaletlere sahip bir ülke.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön