de-L.07 » Dünyanın En Uzun Otobüsü Ü
Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 13:54
Ya biz metırobüz diye kendimizi büzerken elin oğlu yapmış
ne yapmış dünyanın en uzun otobüsünü projelendirmiş ve hayata geçirmiş yanlız bunu utanmadan normal yolda kullanacaklarmış! Bu bence biraz problematik, yani teknik olarak bunun sürülebileceği yollara sahip olabilirler ya da pazarlamayı planladıkları ülkelerde Çin ve Arap ülkeleri gibi bu araç sürülebilir ve fizibil da olabilir ama Almanya'da bilemiyorum, Başar o kentte olur diyor da bana garip geldi bilmiyorum 
Neyse, araç Dresden kentindeki Fraunhofer Ulaşım ve Alt Yapı Sistemleri Enstitüsü ile Dresden Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilip, üretilmiş. İşte bu önemli, yani Başkan talimat verdiyse bile doğru yere talimat vermiş, ULAŞIM ENSTİTÜSÜ ve ÜNİVERSİTE yapmış ben bunu çok doğru bir kombinasyon olarak gördüm, ortaya çıkan sonuç ne kadar işlevsel onu araç işletmeye geçer ise göreceğiz, 30 metrelik bir aracın 12 metre gibi manevra kabiliyeti olduğu ve hatta bu şekilde normal bir otobüs şoförünün direkt kullanabileceği çok iddialı.
Yanlız hedef noktaları iyi, şu anda yükselen değer tramvay, bu son 10 yılda dünya da bu şekilde (aslında 5-6 diyelim) ama kurulum maliyeti yüksek, bu yüzden metrobüs denilen ya da bus rapid transit denilen sistemlere kaçış var, o zaman ne yapmak gerekiyor? Doğru aracı üretip bunu satmak, adamlar bunu yapmış hiç burada mühendislik cart curt demeye gerek yok
hatta pazarı bile belirlemişler, biz bunu Hindistan, Çin ve Araplara satarız diyorlar, ki gerçekten Çin ve Arap ülkelerinde Almanlar toplu taşımada büyük ağırlık elde ettiler son yıllarda, yani aslında bakın tramvaydan daha ucuz bir araç imal ettik demek, kurulum maliyetlerini unutun, geniş yollarınız var alın bunu size satalım demektir.
Neyse, araç Dresden kentindeki Fraunhofer Ulaşım ve Alt Yapı Sistemleri Enstitüsü ile Dresden Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilip, üretilmiş. İşte bu önemli, yani Başkan talimat verdiyse bile doğru yere talimat vermiş, ULAŞIM ENSTİTÜSÜ ve ÜNİVERSİTE yapmış ben bunu çok doğru bir kombinasyon olarak gördüm, ortaya çıkan sonuç ne kadar işlevsel onu araç işletmeye geçer ise göreceğiz, 30 metrelik bir aracın 12 metre gibi manevra kabiliyeti olduğu ve hatta bu şekilde normal bir otobüs şoförünün direkt kullanabileceği çok iddialı.
Yanlız hedef noktaları iyi, şu anda yükselen değer tramvay, bu son 10 yılda dünya da bu şekilde (aslında 5-6 diyelim) ama kurulum maliyeti yüksek, bu yüzden metrobüs denilen ya da bus rapid transit denilen sistemlere kaçış var, o zaman ne yapmak gerekiyor? Doğru aracı üretip bunu satmak, adamlar bunu yapmış hiç burada mühendislik cart curt demeye gerek yok
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=360998"Die Autotram Extra Grand" adı verilen dünyanın en uzun otobüsü Almanya'nın Dresden kentinde üretildi. 30 metre uzunluğunda ve 265 koltuklu otobüs, Dresden kentindeki Fraunhofer Ulaşım ve Alt Yapı Sistemleri Enstitüsü ile Dresden Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilip, üretildi.
Sıradan bir otobüs şoförü tarafından kullanılabilme özeliğine sahip olan dünyanın en uzun otobüsü, önümüzdeki sonbahardan itibaren Dresden kentinde hizmet vermeye başlayacak.
30 metre uzunluğundaki "Die Autotram"ın, 12 metre uzunluğundaki bir otobüsün hareket etme, geriye ve ileriye gitme manevralarına sahip olduğunu belirten Fraunhofer Enstitüsü yetkilisi Matthias Klinger, ürettikleri aracı kullmak için özel bir ehliyete ihtiyaç duyulmadığını söyledi.
Tramvaya göre daha ucuz
Tren ve tramvaya göre maliyeti daha düşük olan "Die Autotram" aynı zamanda çevre dostu bir motora sahip. 30 metre uzunluğundaki otobüs, trafikte özel bir yola da ihtiyaç duymuyor. Dresden kentinde, normal trafikte seyredecek otobüsün testleri başarıyla geçeceği belirtiliyor.
Almanya dünyanın en uzun otobüsüne Hindistan, Çin, Rusya ve bazi Arap ülkelerinin ilgi göstereceğini düşünüyor. Bir otobüsün maliyetinin 3.4 milyon Avro'ya mal olduğu da belirtildi.