fr-M.07 » Paris M1 Hattı Tam Otomatik Sürü
Gönderilme zamanı: 12 Tem Prş, 2012 14:49
Malum Paris'te tam otomatik metro sistemleri mevcut, yani tamamen sürücüsüz olan UTO sistemlerini uzun zamandır işletiyorlar. M1 hat numarası ile La Défence ve Châtau de Vincennes arasında işleyen hat geçen yıl Kasım ayından beri tam otomatik ve yarı otomatik araçlar birlikte işletilmekteydi. Geçen zaman içerisinde tam otomatik araçların hattın filosunda %60 ın üzerine çıktığı ve hafta içi günlerde saat 21:00 den sonra sadece tam otomatik işletme yapıldığı işletmeci RATP tarafından bildirildi. Bu yıl sonuna kadar tüm filonun tam otomatik araçlardan oluşacağı ve sistemde sürücülü araç kalmayacağı da verilen bilgiler arasında.
Alstom tarafından üretilen tam otomatik MP05 model sürücüsüz araçlardan her 2 ayda 1 tanesinin sefere verildiği, bu yeni nesil araçların eski MP89 model araçların yerini alacak.
Paris M1 hattı kentin en eski ve en yoğun işletmesi, 2005 yılında Siemens tarafından hat tam otomatik sürüş sinyalizasyon sistemine yükseltme sözleşmesi yapılmış, 2010 yılında yeni ekipmanlar ve kontrol merkezi de yine Siemens tarafından devreye alınmış. Kurulan CBTC sistemi ile tam otomatik sürüşte 105 saniye ile 85 saniye arasında frekans mümkün hale geliyor. Paris gezisinde aldığım bilgide 90 sn. frekansın insanlı sürüş ile mümkün olmadığı dile getirilmişti, metro işletme hızında makinistin tepkimesinin bu aralıkta çok zor olduğu ama tam otomatik işletmede 90 sn. frekansın harika olduğu söyleniyordu, ki haberde bunun 85 sn. ye kadar düştüğü yazıyor. Bu işletme frekansı ile günlük yolcu sayısının saatte tek yönde 24.000 den 30.000 e çıkartılması hedefleniyormuş. M1 hattı halen günlük 750.000 yolcuya hizmet veriyor.
Kaynak : Rail Journal
Alstom tarafından üretilen tam otomatik MP05 model sürücüsüz araçlardan her 2 ayda 1 tanesinin sefere verildiği, bu yeni nesil araçların eski MP89 model araçların yerini alacak.
Paris M1 hattı kentin en eski ve en yoğun işletmesi, 2005 yılında Siemens tarafından hat tam otomatik sürüş sinyalizasyon sistemine yükseltme sözleşmesi yapılmış, 2010 yılında yeni ekipmanlar ve kontrol merkezi de yine Siemens tarafından devreye alınmış. Kurulan CBTC sistemi ile tam otomatik sürüşte 105 saniye ile 85 saniye arasında frekans mümkün hale geliyor. Paris gezisinde aldığım bilgide 90 sn. frekansın insanlı sürüş ile mümkün olmadığı dile getirilmişti, metro işletme hızında makinistin tepkimesinin bu aralıkta çok zor olduğu ama tam otomatik işletmede 90 sn. frekansın harika olduğu söyleniyordu, ki haberde bunun 85 sn. ye kadar düştüğü yazıyor. Bu işletme frekansı ile günlük yolcu sayısının saatte tek yönde 24.000 den 30.000 e çıkartılması hedefleniyormuş. M1 hattı halen günlük 750.000 yolcuya hizmet veriyor.
Kaynak : Rail Journal