de-L.07 » Siemensten Katenerli Kamyon
Gönderilme zamanı: 22 May Sal, 2012 23:38
Malum yeni gözde teknoloji elektrikli araçlar, temiz enerji, temiz çevre salatası ile ortalığa saçılan bir sürü elektrikli araç var. Tabii elektrik ve elektrikle yürüyen araç deyince işin içinde neden Siemens yok diye düşünmüyor değildim meğer varmış. Siemens geçen hafta Amerika'da gerçekleştirilen elektrikli araçlar konferasında yeni geliştirdiği Hibrid Kamyonu tanıtmış. Bu kamyonlar yeni nesil bir dizel motor yanında birde elektrikli motora sahipler, işi ilginç kılan şey ise aracın elektrik enerjisini bir tür havai hat yani katener sisteminden alıyor olması. Aracın üzerinde demiryolu araçlarından bildiğimizin nerede ise aynısı bir pantograf sistemi var ve elektriği buradan alıyor. Siemens bu sistemin yaygınlaşması ile kent içi trafikte kamyonların hem dizel yakıt kullanmayarak karbon salınımı yapmayacağı hemde gürültü kirliliğinin önüne geçileceğini öne sürmüş, tabii katener direklerinin oluşturacağı görüntü kirliliği herhalde biraz göz ardı edilmiş, gerçi ortaya çıkarılan teknolojinin yanında bunun lafını edip midenizi bulandırmayayım
ben genel olarak elektrikli oto olayını gereksiz buluyorum.
http://dunya.milliyet.com.tr/bunlar-da- ... efault.htm
http://video.milliyet.com.tr/video-izle ... ZI8lV.html
http://dunya.milliyet.com.tr/bunlar-da- ... efault.htm
Bu da aracın tanıtım videosu, ilginçSiemens'in geçtiğimiz hafta Los Angeles Elektrikli Araçlar Sempozyumu'nda tanıttığı hibrit kamyonlar büyük ilgi çekti. Kamyonların sıklıkla kullandığı otoyollara kurulması planlanan elektrik direklerinin altından geçen hibrit kamyonlar, güçlerini elektrik tellerinden alacaklar. Kablosuz yollarda da kamyonlar dizel motorlarıyla yollarına devam edebilecekler.
Siemens, bu sistemin birden fazla soruna çözüm olabileceğini söylüyor. Kamyonların sıklıkla kullandığı otoyollarda kirliliği azaltırken, şehir merkezlerinde de dizel motorlardan kaynaklanan gürültüyü önlemede bu sistem kullanılabilir.
Sistem oldukça basit şekilde işliyor. Kamyon elektrik hatlarının altında yol alırken kasasının üzerinden tıpkı troleybüslerde olduğu gibi bir teçhizatla kablolardan güç alabiliyor, bu hattın olmadığı noktalarda da teçhizat aracın üzerine indirilip, dizel motorla yola devam ediliyor.
Siemens sistemin ilk yol testlerini Almanya'da yaparken, Amerika'da Los Angeles ve Long Beach'te sistemin kurulması üzerinde çalışılıyor.
http://video.milliyet.com.tr/video-izle ... ZI8lV.html