is-T.07 » Kudüs'ün İlk Tramvay Hattı A
Gönderilme zamanı: 24 Ara Cmt, 2011 16:10
İsrail' de ilk tramvay hattı tamamlanarak işletmeye açılmış. Kudüs' te hizmete açılan ve hafif raylı sistem olarak tanımlanan işletmede bazı sorunlarda ortaya çıkmış ama bunlar anladığım kadarı ile daha çok bölgedeki sorunlar ile ilgili. Tramvay Kudüs'ün içinden geçiyor ve Arap mahalleleri ve Yahudi yerleşimcilerin yerlerini kutsal kente bağlıyormuş. Haberde bahsedilen sorunlardan biriside yolcuların araç içinde dinlere ve cinsiyete göre ayrım yapmaları imiş, ayrıca iniş binişlerde sanırım biraz fazla itiş kakış da yapıyorlarmış
Başar belki bu kısmı daha iyi açıklayabilir ben tam anlayamadım çoğu yerini.
Haberde tramvay yolcuları için "hala öğrenmeleri gereken şeyler var" diyor. L1 olarak numaralandırılan sistemin inşaatı için yanlış planlamalar nedeni ile 780 milyon € gibi bir para harcandığı ayrıca arkeolojik çalışmalar ve siyasi çekişmeler nedeni ile de yapım süresinin uzadığı anlatılıyor.

Hat batıdaki Herzl tepesinden başlayarak arap mahallelerinden geçiyor ve tartışmalı yahudi yerleşim alanlarında son buluyor, 13,8 km uzunluğundaki hatta 21 istasyon yer alıyor, istasyon ve araçlardaki bilgilendirmelerde Arapça, İbranice ve İngilizce olmak üzere 3 dil bulunuyormuş.
Haberde tramvayın biraz yavaş çalıştığından söz ediliyor, bazı yolcular otobüs ile 7 dk. da aldıkları yolu 30 dk. da aldıklarından bazıları da az da olsa kendilerini Avrupa'da gibi hissettiklerinden bahsetmişler. Konuda anlamadığım şeylerden birisi başta bahsettiğim tramvaydaki cinsiyete göre ayrım konusu oldu, bunu işletmeci mi dayatıyor yoksa yolcularmı kendi arasında çekişiyor anlamadım ama mahkeme bu konu ile ilgili olarak "toplu taşımda cinsiyet ayrımcılığı çağdışıdır" kararı vermiş, sonrasını ise bilmiyorum
http://www.spiegel.de/reise/staedte/0,1 ... 36,00.html






Haberde tramvay yolcuları için "hala öğrenmeleri gereken şeyler var" diyor. L1 olarak numaralandırılan sistemin inşaatı için yanlış planlamalar nedeni ile 780 milyon € gibi bir para harcandığı ayrıca arkeolojik çalışmalar ve siyasi çekişmeler nedeni ile de yapım süresinin uzadığı anlatılıyor.

Hat batıdaki Herzl tepesinden başlayarak arap mahallelerinden geçiyor ve tartışmalı yahudi yerleşim alanlarında son buluyor, 13,8 km uzunluğundaki hatta 21 istasyon yer alıyor, istasyon ve araçlardaki bilgilendirmelerde Arapça, İbranice ve İngilizce olmak üzere 3 dil bulunuyormuş.
Haberde tramvayın biraz yavaş çalıştığından söz ediliyor, bazı yolcular otobüs ile 7 dk. da aldıkları yolu 30 dk. da aldıklarından bazıları da az da olsa kendilerini Avrupa'da gibi hissettiklerinden bahsetmişler. Konuda anlamadığım şeylerden birisi başta bahsettiğim tramvaydaki cinsiyete göre ayrım konusu oldu, bunu işletmeci mi dayatıyor yoksa yolcularmı kendi arasında çekişiyor anlamadım ama mahkeme bu konu ile ilgili olarak "toplu taşımda cinsiyet ayrımcılığı çağdışıdır" kararı vermiş, sonrasını ise bilmiyorum

http://www.spiegel.de/reise/staedte/0,1 ... 36,00.html




