1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
rs-M.07 » Belgrad Metrosunu Alstom İnşa Edecek
Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2011 20:53
gönderen Esat
http://www.haber7.com/haber/20111118/Fr ... edecek.php
Fransız Alstom firması, Sırbistan'ın başkenti Belgrat'ta metro inşa edecek. 2007 yılında hizmete girecek metro, yaklaşık 1 milyar avro maliyetinde olacak. Yaklaşık 15 kilometre uzunluğundaki metro hattında, 11 tünel ve 25 durak bulunacak.
Fransa Dış Ticaret Bakanı Pierre Lelouche ve Sırbistan Başbakan Yardımcısı Bozidar Djilas, Belgrat'ta düzenlenen törenle söz konusu anlaşmaya imza attı.
Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2011 23:07
gönderen alabay
Back to the future?! 2007?
Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2011 23:10
gönderen Esat
alabay yazdı:Back to the future?! 2007?

hiç dikkat etmedim ha,

2017 dir herhalde çünkü orjinal kaynakta Belgrad'ın 2021 Ulaşım Master Planı hedefinden falan bahsediyor.
Oricinal Kaynak
Dragan Djilas, Mayor of the city of Belgrade, and Gian-Luca Erbacci, Alstom Transport South Europe Vice President, have signed a Memorandum of Understanding, in the presence of the President of the Republic of Serbia, and Pierre Lellouche, French foreign trade Secretary of State, concerning the construction of a new public rail transport system. Preliminary studies will determine the full technical and operational features of the line, including the type of rolling stock designed to meet the city’s transport needs. The project concerns a first line (L1) with 25 stations. Located on the southern bank of the Danube, the future « Y » shaped line would connect the central districts of the city, linking Ustanicka-Novi Merkator to Tvornicka on one branch, to Zelesnicka Stanica Novi Beograd on the other.
This agreement opens a negotiation period during which the city of Belgrade and Alstom will define the framework and conditions of cooperation in the development of the different phases of the project. Alstom’s role would consist in building a transport system including infrastructure (track laying, catenaries and power supply), signalling equipment and rolling stock. At the end of the discussions, Alstom and the city of Belgrade should sign a contract which also includes the financing of the project.
The new rail transport system is part of the « Urban Master Plan of Belgrade 2021 » designed to expand and modernise the public transport network of the Serb capital. The development of Belgrade’s public transport is based on this main line (L1) which will be extended into two other lines (L2 & L3).
3 hat inşa etmeyi planlıyorlar anladığım kadarı ile Y şeklindemi ayrılacakmış ne olacakmış, Başar sen tam çözersin bu metinde yazanları.
Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2011 23:27
gönderen alabay
Evet, o L1 hattı Y şeklinde olacak. Sonra L2 ve L3 hatları takviye edecek. Bence en önemli ve ilgiçn şey, tek bir sistemin plânlandığı, yani öyle oraya bir salata, buraya bir kurt, şuraya bir kuzu yapmıyorlar. Tek sistem. Ki, Belgrad'ın Tuna nehir problemi var. Prag'ta Vltava (Almancası Moldau, Türkçesini bilmiyorum) nehri metroyu acaip derinlere gönderiyor.
Bu Belgrad sistemin plânını merak ediyorum, yine eski sosyalist tangensyal/tanjansyal (her ne denirse, Alamanca tangential) sistem mi, yoksa daha çok Brüksel premetrosu gibi mi.
Hu, bayağı salataymiş yahu
40 senedir plânlanıyor:
http://de.wikipedia.org/wiki/Metro_Belgrad
Sırpçasına bi baktım, eski A, B, C hatları tangensyaldı. Şu anki durumda Y şeklindeki hattı bulamıyorum veya anlıyamıyorum. Ama A1 ve A2 meselâ 1976 varyasyonları. Ona göre, bilmem güncel bilgi var mı.
İngilizcesinde yine başka
http://en.wikipedia.org/wiki/Belgrade_Metro
Neyse, yapsınlar işte. Taşkapı, Varoşkapı, ne biçim isimler

Gönderilme zamanı: 18 Kas Cum, 2011 23:41
gönderen Esat
İşletmecinin sitesinde de pek bir şey bulamadım ama bayağı bir atağa kalkmışlar, bir önceki işlerinde de CAF firmasından 30 adet yeni tramvay satın almışlar falan filan.