ae-D.01 » Arap Körfezinde Demiryolu Rüzgarı

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ae-D.01 » Arap Körfezinde Demiryolu Rüzgarı

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzt, 2011 19:47

Araplara bir haller oldu, artık nereden dank etti ise kendilerine birdenbire yeşil enerjilere, geleceğe dönük projelere adım atar oldular. Gerçi ben bunu kendi başarıları olarak değilde Avrupalı üreticilerin pazar sıkıntısı nedeni ile kendilerine yeni bir pazar olarak bu bölgeyi bulmaları ve iyi pazarlama yapmalarına bağlıyorum yoksa bunların aklı pek ermez, durumlarını en iyi anlatan video için youtube da arap bankamatik e bakın diyorum başka da bir şey demiyorum.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30395
Körfez'deki önemli demiryolu projeleri arasında, tüm bölgede malzeme, eşya ve yolcu hareketini hızlandıracak Etihad (Birlik) Demiryolu sayılıyor. Birleşik Arap Emirlikleri tarafından başlanan ve 11 milyar dolara malolacak 1500 km uzunluğundaki demiryolu, ülkedeki yedi emirliği birbirine bağlayacak ve 2017'de hizmete girecek. Projenin birden fazla safhası olacak ve ileride BAE'yi Suudi Arabistan ve Umman'a demiryolu ile bağlayacak.

Ortadoğu'nun en büyük ekonomisine sahip Suudi Arabistan ise krallıkta yolcu ve mal taşınmasını kolaylaştırma amacıyla üç mega projeye 25 milyar dolar harcamaya hazırlanıyor. Bunun yanısıra Suudi Kara Köprüsü projesi ile başkent Riyad, Kızıl Deniz liman şehri Cidde ve doğu kıyısındaki petrol ve endüstriyel komplekslere evsahipliği yapan Cubeyl ve Dammam birbirine bağlanacak.

Uluslararası yatırımcıların dikkatini çeken diğer projeler arasında Katar, Umman, Türkmenistan, Özbekistan ve İran arasında yakın geçmişte imzalanan ve petrol, doğal gaz ve tarım ürünlerini taşıyacak ortak demiryolu inşası sayılıyor.

Uzmanlara göre petrol ve gaza olan talebin artması ve bölgede ürün ve hizmetleri daha ekonomik fiyata taşıma isteği alternatif taşımacılık yatırımlarını hızlandırdı. Körfez ülkeleri de bölgeyi uluslararası lojistik merkezi haline getirebilmek için birbiri ardına milyar dolarlık altyapı projelerini hayata geçirmeye başladı.
Valla deli paralar, bir de 2017 yılında 1500 km lik demiryolunu devreye almaktan bahsetmişler, para olunca arazide düz olunca oluyor herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 15:23

arap baharı bu olsa gerek

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 17:58

Ortada bir bahar olmadığını da bir gün anlayacaksınız, ha bir rüzgar var tabii, elde kalan son paraları ve yer altı zenginliklerini de ele geçirmek isteyenlerin arkasında bir rüzgar, malım balım peteklerimde gaza geliyor, neyse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Sal, 2014 17:49

Katar Doha kentinde inşa edilecek Gold Line metro hattının ihalesini STFA ve Yapı Merkezi konsorsiyumu kazanmış. 4.4 milyar dolar değerindeki ihale çerçevesinde inşa edilecek hat kentteki metro inşaat paketinin en önemli parçasını oluşturuyor. İhale süreci yaklaşık 2 yıl süren Doha metro sisteminde yer alacak olan Gold Line 54 ayda bitirilecek.

http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... ri-kazandi

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 May Sal, 2014 21:19


Katar Doha kentinde inşa edilecek Gold Line metro hattının ihalesini STFA ve Yapı Merkezi konsorsiyumu kazanmış. 4.4 milyar dolar değerindeki ihale çerçevesinde inşa edilecek hat kentteki metro inşaat paketinin en önemli parçasını oluşturuyor. İhale süreci yaklaşık 2 yıl süren Doha metro sisteminde yer alacak olan Gold Line 54 ayda bitirilecek.
Katar'ın dünya kupasını düzenleyeceği açıklandığı andan itibaren türk inşaat sektörünün gözü buraya çevrilmişti. Buraya yapılacak yatırımlar ve projeler iştah kabartıyordu. Öncelikle havalimanı işleri, daha sonra Doğuş grubunun yol projesi ve şimdi dünya kupası yatırımları arasında en büyük ölçekli bu ihaleyi alan firmalara helal olsun demek istiyorum.Bundan sonra stadyum inşaatlarından da 1-2 firma umarım iş alır.

Bu arada keşke İstanbul'da bir avrupa şampiyonası ve dünya kupası organizasyonu alabilseydi. Bu tür organizasyonlar hiç birşey katmasalar bile hazırlık sürecinde şehire olan raylı sistem katkıları yeterde artar.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 May Çrş, 2014 15:28

Projenin duyurusu yapılmış..!

http://www.ym.com.tr/icerik/40/388/yapi ... zandi.aspx

Aynı anda 6 adet Tünel Delme Makinesi ile çalışılacak diye bir madde varmış sözleşmede. Bizim ülkemizde de yapılacak metrolarda en az 6 TBM şartı olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Şub Cum, 2015 20:16

DOHA METROSU PROJEMİZDE BİR KİLOMETRE TAŞI DAHA...
Doha Metrosu Altın Hat Projemizde önemli bir aşama daha kaydedildi; İdare ve ortaklar nezdinde büyük ilgi uyandıran TBM taşıma işi başarı ile tamamlandı.
Montaj ve işletmesinden Sami Enis Arıoğlu ve Enver Koç’un sorumlu olduğu iki TBM’den ilki, 6 Şubat 2015’te kalkan montajının tamamlanmasının ardından kazıya başlayacağı istasyonun içine nakledildi. Toplam 450 ton ağırlığındaki TBM kalkanı, her biri 10 ton ağırlığında 2 destek plakası ve hidrolik kaldırma sistemleri kullanılarak kaldırıldı ve SPMT (Self Propelled Modular Transporter) aracına yüklenerek nakledildi. Toplam 1 km’lik güzergâh, %6 eğimli bir rampadan inilerek 3 saatte geçildi. SPMT ve hidrolik kaldırma sistemleri Sarens firmasından kiralandı. Söz konusu TBM’in 21 Şubat 2015 tarihinde kazıya başlaması planlanmaktadır.
Bu operasyonda emeği geçen tüm arkadaşlarımızı tebrik eder, tüm proje ekibinin başarılarının devam etmesini dileriz.

Link : https://www.facebook.com/pages/Yap%C4%B ... 7004697800


Toplam 6 TBM'in kullnacağı proje için ilk TBM kurulumu bitmek üzere.Bizim firmalarımız gerçekten yurt dışında daha başarılı.Şuan dünya üzerinde inşşat yapan ülekeler arasında en büyük 3. Ülkesi olmamız tesadüf değil.Tek sorun aynı performansı kendi ülkemizde gösteremiyoruz :) Yurt dışında çok zor şartlarda ve çok kısa sürede bu işler bitiyor ama bizim ülkemizde malesef mutlaka ek süre veriliyor.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön