ch-D.03 » Gotthard Basis Tüneli Birleşti.

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ch-D.03 » Gotthard Basis Tüneli Birleşti.

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Cum, 2010 21:16

İsviçre Alplerinin altında kazılan ve Avrupa demiryolu ulaşımında büyük bir katkı sağlayacağı düşünülen Gotthard tünelinde birleşme işlemi gerçekleşmiş. Avrupa için Asrın Projesi olarak adlandırılan bu tünel ile Orta ve Kuzey Avrupa' nın İtalya üzerinden Akdeniz bağlantısı hızlanmış olacak. Daha önce Alp dağlarında bulunan Gotthard dağ silsilesini geçen trenler burada oldukça vakit kaybediyorlardı, tünel sayesinde mesafenin kısalacağı gibi işletme hızıda yükseleceği için demiryolu işletmecileri de bu işi bekliyorlar, Trans Avrupa Ağında devam eden çalışmalarda önemli bir düğüm noktası çünkü, yanlız tünellerin birleşmesi işin bittiği anlamına gelmiyor işletmeye açılması için 2017 hedefleniyormuş.

http://www.haberturk.com/dunya/haber/56 ... cek-galeri
Alplerdeki Gotthard dağ silsilesinde bulunan 2500 metrelik Piz Vatgira zirvesinin altındaki 57 kilometrelik tünelde son kaya parçası da kırılarak tünelin iki ucu birleştirildi. İsviçre dünyanın en uzun tünelindeki rekoru Japonya'nın elinden alırken, açılışa katılan madenciler, üst düzey konuklar ve gazeteciler sevinç gösterisinde bulundular.

Tünel, Avrupa'nın her köşesini birbirine bağlayan hızlı tren ağının oluşturulmasında önemli bir köşetaşı oldu. Bundan böyle, Alplerde kamyonlarla zor koşullarda taşınan milyonlarca ton mal tren yoluyla kısa sürede hedefine ulaşabilecek.

İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya'yı birleştirecek tünelin 2017'de ulaşıma açılması planlanıyor.
Daha önce Gotthard Basis Tüneli ile ilgili bende bir şeyler toparlayıp yazmıştım

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2198#12198

Fotoğraflar : Habertürk Galeri

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
En son Esat tarafından 20 Eki Çrş, 2010 11:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Cum, 2010 22:11

Bu linktede Tünele ve çalışmalara ait güzel fotoğraflar var.

http://www.vienna.at/news/tp:vol:bildhi ... 4-11452633

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eki Cum, 2010 22:31

Yanlış anlaşılmasın ... tren yüz senedir Alpleri tünelle geçiyor! Gotthard tünelleri çoktan var, bir demiryolu şebekesi ve bir de otomobil şebekesi (geçenlerde geçip video çektim). Sözkonusu olan tünel, ismi dediği gibi, bir baz tüneli, yani meğilli olarak dağın içinden değil, dümdüz, altından – bazdan – geçiyor. Önemli fark o.

Bizim buralara kadar büyük dalgalar oluyor şimdi. Herkes uyudu, ama Ren ovası tren aksı (ana aks) bu tünelin direk aksı olduğu için, ve 3. ile 4. ray yapımı çok fazla geciktiğinden (Frankfurt-Basel arasında iki/üç ray yetmiyor çoktan), toplu taşımda büyük sorunlar yaşanacak. O kadar büyük ki, gelecek hafta Freiburg etrafındaki iki kent (düşman kent ...) beraber (!) bir toplantı yapacak, çünkü ikisi Freiburg bağlantılarını kaybetme tehlikesinde. Şimdi ateşli ateşli düşünülüyor – alternatifler ne olabilir, acep tramvay mı yapılsa, eski yan hatlar mı yeniden işlese ... enayi gibi uyudular, sanki bu Gotthard hiç olmayacakmış gibi, yirmi sene sonra olacakmış gibi. Ama açıkçası, ben de biraz hoppala dedim, çok birden oldu. Daha bir iki hafta evvel iki defa Gotthard'tan geçtim, orada bile manşet falan yoktu. Sürpriz oldu. Maşaallah. Ama işte şu Marmaray konusunda muazzam kötümser olmam buranın tecrübesiyle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Cmt, 2010 00:20

Aslında bayağı uzun zamandır devam eden bir inşaatmış zaten, yani bitmeyecek diye düşünülmesi bana biraz abes geliyor, yavaş ilerlemiş olabilir fakat ben bunun belgesel çekimini izlemiştim orada kazı hızının pek çok tünel kazısından hızlı olduğundan falan bahsediyordu diye hatırlıyorum, 57 km lik bir tünel kazmanın nesi var denilebilir, yani kent içinde kazılıyor olsa çok rahatlıkla biter ama bir dağın altına açmaya kalkınca şaft bölgelerinin azlığı nedeni ile işin uzaması da çok normal, atıkları çıkartmak, malzeme götürmek, içerideki maksimum güvenlik şartlarını sağlamak işi zorlaştırıyor sanırım, yoksa çoktan bitmiş olması gerekirdi, İsviçre' de herhalde param yok ondan gecikti demiyordur :)

Bu fotolarda Haber7.com Galeriden alıntıdır.

Resim

ResimResim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eki Cmt, 2010 08:59

Gecikme sebeplerinin bir tanesi, İsviçre granitinin çok sert ve arada da beklenmedik taş durumlarının olmasındandı. 10 senede bitirdiler, yani o kadar da uzun sürdü denemez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Sal, 2014 18:00

Geçen bu konuda bir Türk firmasının da orada çalıştığını okumuştum, bugün yeniden okudum paylaşayım istedim. Pek çok ülkede inşaat işleri yapan Rönesans Holding geçtiğimiz yıllarda Gotthard tüneli inşaatında çalışan Avusturya menşeili Alpin Bau firmasının burada faaliyet gösteren firmasını satın almış, dolayısı ile bu işin içine de girivermiş. İlk okuduğum haberlerde standart şişirme ile sanki tünelin tamamını yapıyor gibi lanse edilmişti ama bugün okuduğum haberde firma yetkili işin içinde iki ayrı konsorsiyumda farklı işler ile yer aldıklarını ve burada %25 lik bir iş payları olduğunu belirtmiş, ne diyelim iyi bir tecrübe iyi bir pratik, edinecekleri kazanımları diğer projelerde kullanabilmelerini dilerim.
Toplam 9.5 milyar euroya mal olacak Gotthard Tünel projesinin gerçekleştiren iki konsorsiyum içinde Rönesans'ın yüzde 25'lik bir payla yer aldığını belirten Akvardar, "Kuzeyi Hollanda, İsviçre üzerinden güneye İtalya'ya Akdeniz'e bağlayacak proje toplam 15.5 milyar euroluk büyük bir proje. Alp Dağlarının altından geçecek Gotthard Projesi bu yatırımın 9.5 milyar euroluk kısmını oluşturuyor. Biz projeyi gerçekleştiren iki konsorsiyum içinde de yer alıyoruz. Bu konsorsiyumda bulunan Avusturya merkezli firmayı geçen yıl satın alarak bu projeye dahil olduk.
http://ekonomi.haber7.com/basari-hikaye ... urk-imzasi

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön