1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
gb-D.07 » Manş Tünelinde Seferler Durdu!
Gönderilme zamanı: 19 Ara Cmt, 2009 10:38
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18078
Manş Tüneli'ni işleten firma Eurotunnel tarafından yapılan açıklamada, tünelin şu anda kapalı olduğu belirtildi ve tüneldeki durum “eşine rastlanmamış bir olay” olarak tanımlandı.
Eurostar'a ait üç trenin arızalandığı kaydedilen açıklamada, bu yüzden iki tünelin tıkandığı bildirildi. Manş Denizi'nin altından geçen ve Fransa ile İngiltere’yi birbirine bağlayan 50 kilometrelik tünelde mahsur kalan trenlerde bin 200 ile bin 300 civarında yolcu bulunuyor.
Yetkililer, arızalanan trenlerin tünel dışına çıkarılmasına çalışıldığını belirtiyor. Trenlerin, aşırı soğuk nedeniyle arızalandığı tahmin ediliyor.
Gönderilme zamanı: 19 Ara Cmt, 2009 11:37
gönderen alabay
Benim bilgilerime göre 2000 kişi tünelde 4 Eurostar treninde kalmış, ama bu sabah (19.12.2009) hepsi yine çıkabilmiş. Fransa'daki hava soğuk, tüneldeki daha sıcak, bu arızalara yol açmışa benziyor.
Durum pazartesinden itibaren yine normalleşebilecekmiş. Ama acaba ne durum? Hava durumu mu?
Kaynak (Almanca):
http://www.stern.de/panorama/eurotunnel ... 30589.html
Gönderilme zamanı: 19 Ara Cmt, 2009 11:56
gönderen Esat
Bilemem, çok aşırı bir hava sıcaklığı farkı varsa bu bir arızaya neden olabilir mi?, katener hattında belki, ama araçların üzerinde nasıl bir arızaya sebep olabilir hiçbir fikir yürütemedim, bekleyip görmek lazım.
Gönderilme zamanı: 19 Ara Cmt, 2009 19:43
gönderen Esat
http://www.haber7.com/haber/20091219/Ma ... a-erdi.php
Aşırı soğuk hava nedeniyle İngiltere ile Fransa'yı birbirine bağlayan Manş denizinin altındaki tünellerden geçen (The Channel Tunnel) hızlı trenlerin bozulması sonucu 2 bin yolcu mahsur kaldı.
Gece boyunca denizin altındaki tünellerde mahsur kalan yolcular bugün sabah saatlerinde gittikleri yere varabildiler. 2 saat süren Paris ile Londra arası yolculuk dün gece 15 saatte tamamlanabildi.
İngiltere ile Fransa arasında hızlı tren seferleri yapan Eurostar firması, yolcuların tünelde mahsur kaldıklarını doğrulayarak, ellerinden geleni yapacaklarını açıkladı. Mahsur kalan yolcular, 15 saat boyunca tünelde susuz ve elektriksiz kaldıklarını söyledi.
Eurostar firması, olayla ilgili yaptığı açıklamada hızlı trenlerin dondurucu havadan tünellerin içindeki ılık havaya geçtikten sonra bozulduğunu açıkladı.
Trenlerinin bozulmasından sonra mahsur kalan yolcular yardımcı bir lokomotif tarafından kurtarıldı. Bu arada kurtarılan yolcular, yardıma geç geldiği gerekçesiyle Eurostar yetkililerini suçladı. 50 kilometre uzunluğundaki İngiltere-Fransa arasındaki tünel (The Channel Tunnel) dünyanın en uzun tüneli olarak biliniyor.
Gönderilme zamanı: 07 Oca Prş, 2010 23:24
gönderen Esat
Manş Tünel geçişinde işletmeye bu aralar nazar değdi herhalde. Gördüğümüz üzere bu işi gerçekten çok iyi yapan yerlerde dahi nasıl sorunlar meydana gelebiliyor. Yani aman canım ne olacak, ya da adam sendecilik ile pek olacak işler değil, umuyoruz ki biz böyle olaylar yaşamayız.
http://www.haber7.com/haber/20100107/Br ... -kaldi.php
Fransız Demiryolu şirketi SNCF'nin müdürü Guillaume Pepy, gazetecilere yaptığı açıklamada, ''Eurostar tünele girdiğinde, bilinmeyen bir nedenle Britanya sinyalizasyonu yerine Belçika sinyalizasyonu devreye girdi'' dedi ve trenin acilen durduğunu kaydetti.
Eurostar'ın, Fransa, Belçika ve Britanya olmak üzere, aktarma noktalarına göre 3 sinyalizasyon merkezi bulunuyor.
Eurostar'ın büyük hissedarı Fransız SNCF, diğerleri ise Britanyalı London & Continental Railways (LCR) şirketi ile Belçika Demiryolları SNCB.