Bahsedilen bir monoray hattı çalışması, yani yapımına başlanacak olan bir monoray sistemi ve sadece hac ve umre zamanlarında çalışacak diye biliyorum belki diğer zamanlarda düşük kapasite ile çalıştırılır. İkinci sözü edilen ise daha büyük bir proje ilginç olan Arapların hava atmak için her haltı yaparken bu zamana kadar nasıl olupta Hızlı Tren yapmamış olmalarıSuudi Arabistan tren hattı projesinin ihalesini, Çin'in resmi demiryolu şirketine verdi. Projenin 1 milyar 800 milyon dolara mal olması bekleniyor.
İnşa edilecek tren hattı Mekke kentini, hacıların ziyaret ettikleri Arafat, Mina ve Müzdelife'ye bağlayacak. Projenin 2 yılda tamamlanması ve bu yılki hac döneminde kapasitesinin yüzde 35'inin operasyonel olması bekleniyor.
Suudi Arabistan ayrıca hacıların sadece yarım saatte Mekke'den Medine'ye gidebilmelerini sağlayacak bir hızlı tren hattı inşa etmeyi de planlıyor. Son tren hattı projesi ise Çin Cumhurbaşkanı Hu Jintao'nun Suudi Arabistan'ı ziyareti sırasında açıklandı.
sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu
En son Esat tarafından 31 Tem Pzr, 2011 19:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çalışmalar tam gaz devam ediyormuş bakalım bitsinde görelim. 1 günde, kaldı ki bizim işletme saatimizin yarısından bile az bir sürede 500 yolcu çok büyük bir rakam, projeyi bu açıdan çok merak ediyorum, bir monoray sistemi ile bu kapasitede yolcuyu nasıl taşıyacaklar bakalım.Mekke’de hac döneminde yaşanan trafik sıkışıklığını ortadan kaldıracak Monorail tren projesinin ilk aşamasının 2010 yılından itibaren devreye girmesi bekleniyor. Suudi Arabistan’da yayımlanan Arabnews gazetesinde yer alan habere göre, Mekke’de Mina, Arafat ve Müzdelife’yi birbirine bağlayacak proje, tam kapasiteyle 2011 yılında çalışmaya başlayacak.
Suudi Arabistan’da her hac döneminde 3 milyona yakın hacının Mekke içinde belli dönemlerde yer değiştirmesi sırasında yaşanan büyük trafik sıkışıklığını aşabilmek açısından projenin önemine dikkat çekiliyor. Hac döneminde Mekke içinde hacıların Mekke ile Arafat, Mina ve Müzdelife arasındaki nakillerinde kullanılan 53 bin otobüsün ve diğer özel araçların devre dışı kalacak olmasının, projenin en büyük özelliklerinden biri olacağı belirtiliyor. Yeni sistemle, 6 ila 8 saat içinde 500 bin hacının taşınması hedefleniyor.
Projenin ikinci aşamasında Monorail tren sisteminin Kabe’nin hemen yakınına da gelmesi planlanıyor. Ayrıca Cidde’ye inen hacıların yüksek hızlı trenlerle Mekke ve Medine’ye nakledilmeleri için de Hicaz Demiryolu için hazırlanan diğer projelerin entegre olarak devreye girmesi için çalışmaların devam ettiği ifade ediliyor.
Projeye ait bulabildiğim tek resim aşağıda, ayrıca bir de Medine raylı sistem projesi ile ilgili video buldum convert edip yayınlayacağım
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En sonunda yükleyebildim, ne Yuhtube muş be 2 gündür uğraşıyorum
http://www.youtube.com/watch?v=JF8cnF7uin4
Video Medine'ye inşa edilecek raylı sistem ile ilgilidir, kısmen alakalı olduğu için bu başlığa da ekledim.
http://www.youtube.com/watch?v=JF8cnF7uin4
Video Medine'ye inşa edilecek raylı sistem ile ilgilidir, kısmen alakalı olduğu için bu başlığa da ekledim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaynaklar hep arapça ben hiçbir şey anlamıyorum, monorail sitesinde ise Mekke projesi ile ilgili bir başlık var ama yukarıda verdiğim yazının ingilizcesi sadece, ve hatta monorayın maglev olduğunu falan yazmışlar, yani Mekke' ye maglev mi inşa ediliyor yoksa monoray mı çözemedimalabay yazdı:Vay be. Ve yanlış anlamadıysam, şımdi buna bir de bir tercihli otobüs şebekesi eklenecek gibi?
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi başlık ve yazı olarak belirttiğim Mekke' de inşa edilecek ve evet bencede monoray olarak o kapasite çok abartılı geldi banada, yazının orginalinde maglev den bahsediyor yani pek net bilgi yok gibi.
Video ise haklısın orada da yazdığım gibi Medine deki projeye ait, Medine kent için toplu taşımacılığı ile alakalı, şimdilik aynı başlıkta kalsınlar diye koydum. Mekke projesine ait bir video ya ulaşamadım maalesef ama aramalarım sürüyor
Zaten iki şehir arasında bir de hızlı tren projesi de var diye biliyorum.
Video ise haklısın orada da yazdığım gibi Medine deki projeye ait, Medine kent için toplu taşımacılığı ile alakalı, şimdilik aynı başlıkta kalsınlar diye koydum. Mekke projesine ait bir video ya ulaşamadım maalesef ama aramalarım sürüyor
Zaten iki şehir arasında bir de hızlı tren projesi de var diye biliyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ÇEVİRİ SAĞOLSUN.
http://translate.google.com.tr/translat ... %26hl%3Dtr
IBI GROUP NET SİTESİNDE PROJE İLE İLGİLİ BİLGİ. MEDİNE KENTİÇİ ULAŞIM SİSTEMİ. Monorail System.
HAC DIŞI ZAMANLARDA NORMAL NÜFUSU 950.000 olan bir kentin iç ulaşımına dönük bir proje gibi duruyor.
Sanırım birde Cidde-Mekke-Medine Hızlı Tren projesi var.
3.proje ise Mekke-Arafat-Mina-Müjdelife; bu hacıların yapması gereken ibadetleri yapabilmek için trafik yoğunluğu oluşturmalarını önlemek için.
http://translate.google.com.tr/translat ... %26hl%3Dtr
IBI GROUP NET SİTESİNDE PROJE İLE İLGİLİ BİLGİ. MEDİNE KENTİÇİ ULAŞIM SİSTEMİ. Monorail System.
HAC DIŞI ZAMANLARDA NORMAL NÜFUSU 950.000 olan bir kentin iç ulaşımına dönük bir proje gibi duruyor.
Sanırım birde Cidde-Mekke-Medine Hızlı Tren projesi var.
3.proje ise Mekke-Arafat-Mina-Müjdelife; bu hacıların yapması gereken ibadetleri yapabilmek için trafik yoğunluğu oluşturmalarını önlemek için.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlıkta bir kaç konu birlikte aslında ama şimdilik bu şekilde kalsın bilgiler ileride tam olarak netleşirse ayırırız, Mehmet belki Hac' ca gidersen bir iki kare çekersin abi bize :D
http://www.haber7.com/haber/20091021/Me ... am-gaz.php
http://www.haber7.com/haber/20091021/Me ... am-gaz.php
Arab News'teki habere göre, önümüzdeki yılın hac sezonunda yüzde 35 kapasite ile hazır olması tahmin edilen sistemin iki yıl içinde tamamlanması bekleniyor.
Tam kapasitesine eriştiğinde 18.1 kilometre uzunluğunda olacak monoray, Mekke, Mina, Arafat ve Müzdelife arasında saatte 72 bin yolcu taşıyabilecek.
Ana demiryolu terminalinin Um El Kura Üniversitesi'ne yakın Mekke-Taif yolu üzerinde olacağı ve buradan rayların Müzdelife, Mina ve Arafat'a doğru uzanacağı kaydedildi.
Daha önce Üst Hac Komitesi tarafından yayınlanan bir raporda, monorayın faaliyete geçmesinin ardından farklı bölgelerden ve komşu ülkelerden karayoluyla gelen hacı adaylarının kullandığı 53 binin üzerinde otobüs ve aracın trafikten çekilmiş olacağı ifade edildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mekke Medine Hızlı Tren projesinde bir sonraki aşamaya geçilmiş. Araplar hiç bir işi kendileri beceremedikleri ve tabii ki işletmeyide beceremeyecekleri için (yan gel yat, öbür dünyada da yatacaksınız oh ne ala) bu ihalede işletme ihaleside varmış. Yani ihaleyi alan konsorsiyum, araç ve elektromekanik işleri ile birlikte işletme işinide almış olacak, aslında güzel sistem ama işte adamların niyeti bozuk. Haberin bizi ilgilendiren tarafı TCDD nin de bir konsorsiyum içerisinde işletmeye talip olması, bu bana ilginç geldi TCDD nin demiryolu bilgi birikimini yadsımıyorum ama bizdeki işçi memur zihniyetini de bildiğim için açıkçası komikte geliyor, kendisi kurumsallaşamamış, daha kendi hızlı tren hattını işletmekte tecrübe kazanamamış bir kuruluş gidipte elalemin işini işletmeye talip oluyor, bana doğru gelmedi açıkçası.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17507
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17507
Alt yapımı Çinliler tarafından sürdürülen demiryolunun üst yapısı için Suudiler ihaleye çıktı. Hızlı demiryolunun üstyapı inşaatı, sinyalizasyon sisteminin kurulması ve hattın 12 yıl süre ile işletilmesi ihalesinde TCDD, Siemens ve Suudi Bin Ladin şirketinin oluşturduğu konsorsiyumun yanı sıra Fransız, İspanyol, Çinli ve Koreli firmaların yer aldığı dört ayrı konsorsiyum ön yeterlilik aldı.
TCDD'nin içinde bulunduğu konsorsiyumun, gelecek yılın Ocak ayında teknik, Haziran ayında ise mali teklifini Suudilere sunmak için çalışmalarını sürdürdüğü kaydedildi.
Konsorsiyumun iş planına göre, Siemens firması hızlı tren hattının sinyalizasyon işlerini yapacak ve hızlı tren setlerini temin edecek, Suudi Bin Ladin şirketi üst yapı inşaatını tamamlayacak ve TCDD de 12 yıl süreyle hızlı trenleri işletecek. Buna göre, TCDD'nin içinde yer aldığı konsorsiyumun ihaleyi kazanması durumunda, müslüman olmayanların giremediği 'Harameyn' bölgesinde hizmet verecek hızlı trende TCDD personeli çalışacak, trenleri TCDD makinistleri kullanacak.