sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Çrş, 2009 23:21

Suudi Arabistan tren hattı projesinin ihalesini, Çin'in resmi demiryolu şirketine verdi. Projenin 1 milyar 800 milyon dolara mal olması bekleniyor.

İnşa edilecek tren hattı Mekke kentini, hacıların ziyaret ettikleri Arafat, Mina ve Müzdelife'ye bağlayacak. Projenin 2 yılda tamamlanması ve bu yılki hac döneminde kapasitesinin yüzde 35'inin operasyonel olması bekleniyor.

Suudi Arabistan ayrıca hacıların sadece yarım saatte Mekke'den Medine'ye gidebilmelerini sağlayacak bir hızlı tren hattı inşa etmeyi de planlıyor. Son tren hattı projesi ise Çin Cumhurbaşkanı Hu Jintao'nun Suudi Arabistan'ı ziyareti sırasında açıklandı.
Bahsedilen bir monoray hattı çalışması, yani yapımına başlanacak olan bir monoray sistemi ve sadece hac ve umre zamanlarında çalışacak diye biliyorum belki diğer zamanlarda düşük kapasite ile çalıştırılır. İkinci sözü edilen ise daha büyük bir proje ilginç olan Arapların hava atmak için her haltı yaparken bu zamana kadar nasıl olupta Hızlı Tren yapmamış olmaları :)
En son Esat tarafından 31 Tem Pzr, 2011 19:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzt, 2009 17:31

Mekke’de hac döneminde yaşanan trafik sıkışıklığını ortadan kaldıracak Monorail tren projesinin ilk aşamasının 2010 yılından itibaren devreye girmesi bekleniyor. Suudi Arabistan’da yayımlanan Arabnews gazetesinde yer alan habere göre, Mekke’de Mina, Arafat ve Müzdelife’yi birbirine bağlayacak proje, tam kapasiteyle 2011 yılında çalışmaya başlayacak.

Suudi Arabistan’da her hac döneminde 3 milyona yakın hacının Mekke içinde belli dönemlerde yer değiştirmesi sırasında yaşanan büyük trafik sıkışıklığını aşabilmek açısından projenin önemine dikkat çekiliyor. Hac döneminde Mekke içinde hacıların Mekke ile Arafat, Mina ve Müzdelife arasındaki nakillerinde kullanılan 53 bin otobüsün ve diğer özel araçların devre dışı kalacak olmasının, projenin en büyük özelliklerinden biri olacağı belirtiliyor. Yeni sistemle, 6 ila 8 saat içinde 500 bin hacının taşınması hedefleniyor.

Projenin ikinci aşamasında Monorail tren sisteminin Kabe’nin hemen yakınına da gelmesi planlanıyor. Ayrıca Cidde’ye inen hacıların yüksek hızlı trenlerle Mekke ve Medine’ye nakledilmeleri için de Hicaz Demiryolu için hazırlanan diğer projelerin entegre olarak devreye girmesi için çalışmaların devam ettiği ifade ediliyor.
Çalışmalar tam gaz devam ediyormuş bakalım bitsinde görelim. :) 1 günde, kaldı ki bizim işletme saatimizin yarısından bile az bir sürede 500 yolcu çok büyük bir rakam, projeyi bu açıdan çok merak ediyorum, bir monoray sistemi ile bu kapasitede yolcuyu nasıl taşıyacaklar bakalım.

Projeye ait bulabildiğim tek resim aşağıda, ayrıca bir de Medine raylı sistem projesi ile ilgili video buldum convert edip yayınlayacağım

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Sal, 2009 20:11

En sonunda yükleyebildim, ne Yuhtube muş be 2 gündür uğraşıyorum :)

http://www.youtube.com/watch?v=JF8cnF7uin4

Video Medine'ye inşa edilecek raylı sistem ile ilgilidir, kısmen alakalı olduğu için bu başlığa da ekledim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Eyl Sal, 2009 20:25

Vay be. Ve yanlış anlamadıysam, şımdi buna bir de bir tercihli otobüs şebekesi eklenecek gibi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Sal, 2009 20:37

alabay yazdı:Vay be. Ve yanlış anlamadıysam, şımdi buna bir de bir tercihli otobüs şebekesi eklenecek gibi?

B. Alabay
Kaynaklar hep arapça ben hiçbir şey anlamıyorum, monorail sitesinde ise Mekke projesi ile ilgili bir başlık var ama yukarıda verdiğim yazının ingilizcesi sadece, ve hatta monorayın maglev olduğunu falan yazmışlar, yani Mekke' ye maglev mi inşa ediliyor yoksa monoray mı çözemedim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 11:46

Mnoray günde 500.000 hacı adayını Kabeden Arafat'a, Mina'ya Müjdelife'ye nasıl taşır abi. O monoray değildir bence. Videoda Mekke (?) monarayı gibi ama sen Medine diye açıklama yazmışsın. Hangisi doğru.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 11:46

Mnoray günde 500.000 hacı adayını Kabeden Arafat'a, Mina'ya Müjdelife'ye nasıl taşır abi. O monoray değildir bence. Vşdeodaki monoray Medine'ye ait. Mescid-i Nebevi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Çrş, 2009 11:52

Şimdi başlık ve yazı olarak belirttiğim Mekke' de inşa edilecek ve evet bencede monoray olarak o kapasite çok abartılı geldi banada, yazının orginalinde maglev den bahsediyor yani pek net bilgi yok gibi.

Video ise haklısın orada da yazdığım gibi Medine deki projeye ait, Medine kent için toplu taşımacılığı ile alakalı, şimdilik aynı başlıkta kalsınlar diye koydum. Mekke projesine ait bir video ya ulaşamadım maalesef ama aramalarım sürüyor :)

Zaten iki şehir arasında bir de hızlı tren projesi de var diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Çrş, 2009 11:55

Maglev de monoray. Yani, o kadar kişiyi taşımak zor olmamalı. Çinliler zaten Transrapid teknolojisini "çalmadı" mı? Bakalım Almanya ne reaksyon gösterecek ;-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Çrş, 2009 11:57

ÇEVİRİ SAĞOLSUN.

http://translate.google.com.tr/translat ... %26hl%3Dtr

IBI GROUP NET SİTESİNDE PROJE İLE İLGİLİ BİLGİ. MEDİNE KENTİÇİ ULAŞIM SİSTEMİ. Monorail System.

HAC DIŞI ZAMANLARDA NORMAL NÜFUSU 950.000 olan bir kentin iç ulaşımına dönük bir proje gibi duruyor.

Resim


Sanırım birde Cidde-Mekke-Medine Hızlı Tren projesi var.

3.proje ise Mekke-Arafat-Mina-Müjdelife; bu hacıların yapması gereken ibadetleri yapabilmek için trafik yoğunluğu oluşturmalarını önlemek için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2009 17:56

Bu başlıkta bir kaç konu birlikte aslında ama şimdilik bu şekilde kalsın bilgiler ileride tam olarak netleşirse ayırırız, Mehmet belki Hac' ca gidersen bir iki kare çekersin abi bize :D:D

http://www.haber7.com/haber/20091021/Me ... am-gaz.php
Arab News'teki habere göre, önümüzdeki yılın hac sezonunda yüzde 35 kapasite ile hazır olması tahmin edilen sistemin iki yıl içinde tamamlanması bekleniyor.

Tam kapasitesine eriştiğinde 18.1 kilometre uzunluğunda olacak monoray, Mekke, Mina, Arafat ve Müzdelife arasında saatte 72 bin yolcu taşıyabilecek.

Ana demiryolu terminalinin Um El Kura Üniversitesi'ne yakın Mekke-Taif yolu üzerinde olacağı ve buradan rayların Müzdelife, Mina ve Arafat'a doğru uzanacağı kaydedildi.

Daha önce Üst Hac Komitesi tarafından yayınlanan bir raporda, monorayın faaliyete geçmesinin ardından farklı bölgelerden ve komşu ülkelerden karayoluyla gelen hacı adaylarının kullandığı 53 binin üzerinde otobüs ve aracın trafikten çekilmiş olacağı ifade edildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Prş, 2009 10:42

Mekke Medine Hızlı Tren projesinde bir sonraki aşamaya geçilmiş. Araplar hiç bir işi kendileri beceremedikleri ve tabii ki işletmeyide beceremeyecekleri için (yan gel yat, öbür dünyada da yatacaksınız oh ne ala) bu ihalede işletme ihaleside varmış. Yani ihaleyi alan konsorsiyum, araç ve elektromekanik işleri ile birlikte işletme işinide almış olacak, aslında güzel sistem ama işte adamların niyeti bozuk. Haberin bizi ilgilendiren tarafı TCDD nin de bir konsorsiyum içerisinde işletmeye talip olması, bu bana ilginç geldi TCDD nin demiryolu bilgi birikimini yadsımıyorum ama bizdeki işçi memur zihniyetini de bildiğim için açıkçası komikte geliyor, kendisi kurumsallaşamamış, daha kendi hızlı tren hattını işletmekte tecrübe kazanamamış bir kuruluş gidipte elalemin işini işletmeye talip oluyor, bana doğru gelmedi açıkçası.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17507
Alt yapımı Çinliler tarafından sürdürülen demiryolunun üst yapısı için Suudiler ihaleye çıktı. Hızlı demiryolunun üstyapı inşaatı, sinyalizasyon sisteminin kurulması ve hattın 12 yıl süre ile işletilmesi ihalesinde TCDD, Siemens ve Suudi Bin Ladin şirketinin oluşturduğu konsorsiyumun yanı sıra Fransız, İspanyol, Çinli ve Koreli firmaların yer aldığı dört ayrı konsorsiyum ön yeterlilik aldı.

TCDD'nin içinde bulunduğu konsorsiyumun, gelecek yılın Ocak ayında teknik, Haziran ayında ise mali teklifini Suudilere sunmak için çalışmalarını sürdürdüğü kaydedildi.

Konsorsiyumun iş planına göre, Siemens firması hızlı tren hattının sinyalizasyon işlerini yapacak ve hızlı tren setlerini temin edecek, Suudi Bin Ladin şirketi üst yapı inşaatını tamamlayacak ve TCDD de 12 yıl süreyle hızlı trenleri işletecek. Buna göre, TCDD'nin içinde yer aldığı konsorsiyumun ihaleyi kazanması durumunda, müslüman olmayanların giremediği 'Harameyn' bölgesinde hizmet verecek hızlı trende TCDD personeli çalışacak, trenleri TCDD makinistleri kullanacak.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön