1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

int-CRE.01 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Kas Pzt, 2008 14:16
gönderen Esat
Evet ülkemiz son dönemde yaptığı bazı girişimler ile Avrupa ile Orta Asya, Kafkasya arasında demiryolu ağı olma yolunda önemli adımlar atmıştı, bunlar arasında sinyalizasyonlu hatların çoğalması, çift yön hatların arttırılması ve hızlı tren yollarının inşaaları sayılabilir tabii ki bir de lobi faaliyetleri, Ro-La gibi çalışmalarda vardı, ama geçtiğimiz aylarda Türkiye ile Rus devletçiklerini birbirine bağlayacak en önemli çalışma Rusya nın Gürcistan' ı ezmesi ile hayal oldu diyebiliriz, bir kontratak ile Ermenistan üzerine yapılan çalışmalara ise Rusya' nın cevabı bence daha etkili oldu, aşağıdaki haber Rusya' nın yaptığı büyük hamleyi gösteriyor.
Rus Demiryolları, 58 yıl aradan sonra 2006 yılında Uluslararası Demiryolu Birliği'ne yeniden üye oldu. Avrupa üzerinde finasal ve ulaştırma yönünden büyük bir etkisi olacak büyük yatırımlara o yıldan önce başlamış olan Rus Demiryolları'nın (Rossiyskie Zheleznye Dorgi, RZD) UIC üyeliğine dönüşü, büyük dinamizminin ve yeni işbirliği anlaşmalarının bir simgesi oldu. Sözgelimi, mayıs ayında Alman ulusal demiryolu şirketi Deutsche Bahn'ın (DB) yüzde 24.9'u piyasaya sunulduğunda, RZD şirketten hisse almak istediğini açıklamıştı.

RZD, 2003 yılında devlet mülkiyetinde anonim şirket oldu. RZD'nin büyüklüğü DB'ye olan ilgisinin yanı sıra şu verilerle daha açık biçimde ortaya çıkıyor:

- RZD'nin 1.2 milyon çalışanı var.

- RZD, Rus GSYİH'sinin yüzde 3.6'sını üretiyor.

- RZD'nin işlettiği hattın uzunluğu 85.500 kilometre.

- Bu hatta yılda 1.3 milyar ton mal taşınıyor. Bu da, boru hatları dışarıda bırakıldığında Rusya'da taşınan toplam yükün yüzde 83'ünü, dğer yönünden ise yüzde 40'ını oluşturuyor.

- Düşük kârlılığına karşın dökme yük taşımacılığı, RZD'nin yıllık 1.3 milyarlık yolcusunu sübvanse ediyor.

Demiryolunda Rus-Alman işbirliğine Çin de katılacak

RZD ve DB bu yıl, Polonyalı Polzug, Alman Kombiverkehr ve Rus transcontainer ile işbirliği yaparak merkezi Berlin'de bulunan Trans-Eurasia Logistics'i oluşturdu. Bu işbirliğinin birincil amacı Avrupa ile Rusya arasında yük taşımacılığını geliştirmeyi amaçlıyor. DB'den Norbert Bensel bunun, Rusya ve Orta Asya'ya rekabetçi demiryolu hizmetleri götürmenin önemli bir adımı olduğunu söylüyor. Bensel sonraki adımın Rus ortakları RZD'ye Çin Demiryolları'nın katılarak üçlü bir ortak girişim kurulması olduğunu açıkladı.

Ocak ayında bir yük treni Pekin'den kalkıp Moğolistan, Rusya, Belarus ve Polonya'dan geçerek Hamburg'a vardı. 9954 kilometrelik bu hat, bu altı ülkenin arasındaki Eurasian Land Bridge (Avrasya Kara Köprüsü) anlaşmasının ardından birbirine bağlandı. Bensel, bu hattın 15 ila 18 günde kat edilmesi amaçladıklarını, bu sürenin deniz yolundan iki kat hızlı olacağını ve birçok kargoda denizyolundan daha ucuz olacağını söylüyor.

Ray açıklığı farkı bir sorun

Demiryolundaki iki ray arasındaki uzaklık olan ray açıklığı Rusya'da 1.520 metre, Avrupa'nın büyük bölümündeyse 1.435 metre. Bu fark hatlar arasında geçişte önemli bir sorun yaratıyor. Trenlerde hareket halinde ray açıklığına uyum göstren dingillerin kullnılması maliyeti artırsa da gecikmeyi azaltabilir. Ama Trans-Eurasia Logistics'te kullanılacak çözüm, yüklerin Polonya-Belarus sınırındaki Brest'te tren değiştirmesi olacak. RZD'nin üzerinde çalıştığı diğer bir çözümse Polonya ve Slovakya'ya hammade taşıyacak ve Viyana'ya kadar ulaşacak 1.520 metre ray açıklığı olan yeni bir demiryolu hattı inşa etmek. RZD Başkanı Vladimir Yakunin, amaçlarının Orta Avrupa ile Trans-Sibirya Demiryolu'nun geçtiği bölgeleri birleştirmek olduğunu, geniş raylı demiryolu projesinin daha sonra güneye genişleyerek Adriyatik Denizi ve İtalya'yı kapsayabileceğini belirtiyor

de-D.07 » Duisburg-Chongqing Direkt Tren Hattı

Gönderilme zamanı: 29 Mar Cmt, 2014 20:25
gönderen alabay
Şimdi havadislerde duydum da, notunu düşmek gerek bence.

Çin’deki Chongqing (çongçing) kentiyle Almanya’da Ruhrgebiet’teki Duisburg (düüsburg) kenti arasında (havadislere göre) her iki günde bir tren işliyor! Nette bu bilgiyie şimdi bulamadım, oradaki bilgilere göre haftada iki üç kez işliyormuş. Trenin ismi Yuxinou (yuşinou). Yolculuk 16 gün sürüyor, katedilen uzaklık 13.405 km. Ve evet, bu tren(ler) öyle gelip gidiyorlar. Tren yük olarak elektronik getiriyor ve metal hurda geri götürüyor(muş).

Duisburg kenti burada büyük ve önemli bir »iç liman« (Binnenhafen). Almanya nehirleriyle başka ülkelerin direk deniz üzerinden yaptıklarından fazla yük taşiyor. Almanya’nın iki denizi var (Kuzey Denizi ve Doğu Denizi), ikisi kuzeyde, biri Rusya tarafına, biri İskandinavya ve batıya doğru. Ama deniz kıyılarından ta İsviçre’ye kadar gemiler işliyor, yani 1300 kilometre içerilere, nehirlerden gemiler işliyor. Ayrıca Duisburg, bir kaç kez bahsettiğim Ruhrgebiet metropolünde bir kent. Bu Ruhrgebiet bir ara tek bir şehirdi de, nüfusu yetmişlerde ~11 milyondu, yani İstanbul ile mukayese edilebilir bir yer. Essen, Gelsenkirchen, Dortmund, çokça kentler var, yakında da hem Düsseldorf, hem Köln (bunlar metropol bölgesine dahil değiller). O bölgede Çin teknoloji ve ticaret merkezi. Huawei gibi şirketlerin merkezleri orada.

Şu an Xi Jinping (şi jinping) Almanya’da ve iki ülke ticarî alanda kontratlar imzalıyorlar.

Evet, biraz nabız yoklamak için, dünyada neler oluyor, bilginiz olsunl diye, bunu buraya ekledim.

Almanca iki de kaynak, sanırım, gelecek günlerde bu İngilizce konuşan medyalarda da yayınlanacak, belki bir gün Türkiye ekonomi sütunlarında da belirir.

http://www.rp-online.de/nrw/staedte/dui ... -1.4137068 (2014)

http://www.express.de/duesseldorf/13-40 ... 76056.html (2012, bu sene bu hat açılmak üzereymiş).

Gönderilme zamanı: 30 Mar Pzr, 2014 01:12
gönderen Esat
Bununla ilgili bir haber girmemismiydim? Daha dogrusu ray baglantisi yapilma calismasi mi ne vardi, bu rusya ray acikligindan kaynaklanan entegrasyon sorunu icin bir seyler yapiyordu, bir demalum Trans Sibirya yolunun yenilenmesi ve alternatif guney hatti insaati vardi, galiba baglantili bir mevzu

Gönderilme zamanı: 30 Mar Pzr, 2014 01:28
gönderen alabay
2012’de hattı tanıtmışlar, 2013’ten beri tren işliyor. Ben bunu bilmiyordum, tabiîki Çin başbakanı geldikten sonra bu burada konu oldu, şimdi artık herkes biliyor. Ve işte Almanya’nın o noktasında otuzbin mi ne Çin yaşıyormuş, orada ticaret ve teknoloji odaklarını kurmuşlar. Oha yani. Yaklaşık dört milyon Türk var burada, maşaallah dönerci bol :?

Tren herhâlde Rusya’dan geçiyordur, Rusya olmayan bir çok ülke de post-Sovyet ülkesi olduğundan, eminim, Rus ray açıklığıyla. Ama Doğuavrupa sınırlarından itibaren, yani en geç Romanya’dan itibaren normal hat. Belki de Ukrayna’dan itibaren. Biraz alttan gezen alternatif ve hiç de öyle kötü olmayan hat nereden geçerdi? Türkiye. Ama? Ama! Uyuruz, geçer :x <- bak, bu da Çin.

Her neyse, bunları bugün duyunca, okuyunca, bayağı yutkundum. Ne fırsatlar kaçırılmış dedim. Açıkçası, içim acıdı. Ulan, Çongçin; bizde daha Erzurum–Kapıkule uluslararası koridorun ilk u’su bile değil. İstanbul’da üç raycık oturtup, Asya’yı (Avrupa’ya baka baka, o tarafı unutmuş herkes bizde) güldürüyoruz!

Re: ru-RS.07 » Su Uyur Rus Uyumaz!

Gönderilme zamanı: 16 Eki Pzt, 2017 22:30
gönderen Engin Y
Bu başlık açılalı neredeyse dokuz yıl olmuş..

Artık Çin ve Batı Avrupa arasında trenler vızır vızır gidip geliyor..
Bu trenlerin bir kısmı Hamburg, Rotterdam, Antwerp, Le Havre gibi limanlara ve lojistik merkezlerine gidiyor..
Bir kısım tren ise Londra ve Madrid gibi büyük kentlere ulaşıyor..

Çin'den hareket eden ve Kazakistan, Rusya, Beyaz Rusya ve Polonya üzerinden iki hafta gibi bir sürede Almanya'ya ulaşan trenler, birkaç gün içinde de son noktasına varıyor..
Trenler dönüşte de şarap gibi ürünleri Çin'e ulaştırıyor..

Bu konuda, özellikle Forbes dergisinde, çok sayıda makale yazılıyor..
Bunlardan birkaçını aşağıya ekliyorum..

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... owing-fast

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... irst-began

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... -next-step

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... transport/

https://www.forbes.com/sites/jwebb/2017 ... rain-route

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... o-uk-train

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... rgo-trains

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... n-to-china

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... me-changer

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... na-by-rail

https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... innovation

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 16 Eki Pzt, 2017 23:11
gönderen Engin Y
Tabii bu konunun bir de bizi ilgilendiren şöyle bir unsuru var(dı): http://www.posta.com.tr/marmarayla-peki ... eri-174180

Oysa ki burada yapılmışı var: https://en.0wikipedia.org/wiki/Yiwu-London_railway_line

Bu, hattın Duisburg'a gelen (trenlerin Batı Avrupa içindeki dağıtımı genelde buradan oluyor) ana gövdesi: https://en.m.0wikipedia.org/wiki/Chongq ... pe_Railway

Bu da şimdilik en uzun hat: https://en.0wikipedia.org/wiki/Yiwu-Madrid_railway_line

Haritası da aşağıda..

Resim

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Eki Sal, 2017 06:25
gönderen Esat
Engin biz söyleynce millet götüyle gülüyor, hele şimdi twtr çıktı herkes analizci herkes uzman maşallah, bizimkiler marmaraydan banliyö, bölgesel, yht yi bir arada nasıl işleteceğim korkusu yaşarken çin asyayı sardı, rusya bu ağı avrupaya bağladı, biz de ancak laf pekinden londraya trenler üstümüzden geçecek :) :) geçiyor ama bayağı üstümüzden

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Eki Sal, 2017 12:31
gönderen Engin Y
Aynen abi, bayağı üstümüzden geçiyor :)

Bu konuda bir başka yazı da bir ay önce The Economist'te çıkmış: https://www.economist.com/news/business ... ween-china

Süveyş Kanalı'na sığamayacak genişlikteki gemiler, Çin'den Batı Avrupa'ya 24 bin km yol yapıyor..
Trenler ise bunun yarısı kadar yol yapıyor..
Üstelik, Çin'in yeni politikası sanayinin gelişmemiş iç ve batı kesimlerde yaygınlaştırılması olduğu ve zaten buralardan Çin'in doğusundaki ve güneyindeki liman kentlerine bin km'den fazla tren yolculuğu yapmaları ve ardından tekrar gemiye yüklenmeleri gerekeceği için ürünlerin Çin'in iç kesimlerinden doğruca Avrupa'ya gönderilmesi, normalde denizyolu taşımacılığı demiryolu taşımacılığına göre düşük maliyetli olsa bile toplam maliyetler açısından daha mantıklı oluyor..

Çin-Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılık hacmi, 2016 yılında 500 bin tonu geçmiş..
Muhtemelen bu yıl açılan Londra hattı ve eski hatlardaki hacim artışları sayesinde, 2017 yılında 1 milyon ton aşılacaktır..

Çin'den Avrupa'ya genelde elektronik eşyalar, otomotiv ürünleri ve yedek parçaları ile tekstil ürünleri, Avrupa'dan Çin'e ise zeytinyağı, şarap, viski, bebek maması ve ilaç gibi tüketim ürünleri ile otomobiller (BMW, Duisburg'dan Chongqing'e ve Land Rover, Londra'dan Yiwu'ya) gidiyormuş..

Resim

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Eki Sal, 2017 12:49
gönderen Esat
Bizim vizyonumuz, hayata bakış açımız, planlama ile ilgili bilgi ve becerimiz bu işlere yetmez arkadaşlar, üzgünüm yine ülkemi kötüledim ama bu bir gerçek.

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eki Cum, 2017 00:08
gönderen Engin Y
Çin ile Batı Avrupa arasında sefer yapan ilk tren, 19 Mart 2011'de Chongqing'den Duisburg'a doğru yola çıkan ve HP'nin dizüstü bilgisayarları ile LCD ekranlarını taşıyan trenmiş..

Zhengzhou'dan hareket ederek Hamburg'a 6 Eylül 2017'de ulaşan ve giysi, oto parçası ve elektronik eşya taşıyan tren ise Çin ile Batı Avrupa arasında sefer yapan 5.000'nci tren olmuş..

Şu anda Çin'in 32 kentiyle Avrupa'nın 12 ülkesinin 32 kenti arasında, düzenli olarak sefer düzenlenen 52 hat varmış..

İlk seferden bininci sefere ulaşmak 55 ay, sonraki bininci trene ulaşmak 8,5 ay, sonraki bininci trene ulaşmak 5,5 ay, sonraki bininci trene ulaşmak 4,5 ay ve sonraki bininci trene ulaşmak ise 4 ay sürmüş..

Demek ki artık her ay 250, yani her gün ortalama 8,2 tren Çin'den Batı Avrupa'ya hareket ediyor.. Muhtemelen 2018'de bu sayı 10'a ulaşır..

Zaten Çin ile Batı Avrupa arasında 52 düzenli sefer varsa, her biri haftada bir sefer yapsa, günlük ortalama 7,4 tren yapar.. Demek ki bazı hatlarda haftada birden fazla sefer var..

Çin, bu konudaki azmini göstermek için 8 Haziran 2016'da şöyle bir gövde gösterisi yapmış: Çin'in sekiz kentinden Batı Avrupa'nın sekiz kentine gidecek sekiz tren aynı anda yola çıkmış..

Bu bilgileri derlediğim kaynaklarım aşağıda..

https://gbtimes.com/china-runs-5000-car ... -to-europe

http://m.railjournal.com/index.php/frei ... -soar.html

https://www.trans-eurasia-logistics.com ... glisch.pdf

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eki Cum, 2017 21:40
gönderen Engin Y
RZD, Moskova ile Kazan arasında inşa edilecek YHT hattında 350 km/saat hızla hem yolcu, hem de yük taşıyacak 12 vagonlu trenler geliştirmeyi planlıyormuş: http://m.railjournal.com/index.php/high ... eight.html

Şu haberde de güzel bir maliyet/süre kıyaslaması yapılmış: https://www.joc.com/rail-intermodal/int ... 70927.html

9,6 ton yük için;
Havayolu: 37 bin dolar, 24 saatten kısa
Denizyolu: 3 bin dolar, 30 günden uzun
Demiryolu: 8 bin dolar, 12-15 gün arası

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 24 Eki Sal, 2017 06:33
gönderen Esat
Çevre etkileri anlamında da demiryolu en tercih edileni olsa gerek. Fiyat performans hesabı nasıl bilmiyorum ama