Hirsiz cinliler yine kimin teknolojisini caldilar acaba, ulen güvenipte binmem ona beÇin daha önce de Pekin ve liman şehri Tianjin arasında hizmet verecek ve saatte 350 km hıza ulaşabilecek bir treni geliştirme planı olduğunu açıklamış, bu trenin iki şehir arasında 2 saat olan mesafeyi yarım saate indireceğini duyurmuştu.
Ulaştırma Bakanlığı Başmühendisi Zhang Shuguang, Çin'in bu tip trenleri üretiblecek teknoloji konusunda ustalaştığını fade ederek, "Saatte 380 km hız yapacak olan trenin üretimine iki yıl içinde başlayabiliriz. Bu treni Pekin-Şangay arasında kullanacağız" dedi.
Şu anda hizmet veren trenler arasında en hızlısı Japon Shinkansen ve Siemens'in ICE trenleri. Her iki tren de saatte 300 km hıza ulaşabiliyor. Japon treninin yeni versiyonunun son hızının ise 360 km olması bekleniyor.
cn-HT.07 » Çinliler Rekor Hızlı Tren İçin Çalı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
cn-HT.07 » Çinliler Rekor Hızlı Tren İ
En son Esat tarafından 20 Eki Çrş, 2010 13:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16069Çin Demiryolları yetkilisi Cang Şuguang, hem normal, hem de hızlı tren yollarında giden trenler geliştirdiklerini, dolayısıyla bu yeni yolların çok amaçlı kullanılabileceğini söyledi.
Çang, ayrıca 500 kilometre hıza kadar yükselebilen tren ürettiklerini, bu trenin de gelecek yıl denemelere başlayacağını kaydetti.
Cang, yüksek hızlı tren hattının 2012 yılında tamamlanmasıyla yılda 7 milyar yolcu taşıyacaklarını bildirdi.
Çin'de, demir yollarının yeni yapılacak hatlarla beraber 2012'ye kadar 110 bin kilometreyi aşması bekleniyor.
Yorumsuz.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20091227/Ci ... GALERI.php
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18235
İki kaynaktan yapıştırdım haberi, akşamda tv de izlemiştim. Tabi şimdi kafa karıştıran bir haber, haber sitelerindeki akıllara zarar yorumlara da bakıyorumda hakikatten cehalet diz boyu diyorum ya ortalık uzman dolmuş maşallah, neyse o uzmanların kaynağı belli biz işimize bakalım.
"Dünyanın En Hızlı Treni" olarak lanse edilmesi ne kadar doğru, haberin içeriğine baktığımız zaman benim uzun zamandır sürekli dile getirdiğim ortalama hız ı baz aldıklarını görüyoruz, yani araç daha çok hattın verdiği imkanlar ile ortalama işletme hızında dünyanın en hızlısı olma ünvanını elde etmiş. Yani halihazırda Alstom AGV nin hız rekoru kırılmış değil, ama çinliler bunun için çalıştıklarını zaten açıklamışlardı ve sanırım bunun denemesini önümüzdeki yıl yapacaklar. Tabi sanırım daha önce Başar belirtmişti ama işin arka planında biraz Alman teknolojiside var sanırım, yani komple aparma değil de biraz ortak çalışmada söz konusu herhalde
Yani hemen çinlileri hırsızlık ile suçlamıyorum ama hala da bu heriflere sempati duymuyorum. Diğer taraftan tabii ki tebrikte ediyorum, tasvip etmediğim çirkince taktiklerle dünya ticaret sahnesine girmiş olsalarda en azından devletleri kazanılan parayı akıllı işlere harcamayı beceriyor, ayrıca ray döşeyen adam iyi adamdır 
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18235
İki kaynaktan yapıştırdım haberi, akşamda tv de izlemiştim. Tabi şimdi kafa karıştıran bir haber, haber sitelerindeki akıllara zarar yorumlara da bakıyorumda hakikatten cehalet diz boyu diyorum ya ortalık uzman dolmuş maşallah, neyse o uzmanların kaynağı belli biz işimize bakalım.
"Dünyanın En Hızlı Treni" olarak lanse edilmesi ne kadar doğru, haberin içeriğine baktığımız zaman benim uzun zamandır sürekli dile getirdiğim ortalama hız ı baz aldıklarını görüyoruz, yani araç daha çok hattın verdiği imkanlar ile ortalama işletme hızında dünyanın en hızlısı olma ünvanını elde etmiş. Yani halihazırda Alstom AGV nin hız rekoru kırılmış değil, ama çinliler bunun için çalıştıklarını zaten açıklamışlardı ve sanırım bunun denemesini önümüzdeki yıl yapacaklar. Tabi sanırım daha önce Başar belirtmişti ama işin arka planında biraz Alman teknolojiside var sanırım, yani komple aparma değil de biraz ortak çalışmada söz konusu herhalde


Çin, hızı saate 394,2 kilometreye kadar çıkabilen dünyanın en hızlı trenini hizmete açtı. Süper hızlı tren bugün ülkenin ortasındaki Wuhan şehri ile güneyindeki Guangzhou şehirleri arasında sefere başladı.
Ortalama 350 kilometre hız yapabilen tren, 1069 kilometrelik yolu 3 saatte kat ediyor. Daha önce bu yolculuk 10 saatte yapılıyordu.
Çin, daha önce de 2008 Pekin Olimpiyatları için Pekin ile Tianjin şehirleri arasındaki hatta ortalama saatte 350 kilometre hıza çıkabilen ve 2 saatlik yolu yarım saate indiren dünyanın en hızlı trenini hizmete koymuştu.
Çin 2004'te de Guangdong eyaletine bağlı merkez şehir Guangzhou ile Shenzhen şehirleri arasında saatte 160 kilometreyi bulan hattı hizmete açmıştı. 5 yıl sonra ise bu hız şimdi iki katına çıkmış oldu.
Çin'in resmi Xinhua ajansına göre, dünyadaki hızlı trenlerin saatteki ortalama hızının Japonya'da 243, Almanya'da 232, Fransa'da ise 277 kilometre olduğu belirtildi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben de bunu dün havadislerde görmüştüm. Hakikaten birşeyler becerilmiş, biraz da şaştım, yani sanki hazırsız bir şekilde duymuş gibi oldum. Hız rekoru, rekor olarak, yanılmıyorsam, Fransa'daydı zaten, hani şu bilmem 800 mü, 850 mi ne, deli gibi bir km/h, o testin filmini Mulhouse'de seyretmiştim. Ama ortalama hız aslında Japonya'da çok yüksek sanıyordum. Fransa denmesi de o kadar şaşırtmadı açıkçası. İspanya da herhâlde bu konuda hareketsiz değil. Ortalama hız hesabı da ama nasıl yapıliyor? 330 km/h giden bir hat var burada, ben geçenlerde 230 ile 270 km/h arası bir hızla Berlin'e yolculuk yapmıştım.
Eninde sonunda, Çin, Rusya ve Hindistan gibi çok büyük ülkeler tabiîki bu konuda atakta bulunacaklardır. Belki bir de ABD, Kanada, Brezilya, Kazakistan ve Avusturalya bu konularda birşeyler yapar, sırf boyutları yüzünden gerektiren ülkeler. Almanya bu konuda teknik konusunda önder, evet, ama dikkat etmesi de gerekiyor, Çin, Japonya ve Kore hemen hop diye tekniği anladı mı, kendi şartlarıyla devam ettirirler
Eh, bizde at arabasına devam ...
Esat, sen Berlin'in "Hauptbahnhof"una ne diyorsun?!
Eninde sonunda, Çin, Rusya ve Hindistan gibi çok büyük ülkeler tabiîki bu konuda atakta bulunacaklardır. Belki bir de ABD, Kanada, Brezilya, Kazakistan ve Avusturalya bu konularda birşeyler yapar, sırf boyutları yüzünden gerektiren ülkeler. Almanya bu konuda teknik konusunda önder, evet, ama dikkat etmesi de gerekiyor, Çin, Japonya ve Kore hemen hop diye tekniği anladı mı, kendi şartlarıyla devam ettirirler

Eh, bizde at arabasına devam ...

Esat, sen Berlin'in "Hauptbahnhof"una ne diyorsun?!

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla haber tamamen Çin haber ajansının şişirmesi başka bir halt değil, tamam ortalama hızda rekor kırmışlar ok. Ama senin dikkat çektiğin noktalarda var, Hız rekoru dediğin zaman ben AGV derim, 500 küsur km yapmıştı işte, dünkü mesajımda eleştirdiğim şey vardı ya, herkes uzman olmuş
herkes bu treni maglev ile karıştırıyor, ben artık o sitelere yorum yazmıyorum çünkü o çok bilenler yüzünden kaybolup gidiyor, hak eden öğrensin.
Ortalama hız A ve B noktaları arasındaki sürenin km ye oranıdır, başka ne olabilir ki? Yani atıyorum 500 km lik bir hattı, 5 saatte giden bir tren ortalama 100 km hız yapmış demektir. Bu sebeple Çinlilerin treni bu alandaki rekoru kırmış olabilir. Bahsettiğim diğer rekoru ise, yani özel olarak dizayn edilmiş bir yol üzerinde ve özel tedbirler ile ve özel ya da yeni teknolojili bir araç ile yapılabilecek en yüksek hız rekorunuda seneye kırmaya çalışacaklarmış yani AGV nin rekorunu. Misal geçen şu bizim Taurus' un videosunu eklemiştim izlemişsindir, Normal bir elektrikli lokomotif için hız rekorunu kırdı, 300 küsur km yaptı, ama o aracın işletmedeki maksimum sürati bu değil, bu özel bir testti. Bu ayrımı iyi yapmak lazım. Bu lokomotif bir hızlı tren bile değil ama 250 km işletme hızı var
Hauptbahnhof' a ne mi diyorum, vallahi ben onun belgeselini izledim ve bir daha bulamadım dvd sini satıyorlarmış alacağım herhalde, bence bir şaheser, bilmiyorum içine girip göremedim ama Almanya'da özellikle de Berlin' i görmek isteme sebebim olsa gerek

Ortalama hız A ve B noktaları arasındaki sürenin km ye oranıdır, başka ne olabilir ki? Yani atıyorum 500 km lik bir hattı, 5 saatte giden bir tren ortalama 100 km hız yapmış demektir. Bu sebeple Çinlilerin treni bu alandaki rekoru kırmış olabilir. Bahsettiğim diğer rekoru ise, yani özel olarak dizayn edilmiş bir yol üzerinde ve özel tedbirler ile ve özel ya da yeni teknolojili bir araç ile yapılabilecek en yüksek hız rekorunuda seneye kırmaya çalışacaklarmış yani AGV nin rekorunu. Misal geçen şu bizim Taurus' un videosunu eklemiştim izlemişsindir, Normal bir elektrikli lokomotif için hız rekorunu kırdı, 300 küsur km yaptı, ama o aracın işletmedeki maksimum sürati bu değil, bu özel bir testti. Bu ayrımı iyi yapmak lazım. Bu lokomotif bir hızlı tren bile değil ama 250 km işletme hızı var

Hauptbahnhof' a ne mi diyorum, vallahi ben onun belgeselini izledim ve bir daha bulamadım dvd sini satıyorlarmış alacağım herhalde, bence bir şaheser, bilmiyorum içine girip göremedim ama Almanya'da özellikle de Berlin' i görmek isteme sebebim olsa gerek

-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23
http://en.wikipedia.org/wiki/Wuguang_Passenger_Railway
vallahi bu son hattı ile Çin benim aklımı başımdan aldı.. Sadece bu olay değil okuduğum bölüm üzerine (mimarlık) tanıdığım bütün ünlü mimarların Çin de anıtsal bir binası var.. yani Çin devletinde bir vizyon var ve açıkçası hiç gocunmadan ünlü uluslararası mimarlarla çalışıyorlar.. şimdi bu son açılan hat 922 km ve bu hattı 2saat 57 dakika da almış ortalama hız 313 kph ulaşılan en yüksek hız 394 kph. ki Avrupada işletme de ulaşılan en yüksek hız 350 kph bildiğim kadarıyla.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_2009.gif
bana kimse test hızlarıyla gelmesin. adamı kaç kph de taşıdığın önemli.. yoksa ben içinde olmadıkça istersen fezaya git banane..
ki bu 922 km lik hat sadece planlanan 2100 kmlik Pekin Guangzhou hattının bir kısmı.. Çin bize asıl travmayı 2012 de yaşatacak.. biz hala adamlara taklitçi falan diyelim.. Sony de ilk önce amerika dan aldığı lisansla televizyon üretiyordu. sonra ne oldu. Sony oldu.. ilk önce taklit edeceksin sonra daha iyisini yapacaksın. Çin in de geldiği nokta sanırımı bu şu an.. yakında regional jet te üretecekler airbus a319-a321 boeing 737-800 klasmanında..
bence almanya bu Hızlı tren işinde epey geri kaldı. hem fiyatlar çok yüksek hem de yeni hatlar kağnı hızıyla yapılıyor.. Türkiye bile daha entuziastik bu konuda şu an.. Ben Almanya da bunun sebebini otomotiv endüstrisi olarak görüyorum ama hala otomotiv den medet umuyorlar ve dünyanın dönüştüğünü göremiyorlar.. Almanları çok tutucu buluyorum alışkanlıkları konusunda..
vallahi bu son hattı ile Çin benim aklımı başımdan aldı.. Sadece bu olay değil okuduğum bölüm üzerine (mimarlık) tanıdığım bütün ünlü mimarların Çin de anıtsal bir binası var.. yani Çin devletinde bir vizyon var ve açıkçası hiç gocunmadan ünlü uluslararası mimarlarla çalışıyorlar.. şimdi bu son açılan hat 922 km ve bu hattı 2saat 57 dakika da almış ortalama hız 313 kph ulaşılan en yüksek hız 394 kph. ki Avrupada işletme de ulaşılan en yüksek hız 350 kph bildiğim kadarıyla.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_2009.gif
bana kimse test hızlarıyla gelmesin. adamı kaç kph de taşıdığın önemli.. yoksa ben içinde olmadıkça istersen fezaya git banane..
ki bu 922 km lik hat sadece planlanan 2100 kmlik Pekin Guangzhou hattının bir kısmı.. Çin bize asıl travmayı 2012 de yaşatacak.. biz hala adamlara taklitçi falan diyelim.. Sony de ilk önce amerika dan aldığı lisansla televizyon üretiyordu. sonra ne oldu. Sony oldu.. ilk önce taklit edeceksin sonra daha iyisini yapacaksın. Çin in de geldiği nokta sanırımı bu şu an.. yakında regional jet te üretecekler airbus a319-a321 boeing 737-800 klasmanında..
bence almanya bu Hızlı tren işinde epey geri kaldı. hem fiyatlar çok yüksek hem de yeni hatlar kağnı hızıyla yapılıyor.. Türkiye bile daha entuziastik bu konuda şu an.. Ben Almanya da bunun sebebini otomotiv endüstrisi olarak görüyorum ama hala otomotiv den medet umuyorlar ve dünyanın dönüştüğünü göremiyorlar.. Almanları çok tutucu buluyorum alışkanlıkları konusunda..
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
regyonalekspres yazdı:ki Avrupada işletme de ulaşılan en yüksek hız 350 kph bildiğim kadarıyla.
Doğrudur, o civarlarda maksimum hız var ama ortalama hız daha düşük diye hatırlıyorum.
Buna kesinlikle katılıyorum, herkes AGV nin yaptığı rekor üzerinden çok afedersiniz atıp tutuyor, ikinci sorunda halen çoğunluğun Çin in Maglev i ile Hızlı Tren i ayırt edememesi.regyonalekspres yazdı:bana kimse test hızlarıyla gelmesin. adamı kaç kph de taşıdığın önemli.. yoksa ben içinde olmadıkça istersen fezaya git banane..
Almanya ekonomik olarak bir durgunlukta, tabii Almanya'dakiler daha iyi bilir, ama bu krizden çok daha önce Almanya'da durgunluk vardı, hatta insanları ticarete yönlendirmek adına Ich A.G. diye bir şey çıkartmışlardı, küçük işletmelerin artması için. Otomotiv konusunu daha dün kursta arkadaşlar ile tartıştık, onlarda Avusturya için neden kendi arabasını üretmiyor, bu büyük bir sektör bir sürü insanı istihdam ediyor, biz burada işsizlikten kırılıyoruz diyorlar, Avrupa'nın otomotiv üretiminden vazgeçmesine karşılar. Tutuculuk konusunda sen bir de Avusturyalıları görregyonalekspres yazdı:bence almanya bu Hızlı tren işinde epey geri kaldı. hem fiyatlar çok yüksek hem de yeni hatlar kağnı hızıyla yapılıyor.. Türkiye bile daha entuziastik bu konuda şu an.. Ben Almanya da bunun sebebini otomotiv endüstrisi olarak görüyorum ama hala otomotiv den medet umuyorlar ve dünyanın dönüştüğünü göremiyorlar.. Almanları çok tutucu buluyorum alışkanlıkları konusunda..


- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Avusturyalılar tutucudur, evet, Bavyeralı gibi. Bunlar garip halklar. Bavyeralı de evvelâ Bavyeralı. Sonra uzunca bir şey gelmez, en sonunda hatırlar, hee ... Alman da olabilirim belki diye
Yani üstkimlik, altkimlik bilmemne kimliğin Alamancası ... ki Almanya parçalanmadı henüz (ki ama 1950'lerde çok ciddî şekilde kopmak istiyorlardı). Avusturya da ALmanya'ya "geri götürülmüştü" bir zamanlar, deli bir Austuuyalı manyak bir zamanlar her yere allak bullak etmişti ... o zamandan beri Avusturya Almanya'ya karşi emansipasyon yaşamak zorunda. Halbuki yazık aslında. İkisi de federal devlet, ikisi Alman devleti, ama birleşemiyorlar artık.
Otomotif sanayiî aslında öldü gitti ... bakalım Almanlar bu virajı alabilirler mi. Evet, tren teknolojisi çok önemli, ve onda hâlâ da önderlikleri var. He, bu sabah okumuştum, Berlin metrosunu yapanların bir tanesi sayın Siemens ta kendisiydi.
Almanya'da 250 km/h ICE için "normal hız", Köln-Frankfurt am Main arası iyi bir şekilde 330 km/h ile gidiyor, insanın da ama midesi kalkıp iniyor. Ama Köln'e giden otoban da öyle, ne biçim bir dağlık alan varsa o aralarda .... anlamadım gitti yani, biz burada Karaorman'da bile (ki Avrupa'nın mı Almanya'nın mi, unuttum, en yüksek tren hattı burada Seebrugg'a işliyor, görseniz, hoppala dersiniz, hem de çiftkatlı
) bu kadar dağlık sıkıntısı çekmiyoruz.

Otomotif sanayiî aslında öldü gitti ... bakalım Almanlar bu virajı alabilirler mi. Evet, tren teknolojisi çok önemli, ve onda hâlâ da önderlikleri var. He, bu sabah okumuştum, Berlin metrosunu yapanların bir tanesi sayın Siemens ta kendisiydi.
Almanya'da 250 km/h ICE için "normal hız", Köln-Frankfurt am Main arası iyi bir şekilde 330 km/h ile gidiyor, insanın da ama midesi kalkıp iniyor. Ama Köln'e giden otoban da öyle, ne biçim bir dağlık alan varsa o aralarda .... anlamadım gitti yani, biz burada Karaorman'da bile (ki Avrupa'nın mı Almanya'nın mi, unuttum, en yüksek tren hattı burada Seebrugg'a işliyor, görseniz, hoppala dersiniz, hem de çiftkatlı
