1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

us-M.07 » Metro Araçları Nasıl İmha Edil

Gönderilme zamanı: 18 Nis Cum, 2008 08:40
gönderen Esat
Aşağıdaki resimlerde NewYork metro araçlarının nasıl imha edildiğini göreceksiniz :) ilginç bir yöntem acaba amaç sadece deniz dibi yaşamına katkımı yoksa tamamen hurdaya çıkarmak daha mı maliyetli bilemiyorum :)

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 18 Nis Cum, 2008 09:54
gönderen alabay
Öf öf öööf, şuna baksana yahu, biz ıkına kıkına araç alacağız, bunlar araçları atıyor :D
Hurda pahallı olabilir de, bugünlerde materyal o kadar pahallılaştı ki, hurdacılık sana (burada) hurdan için neredeyse para ödeyecek. O bakımdan belki hakikaten daha çok deniz dibi için de olabilir.

B. Alabay (yanımda iki ev hurda ve çöp kartı bekliyor, şimdi çöp şirketine göndereceğim, iki kamyonla gelip, büyük metal ve tahta çöplerimi alacaklar, ama bu servis tabiîki yıllık parayla ödenmiş hâlde - şahsen götürürsen, istediğin kadar alırlar; kazanan aslında onlar ya ...)

Gönderilme zamanı: 18 Nis Cum, 2008 10:00
gönderen Esat
Açıkçası Almanya' da böyle bir işlem yapılırmı bilemiyorum, ama bunların deniz dibi canlıları için atıldığı sanırım doğru hakikaten zamanla çürümeye bağlı çökme olsa bile içerisinde boş alanlar kalacaktır hele bir de üzeri deniz bitkileri ile kaplanınca çok iyi bir deniz canlıları saklanma ve yuvalanma alanı olabilir ama hurdaya atmakmı bunu yapmakmı? İkisi arasında bir fayda/maliyet analizi lazım bence :)

Türkiye' de bir zamanlar aynı gerekçe ile İzmir deki troleybüslerden çok eski durumdaki 10-15 kadarı İzmir Körfezinin açıklarına bırakılmış :) hatta İzmir Belediye başkanlarından biri bunları dalış turizme açmayı düşünmüş, diğer taraftan amaç hurdadan ucuza kurtulmak ise ve bunların içinde deniz yaşamına zarar verecek maddeler yok ise neden olmasın? Ama dediğim gibi plastik, kauçuk, ya da yanmaz kompozitler gibi malzemelerin elektrik aksamının tamamen sökülmüş olması gerekli bence ki zaten resimlerdeki araçlarda sadece kasa kısmından ibaret çıplak metal.

Gönderilme zamanı: 18 Nis Cum, 2008 11:41
gönderen alabay
Almanya böyle bir işlem herhalde yapmaz, sanmıyorum. İki denizi (Kuzey ve Doğu Denizi) ve büyük bir gölü var (Bodensee, Suveb Denizi de derler, Schwäbisches Meer), ama üçünde de dip belki buna göre değil. Öte yandan burada son zamanlarda şantiyelerden bile metaller ve kablolar çalınıyor, metal o kadar değerli ki, hayatta atmazlar. Dip kurtarma amaçlı belki, ama dediğim gibi, mercan var mı buralarda, bilmiyorum. Bence mercan çok önemli, çünki metal iskelete mercan işledi mi, metal eriyip gitse bile, şekil kalır.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 21 May Çrş, 2008 09:47
gönderen Esat
Konu ile ilgili Newyork metro yetkilileri bir takım açıklamalar yapmışlar özellikle balık popülasyonundaki artış gerçekten ilginç, kaynak lojiport
ABD'nin New York kenti metrosunda kullanıldıktan sonra hurdaya çıkarılan vagonlar, balıklara doğal ev olsun diye Atlantik Okyanusuna atıldı.

Metroda 44 yıl boyunca yolcu taşıyan vagonlar, ABD'nin Maryland sahiline 33 kilometre uzaklıkta okyanusun dibine gönderildi. Ülkenin balıkçılık sanayisini desteklemek amacıyla denize bırakılan vagonların, balıkların için yapay bir kayalık oluşturması ve balıkları çekmesi hedefleniyor.

Vagonların bırakıldığı Ocaen kenti Belediye Başkanı Rick Meehan, "Vagonların meydana getireceği kayalıklar, deniz yaşamı için kaliteli bir yaşam alanı oluşturacak" dedi. Meehan, bu durumdan sadece çevrenin kazanmayacağını, kentin balıkçılık sektörünün de istifade edeceğini söyledi.
Paslanmaz çelikten üretilmiş 18 ton ağırlığındaki vagonlar, geniş bir dubaya yüklendikten sonra özel tasarlanmış bir vinç tarafından dün denize bırakıldı. Gazetecilerin kayıkların üzerinden takip ettiği denize bırakılan vagonlar, New York Metro İşletmesi tarafından 1964 yılında kullanılmaya başlayan 1662 vagondan bir kısmını oluşturuyor.

Maryland eyaleti de vagonlardan oluşan dört kayalık alanı oluşturmayı planlıyor. ABD'de daha önce benzer bir uygulama ise Delaware ve New Jersey'de yapılmıştı. New York Metro İşletmesi tarafından hurdaya çıkarılan 1,200 vagon, Delaware ve New Jersey sularında balıklara yapay kayalık oluşturması için kullanılmıştı.

Delaware'de gerçekleştirilen bu programın koordinatörü Jeff Tinsman, yaklaşık 600 vagondan kayalık oluşturduklarını ve bu uygulamanın ardından yerel balık popülasyonunun yüzde 400 arttığını söyledi. Tinsman, aynı zamanda bu uygulamanın ardından bir önceki yıl 300 olan balıkçılık seferlerinin sayısının 13 bine çıktığını kaydetti.

Uzmanlar, avcı balıklardan korunma sağladığı için bu vagonların balıkları çektiğini belirtiyorlar. Bu batıklar aynı zamanda balıkların besin kaynağı olan midye, karides ve yengeçlerin çokça barınmasını sağlıyor. Balıklar, kolaylıkla bu yapay kayalıklarda koloni kurabiliyorlar.
Haberdeki bir diğer detay bu vagonların yasalara uygun bir halde zehirli atıklardan temizlenerek denize bırakıldığı ve NY metro işletmesinin vagon başına bu işe 8 bin dolar harcadığı bilgisi.