int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Cevapla
Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eki Cum, 2019 15:42

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun geçen yıl faaliyete geçmesiyle birlikte, Orta Asya - Hazar Denizi - Kafkasya üzerinden Türkiye'ye ulaşan trenlerin seferleri başlamıştı..

Çin'den yola çıkarak Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşacak ilk tren de seferine başlamış..
Hayırlı uğurlu olsun, inşallah Çin-Rusya-Avrupa seferleri gibi hızla büyüyen bir hacim yakalanır bu seferlerde de..
(Çin-Rusya-Avrupa seferleri için bkz: viewtopic.php?f=136&t=425)

Tren, Çin-Kazakistan-Azerbaycan-Gürcistan-Türkiye-Bulgaristan üzerinden geçerek, Çek Cumhuriyeti'ne ulaşacak ve Xi'an-Prag seferini tamamlayacakmış..

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nu kullandıktan sonra Marmaray'ı da kullanan ilk tren unvanına sahip olacak tren için İstanbul'da bir karşılama töreni düzenlenecekmiş..

Kaynak: https://www.azernews.az/business/157410.html
Another container block train has recently launched from the Chinese city of Xi'an to Europe as part of the TITR.The destination of the 42-container train is Prague, the Czech Republic.

Running along the Trans-Caspian International Transport Route, this will be the first freight train to travel along the Baku-Tbilisi-Kars railway to Europe through the Marmaray rail tunnel in Turkey.

Thus, the container block train on Xi'an-Prague route will continuously run only by railway from Baku to Europe. The ceremony of welcoming the travelling train is expected to take place in Istanbul.

The Chinese-made appliances have been sent by train to the Czech Republic.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eki Cum, 2019 16:04

Seferlerin kaç gün süreceğine dair bulmaya çalıştığım haberlerden anladığım kadarıyla, ilk trenin 5 Kasım Salı günü Marmaray'dan geçmesi hedefleniyor..

Haber: https://www.yenisafak.com/ekonomi/demir ... te-3510247
Demirden İpek Yolu olarak da bilinen hat üzerinden Avrupa’ya gidecek ilk yük treni 5 Kasım’da Marmaray’dan geçerek Avrupa’ya yol alacak.
...
Demirden İpek Yolu olarak da bilinen hat üzerinden Avrupa'ya gidecek ilk yük treninin 5 Kasım’da Türkiye’de olması bekleniyor. İlgili tarihte törenle karşılanacak olan tren, Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya ulaşacak. China Railway Express, Çin'den başlayan yolculuğunu Hazar geçişli uluslararası ulaştırma güzergahı ‘Trans-Caspian International Transport Route (TITR)’ üzerinden gerçekleştirecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Kas Pzt, 2019 11:11

Çin'den Avrupa'ya Türkiye üzerinden geçerek gidecek olan ilk tren, Türkiye'ye giriş yapmış ve Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'ın da katılımıyla Çarşamba günü (6 Kasım'da) Ankara'da tören düzenlenecekmiş: https://www.haberturk.com/cin-den-avrup ... 17-ekonomi

Trenin rotası: Çin (Xİ'AN) - Kazakistan - Azerbaycan - Gürcistan - Türkiye - Bulgaristan - Sırbistan - Macaristan - Slovakya - Çekya (PRAG)

Elektronik aksam taşıyormuş ve 42 adet 76 metreküplük konteyner vagona sahip olduğu için yaklaşık 850 metre uzunluğundaymış..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Kas Prş, 2019 08:30

China Railway Express, Çin'den yola çıkıp Marmaray'ı kullanarak Avrupa'ya geçti: https://www.bloomberght.com/china-railw ... ti-2237411

Yazıda şu cümle dikkatimi çekti: Öte yandan konteynerlerin Avrupa kıtasına geçişi, 2 parça halinde gerçekleştirildi. Konteyner yüklü 21 vagonu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na ait bir lokomotif, kalan kısımı da Çin'den yola çıkan lokomotif çekti.

Neden iki trene bölme ihtiyacı duydular acaba? Eğim nedeniyle mi? Kurp nedeniyle mi?
Çin'den yola çıkıp Kars üzerinden Türkiye'ye giriş yapan tren, Marmaray'ı kullanarak Avrupa'ya geçen ilk yük treni oldu.

Çin'in Şian şehrinden yola çıkan China Railway Express (Çin Demiryolu Ekspresi), Ankara'da yetkililer tarafından uğurlanmasının ardından Marmaray hattına giriş yaptı. Ayrılık Çeşmesi durağına gelen tren Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı ve Kazlıçeşme duraklarını geçerek Zeytinburnu'na ulaştı.

Toplam uzunluğu 820 metre olan 42 konteyner yüklü vagonla hareket eden tren, Avrupa'ya ulaşarak tarihe geçti.

Öte yandan konteynerlerin Avrupa kıtasına geçişi, 2 parça halinde gerçekleştirildi. Konteyner yüklü 21 vagonu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na ait bir lokomotif, kalan kısımı da Çin'den yola çıkan lokomotif çekti.

Çin'den Avrupa'ya kesintisiz giden ilk yük treni China Railway Express, 2 kıta, 10 ülke, 2 denizi aşarak, 11 bin 483 kilometrelik yolu 12 günde katedecek ve son durağı Prag'a ulaşacak.

Yükün, Bakü-Tiflis-Kars hattının ve Marmaray'ın kullanılarak orta koridor üzerinden taşınması, diğer koridorlara göre zaman ve enerji tasarrufu sağlayacak.

Türkiye güzergahında Ahılkelek, Kars, Erzurum, Erzincan, Sivas, Kayseri, Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Kocaeli ve İstanbul'dan geçen tren, Kapıkule'den (Edirne) çıkış yaparak, Bulgaristan üzerinden rotasında devam edecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Esat » 07 Kas Prş, 2019 08:59

pek çok sebebi olabilir, en başta aklıma gelen güvenlik, gerçi birden fazla lokomotif ile çekerek ve iterek geçebilirlerdi, burada yanal ya da dikey eğimin bir önemi yok, fakat geçiş yapılan bölgenin uzun bir tünel bölgesi olması, meydana gelebilecek olumsuzlukların önlenmesi adına yapılmış bir şey olabilir. Diğer taraftan saçma gelse de Çin Lokomotifinin geçişinin sembolik bir önemi de olabilir. Kaldı ki Çin den buraya lokomotif gelmesi zaten saçma :) genelde sınır geçişlerinde lokomotif değiştirilir, bu acaba dediğim gibi ilk sefer olduğu için sembolik olarak mı geldi, bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
kerem13
Mesajlar: 3
Kayıt: 01 Kas Cum, 2019 14:25

Re: int-CRE.01 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen kerem13 » 14 Kas Prş, 2019 12:25

Biraz geç olacak ama hayırlı uğurlu olsun diyelim: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... landi.html

Bu "yeni ipek yolu" Avrupa ve İngiltere arasındaki Brexit gerilimini ve ekonomiyi nasıl etkileyecek çok merak ediyorum. Almanya'da emlak fiyatları şimdiden coşmuş gibi görünüyor. Bakalım Boris Johnson parlamentoyu yeniden açabilecek mi yakın zamanda.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Pzt, 2019 12:43

Geçenlerde Marmaray'dan geçen trenin Xi'an ile Prag arasındaki yolculuğu 18 gün sürmüş, aşağıdaki habere göre..

Non-Stop From Baku To Europe - A New Silk Road Corridor Emerges: https://www.forbes.com/sites/wadeshepar ... or-emerges
Resim

Resim

Just ten years ago, a non-stop freight train from fringes of Asia into the core of Europe may have sounded like an odd twist of historical fiction or even a really dumb idea, but in today’s context – where a new “Silk Road” is driving the rapidly inter-connectivity of countries across Eurasia – such transport routes are redefining not only how goods are shipped but the broader economic layout of the world.

A block train laden with 42 containers of electronics from the central Chinese city of Xi’an just rumbled across Kazakhstan, over the Caspian Sea, and straight on through the Marmaray Tunnel to Europe before terminating in Prague — traversing ten countries and 11,485 kilometers in just 18 days. While China-Europe rail has become a new normal, the passage though the Marmaray Tunnel was something new, allowing for non-stop transit from the Capsian Sea all the way to Europe and showcasing an overlooked economic corridor that is now gaining traction.

The Middle Corridor of the New Silk Road is a series of three interconnected multimodal transport routes that span the heart Eurasia which are designed to increase the speed of overland shipping between China and Europe while opening up new markets for transshipment, manufacturing, and trade along the way. Previously known as the Trans-Caspian International Transport Route, this corridor was formed in 2014 via a partnership between Kazakhstan, Azerbaijan, and Georgia, but eventually grew to include Ukraine, Romania, Turkey, and Poland.

Each route of the Middle Corridor is multimodal, mixing rail with ferry transfers across the Caspian and Black seas. All three routes go from China to Azerbaijan via Kazakhstan before splintering off and finding their own ways to Europe – one going via Georgia to Romania; another going from Georgia to Ukraine, and a third, which this story focuses on, goes from Baku along the new Baku-Tbilisi-Kars rail line into Europe via Turkey’s Marmaray Tunnel. Altogether, the Middle Corridor is expected to carry 60,000 TEU of cargo between China and Europe this year, which isn’t exactly a lot but is still a four-fold increase over last year.

While trains have been transiting between China and Europe along the Middle Corridor for a couple of years now, the significance of the recent train from Xi’an is that it is the first freight train to pass through the Marmaray Tunnel, which is a 13.5 kilometer passage beneath the Bosphorus Strait in Istanbul, literally connecting Europe and Asia. The Marmaray Tunnel first opened six years ago but it hasn’t been ready for cargo transport until now – a major development for the Middle Corridor, as it cuts out one of the two sea legs, allowing for non-stop service from Baku to Europe, which dramatically reduces lead times.

Unlike the two northern routes of the New Silk Road, all of the routes of the Middle Corridor bypass Russia completely, successfully subverting their sanctions on the import and transit of an array of EU goods, such as meat, produce, and cheese — precisely what the booming new Chinese middle class are wanting to buy from Europe.

“The big problem that we face is that there are still sanctions in Russia to move perishables over from Europe to China or Europe to Kazakhstan through Russia. That's the bottleneck at the moment,” Jan Koolen, the CEO of Unit 45, a company that manufactures temperature controlled shipping containers, told me for a previous story on Forbes.

This bottleneck was leveraged by the Middle Corridor consortium, and we’re now seeing an entire transport-oriented business ecosystem appearing in the Caspian and Black Sea states, with major logistics and manufacturing parks popping up in places like Baku, Batumi, Anaklia, and Kars. As we previously covered:

“The South Caucasus region sits right at center of an array of diverse and vibrant markets which extend out from it in all directions. Central Asia and China are to the east, Turkey and Europe are to the west, Russia is to the north, and Iran and the Middle East are to the south. The BTK rail line physically connects together the central portions of Eurasia, the singular landmass which stretches from the east coast of China to the west coast of Europe, containing 70% of the world’s population, 75% of energy resources, and 70% of GDP.”

While the marketing material for China’s Belt and Road shows a network of nice fluid pathways extending all over Eurasia and Africa, when we peel back the veneer the view on the ground is a little different. If we only look at the Belt and Road, all we have is a scattered array of Chinese-backed projects — they don’t connect together until we add in Kazakhstan’s Nurly Zhol projects, the EU’s logistics ecosystem, Russia’s rail empire, and the work of the consortium of countries behind the Middle Corridor, among others. Like the ancient Silk Road, the New Silk Road is truly international and finds stability in having a variety of different ways to get from point A to point B. When one route goes down due to political, economic, or environmental upheaval, goods are simply transported along another. Today, there are currently five overland corridors between China and Europe that are in operation ... and more are on the way.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ara Prş, 2020 23:13

Türkiye'den Çin'e ilk ihracat treni yarın yola çıkacak: https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiy ... ak/2064265
TCDD Taşımacılık AŞ'den yapılan açıklamaya göre, ilki Kasım 2019'da Çin'den Avrupa'ya ulaşan transit trenin yanı sıra Çin ile Türkiye ve Avrupa hattında başarıyla toplam 10 blok tren işletildi. Bu kez Türkiye'den Çin'e ihraç yükü taşıyan ilk tren, yarın İstanbul'dan hareket edecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yarın saat 14.00'te Marmaray'dan geçmesi planlanan treni Kazlıçeşme İstasyonu'nda uğurlayacak.

İhraç treni Türkiye-Çin parkurunda uzun bir güzergah izleyecek. Türkiye içinde İstanbul (Marmaray)-Köseköy-Ankara-Sivas-Kars hattını izleyecek tren, Ahılkelek İstasyonu'ndan yurt dışına çıkış yapacak.

Yurt dışı parkurunda ise sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan ve Çin'in Xi'an şehrinde yolculuğu son bulacak tren, toplamda 42 konteyner içinde beyaz eşya (buzdolabı) taşıyacak.

TCDD Taşımacılık AŞ ve resmi "forwarder firması" olan Pasifik Eurasia iş birliğiyle ilerletilecek tren, toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edecek, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü Çin'e 12 günde ulaştıracak.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 05 Ara Cmt, 2020 20:37

Böyle bir iddia var
56 saatlik sokağa çıkma yasağının başlamasına saatler kala, insanların bir an önce evlerine yetişme telaşını yaşadığı anlarda;

TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yönetiminin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanının övgüsüne mazhar olma, koltuğu sağlamlaştırma ve şov yapma hesabının, İstanbul gibi büyük bir metropolde yarattığı trafik aksaması ve tehirler, pandemi döneminde yolcu birikmesine, sosyal mesafenin ortadan kalmasına, hastalığın yayılma oranının artmasına ve yolcu memnuniyetsizliğine yol açmıştır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yanıltıldı mı?

Yaşanan bu sıkıntılara rağmen öğreniyoruz ki; Çin’e yollanan bir ihracat treni aslında yok ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun bir şov uğruna yanıltılması var.

İşin Aslı Nedir?

Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan tren Kazlıçeşme istasyonuna getirilmiş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na, “Çin’e tren gönderiyoruz” diye tören yaptırılmış, tren Marmaray’dan geçirilmiş, Maltepe istasyonunda tren üstüne asılı pankartlar sökülmüş ve tren, geri Halkalı Gar’a getirilmiştir.

Sosyal medya paylaşımlarından görüyoruz ki, tüm bu yaşananlar; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıltılmasının yanında, Dışişleri Bakanlığı’nın da bu yanıltıcı haberi paylaşması nedeni ile uluslararası kamuoyu nezdinde ülkemizi zor durumda bırakmıştır.

Ülkemizin itibarını sarsan, “yapılmayan bir taşıma” nedeni ile kurumu zarara uğratan, yolcu taşımacılığında aksamaya neden olan, pandemi koşullarında halkın sağlığını tehlikeye atan TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yöneticileri hakkında gerekli değerlendirme yapılması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı göreve davet ediyoruz. 05.12.2020

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: int-CTE.01 » Çin-Türkiye-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ara Cmt, 2020 21:17

Doğruysa, rezalet!

Doğruymuş: https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/tcd ... ma-1796549

Gün içinde yaptıkları gereksiz tören yüzünden iptal ettikleri Marmaray seferleri ile mağdur ettikleri insanlardan da özür dileselermiş keşke..
TCDD Taşımacılık AŞ'nin Twitter hesabından yapılan açıklamada, "4 Aralık Cuma günü törenle uğurlanan Türkiye-Çin İhracat Treni'nin 'yolundan döndüğü' gibi asılsız, kötü niyetli haber ve paylaşımları üzülerek izledik" ifadesine yer verildi.

Trenin, törenin ardından Çin'e doğru yola çıkmadan önce, gümrükleme işlemleri ve Çin'den gelen ilave talepler için Halkalı İstasyonu'na uğradığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi.

"Bu gece Halkalı'dan Köseköy'e gelerek Çin yolculuğuna devam edecektir. Trenimizin 12 gün içinde Çin'in Xian şehrine ulaşması hedeflenmektedir. Bu süreçler yük taşımacılığında rutin sayılan ve tamamlanması gereken işlemlerdir. Türkiye'den hatta Avrupa'dan Çin'e kesintisiz yük ve yolcu taşımacılığının demir yolu aracılığı ile yapılabilmesi, ülkemizin hayata geçirdiği Marmaray Projesi ve Anadolu boyunca kesintisiz hale getirilmiş demir yollarımız sayesinde mümkün olmuştur.

Demiryolu taşımacılığında ülkemizin menfaatleri gereği yaptığımız büyük işleri her zaman teveccühle karşılayan halkımızın, başarılarımızı gölgelemek isteyen, kurgulanmış, haince duygular taşıyan yaklaşımlara itibar etmeyeceğinden eminiz."

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön