İtalyanın Milano kenti metro işletmecisi ATM 5 numaralı sürücüsüz hat dışında kalan metro hatlarını tek bir merkezden kontrol etmek amacı ile inşa ettiği Merkezi Komuta bölümünü devreye aldı.
11.5 milyon ya mal olan ve 83.5 km lik metro sistemindeki günlük 1650 tren hareketini tek bir noktadan kontrol edecek sistem IBM ve Alstom tarafından kuruldu. Kumanda merkezi sadece tren hareketlerini değil tüm elektromekanik sistemleri kontrol eden bir de SCADA merkezi durumunda. Milano işletmecisi yapılan çalışmayı 2015 yılında yapılacak EXPO öncesine yapılan bir hazırlık olarak duyuruyor.
http://www.railjournal.com/index.php/me ... hannel=542
it-M.07 » Milano Metro Kumanda Merkezi Yenilendi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hahaaa buna benzer bir şey yazmıştım, aylar, seneler evvel bizdeki sistem salatasının böyle ileribakışlı plânlamaları imkânsızlaştırdığını. En azından sen, Esat, hoç gerek yok, herşey çok iyi ve güzel diye yanıt vermiştin. İlginç, şimdi bize benzer kaotik bir milletin Milanoda (!) aynen bu konsolidasyon işine girişmesi. Vardır bir sebebi. Ve bence zaten en önemlisi bu. Tek bir metro sistemi var sanılan (ama iki sistemden ibaret olan) Berlin kenti bile in-li-yor, doğan problemlerden. Bu acaip bir vurdumduymazlık, tükürdümyağmuryağdılık. Her nedense. Yani EN yolunda en moderin ve en ilerekonomik tarzı (hahaha!) yapçaaz diye tamamen, ama büsbütün tamamen çıkmaz yoldan devam, ileri!İtalyanın Milano kenti metro işletmecisi ATM 5 numaralı sürücüsüz hat dışında kalan metro hatlarını tek bir merkezden kontrol etmek amacı ile inşa ettiği Merkezi Komuta bölümünü devreye aldı.
Bugün beni yine ciddiye almayın, ama bu sitemiz veya sizler, bizler 20, 30 sene sonra hâlâ sağsak, bakın kim ne demiş.