1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

de-T.07 » Plauen Bombardier Tramvay Araçlarını

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2013 10:50
gönderen Esat
Almanya Plauen' de filo gençleştirme çalışmaları çerçevesinde Bombardier firmasından satın alınan araçların teslimatına başlandı. İlk iki aracın Ağustos ayında alındı geriye kalan 4 aracın teslimatı 2014 ün ortalarını bulacak.

Kentin 1000 mm. ray açıklığında çalışacak olan araçlar 2300 mm genişlik ve 21 metre uzunlukta, ayrıca kentte sorunsuz çalışabilmesi için yapılan modifikasyonlar ile araçların %7-8 eğimleri rahatlıkla çıkabileceği de haberde belirtiliyor.

Resim

Haber ve foto kaynak
http://www.railwaygazette.com/news/sing ... lauen.html

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2013 16:02
gönderen alabay
O gazete kaynağı diyor ki, Plauen’e 37 sene sonra ilk yeni tramvay modeliymiş bu. Plauen, merak edenler için, Doğu Almanya’da, Saksonya’da bir kent, nüfusu 66 bin. 1912’de yaklaşık 130 bindi. Bu burada bazı kentlerde böyle, nüfusları gerilemiş, Leipzig de öyle. Neredeyse milyonluk kent bugün yarısını rakam olarak gösteriyor. Kentin altı tren istasyonu var :-) 5 tramvay hattı ve yaklaşık 40 kilometrelik bir ray şebekesi var. Biraz gözümüzde canlandıralım diye.

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Prş, 2013 16:12
gönderen senturk90
66 bin kişilik bir şehirde daha iyisi olamazdı herhalde

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Prş, 2013 16:36
gönderen alabay
66 bin, ama, dediğim gibi, kent bu nüfusa göre değil, daha büyük. Almanya’nın bilhassa doğusunda çokça rastlanan bir durum. Nüfuslarına göre boyutları çok büyük kalmış kentler. Benim için en ilginci Leipzig. 800/900 binden yaklaşık 300 bine düşmüştü (15/20 sene evvelki durum), şimdi yine 500 binin üstünde. Böyle kentlerin şansı, altyapı olarak, siyaseti sağlam yapılırsa, boşalmış yerlere yeniden insan getirmek için elverişli olmaları.