de-T.07 » Freiburg DUEWAG GT8Z Tramvayları Yenileme Programı

Cevapla
Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

de-T.07 » Freiburg DUEWAG GT8Z Tramvayları Yenileme Pro

Mesaj gönderen alabay » 30 Tem Sal, 2013 12:14

Freiburg’ta işleyen tramvay modellerinin en sevdiğimi GT8Z’ler. ne yazık ki, onarım, bakım, tadilat açısından en acaip pahallıları. Son DUEWAG modelleriydi bunlar. 1993/94’te geldiler. Vah vah, yine bir 20 senecik geçmiş. ben o zamanlar meslek okulunu bitiriyordum be.

Parantez içinde: Bunlardan sonra Combino faslı başladı. En sevemediğim tramvay tipi! Bindiğimde garanti bir yerimi vuruyorum, ya kolum, ya dizim, ya başım. Eşek kadar araç, ama için bana dar geliyor. Bu GT8 araçları (hepsi) dışarıdan ne kadar ince görünseler, içlerinde – bana göre – rahatlık var. Ama alçak tabanlılık vesaire … artık başka modeller gerektiriyor. 2015’ten sonra CAF Urbos 100 modelleri gelecek.

Evet, gelelim yine şu GT8Z tramvaylarına. Bunlar artık eski. Ama hurdalık falan değiller. Burada ta yetmişlerin GT8’leri bile hâlâ yollarda. Eldeki araçları revize etme programı vardı, okumuştum. Geçenlerde de bir tanesine bindim, vay be dedim. İçi çok hoş olmuş! Acaip bir bilgilendirme sistemi de takmışlar. Sol ekranlar yolu ve durakları gösteriylar, sağ ekranlar da ek olarak aktarma hatlarını. Koltuklara yeni döşemeler yapılmış, oaradaki plâstik ve metaller yeni boyanmış. Yani, öyle yüzeysel bakışte insan yeni sanabilir.

İlk olarak iki eski resim göndereyim, ki aracın dışını ve eski iç hâlini bilesiniz (2007 senesi):

Resim
Resim

Bunlar da 2013’ten, geçenlerde çektiğim bir kaç resim, bilgilendirme sistemi ağırlıklı:

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eyl Pzr, 2013 17:40

Geçenlerde anlattığım bugün burada gazetelerde de konu olmuş.

Detaylar:

- Önde altta gündüz ışık lâmbaları eklenmiş
- Üstte ve yanda tabelâlarda yeni LED-tekniği
- İç lâmbalar da artık LED
- Bilgilendirme ekranları eklenmiş
- Kapılar kapanınca sese ışık sinyali de eklenmiş
- Kapılarda iç yan taraflarda rüzgârlıklar tahta yerine camdan artık
- Zemin ahşap, üstü artık yapıştırılmadan, direk püskürtülen bir madde
- Yeni renk beyaz-kırmızı-siyah

- Filoda 26 tane varmış, GT-8Z filosu tüm filonun en büyük parçasıymış
- 90’ların araçları
- Bir milyon kilometreden fazla gitmişler bile
- Bütün yenileme ~ 10,4 milyon €
- Zaten gerekecek yenilemeden daha pahallı olmamış bu program

http://www.badische-zeitung.de/verkehrs ... bahnflotte

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 23 Eyl Pzt, 2013 23:00

Bu yenileme işine ben oldum olası çok sıcak bakıyorum. Bu Düwaglar mükemmel araçlar. Bu modelleri hiçbir üretici üretmiyor. Düwaglar kasa olarak tramvay araçlarının mercedesi veya rols-roysu diyebilirim. Şimdiki üreticiler, aracın neresinden çalsam diye bakıyorlar. Kullandıkları tüm parçalar yapıştırma yada CTP, Tpu, pa6, EPDM, gibi petrol türevi malzemeler. Bunlar bana itici gelior. Düwaglarda'da plastikler var Lakin ekserisi alüminyum eloksal. Kasa mükemmel çelik. Araçların kasalarında kesinlikle çürük yok(1970-1984). Şase arkasına bile anti pas için kimyasallar var. Bu yenileme ile eletronik yapısı ve DC motorlar ve sürücüleri AC, kapılar elektrikli sürücülü yapıldığında, mükemmel bir araç ortaya çıkacak. Tabii keskin köşeleri yuvarlatılmalı, ayrıca AC EKLENMELİ. Yazdığım tüm eklemelerin maaliyeti 600-800 bin eurodur. Yeni araçların maaliyetleri 2.700.000 lerde dolaştığında ve aynı kalite olmadığında ne demek istediğim anlaşılmıştır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eyl Sal, 2013 09:17

Aynen! Şu çürümeme olayı da hakikaten acaip. Burada hurdadan (!), yani çöpte senelerce »çürümeyen« araçları çekip, revize edip, yollara koymuşlardı bir kaç sene evvel. Hani şu Combino faciası olduğunda. Freiburg (ve Basel, ve galiba da Potsdam) tramvaysız kalıyordu yoksa. Düsseldorfer Waggonfabrik DÜWAG, ek de (pek duyulmayan, ama buna ait olan Waggonfabrik Uerdingen UERDINGEN). Bir de Waggon Union diye bir şey vardı, Berlin’den hatırlar gibiyim, ama neydi? Tren? Otobüs? Her neyse, muazzam malzeme.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön