de-D.07 » Freiburg’a TGV geldi geliyor (ve Paris’e gidiyor)

Cevapla
Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

de-D.07 » Freiburg’a TGV geldi geliyor (ve Paris’e gidiyor)

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Cum, 2013 22:15

Çüş be, bunu bilseydim, ben de bugün bakmaya giderdim, zaten etraftaydım.

Bu gün Freiburg’a ilk çiftkatlı Fransız TGV geldi. Altı hafta sonra Freiburg Paris’e TGV ile bağlanıyor. Bu böyle basit bir habere benziyor ama Fransız TGV’sini Alman raylarından gezdirmek olağanüstü zor bir şey. Ama Alman ICE’sini de Fransa’ya sokabildiler, bu çok güzel, iyi ve geleceğe doğru bir gelişme.

http://www.badische-zeitung.de/der-tgv- ... h-freiburg

Videolo kaynak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 22:29

Avrupa içerisinde hızlı tren hatlarını birbirine bağlayarak ülkeler arası erişimi hızlandırmak ile ilgili ciddi bir çaba var, Freiburg' a geldiyse oradan Münih ve ver elini Viyana olacaktır o iş.

Freiburg' a hangi güzergah üzerinden geldi TGV? İsviçre' yi mi geçti yoksa Almanya' nın daha yukarı bölgelerinden giriş yapıp mı? Belçika ya da Hollanda' dan falan, çok saçma bir güzergah olur ama :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Cum, 2013 23:49

Eninde sonunda Avrupa Birleşik Devletleri olacaksa, başka yöntemi de yok. Ulusal sınırların ne mânâsı var? Zaten kalktılar. Ve işte bu iyi. İnsanlar taş devrinde sınırlara mı sahiptiler?

Freiburg’tan Münih’e tren hattını bayağı bir kaç senedir iptal ettiler. Sana kaç kez anlattım, haritada ne kadar yakın olsalar da, Almanya’nın burası ile orası çok uzak. Kilometre olarak değil, güzergâh olarak. Arada dağlar var. O yüzden – bence hata edip – Münih direk trenini iptal ettiler. Artık otobüsle gidiyor millet. Beş ile sekiz saat arası. Yine otobüsle onyedi saatte Londra’dasın, beş saatte Paris’te, mukayese için :-) Ve trenle Paris buradan üç, üç buçuk saat. Paris Freiburg ile yaklaşık aynı hizada, sadece batısında. BIr haritaya bak. Trenin İsviçre’de gezmesine gerek yok. Hele Hollanda hiç gerekmez, Hollanda İngiltere istikametinde. Fransa’nın kuzeyi bizim az biraz üstümüzde, Fransa güneye doğru uzanıyor, güney ve batı. Sonra İspanya, sonra Afrika. Yani, Freiburg çok güneyde. Baksana yahu, arabayla beş saatten az zamanda Milano’dayız. Tren Mulhouse’dan Neuenburg sınır kasabası ve Müllheim üzerinden Freiburg’a geliyor. Strasbourg bile buradan kuzeyde kalıyor. Sanırım, Strasbourg’tan Stuttgart’a TGV geçiyor. Stuttgart bizim buradan 250 km kuzeyde, Strasbourg 70 km falan. Mulhouse ise 40–60 km güneyde. Hemen yanında da Basel, daha da güneyde.

Viyana’ya bence daha çok Passau’dan geçerler. Belki de Münih, ama o zaman çok daha kuzeyden Münih’e giden bir akstan devam ederler. Stuttgart–Ulm aksı meselâ. Bazen de trenler hafif çemberli işliyorlar. Freiburg’tan Prag’a ta Dresden/Leipzig taraflarından gezinerek, kavis çizerek, tren Çekya’ya giriyor, aslinda gereksiz gibi, ama koridor öyle. Yani direk bir Nürnberg hattından gitmiyor (buradan). Viyana’dan buraya gelmek isteyen ya Bavyera’dan sonra hafif kuzey kavisi geçirir, ya da başından en aşağıdan, Lindau adası üzerinden, İsviçre’den geçer, güney kavisi geçirir. Direk hat yok. Dağ var :-)

Her neyse, kısıtlı kontenjanda tek yön için 30 € biletleri elde tutmaları çok güzel. Paris 3,5 saatte, yahu insan bu zamanda İstanbul’u bile pas geçemez be. Burada mobilite çok, ama acaip çok önemli artık. Daha geçenlerde duydum, her sabah Berlin’den (!) Wolfsburg’a sabah mesaine VW farbrikasına işçiler trenle gidiyor. Şu son sel yüzünden hatlar kesik olduğundan, şimdi bu işçilere konteynerler kuracaklar. Düşünsene yahu, her sabah Zonguldak’a mesaiye … benim komşum meselâ her gün toplam 5 saat trende geçiriyor, ister istemez.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

UNECE

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 14 Tem Pzr, 2013 14:02

Avrupa içerisinde hızlı tren hatlarını birbirine bağlayarak ülkeler arası erişimi hızlandırmak ile ilgili ciddi bir çaba var, Freiburg' a geldiyse oradan Münih ve ver elini Viyana olacaktır o iş.
TEM'i çoğumuz çevreyolu sanıyoruz, ben de TER'İ bölgesel ekspres tren zannediyordum ta ki şunu görünceye kadar

http://www.unece.org/trans/main/tem_ter.html

:)

Kemal ÇEVİK[/quote]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Sal, 2013 14:18

Bu sabahtan itibaren (16.07.2013) Freiburg–Paris biletleri satışta. Ortalama tekyön fiyat şu an ~51,– €. En ucuzu 30,– €, normal fiyat 115,– €. Paris’e ray uzaklığı 500 kilometreden fazla (diyor, kaç, bakmadım). Tren 320 km/h ile gidiyor ve yolu 3 saat 40 dakikada katediyor. Freiburg kalkışı her gün, pazar günleri hariç, 6.57 h, Paris kalkışı da her gün, cumartesi günleri hariç, 17.23 h.

Yani, insan duramıyor valla … hani şu New York’ta kahvaltı, Pariste öğle yemeği, Berlin’de akşam hikâyesi vardı ya … jetsetsiz şekli neredeyse Paris’te geç bir kahvaltıyla biraz müze gezişi ve aynı gün yine eve mümkün artık. Çok hoş. Şöyle biraz arkaplânda tutmalı.

http://www.badische-zeitung.de/ansturm- ... b-freiburg

Çok eskilerden, yetmişlerde falan, Berlin’de garip bir sistem vardı, tam hatırlayamıyorum, ama şuna benzer bir şeydi: Aylık pasoya ek başka bir kentin aylık paso haklarına da abonelik mümkündü. Ne bileyim, atıyorum, Berlin’de bir ay bütün ağı kullanan (Gesamtnetz derlerdi), Hannover’dekini de kullanabilirdi. Attım bunu şimdi, Hannover var mıydı, bilmiyorum, ama aslinda o kadar da mantıksız değil. Her neyse … şimdi Freiburg’un VAG’si veya Freiburg rejyonunun RVF’si Paris’e de bir ek bilet çektirse, günlük, haftalık falan … ouv, acaip olur :-) Ama ben sanırım, yine de oranın otomatında bakarım.

Ya, gerçi, aylık falan dedim de … Bahncard 100 diye böyle bütün Alman DB ağını kullanmak için de bir bilet var. Aidatı 379,– € (2. sınıf), birden ödenirse de, bütün sene için 4090,–. Fena değil ama, di mi?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Tem Sal, 2013 15:53

Bahncard 100 diye böyle bütün Alman DB ağını kullanmak için de bir bilet var. Aidatı 379,– € (2. sınıf), birden ödenirse de, bütün sene için 4090,–. Fena değil ama, di mi?
Bana biraz pahalı geldi ama her gün yolculuk yapanlar için uygun olabilir. Bir de Alman DB ağı derken ICE 'ler de dahil herhalde çünkü TCDD aylık abonman kartı YHT ve normal trenler için ayrı ayrı satıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Sal, 2013 18:06

yuh 4000 € mu? o paraya haftada iki sefer berlin munih yapsam parasi cikmaz be. Avusturyada oebb kart yillik 100 € ve pek cok guzergahta %50 ye kadar indirim sagliyor, 3-4 yolculukta cikarirsin, pek cok ozel isletmede de indirim aliyor. birde viyana-bratislava arasinda dedigin anlasma var, (benzer) bir kac gun sureli bir bilet var, onu alirsan gittigin ilk gun o kentin toplu tasimasi bedava oluyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Sal, 2013 19:17

Eeehm, Esat, haftada iki kez Berlin-Mönnik yaparsan, senede yaklaşık 16000 (onaltı bin) Yuhro gerekir sana. 4000,– bu açıdan acaip ucuz! Alamanya’da tren çok pahallı. Bazı biletleri iyi, o başka. Meselâ gelecek cumartesi Şututgart’a yolcuyum, sabah git, gece dön. 1. sınıf, bütün gün Baden-Württemberg eyaleti, iki kişi(yiz), bütün eyaletin bütün toplu taşımları dahil (! otobis, dıramvay, at, eşek) … 35,– yuhbero. O iyi.

He, ağ derken, bütün DB ağı, evet. Herşey dahil, ICE de elbet, zaten Almanya’da ICE »normal« tren, yani ICE olmayanlar »yanısıra«. Tek ek ücret, bazı ICE trenlerindeki yer rezervasyonu. Ama o küçük bir para. Bilete dahil değil, manyak gibi.

1989/91 arası bir zaman (tam seneyi unuttum şu an), İstanbul–Baden-Baden 150,– DM, Baden-Baden–İstanbul ise 650,– DM idi.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön