ae-t.07 » Dubai İlk Citadis 402yi Teslim Aldı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ae-t.07 » Dubai İlk Citadis 402yi Teslim Aldı
Birleşik Arap Emirliklerinin en zenginlerinden olan Dubai son dönemde yaptığı kentiçi raylı sistem projeleri ile de gündemde. Bunlardan birisi olan Al Sufouh tramvay hattında kullanılmak üzere Alstom firmasından satın alınan 11 Citadis 402 den ilki Alstom'un La Rochelle fabrikasında sembolik olarak teslim edilmiş.
44 m. uzunlukta ve çöl ikliminde çalışacak şekilde tasarlanan araç 408 yolcu taşıyor, ayrıca aracın gövde tasarımıda bana çok ilginç geldi. Daha önce ilgili konularda belirtmiştim Alstom bu konuda en profesyonellerden birisi, resmen katalogdan tramvay seçebiliyorsunuz. Burada özel klimalandırma dışında makinist kabinini barındıran ön gövde tasarımı da sanırım Dubai'ye özel olarak yapılmış, bende öyle bir izlenim bıraktı.
İnşaat ve elektromekanik işleri olarak yani anahtar teslim olarak inşa edilen projenin ilk etabı olan 10 km. lik kesiminin önümüzdeki yılın sonlarına doğru açılması planlanıyormuş, ikinci etaptaki 4 km. ile birlikte 14 aracın daha sisteme ilave edileceği de belirtiliyor. Sistemde ayrıca Bordeux kentinde başarı ile uygulanmış olan Alstom'un yerden enerji beslemeli APS sistemi kullanılacak. 2012 yılında 120 milyon euro karşılığında imzalanan sözleşme gereğince 13 yıl süre ile araçların bakımları da gerçekleştirilecekmiş.
Kaynak : IRJ
44 m. uzunlukta ve çöl ikliminde çalışacak şekilde tasarlanan araç 408 yolcu taşıyor, ayrıca aracın gövde tasarımıda bana çok ilginç geldi. Daha önce ilgili konularda belirtmiştim Alstom bu konuda en profesyonellerden birisi, resmen katalogdan tramvay seçebiliyorsunuz. Burada özel klimalandırma dışında makinist kabinini barındıran ön gövde tasarımı da sanırım Dubai'ye özel olarak yapılmış, bende öyle bir izlenim bıraktı.
İnşaat ve elektromekanik işleri olarak yani anahtar teslim olarak inşa edilen projenin ilk etabı olan 10 km. lik kesiminin önümüzdeki yılın sonlarına doğru açılması planlanıyormuş, ikinci etaptaki 4 km. ile birlikte 14 aracın daha sisteme ilave edileceği de belirtiliyor. Sistemde ayrıca Bordeux kentinde başarı ile uygulanmış olan Alstom'un yerden enerji beslemeli APS sistemi kullanılacak. 2012 yılında 120 milyon euro karşılığında imzalanan sözleşme gereğince 13 yıl süre ile araçların bakımları da gerçekleştirilecekmiş.
Kaynak : IRJ
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce araç teslimatı yapıldı haberi girmişim fakat o teslimat sembolikmiş sanırım, 402 lerden ilki Dubai topraklarına geçenlerde tekerlek bastı. 44 metrelik ve ön görünüşte özel bir tasarıma sahip araçlarda sınıf farkı olacak, altın, gümüş ve kadın ve çocuk bölümleri olacak araçlar 408 yolcu alacak.
http://www.railjournal.com/index.php/mi ... hannel=542
http://www.railjournal.com/index.php/mi ... hannel=542
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Sınıf farkı İCE de yok mu? Renfe' de yok mu? SNFC de yok mu. 2. klasse, First Class. Sayın başar, sen İCE de nerede seyahat ediyorsun? Bu kadar ön yargılı olmaya gerek yok. Burada onlardan (1. ve 2. klasse) hariç, bayan ve çocuklar bölmesi tercihli olarak konulmuş. Lütfen biraz, tahammüllü olalım. Var mısınız iddiasına, bayan ve çocuk bölümünü Almanyada , fransada , ispanyada olsun tercih edenlerin sayısı hayal edemeyeceğiniz kadar çok olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ICE da ya da başka herhangi bir araçtaki sınıf farkı biraz fazla parası olanı ayırır, altın gümüş platin elmas diye sonradan bulduğu para ile dünyalığı dibine kadar yaşayanla ona amelelik eden asyalıları ya da bilumum diğer işçi sınıfını ayırmak için değil, kadın çocuk ayrımı konusunda bir şey diyemem, ayrımın altındaki niyete bakar amaç gerçekten rahatsız edilmemeleri ise amenna tabii ki dünyanın pek çok yerinde tercih edilir amaç sahip çıkamadıkları uzantılarının ceremesini kadınlara çektirmek ise bilemem.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben 2. sınıf binerim.
Burada genelde 1. ve 2. sınıf vardır, bazı banliyö ve bölgesel trenler hariç. Ayrıca, isteyene (!) aile ve (oynamak ve gürültü yapmak için) çocuk kompartımanı sunan bazı hatlar var, meselâ buradaki Dreiseenbahn hattı. Bunda önemli olan, insanları bölmekten yola çıkmamaları, bir servis sunulur, isteyen de seçer.
Ama prensip olarak 1./2. sınıf bile beni rahatsız eder. Değil gümüş, altın, deve, ayı, kız ve işçi kurşun sınıfları.
Burada genelde 1. ve 2. sınıf vardır, bazı banliyö ve bölgesel trenler hariç. Ayrıca, isteyene (!) aile ve (oynamak ve gürültü yapmak için) çocuk kompartımanı sunan bazı hatlar var, meselâ buradaki Dreiseenbahn hattı. Bunda önemli olan, insanları bölmekten yola çıkmamaları, bir servis sunulur, isteyen de seçer.
Ama prensip olarak 1./2. sınıf bile beni rahatsız eder. Değil gümüş, altın, deve, ayı, kız ve işçi kurşun sınıfları.