eu-HT.07 » Ansaldo Breda V250 Setleri Nedeni İle Zorda
Gönderilme zamanı: 04 Haz Sal, 2013 17:10
Ansaldo Breda çoğunuzun bildiği üzere İtalyan menşeili bir raylı sistem araç üreticisi, tabi sadece araç değil aynı zamanda pek çok ihalede anahtar teslim işlerde yapıyor, ülkemizde de Kayseri ve Samsun'da Ansaldo Breda Sirio tramvay araçları kullanılmakta. Şahsen ağırlıklı olarak tasarım (dış ve iç görünüş) nedeni ile araçlarını pek sevemiyorum, bir de her ne kadar ciddi bir araç model ve satış portfoyü olsa da diğer üreticiler yanında bana hep zayıf görünmüştür, bunları firmayı kötülemek için yazmıyorum sadece kişisel olarak bana sıcak gelen işler yapmıyor.
Son bir haftadır Ansaldo tarafından üretimi yapılan V250 isimli hızlı tren setleri ile ilgili iki iptal haberi okudum bu yüzden de konuya değinmek istedim. Geçen hafta Belçika demiryolları SNCB araçlarda sürekli yaşanan bazı arızalar ve bunların giderilmesinde yaşanan uzun süreçler ile belirledikleri kalite standartlarını karşılamadığı gibi gerekçeler ile alımı iptal etti. Aynı çerçevede alım yapmış olan Hollanda demiryolları da bugün vermiş olduğu siparişleri iptal etmeyi planladıklarını açıkladı. Her iki demiryolu şirketide Ansaldo firmasına sorunları çözmesi için 3 ay süre verdiklerini ama çözüm üretilemediğini dile getiriyorlar.
Brüksel ile Amsterdam arasında çalıştırılan bu trenlerden Hollanda verdiği 16 araç siparişinden 9 unu teslim almış, Belçika ise kaç adedini almış ona yazılarda dikkat etmedim, fakat iptal hatta Hollanda demiryollarının bir tazminat için rapor hazırlıyor olması Ansaldo Breda'yı zor durumda bırakabilir.
Bu konuya değinme sebeplerimden bir tanesi ARAÇ üretiminin sadece kaportayı standartlara uygun kaynatmaktan geçmediği, binlerce komponentten meydana gelen demiryolu aracı üretiminde sorun yaşamanın her zaman mümkün olduğunun görülmesi, yani son zamanlarda "ulan bizde yaparız ne var" derken bu tip şeyleri göz önüne almalıyız, proje ve süreç yönetimlerinde pek iyi olduğumuza inanmıyorum, aynısı alım süreçlerinde de yaşanıyor, istiyorum ki bir yapalım pir yapalım kimsenin canı yanmasın.
Haberler ile ilgili linkler, bir göz atarsınız yanlış yorumladığım ya da anladığım şeyler olabilir
yani yazıyı yazdıktan sonra kıymeti yok giydirdik bir kere ama 
http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=523
http://www.railjournal.com/index.php/ro ... hannel=529
Son bir haftadır Ansaldo tarafından üretimi yapılan V250 isimli hızlı tren setleri ile ilgili iki iptal haberi okudum bu yüzden de konuya değinmek istedim. Geçen hafta Belçika demiryolları SNCB araçlarda sürekli yaşanan bazı arızalar ve bunların giderilmesinde yaşanan uzun süreçler ile belirledikleri kalite standartlarını karşılamadığı gibi gerekçeler ile alımı iptal etti. Aynı çerçevede alım yapmış olan Hollanda demiryolları da bugün vermiş olduğu siparişleri iptal etmeyi planladıklarını açıkladı. Her iki demiryolu şirketide Ansaldo firmasına sorunları çözmesi için 3 ay süre verdiklerini ama çözüm üretilemediğini dile getiriyorlar.
Brüksel ile Amsterdam arasında çalıştırılan bu trenlerden Hollanda verdiği 16 araç siparişinden 9 unu teslim almış, Belçika ise kaç adedini almış ona yazılarda dikkat etmedim, fakat iptal hatta Hollanda demiryollarının bir tazminat için rapor hazırlıyor olması Ansaldo Breda'yı zor durumda bırakabilir.
Bu konuya değinme sebeplerimden bir tanesi ARAÇ üretiminin sadece kaportayı standartlara uygun kaynatmaktan geçmediği, binlerce komponentten meydana gelen demiryolu aracı üretiminde sorun yaşamanın her zaman mümkün olduğunun görülmesi, yani son zamanlarda "ulan bizde yaparız ne var" derken bu tip şeyleri göz önüne almalıyız, proje ve süreç yönetimlerinde pek iyi olduğumuza inanmıyorum, aynısı alım süreçlerinde de yaşanıyor, istiyorum ki bir yapalım pir yapalım kimsenin canı yanmasın.
Haberler ile ilgili linkler, bir göz atarsınız yanlış yorumladığım ya da anladığım şeyler olabilir


http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=523
http://www.railjournal.com/index.php/ro ... hannel=529