rs-D.07 » Sırbistan Demiryollarını Rusya
Gönderilme zamanı: 04 Haz Sal, 2013 16:57
Sırbistan ekonomik olarak kendisini bir türlü toparlayamayan bir görüntü içerisinde, doğal olarak en büyük destekçisi her zaman Rusya oluyor. Son dönemde Sırbistan demiryollarının yenilenmesi konusunda bir takım çalışmalar vardı ama konu ağırlıklı olarak finansmanda tıkanıyordu bildiğim kadarı ile, bu açmazı çözmek için Rusya devreye girmiş.
Rus demiryolları ile Sırbistan demiryolları arasında imzalanan anlaşma gereğince altyapı ve araç yenilemesi için 800 milyon USD tutarında bir mali destek antlaşması yapılmış.
Antlaşma çerçevesinde ilk etapta kullanım ömrü dolmuş bazı araçların yerine 27 adet 711 klasmanı (bu klasman olayını anlamıyorum) DMU alınması için 100 milyon USD verilecekmiş tabii ki araçlar Rus METROVAGONMASH firmasından alınacak. Altyapı yenilemesinde ise ilk etapta Belgrad ile Romanya sınırındaki Pancevo bölgesine giden 15 km. lik hattın yenilenmesi gerçekleştirilecek. Ayrıca Avrupa Koridoru içerisinde yer alan Sırbistan kesimi ve Makedonya sınırındaki toplam 112 km lik hattında yenilenmesi işleri gerçekleştirilecek. Avrupa Koridoru için Avrupa Kalkınma Bankası da mali destekte bulunuyor.
Yapılacak işler arasında en büyük yekün Pazova - Novi Sad ve Belgrad - Bar hatlarının yenilenmesi olacak, yaklaşık 700 milyon USD bu işler için harcanacak, hali hazırda Belgrad - Novi Sad arası güzergahın çok kötü durumda olduğu 70 km/s hız için yapılmış hatta bugün 20-50 km/s arası işletme yapılabildiği, yenileme çalışmaları sonrasında 160km/s hıza uygun hale geleceği belirtilmiş.
Kaynak: IRJ
Rus demiryolları ile Sırbistan demiryolları arasında imzalanan anlaşma gereğince altyapı ve araç yenilemesi için 800 milyon USD tutarında bir mali destek antlaşması yapılmış.
Antlaşma çerçevesinde ilk etapta kullanım ömrü dolmuş bazı araçların yerine 27 adet 711 klasmanı (bu klasman olayını anlamıyorum) DMU alınması için 100 milyon USD verilecekmiş tabii ki araçlar Rus METROVAGONMASH firmasından alınacak. Altyapı yenilemesinde ise ilk etapta Belgrad ile Romanya sınırındaki Pancevo bölgesine giden 15 km. lik hattın yenilenmesi gerçekleştirilecek. Ayrıca Avrupa Koridoru içerisinde yer alan Sırbistan kesimi ve Makedonya sınırındaki toplam 112 km lik hattında yenilenmesi işleri gerçekleştirilecek. Avrupa Koridoru için Avrupa Kalkınma Bankası da mali destekte bulunuyor.
Yapılacak işler arasında en büyük yekün Pazova - Novi Sad ve Belgrad - Bar hatlarının yenilenmesi olacak, yaklaşık 700 milyon USD bu işler için harcanacak, hali hazırda Belgrad - Novi Sad arası güzergahın çok kötü durumda olduğu 70 km/s hız için yapılmış hatta bugün 20-50 km/s arası işletme yapılabildiği, yenileme çalışmaları sonrasında 160km/s hıza uygun hale geleceği belirtilmiş.
Kaynak: IRJ