1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
de-M.07 » Staedler Yeni Berlin Metro Aracını Tan
Gönderilme zamanı: 29 May Çrş, 2013 18:09
gönderen Esat
Staedler firması tarafından Berlin metro sisteminde kullanılmak üzere üretilen ve 1K kodu ile sunulan dar profilli metro aracı 60. UITP Uluslararası Fuar ve Kongre organizasyonunda görücüye çıkartılmış.
Yeni trenlerin her biri 4 lü vagon setlerinden oluşacak ve 330 yolcu alacak ve 1972-73 model eski araçların yerine görev yapacaklar. Eski araçlara göre 10 cm. daha geniş inşa edilen vagonların kavisli bir tasarım ile dar profile uygun halde olacağı belirtilmiş.
Kaynak:
IRJ
Gönderilme zamanı: 29 May Çrş, 2013 19:17
gönderen alabay
Hm, acaba hangi modellerin yerlerine geçecekler? Batı mı, doğu mu? Ama şık, U8 hattındaki kurtlara benziyor.
Gönderilme zamanı: 29 May Çrş, 2013 20:04
gönderen Esat
alabay yazdı:Hm, acaba hangi modellerin yerlerine geçecekler? Batı mı, doğu mu? Ama şık, U8 hattındaki kurtlara benziyor.
Resimdeki aracın alnına U2 yazmışlar doğusunu batısını bilmem bir de 1972-73 modellerin yerine yazıyordu haberde.
Gönderilme zamanı: 29 May Çrş, 2013 22:38
gönderen alabay
U2 yazdıkları için sordum zaten. Bilmiyorum hatırlıyor musun, ama bilhassa U2de kutu gibi doğu araçları ve çok daha ağır batı araçları karma çalışıyordular. U1, U3 ve U4te görmedim bu doğu araçlarını. U4 zaten kendisine has işliyor (eskiden deney hattıydı, sürücüsüz araçlar vesaire, ta seksenlerde), ama U1 ve U3 U2 ile ortak ağ (U4 de teknik olarak ağa dahil). U5ten itibaren tüm hatlar büyük profil ağı. Duyduğum kadarıyla U1i bile küçük profilden büyük profile çevirmeyi düşünüyorlarmış. Büyük ve küçük profil derken ray ikisinde de normal aralıklı, sadece vagonlar birinde aşağı yukarı 35 santim daha geniş, 20 santim daha yüksek ve genelde 3 metre de daha uzun. 1920lerden itibaren büyük profile geçildi (biz de hâlâ pırt, mırt, tekrayla uğraşıyoruz, sene 2013), 1890lardan 1920lere kadar tüneller daha dardı.