1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
es-M.07 » Madrid M2 Hattı İsim Hakkını K
Gönderilme zamanı: 23 Nis Sal, 2013 19:36
gönderen Esat
Madrid metro sisteminin 2 numaralı hattının ve hattın en önemli istasyonu durumunda olan Sol istasyonunun isim hakkı 3 yıllığına 3 milyon (3m yazıyor milyon olsa gerek

) ya Vodafone tarafından kiralanmış. İşlem 3 yıllık olduğu için kiralama diyorum. İmzalanan anlaşma çerçevesinde hattın ismi "Hat 2 Vodafone" Sol istasyonunun ismi de "Vodafone-Sol" olarak değiştirilmiş.
Anlaşma ile Vodafone firmasına başka bir takım ticari aktiviteler konusunda da imtiyazlar tanındığı haberde belirtiliyor. Madrid metro işletmesinin bu anlaşma ile reklam gelirlerini %10 arttırmış olacağı ve bununda asansör ve yürüyen merdiven bakımı gibi süreklilik arzeden ve bakımda önemli bir yer tutan masrafların karşılanmasında iyi bir yer tutacağı gibi bir şeyler yazıyor.
Bölgesel yönetim metro isim hakkı gelirlerinin işletme için çok önemli olduğunu, geride 11 hat ve isim hakkı verilebilecek pek çok istasyonları olduğunu, yani alışverişe açık olduklarını dile getirmiş. Hayırlı işler.
Kaynak :
IRJ
Gönderilme zamanı: 23 Nis Sal, 2013 20:11
gönderen alabay
İğrenç. Azdı bu dünya. Ama yeni asır böyle, ne yapalım, kabul et ve boşver

Gönderilme zamanı: 23 Nis Sal, 2013 20:59
gönderen Esat
Sana göre iğrenç. Bana göre hiç değil, çokta güzel bir iş. Sorunsuz metroya binmek isterken sorun yok ama bu değirmenin suyu nereden geliyor kimse sormuyor, biletlere zam yapınca şikayet, tren aksayınca şikayet, merdiven çalışmayınca şikayet ediyoruz, yolcu hep şikayet ediyor, kaldı ki ben bununda yolcunun görevi olduğuna inananlardanım, tabi böyle deyince ee şirketin elemanları ne iş yapıyor oluyor, onlar işini yapıyor, şikayet edip sorun bildirmede birinci sorumlu yolcudur bana göre ya neyse, ama yolcu soruyormu kaça dönüyor bu şirket

Araçlar eski değişsin demeyi biliyoruz mesela, yeni bir araç kaça patlıyor peki, ayda 30 milyon yolcu taşıyan şirket yolcu başına 1 kazansa 30 milyon kazanıyor ne büyük para be, elektriği direk kebana bağladık zaten bedeve

Artı şunuda göz önünde bulundurmak lazım güney ülkeleri belki biraz Türkiye gibidir ama orta ve kuzey Avrupa'da 3 kişinin işini 1 kişiye yaptırma adedi var, 40 saatlik işçi deyip 60 saatlik işi kompress edip yaptırtmak var, zulmün her türlüsü var işçiye, belediye işleri nispeten rahat olmasına rağmen oralarda dahi elemanın az olmasından söz edilebilir, yani eleman masrafını bile minimize etmiş şirketler bile ağlıyor bugün zarar ediyoruz diye, ağlamayacak. Kamu hizmeti yapıyorsa ağlamayacak ama çorbada kaynayacak, çorbayıda günümüzde kaynatan reklam gelirleri başka bir şey değil, beğenmesekte trenlerin üzeri kaplanacak, beğenmesekte istasyon ve hatta Hat isimleri satılacak, bis zur Ende.
Gönderilme zamanı: 23 Nis Sal, 2013 22:06
gönderen alabay
Bis zum Ende. Amma da yazmışın. Ama metro yüz seneden fazla bir zaman var. Ve böyle sat-babam-sat yapmadan da işliyordu. Bu sadece bana göre iğrenç değil.
Gönderilme zamanı: 23 Nis Sal, 2013 22:19
gönderen Esat
Hee zum olcaktı ta hanım kafamı karıştırdı

neyse metro 100 senedir olabilir, o zamanki gerekleri farklı idi, işçilik ve malzeme maliyetleri farklı idi, aslında bugüne göre baktığımızda çok daha fazla kapitalist şekilde işletiliyordu bile diyebiliriz, bugün işletmelerin nerede ise hepsi ya belediye ya devlet eli ile sürdürülüyor ve buna rağmen yürümüyor, sen ve senin gibi düşünenlere göre iğrenç ve ben ve benim gibi düşünenlere göre değil. Haklısın haklıyım tartışması da değil bu, sosyal devlet hedefi Avrupa'da çökmüş bir hedeftir, bu aşamadan sonra tüm devlet hizmetleri hızla serbestleşecek başka yolu yok, ardından zaten nüfus azaltmak gerekecek ve yeniden sosyal devlet yeşerecek ha bu yüzyıla yetişirmi bilemem.
Gönderilme zamanı: 24 Nis Çrş, 2013 08:32
gönderen Engin Y
Puerta del Sol, Madrid'in merkezi ve Madrid'in diğer kentlere uzaklığı da bu meydandan ölçülüyor. Şu adresteki resim de bunun simgesi:
http://www.nerjatoday.com/nerjanews/wp- ... Sol-21.jpg
Tabii kentteki bence en güzel şey, Madrid'in simgesi olan ayı heykeli. Kendimi evimde gibi hissetmiştim o heykeli görünce

Gönderilme zamanı: 24 Nis Çrş, 2013 13:11
gönderen Esat
Madrid in simgesi de mi ayıymış?

Ya bizde de ayı kötülenir pek çok ülkede tam aksine simge olarak seçiyorlar. Bu arada ben Madrid' in o kadar ortada olduğunu bile bilmiyordum, bakalım hangi rüzgar ne zaman bizi oralara atar

bir gidip yerinde göreyim Vodafone istasyonunu

Gönderilme zamanı: 24 Nis Çrş, 2013 14:40
gönderen Engin Y
Madrid in simgesi de mi ayıymış?
Evet abi, işte bu da Puerta del Sol'deki ayı heykeli

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Cum, 2013 16:47
gönderen Esat
Madrid' den sonra Barcelona kenti de metro istasyonlarının isim satışı için harekete geçmiş ve bu konuda Madrid te yukarıda bahsettiğimiz Sol istasyonundan ilham aldıklarını dile getirmişler.
Barselona belediye başkanı yüz kadar şirket ile görüştüklerini ve sınırlı sayıda istasyonun isim kullanım hakkını bu şekilde satmak istediklerini de belirtmiş, yani elinizi çabuk tutun diyor
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/dunya/75353.aspx
Gönderilme zamanı: 13 Eyl Cum, 2013 19:00
gönderen Anatolian
Japonya'da kısa etek giyen kadınlar para karşılığında bir şirketin reklamını bacaklarına yapıştırıp tüm gün geziyorlar, yani seyyar billboard birden o aklıma geldi bunu okuyunca...Neyi satacaklarını şaşırmışlar, vagona, yerlere, tavana, klozete yapıştır o reklamı ama hattın ismini almak ne demek? "M4-Vodafone Hattı"..Çok kötü
Gönderilme zamanı: 14 Eyl Cmt, 2013 20:39
gönderen Esat
Hattın değil istasyonların ismi ve yıllardır yapılan bir şey aslında, hat ismi çok pahalı tutar kimse girişmez herhalde

M2 Vodafone Oto Sanayii istasyonumuz var zaten.
Gönderilme zamanı: 14 Eyl Cmt, 2013 22:09
gönderen Anatolian
Haaa oldu o zaman
