Avusturya'nın Linz kenti tramvay sistemindeki 3 numaralı hattın 4.4 km uzatılması için yapılan kamu istişare toplantılarında projeye başlanmasına karar verilmiş.
Mevcut Doblerholz başdurağından başlayarak iki faz halinde yapılacak çalışmalar önümüzdeki yıl başlayacak. Doblerholz ile Plus City alışveriş merkezi arasında ilk trenin 2015 yılında çalışması planlanıyor, ikinci etapta Traun Sarayı na ulaşacak hattın kalan kesiminin 2016 yılında açılması planlanıyor.
8 yeni istasyon ile birlikte Plus City ve Traun sarayı bölgesinde iki adet dönüş alanı da inşa edilecek, hattın tamamlanması ile birlikte 7,5 dk. lık frekanslar ile işletme planlanıyor ayrıca Linz merkez gar ile Traun sarayı arasında 22 dk. lık yolculuk süresi olacağı da hesaplanmış. Hattın inşaatını üstlenen Oberösterreich eyalet yönetimi inşaat işleri ve hat sahipliği için bir şirket kurmuş fakat işletmenin halen Linz kentindeki belediye şirketi olan Linz Linien tarafından yapılacağı belirtiliyor.
Hattın toplam maliyetinin 70 milyon olması bekleniyor, maliyetin %20 sinin hattın uzayacağı Leonding, Pasching ve Traun belediyeleri tarafından geri kalanının ise eyalet yönetimince karşılanacağı beyan ediliyor.
Kaynak : IRJ
at-T.07 » Linz Tramvayı Uzatma Projesi Kabul Edildi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hehe
Al sana İTİNA! İşte adamakıllı iş böyle olur. En değil. Vah.
Burada, Freiburg kentinde, 2 numaralı hat Zähringendeki sondurağından Zähringenin sınırına uzatılıyor. 1,8 km. İki senedir yapılıyor. Belki bu sene biter, belki gelecek sene. He tabiîki neler yapılıyor, bayağı zor bir bölüm. Ama offf Bursalı, Antalyalı veya Esat görse, ya hastalanır, ya da burasını hasta bulur.
Al sana İTİNA! İşte adamakıllı iş böyle olur. En değil. Vah.
Burada, Freiburg kentinde, 2 numaralı hat Zähringendeki sondurağından Zähringenin sınırına uzatılıyor. 1,8 km. İki senedir yapılıyor. Belki bu sene biter, belki gelecek sene. He tabiîki neler yapılıyor, bayağı zor bir bölüm. Ama offf Bursalı, Antalyalı veya Esat görse, ya hastalanır, ya da burasını hasta bulur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben itina ile çok alakalı görmüyorum, tabii ki alakalı ama aynı itina ile aynı iş çok daha kısa sürede yapılabilir, benim burada gördüğüm tüm raylı sistem inşaatlarından edindiğim izlenim bu, özellikle proje sürelerinde çok gereksiz uzun süreler veriyorlar, işi abartmayı çok seviyorlar, eh tabii ki iş disiplini ya da itina o da var içinde yok diyemem. Yani bence bu süreler uzun, ben kıyasa girmiyorum çünkü uzun zamandır saçma buluyorum zaten, orda öyle burda öyle, tipik almancı zihniyeti bu, nefret ettim 5 senede. Biz 5,2 km yi 2,5 senede bitirdik ve millet amma uzun sürdü bu iş diye isyan etti, yapılan işi işçilik kalitesi olarak kıyaslamamı isteyebilirsiniz, eh o zaman tabii ki 2,5 senede yapmış olmanızın pek bir esprisi olmuyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İtinayı hesaplamak kolay iş değil. Ama bizde itina pek yok. Ben eski (!) bugün T1 diye tabirlenen tramvay hattı yapımlarını hatırlıyorum, SultanahmetÇemberlitaş arası. Aman aman!
Burada da bazı hatlar acaip hızlı yapılıyor. Burada (orasını, yani Ayı, bilemem) abartılmaz. AMa genel olarak her proje için yapılan işlemlerin büyük bir kısmını plân olarak gördüm, insan hayret eder. Ve bu güzel. Günü gelir bu da çöker, ama şu an güzel. Çünkü itina dediğin aynı anda da bir çeşit el sanatı, her halukarda.
Burada da bazı hatlar acaip hızlı yapılıyor. Burada (orasını, yani Ayı, bilemem) abartılmaz. AMa genel olarak her proje için yapılan işlemlerin büyük bir kısmını plân olarak gördüm, insan hayret eder. Ve bu güzel. Günü gelir bu da çöker, ama şu an güzel. Çünkü itina dediğin aynı anda da bir çeşit el sanatı, her halukarda.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu uzatma projesi ile birlikte ortaya çıkan araç ihtiyacını karşılamak üzere Linz Linien Bombardier firmasından 6 adet Flexity siparişi vermiş.
40m uzunluk ve 2.3m genişlikteki araçlar 224 yolcu taşıyacak ve Bombardier in Viyana fabrikasında üretilecek.
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542
40m uzunluk ve 2.3m genişlikteki araçlar 224 yolcu taşıyacak ve Bombardier in Viyana fabrikasında üretilecek.
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542