sg-M.07 » Singapur Metrosu Geliştirme Planları
Gönderilme zamanı: 23 Oca Çrş, 2013 20:55
Singapur metrosu deyince ben Singapur'u Asya'da bir yerlerin başkenti falan sanıyordum ama kendi başına bir ülke imiş
cehalet ne kötü şey yahu. Neyse öğrenmiş olduğum bu gereksiz bilgiden sonra benim için gerekli olan tarafı bu İstanbul'un 7 de 1 i kadar büyüklükte, yaklaşık 3 te biri kadar nüfusta ama 178 km metro hattına sahip, tabi şimdi bunu "amaa o hafiffff metroooo" diye küçümsemeye gerek yok, varmı var, yapmışlar mı yapmışlar kardeşim. 178 km. İşin daha da güzeli bu az yiyip çok çalışanlar ülkesinde adamlar yine yememiş içmemiş bir master plan yapmışlar ve yeni hatlar inşa etme kararı almışlar. 2030 yılına kadar 180 km daha hat inşa etmeyi planladıkları yazıyor haberde ama kendi içinde bir tutarsızlık var proje planlarında gösterilen hatları toplasan 80 km. etmiyor, bilmiyorum artık bu matematikle bu kadar parayı nasıl kazanıyorlar, ya da gerçekten ben haberi tersten anlıyorum
Planlarını uzun vadeye yaymışlar, küçücük uzatmalar için bile ilk hedef 2025, projedeki en cevval olan 50 km lik yeni bir hat onun içinde 2030 hedeflenmiş, ne diyelim adamlar yapmış, şimdi üstüne tekrar yapıyorlar, helal olsun.


Planlarını uzun vadeye yaymışlar, küçücük uzatmalar için bile ilk hedef 2025, projedeki en cevval olan 50 km lik yeni bir hat onun içinde 2030 hedeflenmiş, ne diyelim adamlar yapmış, şimdi üstüne tekrar yapıyorlar, helal olsun.
http://www.straitstimes.com/breaking-ne ... 0-20130117The Government has announced a slew of new rail transit projects which will be completed by 2030. By then, Singapore's metro network will increase to 360km, from 178km today.
The biggest project will be for a 50km MRT line running from Changi to Jurong that will be up by 2030. Called the Cross Island Line, it will pass towns such as Loyang, Pasir Ris, Hougang, Ang Mo Kio, Bukit Timah, West Coast and Clementi along the way. And it will have interchanges with all the current radial lines. Part of the line will have an offshoot that links Punggol to Pasir Ris.
Next is the 20km Jurong Region Line, which is targeted for completion by 2025. It is a H-shaped network linking Choa Chu Kang, Tengah, Jurong East, West Coast, Boon Lay and Jurong West to the North-South and East-West lines. It could be a medium-load system that might have a stop at the Nanyang Technological University.