de-L.07 » Almanya'da Şehirlerarası Otobüslere
Gönderilme zamanı: 02 Kas Cum, 2012 17:06
Daha önce bazı konular içinde buna değinmiştim, ülkede 70 yıl önce çıkartılmış bir kanuna göre demiryolu işletmesi bulunan bir bölgeye otobüs ile şehirlerarası taşımacılık yapılamıyordu ve yanılmıyorsam demiryolu olan bölgelerde de taşımacılık izni için Alman Demiryolları ile görüşülmesi gerekiyordu, bunu yanlışmı hatırlıyorum bilmiyorum ama Başar doğrusunu açıklar herhalde.
Sonuç itibari ile demiryollarının geliştirilmesinin önünü açmak, daha doğrusu rekabeti ortadan kaldırarak insanların demiryolu ile taşınmasını sağlamak amacı güden bu kanun artık tarih oldu. Bugün kabul edilen yeni yasa uyarınca 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren firmalar şehirlerarası otobüs taşımacılığı yapmak için eyalet yönetimlerine izin başvurusu yapacaklar, ayrıca bu şekilde taşımacılık yapacak firmaların otoyol vergiside ödemeyeceği yani bir şekilde destekleneceği söyleniyor. Kanunun değiştirilmesinde amacın ulaşımda çeşitlilik oluşturulması, yolcuya daha fazla alternatif ve fiyat seçeneği sunulması dolayısı ile rekabet sonucu bilet fiyatlarının düşmesinin hedeflendiği belirtilmiş. Başarılı olurlarmı bilemiyorum, sonuçta Avrupa içinde taşımacılık yapan bir firma var zaten (benim bildiğim bir tane var) Ama o firma uluslararası taşımacılık yaptığı için olsa gerek bu işi yapabiliyordu, diğer taraftan bu kanunda da otobüslerin şehir içi ya da kısa mesafe taşımacılığı etkilememesi için durakların 50 km. mesafede olması şartı konulmuş.
http://www.haber7.com/dunya/haber/94707 ... bus-yasagi
Sonuç itibari ile demiryollarının geliştirilmesinin önünü açmak, daha doğrusu rekabeti ortadan kaldırarak insanların demiryolu ile taşınmasını sağlamak amacı güden bu kanun artık tarih oldu. Bugün kabul edilen yeni yasa uyarınca 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren firmalar şehirlerarası otobüs taşımacılığı yapmak için eyalet yönetimlerine izin başvurusu yapacaklar, ayrıca bu şekilde taşımacılık yapacak firmaların otoyol vergiside ödemeyeceği yani bir şekilde destekleneceği söyleniyor. Kanunun değiştirilmesinde amacın ulaşımda çeşitlilik oluşturulması, yolcuya daha fazla alternatif ve fiyat seçeneği sunulması dolayısı ile rekabet sonucu bilet fiyatlarının düşmesinin hedeflendiği belirtilmiş. Başarılı olurlarmı bilemiyorum, sonuçta Avrupa içinde taşımacılık yapan bir firma var zaten (benim bildiğim bir tane var) Ama o firma uluslararası taşımacılık yaptığı için olsa gerek bu işi yapabiliyordu, diğer taraftan bu kanunda da otobüslerin şehir içi ya da kısa mesafe taşımacılığı etkilememesi için durakların 50 km. mesafede olması şartı konulmuş.
http://www.haber7.com/dunya/haber/94707 ... bus-yasagi