4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cmt, 2011 00:40
gönderen kemal

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cmt, 2011 00:47
gönderen Esat
Kapasite hesabı budur işte :) 12 li setmiydi 14 lü mü kamera bir sabit duramamış ki :)

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cmt, 2011 21:27
gönderen ahmettekin
Kapasite gerçekten etkiliyor insanı, bizdeki metrobüs gibi burada metro ilk günden kapasite sorunu yaşamış youtube yorumlarında okudum. Tabi daha trenlerin tamamı hizmete girmemiş , 1/4 kapasite ile çalışıyormuş sistem, belki setler tamamlanınca bir sorun kalmaz. Arabistan gibi petrolcü bir ülkenin bile raylı sistemi tercih etmesi bizi bir kez daha düşündürmeli.

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Cmt, 2011 21:42
gönderen Esat
Ben çok geç kaldıklarını düşünüyorum, sonuçta elektrik üretmek içinde bir takım başka yakıtlara ihtiyaç var, bir şekilde yine elektrik üretimi için çevreye gaz salınımı söz konusu, her yerde hidroelektrik santrali kurulamıyor maalesef, ama bunca ekonomik imkana sahip bu ülkelerin raylı sistemleri şu son bir kaç yılda keşfetmesi bana çok garip geliyor.

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 12:10
gönderen Esat
Başlık metro ama ben arada burada inşaatı devam eden hızlı tren haberlerini de veriyorum, ayıramadık şunları gitti :)
Mekke ile Medine arasında yapımına başlanan Hızlı Tren Projesi’nin 2014 yılı ocak ayında tamamlanacağı ve bu yolla yılda 3 milyon yolcunun taşınacağı bildirildi.

Mekke ile Medine arası seyahat, hızlı tren projesi ile yaklaşık saatte 300 kilometre hız ile 2 saat 30 dakikada tamamlanacak.
Cidde’de üzerinden geçecek olan ve toplamda 480 kilometre uzunluğunda hızlı tren projesinin aynı zamanda Cidde Kral Abdulaziz havaalanı ile Medine havaalanı arasında direk bağlantısı bulunuyor. Böylece hem Cidde hem de Medine havaalanlarına inecek olan yolcuların en hızlı şekilde iki kutsal mekan Kabe ve Mescid-i Nebevi’ye ulaşma imkanı bulması planlanıyor.

İstatistiklere göre Mekke ile Medine arasında yılda en az 3,5 milyon yolcu çeşitli şekillerde taşınıyor. Yeni proje sonrasında ise sadece hızlı tren ile 3 milyondan fazla yolcu taşınabileceği belirtiliyor. Suudi Arabistan Hac Bakanlığına göre, 25 yıl içerisinde sadece umre için Suudi Arabistan’a gelecek olanların sayısının ise 11 milyonu bulması bekleniyor. Bu amaçla Suudi Arabistan, otoyollar, tren, havayolları gibi ulaştırma alanlarında milyarlarca dolarlık yatırımlar yaptığı biliniyor.

Suudi Arabistan, şu anda bin 200 kilometrelik başkent Riyad ile çeşitli şehirler arasındaki tren yolu projelerini tamamlarken, toplamda Suudi Arabistan içerisinde 7 bin kilometrelik tren yolu projesinin zamanla hayata geçirilmesi bekleniyor.
http://www.rayhaber.com/mekke-medine-hi ... e-girecek/

Riyad Prenses Noura Bin abdulrahman Üniversitesi hafif

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 13:28
gönderen kemal
Resim

Ramazan ayından sonra açılan bu Üniversite hattı 11,5 Km. ve 10 istasyonlu.
Sürücüsüz araçlar kullanılıyor. Sadece üniversite içinde çalışacak bu hattı
Ansaldo STS inşa etmiş.


http://www.youtube.com/watch?v=JScuEA05cRY&feature=player_embedded

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 15:20
gönderen Esat
Videoyu izleyemedim ama normal rayli degil galiba? Monoray sistemi herhalde, bana Paris Orly VAL i hatirlatti.

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 16:00
gönderen kemal
Monoray değil, bildiğimiz raylı sistem hem de üçüncü raylı. Dünya üzerinde ilk ve tek üniversite kampüsü içinde çalışan hafif metro hattı! Adamlar ancak bu tip sistemleri böyle özel yerlere yapıyorlar. Yok Hac metrosu, yok üniversite metrosu; klimalı rahat arabalarını boş yollarda sürme zevkini bırakmak istemiyorlar. Benzin de sudan ucuz ,umurunda mı dünya yahu. :P

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 19:49
gönderen Esat
Videoyu şimdi izledim abi evet normal bir sistem, eh işte para bol olunca nereye süreceklerini şaşırıyorlar Ansaldo dünyada başka nereye satmış merak ettim :) bu araplara şu anda bu konuda neyi pazarlayabilirsen kâr gibi bir durum var, abartmıyorum durum aynen böyle. Yani sektör profesyoneli olsa idim emin olun şu anda 3-5 yıllığına bile olsa orada çalışmaya giderdim :)

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cmt, 2012 21:38
gönderen kemal
Ansaldo bunları; Kopenhag, Brescia, Milano line 5, Roma line C, Taipei sarı hat ve Honolulu gibi yerlere satmış.

Gönderilme zamanı: 17 Eki Çrş, 2012 15:03
gönderen Esat
Mekke'de Arafat'a ulaşım sağlamak için inşa edilen raylı sistem yeniden kullanım için hazırlanıyormuş, haberde tam kapasite çalıştırılacak diyor ama ben kısıtlı diyorum çünkü sadece körfez ülkelerinden gelen ARAP hacıların kullanmasına izin verilecekmiş yine, yetkililer sistemde çalışmalara başlamışlar. Türk hacılar bu senede yine otobüsler ile Arafat'a taşınacaklarmış.
Arafat’ta bulunan hacıları Mina’ya indirmek için inşaatı geçen yıl tamamlanan raylı sistem de bu yıl tam kapasite çalıştırılacak. Ancak raylı sistemi Körfez Arap ülkelerinden ve Suudi Arabistan’ın içinden gelen hacılar kullanabilecek. Türk hacıları, daha önceki yıllarda olduğu gibi Terviye günü saat 16.00′dan itibaren otobüslerle arefe günü başlangıcı olan saat 02.00′ye kadar Arafat Ovası’na götürülecekler.
http://networkedblogs.com/DzrH0

Gönderilme zamanı: 17 Eki Çrş, 2012 17:41
gönderen alabay
Ha, bu ne biçim garip bir yöntem? Arap taşınacak, Türk taşınmayacak? Peki yarı Arap, yarı Türk n’olacak? Veya Arap ülkesinde oturan Türk? Ya da, varsa, İstanbullu Arap, hoho? :lol:

Bunu Avrupa’da biri yapsa, hele Almanya’da, dünya batar be!