cn-HT.07 » Çinliler Rekor Hızlı Tren İçin Çalı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 09:43

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24648

Rekorun kırıldığı hatta ticari işletmeye geçilmiş, ortalama 350km/s hız yapılacağı belirtilen hat üzerinde daha önce 78 dk. da yapılan yolculuğun 45 dk. civarına ineceği belirtiliyor.
Çin'in demiryolu ulaştırmada teknolojik açıdan ulaştığı seviyenin en önemli göstergelerinden biri olan ve ülkenin finans ve ticaret merkezi Şanghay'ı Zhejiang eyaletinin en önemli şehirlerinden Hangzhou'ya bağlayan hızlı tren bugün itibariyle hizmete girdi.

Daha önceden 78 dakika süren Şanghay-Hangzhou hattını 45 dakikaya indiren ve ortalama 350 kilometre hızla gidecek olan hızlı tren, deneme sürüşünde 416,6 kilometre saat hız yaparak, dünya rekoru kırmıştı. Yolcu trafiği açsından Yangtzi nehri deltasındaki trafiğin azaltılmasında önemli rol oynayacak 202 kilometre uzunluğundaki hatta işleyecek hızlı trenin toplam yatırım tutarı 4.4 milyar dolar oldu.

Çin, son dönemde yaptığı büyük yatırımlar ile dünyanın en uzun hızlı tren ağını kurmak yolunda ilerliyor. 2012 sonu itibariyle, Çin'in 110 bin kilometrelik demiryolu ağının 13 bin kilometrelik kısmı hızlı trenlerden oluşacak. Çin'in üzerinde çalıştığı en önemli hızlı tren projesi ise 2012 de tamamlanacak ve başkent Pekin'i, Şanghay'a bağlayacak ve toplam maliyeti 33 milyar doları aşacak hızlı tren projesidir. Bu projenin de tamamlanmasıyla iki şehir arasındaki demiryolu ulaşımı, yarı yarıya azalarak 5 saate inecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Cum, 2010 16:40

Rekoru bir kez daha kırmışlar, kıra kıra parça pinçik ettiler, bırakın olm bu işleri Çinliler, insanlarınızı nasıl doyuracağınızı düşünün, sığır yetiştirin sizin yüzünüzden dünyanın ekolojisi ekonomisi bozulacak :) Neyse daha önce 416 yapmışlardı diye hatırlıyorum, bu denemede 486 ya çıkmışlar ve bunun işletme hızı olduğunu iddia ediyorlar.

http://www.milliyet.com.tr/cin-de-hizli ... efault.htm
Çin’de, yüksek hızlı tren deneme sürüşlerinde, 486.1 kilometre hıza çıkılarak, işletme hızına göre dünya rekoru kırıldığı bildirildi.

Demiryolları Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, CRH380A adlı tren Çin’in kuzeyindeki Zaocuang şehri ile güneyindeki Bıngbu şehri arasındaki testlerde saatte 486.1 kilometre hıza ulaştı.

Denemelerin yapıldığı alan Pekin-Şanghay yüksek hızlı tren hattının da geçtiği yer olarak biliniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Çrş, 2011 22:50

http://www.lojiport.com/pekin-sanghay-h ... 28729h.htm
Çin'in başkenti Pekin ve ekonomik devi Şanghay şehirlerini birbirine bağlayacak hızlı tren hattının test sürüşü bugün gazetecilerin de katıldığı törenle gerçekleşti.

Çin Tencent sitesindeki haberlerde, iki büyük metropol arasında çalışacak hızlı tren hattının bin 318 kilometre olduğu belirtilirken, hattın tek hatta çalışacak dünyadaki en uzun hızlı tren yolu olduğu kaydedildi. İki şehir arasında hızlı tren seferlerinin başlamasının ardından 9 saatlik yolculuk süresinin 4 saate düşeceği ifade edilirken, bununla birlikte internetten ve telefondan bilet alabilme hizmetinin de başlayacağını aktarıldı.

Faaliyete geçecek yeni hızlı tren hattı Pekin'den başlayarak Tianjin, Hebei, Shandong, Anhui, Jiangsu eyaletlerinden geçerek Şanghay şehrinde sona erecek. Yetkililer, 16 vagonlu olarak tasarlanan hızlı trenin bin koltuk kapasiteli olacağı açıkladı. Bilet fiyatları ile ilgili henüz herhangi bir düzenleme yapılmazken, gazetecilerin aldığı duyumlara göre en ucuz biletin 500 yuan (yaklaşık 125 TL) olacağı ifade edildi.

'Jinghu' adı verilen projenin finansmanı için ayrılan 32 milyar doların yetersiz kaldığı bildirilirken, ek maliyetler ile demiryolu hattının 40 milyar dolara mal olabileceği belirtiliyor. Çin tarihinin en pahalı projelerinden biri olan demiryolu için 224 köprü ve 16 tünel de yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 10:15

http://www.lojiport.com/haberdetay/Cin- ... inde/33508

çang çing çonglar ağızlarındaki baklayı çıkartmışlar en sonunda ve bu bakladan Kırgızlar pek hoşlanmamış, ya bu herifler tarihin hangi gününde çıkarsız, menfaatsiz ya da iki yüzlü bir iş yapmadılar ki :) bir de biz hatlarımızı bunlara yaptıracağız, neyin karşılığında şimdi çok merak ettim bunu.
Çin'in, Kırgızistan'dan ülkenin en zengin demir yataklarını talep etmesi Kırgız tarafının tepkisine neden oldu. Bu talebe olumsuz cevap veren Kırgız hükümeti, bahse konu demir yataklarının Çin'e verilmesinin asla söz konusu olmadığı açıklandı. Bazı Kırgız milletvekilleri ise Çin'in yol bahanesiyle Kırgızistan'ın büyük rezervlere sahip demir yataklarından pay almaya çalıştığını ileri sürdür. Vekiller, Çin'in talep ettiği ettiği demir yataklarında sadece yolun maliyeti olan 2 milyar dolarlık değil, çok daha fazla miktarda potansiyel olduğunu dile getirdiler.

Çin ve Orta Asya'yı birbirine bağlayacak tartışmalı demiryolunun uzunluğu yaklaşık 270 kilometre (268kilomtre) olacak. Kırgızistan demir yolu güzergâhının Kaşkar(Çin)-Torugart (Çin)-Balıkçı (Kırgızistan)-Celalabad (Kırgızistan)- Andican(Özbekistan) şeklinde olmasını istiyor. Bu seçenekle Kırgızistan'ın güneyi ile kuzeyi de birbirine bağlanmış olacak.

İlgili çevrelerin bilgilerine göre Çin-Kırgızistan-Özbekistan demir yolunun tamamlanması durumunda Kırgızistan'ın sadece yolun transitinden yılda yaklaşık 260 milyon dolar gelir elde edecek. Bölge için stratejik bir öneme haiz olan yolun yaklaşık 2 milyar dolara mal olması bekleniyor.

Kimi gözlemciler ise yıllardır gündemde olan demir yolu projesinin Çin'in ileri sürdüğü uzun vadeli çıkar niyetli teklifleri nedeniyle hayata geçirilemediği dile getiriyor. Çin'in daha önce de devrik lider Kurmanbek Bakiyev döneminde söz konusu yolla ilgili 47 yıllığına tek taraflı işletme şartı öne sürmüştü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 May Prş, 2012 12:18

Çin'de Pekin Şangay arası inşa edilen hızlı tren hattı ve bu hatta dünyanın işletmedeki en hızlı treni ünvanını kazanacak olan trenin üretimi için çekilmiş bir belgesel. Çok detaylı değil ama vermesi gerektiği kadarını vermiş, vay be bu çinlilerde ne ayakmış diyor insan :)

http://www.youtube.com/watch?v=hcgvUmG--bw

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 May Cum, 2012 08:04

Bu çinliler 40-50 yıl önce birbirlerinin etini yiyorlardı ? Yanlış duymadınız siyasi rakipler mao zamanında birbirlerin öldürüp yiyorlardı. Ne oldu da , veya hangi hırs ve amaç bunları bu kadar çalıştırdı diyecem ama yanlış olacak, bir milyar insandan üreten çıkıyor ama sosyal açıdan alttaki linke bakınız mao ve yamyamlık... midesi kaldırmayan bakmasın...

http://www.derindusunce.org/2011/05/10/ ... -iliskisi/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Cum, 2012 09:55

:) Tutunma diye bir şey yok ki, linke bakmaya da gerek yok, hastane masrafları çok pahalı cenaze masrafları düşük olduğu için araba ile çarptıkları insanın üstünden bir kere daha geçerek öldüren bir milletin farklı hasletlere sahip olmasını beklemezdim zaten.

İdeolojik durumları hakkında yorum yapamam çünkü yüzeysel bilgi sahibiyim ama bugün hala aynı ideolojide olmadıklarıda açık, bana göre kapitalizmin yolu olan işçiyi sömürerek üret, götür sat, zengin ol mantığını kullanan bir devletleri var, nüfusta var üretmemeleri için bir sebep yok.

Ha videoda aslında benim dikkatimi çeken başka şeyler oldu, yani şu belgesel sunanların özelliklede Discovery sunumlarının coşturan anlatım tarzı ile dinleyip geçersek, vay anasını beeaaa yapmış elin oğlu diyebiliriz de, ne bileyim köprü yaptık güneşten esnedi sonra akşamı bekledik sıktık diyor eeeee, sonra? Yarın güneş çıkmadı mı? Ya da madem bu kadar sıcaklık farklı ile bu kadar genleşen bir köprü yaptınız bunun genleşmesini nereye atıyorsunuz, bunu anlatmamışlar, varsa bile anlatılmamış, sonra bir gün oyuncakları kırılacak ellerinde asacaklar o mühendisi :) Cam için yaptıkları ha keza, yani araç 380 le gidecek diye örnek cama 380 km/s hızla tavuk fırlatıyorlar, bu anlamda o hızda uçan bir tavuk duran aracın camına çarparsa test başarılı, peki 380km/s hızla giden tren yine havada atıyorum 30km/s hızla uçan bir kuşa çarparsa? Belgeselin eksikliği olabilir, yani diyeceksiniz saçmalama adam rezonans testi bile yapmış onu mu yapmayacak, ee yaptıysa gösterseydi kardeşim benim kıt aklım bunları sorguluyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 May Cum, 2012 10:24

Videoyu kim ve kime yaptı, onu düşün, Esat. Rezonans testini yapan, elbet o testleri de yapar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Cum, 2012 10:44

Diyorsun, gördük yaptıkları hızlı tren hattını :) adamlar amaçlarını videoda açıklamış, tek amaçları ticareti hızlandırmak, yıllık bilmem kaç milyon dolar kar edeceğiz diyor hızlı tren hattı sayesinde, ee adamın dini imanı para olunca yapacak bir şey yok.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 May Cum, 2012 21:49

Almanlar eschede İCE kazasından sonra bu işten korkup daha sağlam adımlar attılar. Ve hatalarını ayrıntılı araştırıp korkusuzca yayınladılar. Almanlar şu an bile İCE deyince bu kazayı hatırlıyorlar 103 kişi ve yüzden fazla yaralı... Çinliler lokmayı çiğnemeden yutmaya kalktılar. Beni bu hırsları korkutuyor. Bana bunların başı derde girecek gibi geliyor. Fakat esatın dediği gibi, bunlarda insan değersiz, zaten bol, ne olmuş bir kaza olmuş 500 kişi ölmüş çok da kıymeti harbiyesi yok....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Cum, 2012 21:53

Eschede kazasının belgeseli vardı elimde, bir ara yayınlayacaktım kaldı, bir ara bakayım. O konu pek çok yere ders olmuştu, ultrasonik tekerlek muayenesinin önemi konusunda bayağı bir dikkat çekilmişti, kazanın gelişimindeki animasyonu hatırlıyorumda çok ilginçti, eğer gerçekten öyle oldu ise farkedilememesi de garip, diğer taraftan şu Çin in 480km/s lik treni bize bir gerçeği daha hatırlatıyor, herşeyi bir kenara bırakın bütün olay frenlerde, bu aracın durma mesafesi tam 6 km., yani makinistin bir şeyi görmesine zaten pek imkan yokta, işte görse bile zaten hiç acil fren yapmasın. Sırf bu sebepten adamlar dünyanın en uzun viyadüğünü inşa etmişler bu hat için, inektir, köpektir, insandır girmesin diye.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 18 May Cum, 2012 22:29

Esat yazdı: Sırf bu sebepten adamlar dünyanın en uzun viyadüğünü inşa etmişler bu hat için, inektir, köpektir, insandır girmesin diye.

Şu sıralamadan insanı ayırsaydın keşke, senin sıralaman aynen çin işi olmuş.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön