at-D.07 » Avusturya Demiryolları Yeni Tren Setleri Alıyor

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Şub Cum, 2013 01:37

Ben Bulgaristan'da binmiştim Desiro'ya. Evet ses biraz fazla giriyor içeriye ama klimalar ben bindiğimde tam tersi, yaz sıcağında üşütüyordu. :D Ayrıca ÖBB bu sıralar Westbahn hattında 230 km/h sahip hattan başka 200 km hızı destekleyen hat açtı mı ya da hattı 200km/h yapabilecek şekilde yükseltti mi? Şu yüzden soruyorum vikipediden baktığımda Westbahn hattında önceden 2 kısım vardı 200km/h yapılabilecek. Şimdi yeni yapılan Viyana-St. Pölten hattından başka bir tane daha 200km/h yükseltilmiş kısım gözüküyor. Ayrıca 2 kısımda da 200 km için çalışmalar olduğu gözüküyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 01:44

Benim bildiğim yakınlarda açılan başka hat kesimi olmadı, kaçırmış olabilirim belki haberi ama devam eden inşaatlar var Avusturya genelinde, ağırlıklı olarakda batı ve güney hattı diyebileceğimiz İtalya bağlantısı üzerinde, daha önce bir wiki linki verilmişti burada, oradan baktığımda Viyana - St. Pölten haricinde bir de Salzburg tarafında açılmış bir kesim görünüyordu yanılmıyorsam.

Şöyle bir link buldum Batı Hattındaki tüm işler ile ilgili linkler vermiş

http://www.oebb.at/infrastruktur/de/5_0 ... /index.jsp

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Cum, 2013 09:33

ML’in M’i multi falan olabilir belki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 12:19

ML nin hem dizel-elektrik hemde elektrik çözümleri var, bu benim daha önce bindiğim Desiro'dan farklı görünüm olarak, biraz daha heybetli duruyor, Siemens te şöyle bir broşürünü buldum

http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... -ml-de.pdf

http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... esiro.aspx

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Cum, 2013 14:09

Şimdi sevgili Vikiye baktım, ML MainLine demekmiş :-)

https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro_ML

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Şub Cum, 2013 14:46

Evet bende Linz'den Salzburg tarafına olan yerden bahsediyordum. İlginç 230 km hıza sahip hat kadar duyurulmadı. Herhalde 230km/h sahip hat Viyana tarafında olduğu için. RailJet ile Viyana-Salzburg seferi 2 sa 22 dk.ya düşmüş. Daha önce ne kadardı ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2013 14:57

Güzel soru ben önceden 3 saatte gidiliyordu diye biliyorum, belki biraz fazla (5-10dk) ama sadece Viyana - St. Pölten arasında kazanılan zaman 25 dk. diğer taraflardan kazanılan zamanları bilmiyorum.

Dün verdiğim linkte idi ÖBB sayfasında bu güzergah Bratislava - Münih olarak geçiyor yani projenin tamamı aslında Bratislava'dan Münih' e kadar olan hattı kapsıyor, bu kapsamda pek çok Avrupa ülkesi bir şeyler yapıyor aslında, transit yolcu trafiği ve yük trafiğini ayırma gayreti var, geçenlerde Budapeşte ile ilgilide bir haber yayınlamıştım bu konuda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Çrş, 2013 13:19

Araçlar Siemens CityJet modeli olacakmış, 30 adedi banliyö hatlarında 70 adedi ise bölgesel tren hatlarında kullanılacak. Siemens araçların imalattan sonra Viyana Jedlersdorf ta ki ÖBB ye ait atölyeye gönderileceğini ve bazı son işlemlerin burada yapılacağını söylemiş.

http://www.railjournal.com/index.php/ro ... hannel=529

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön