Malum Paris'te tam otomatik metro sistemleri mevcut, yani tamamen sürücüsüz olan UTO sistemlerini uzun zamandır işletiyorlar. M1 hat numarası ile La Défence ve Châtau de Vincennes arasında işleyen hat geçen yıl Kasım ayından beri tam otomatik ve yarı otomatik araçlar birlikte işletilmekteydi. Geçen zaman içerisinde tam otomatik araçların hattın filosunda %60 ın üzerine çıktığı ve hafta içi günlerde saat 21:00 den sonra sadece tam otomatik işletme yapıldığı işletmeci RATP tarafından bildirildi. Bu yıl sonuna kadar tüm filonun tam otomatik araçlardan oluşacağı ve sistemde sürücülü araç kalmayacağı da verilen bilgiler arasında.
Alstom tarafından üretilen tam otomatik MP05 model sürücüsüz araçlardan her 2 ayda 1 tanesinin sefere verildiği, bu yeni nesil araçların eski MP89 model araçların yerini alacak.
Paris M1 hattı kentin en eski ve en yoğun işletmesi, 2005 yılında Siemens tarafından hat tam otomatik sürüş sinyalizasyon sistemine yükseltme sözleşmesi yapılmış, 2010 yılında yeni ekipmanlar ve kontrol merkezi de yine Siemens tarafından devreye alınmış. Kurulan CBTC sistemi ile tam otomatik sürüşte 105 saniye ile 85 saniye arasında frekans mümkün hale geliyor. Paris gezisinde aldığım bilgide 90 sn. frekansın insanlı sürüş ile mümkün olmadığı dile getirilmişti, metro işletme hızında makinistin tepkimesinin bu aralıkta çok zor olduğu ama tam otomatik işletmede 90 sn. frekansın harika olduğu söyleniyordu, ki haberde bunun 85 sn. ye kadar düştüğü yazıyor. Bu işletme frekansı ile günlük yolcu sayısının saatte tek yönde 24.000 den 30.000 e çıkartılması hedefleniyormuş. M1 hattı halen günlük 750.000 yolcuya hizmet veriyor.
Kaynak : Rail Journal
fr-M.07 » Paris M1 Hattı Tam Otomatik Sürüşe Geçiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Paris M1 de ki başarılı sürücüsüz metro uygulamasından sonra M4 hattında da sürücüsüz sisteme geçilmesi için çalışmalara başlanmış. Ile de France ulaşım idaresi onay verdiği çalışma için 100 milyon da destek verecekmiş, projenin 256 milyon civarında maliyeti olması bekleniyormuş.
Paris in en kalabalık ikinci metro hattı olan M4 hattında M14 sürücüsüz hattında kullanılan MP89 araçlarından kullanılacakmış.
http://www.railjournal.com/index.php/me ... hannel=542
Paris in en kalabalık ikinci metro hattı olan M4 hattında M14 sürücüsüz hattında kullanılan MP89 araçlarından kullanılacakmış.
http://www.railjournal.com/index.php/me ... hannel=542
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
avrupanin cogalma gibi bir derdi varmi? sanmiyorum. olsa bile misal bu hat surucusuz olunca kac kisi issiz kalacak? 60-100 arasi olsun, tolere edilebilir. belki o zaman ihtiyaclari olan ithal is gucune insan muamelesi yapmayi da ogrenirler. normalde bu otomatik metro konusunda tam tersini dusunuyorum, makinistten kar etmeyi mantikli bulmuyorum ama cogalma ile kiyas yapilinca tum avrupa tez elden moruklayip olse gam yemem derim.
En son Esat tarafından 17 Tem Çrş, 2013 19:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Umrumda bile değil, sen onu sigortayı soymak için yapılmamış ameliyatları yaptım diyen alaman doktorlarına söyle, sosyal sigorta martavallarını ben yemiyorum. Yok avrupa da mı kalacakmış, isterse dünya kökten batsın içinde bir kuruşum varmı? babam mı bıraktı bana dünya yı? Yoooo e o zaman Başar?
Zırvaları dinlediniz şimdi günün konusuna dönüyoruz. Teknolojik olarak sürücüsüz makinist sistemleri frekanslarda sıklaşmayı sağlıyor, bu sıklaşma insan yönetimi ile gerçekleştirilemeyen oranda 1 dk ya kadar sıklıkta ve metro işletme hızından taviz vermeden tren çalıştırabilmeyi ve bunu sefer tarifesinde kayıp yaşamadan yapabilmeyi sağlıyor. Örnek Fransa M1 metro hattında sürücüsüz sisteme geçildikten sonra başarılı sefer gerçekleşme oranı yükselmiş durumda, bu işin kriteri bu kimsenin makinisti salladığı falan yok. Yani daha çok sefer, daha çok yolcu ve daha dakik bir işletme = yolcu memnuniyeti. Zaten metro makinistleri sohbet edilebilen bir şey olmadığı için "aaaa ama sosyal toplum yaşantısı ölüyorrrrr" gibi bir gerekçe de söz konusu olamaz, tramvaylarda olsa belki diyebilirim.
İnsan kaynakları planlaması bazında daha önce küçük bir hesaplama yapmıştık, bana göre çok büyük bir kâr söz konusu değil, yani 5 dk. bir sefer yapılan 20 küsur km lik bir hatta toplasan 40 makinist söz konusu, bu kadar adamı çalıştırmasan ne kaybedersin? Zaten maaşlar bütün dünyada kuşa döndürülmüş durumda, bugün makinist olmanın maddi bir getirisi (kentiçi ulaşımda) tartışılır durumda.

Zırvaları dinlediniz şimdi günün konusuna dönüyoruz. Teknolojik olarak sürücüsüz makinist sistemleri frekanslarda sıklaşmayı sağlıyor, bu sıklaşma insan yönetimi ile gerçekleştirilemeyen oranda 1 dk ya kadar sıklıkta ve metro işletme hızından taviz vermeden tren çalıştırabilmeyi ve bunu sefer tarifesinde kayıp yaşamadan yapabilmeyi sağlıyor. Örnek Fransa M1 metro hattında sürücüsüz sisteme geçildikten sonra başarılı sefer gerçekleşme oranı yükselmiş durumda, bu işin kriteri bu kimsenin makinisti salladığı falan yok. Yani daha çok sefer, daha çok yolcu ve daha dakik bir işletme = yolcu memnuniyeti. Zaten metro makinistleri sohbet edilebilen bir şey olmadığı için "aaaa ama sosyal toplum yaşantısı ölüyorrrrr" gibi bir gerekçe de söz konusu olamaz, tramvaylarda olsa belki diyebilirim.
İnsan kaynakları planlaması bazında daha önce küçük bir hesaplama yapmıştık, bana göre çok büyük bir kâr söz konusu değil, yani 5 dk. bir sefer yapılan 20 küsur km lik bir hatta toplasan 40 makinist söz konusu, bu kadar adamı çalıştırmasan ne kaybedersin? Zaten maaşlar bütün dünyada kuşa döndürülmüş durumda, bugün makinist olmanın maddi bir getirisi (kentiçi ulaşımda) tartışılır durumda.