de-D.07 » Freiburga TGV geldi geliyor (ve Parise gidiyor)
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
de-D.07 » Freiburga TGV geldi geliyor (ve Parise gidiyor)
Çüş be, bunu bilseydim, ben de bugün bakmaya giderdim, zaten etraftaydım.
Bu gün Freiburga ilk çiftkatlı Fransız TGV geldi. Altı hafta sonra Freiburg Parise TGV ile bağlanıyor. Bu böyle basit bir habere benziyor ama Fransız TGVsini Alman raylarından gezdirmek olağanüstü zor bir şey. Ama Alman ICEsini de Fransaya sokabildiler, bu çok güzel, iyi ve geleceğe doğru bir gelişme.
http://www.badische-zeitung.de/der-tgv- ... h-freiburg
Videolo kaynak.
Bu gün Freiburga ilk çiftkatlı Fransız TGV geldi. Altı hafta sonra Freiburg Parise TGV ile bağlanıyor. Bu böyle basit bir habere benziyor ama Fransız TGVsini Alman raylarından gezdirmek olağanüstü zor bir şey. Ama Alman ICEsini de Fransaya sokabildiler, bu çok güzel, iyi ve geleceğe doğru bir gelişme.
http://www.badische-zeitung.de/der-tgv- ... h-freiburg
Videolo kaynak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Avrupa içerisinde hızlı tren hatlarını birbirine bağlayarak ülkeler arası erişimi hızlandırmak ile ilgili ciddi bir çaba var, Freiburg' a geldiyse oradan Münih ve ver elini Viyana olacaktır o iş.
Freiburg' a hangi güzergah üzerinden geldi TGV? İsviçre' yi mi geçti yoksa Almanya' nın daha yukarı bölgelerinden giriş yapıp mı? Belçika ya da Hollanda' dan falan, çok saçma bir güzergah olur ama
Freiburg' a hangi güzergah üzerinden geldi TGV? İsviçre' yi mi geçti yoksa Almanya' nın daha yukarı bölgelerinden giriş yapıp mı? Belçika ya da Hollanda' dan falan, çok saçma bir güzergah olur ama

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eninde sonunda Avrupa Birleşik Devletleri olacaksa, başka yöntemi de yok. Ulusal sınırların ne mânâsı var? Zaten kalktılar. Ve işte bu iyi. İnsanlar taş devrinde sınırlara mı sahiptiler?
Freiburgtan Münihe tren hattını bayağı bir kaç senedir iptal ettiler. Sana kaç kez anlattım, haritada ne kadar yakın olsalar da, Almanyanın burası ile orası çok uzak. Kilometre olarak değil, güzergâh olarak. Arada dağlar var. O yüzden bence hata edip Münih direk trenini iptal ettiler. Artık otobüsle gidiyor millet. Beş ile sekiz saat arası. Yine otobüsle onyedi saatte Londradasın, beş saatte Pariste, mukayese için
Ve trenle Paris buradan üç, üç buçuk saat. Paris Freiburg ile yaklaşık aynı hizada, sadece batısında. BIr haritaya bak. Trenin İsviçrede gezmesine gerek yok. Hele Hollanda hiç gerekmez, Hollanda İngiltere istikametinde. Fransanın kuzeyi bizim az biraz üstümüzde, Fransa güneye doğru uzanıyor, güney ve batı. Sonra İspanya, sonra Afrika. Yani, Freiburg çok güneyde. Baksana yahu, arabayla beş saatten az zamanda Milanodayız. Tren Mulhousedan Neuenburg sınır kasabası ve Müllheim üzerinden Freiburga geliyor. Strasbourg bile buradan kuzeyde kalıyor. Sanırım, Strasbourgtan Stuttgarta TGV geçiyor. Stuttgart bizim buradan 250 km kuzeyde, Strasbourg 70 km falan. Mulhouse ise 4060 km güneyde. Hemen yanında da Basel, daha da güneyde.
Viyanaya bence daha çok Passaudan geçerler. Belki de Münih, ama o zaman çok daha kuzeyden Münihe giden bir akstan devam ederler. StuttgartUlm aksı meselâ. Bazen de trenler hafif çemberli işliyorlar. Freiburgtan Praga ta Dresden/Leipzig taraflarından gezinerek, kavis çizerek, tren Çekyaya giriyor, aslinda gereksiz gibi, ama koridor öyle. Yani direk bir Nürnberg hattından gitmiyor (buradan). Viyanadan buraya gelmek isteyen ya Bavyeradan sonra hafif kuzey kavisi geçirir, ya da başından en aşağıdan, Lindau adası üzerinden, İsviçreden geçer, güney kavisi geçirir. Direk hat yok. Dağ var
Her neyse, kısıtlı kontenjanda tek yön için 30 biletleri elde tutmaları çok güzel. Paris 3,5 saatte, yahu insan bu zamanda İstanbulu bile pas geçemez be. Burada mobilite çok, ama acaip çok önemli artık. Daha geçenlerde duydum, her sabah Berlinden (!) Wolfsburga sabah mesaine VW farbrikasına işçiler trenle gidiyor. Şu son sel yüzünden hatlar kesik olduğundan, şimdi bu işçilere konteynerler kuracaklar. Düşünsene yahu, her sabah Zonguldaka mesaiye benim komşum meselâ her gün toplam 5 saat trende geçiriyor, ister istemez.
Freiburgtan Münihe tren hattını bayağı bir kaç senedir iptal ettiler. Sana kaç kez anlattım, haritada ne kadar yakın olsalar da, Almanyanın burası ile orası çok uzak. Kilometre olarak değil, güzergâh olarak. Arada dağlar var. O yüzden bence hata edip Münih direk trenini iptal ettiler. Artık otobüsle gidiyor millet. Beş ile sekiz saat arası. Yine otobüsle onyedi saatte Londradasın, beş saatte Pariste, mukayese için

Viyanaya bence daha çok Passaudan geçerler. Belki de Münih, ama o zaman çok daha kuzeyden Münihe giden bir akstan devam ederler. StuttgartUlm aksı meselâ. Bazen de trenler hafif çemberli işliyorlar. Freiburgtan Praga ta Dresden/Leipzig taraflarından gezinerek, kavis çizerek, tren Çekyaya giriyor, aslinda gereksiz gibi, ama koridor öyle. Yani direk bir Nürnberg hattından gitmiyor (buradan). Viyanadan buraya gelmek isteyen ya Bavyeradan sonra hafif kuzey kavisi geçirir, ya da başından en aşağıdan, Lindau adası üzerinden, İsviçreden geçer, güney kavisi geçirir. Direk hat yok. Dağ var

Her neyse, kısıtlı kontenjanda tek yön için 30 biletleri elde tutmaları çok güzel. Paris 3,5 saatte, yahu insan bu zamanda İstanbulu bile pas geçemez be. Burada mobilite çok, ama acaip çok önemli artık. Daha geçenlerde duydum, her sabah Berlinden (!) Wolfsburga sabah mesaine VW farbrikasına işçiler trenle gidiyor. Şu son sel yüzünden hatlar kesik olduğundan, şimdi bu işçilere konteynerler kuracaklar. Düşünsene yahu, her sabah Zonguldaka mesaiye benim komşum meselâ her gün toplam 5 saat trende geçiriyor, ister istemez.
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
UNECE
TEM'i çoğumuz çevreyolu sanıyoruz, ben de TER'İ bölgesel ekspres tren zannediyordum ta ki şunu görünceye kadarAvrupa içerisinde hızlı tren hatlarını birbirine bağlayarak ülkeler arası erişimi hızlandırmak ile ilgili ciddi bir çaba var, Freiburg' a geldiyse oradan Münih ve ver elini Viyana olacaktır o iş.
http://www.unece.org/trans/main/tem_ter.html

Kemal ÇEVİK[/quote]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu sabahtan itibaren (16.07.2013) FreiburgParis biletleri satışta. Ortalama tekyön fiyat şu an ~51, . En ucuzu 30, , normal fiyat 115, . Parise ray uzaklığı 500 kilometreden fazla (diyor, kaç, bakmadım). Tren 320 km/h ile gidiyor ve yolu 3 saat 40 dakikada katediyor. Freiburg kalkışı her gün, pazar günleri hariç, 6.57 h, Paris kalkışı da her gün, cumartesi günleri hariç, 17.23 h.
Yani, insan duramıyor valla hani şu New Yorkta kahvaltı, Pariste öğle yemeği, Berlinde akşam hikâyesi vardı ya jetsetsiz şekli neredeyse Pariste geç bir kahvaltıyla biraz müze gezişi ve aynı gün yine eve mümkün artık. Çok hoş. Şöyle biraz arkaplânda tutmalı.
http://www.badische-zeitung.de/ansturm- ... b-freiburg
Çok eskilerden, yetmişlerde falan, Berlinde garip bir sistem vardı, tam hatırlayamıyorum, ama şuna benzer bir şeydi: Aylık pasoya ek başka bir kentin aylık paso haklarına da abonelik mümkündü. Ne bileyim, atıyorum, Berlinde bir ay bütün ağı kullanan (Gesamtnetz derlerdi), Hannoverdekini de kullanabilirdi. Attım bunu şimdi, Hannover var mıydı, bilmiyorum, ama aslinda o kadar da mantıksız değil. Her neyse şimdi Freiburgun VAGsi veya Freiburg rejyonunun RVFsi Parise de bir ek bilet çektirse, günlük, haftalık falan ouv, acaip olur
Ama ben sanırım, yine de oranın otomatında bakarım.
Ya, gerçi, aylık falan dedim de Bahncard 100 diye böyle bütün Alman DB ağını kullanmak için de bir bilet var. Aidatı 379, (2. sınıf), birden ödenirse de, bütün sene için 4090,. Fena değil ama, di mi?
Yani, insan duramıyor valla hani şu New Yorkta kahvaltı, Pariste öğle yemeği, Berlinde akşam hikâyesi vardı ya jetsetsiz şekli neredeyse Pariste geç bir kahvaltıyla biraz müze gezişi ve aynı gün yine eve mümkün artık. Çok hoş. Şöyle biraz arkaplânda tutmalı.
http://www.badische-zeitung.de/ansturm- ... b-freiburg
Çok eskilerden, yetmişlerde falan, Berlinde garip bir sistem vardı, tam hatırlayamıyorum, ama şuna benzer bir şeydi: Aylık pasoya ek başka bir kentin aylık paso haklarına da abonelik mümkündü. Ne bileyim, atıyorum, Berlinde bir ay bütün ağı kullanan (Gesamtnetz derlerdi), Hannoverdekini de kullanabilirdi. Attım bunu şimdi, Hannover var mıydı, bilmiyorum, ama aslinda o kadar da mantıksız değil. Her neyse şimdi Freiburgun VAGsi veya Freiburg rejyonunun RVFsi Parise de bir ek bilet çektirse, günlük, haftalık falan ouv, acaip olur

Ya, gerçi, aylık falan dedim de Bahncard 100 diye böyle bütün Alman DB ağını kullanmak için de bir bilet var. Aidatı 379, (2. sınıf), birden ödenirse de, bütün sene için 4090,. Fena değil ama, di mi?
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bana biraz pahalı geldi ama her gün yolculuk yapanlar için uygun olabilir. Bir de Alman DB ağı derken ICE 'ler de dahil herhalde çünkü TCDD aylık abonman kartı YHT ve normal trenler için ayrı ayrı satıyor.Bahncard 100 diye böyle bütün Alman DB ağını kullanmak için de bir bilet var. Aidatı 379, (2. sınıf), birden ödenirse de, bütün sene için 4090,. Fena değil ama, di mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
yuh 4000 mu? o paraya haftada iki sefer berlin munih yapsam parasi cikmaz be. Avusturyada oebb kart yillik 100 ve pek cok guzergahta %50 ye kadar indirim sagliyor, 3-4 yolculukta cikarirsin, pek cok ozel isletmede de indirim aliyor. birde viyana-bratislava arasinda dedigin anlasma var, (benzer) bir kac gun sureli bir bilet var, onu alirsan gittigin ilk gun o kentin toplu tasimasi bedava oluyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eeehm, Esat, haftada iki kez Berlin-Mönnik yaparsan, senede yaklaşık 16000 (onaltı bin) Yuhro gerekir sana. 4000, bu açıdan acaip ucuz! Alamanyada tren çok pahallı. Bazı biletleri iyi, o başka. Meselâ gelecek cumartesi Şututgarta yolcuyum, sabah git, gece dön. 1. sınıf, bütün gün Baden-Württemberg eyaleti, iki kişi(yiz), bütün eyaletin bütün toplu taşımları dahil (! otobis, dıramvay, at, eşek)
35, yuhbero. O iyi.
He, ağ derken, bütün DB ağı, evet. Herşey dahil, ICE de elbet, zaten Almanyada ICE »normal« tren, yani ICE olmayanlar »yanısıra«. Tek ek ücret, bazı ICE trenlerindeki yer rezervasyonu. Ama o küçük bir para. Bilete dahil değil, manyak gibi.
1989/91 arası bir zaman (tam seneyi unuttum şu an), İstanbulBaden-Baden 150, DM, Baden-Badenİstanbul ise 650, DM idi.
He, ağ derken, bütün DB ağı, evet. Herşey dahil, ICE de elbet, zaten Almanyada ICE »normal« tren, yani ICE olmayanlar »yanısıra«. Tek ek ücret, bazı ICE trenlerindeki yer rezervasyonu. Ama o küçük bir para. Bilete dahil değil, manyak gibi.
1989/91 arası bir zaman (tam seneyi unuttum şu an), İstanbulBaden-Baden 150, DM, Baden-Badenİstanbul ise 650, DM idi.