at-D.07 » Avusturya'da Hızlı Demiryolu Güzergahı Gün Sa

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2012 16:48

Aynı güzergahta yapılmış, test ölçüm aracı diye not düşmüşler ama araç içinden görüntü varmı acaba hiç, gerçi ICE ile test yapıldı diye yazmışlardı ama açıkçası 330 yaptığını bilmiyordum :) yorumlarda birisi yapamaz falan demiş ama test araçlarının biraz farklı olduğunu unutuyorlar herhalde, Taurus'un 300 yapması da imkansız ama rekoru 357 fakat senin daha önce yazdığın gibi yazılım ile ilgili kısıtları kaldırılmış ve arttırılmış elektrik gücü ile tahrik edilmiş motoru dolayısı ile standart sürüş araçları değil bunlar, hem biraz aracı zorlayıp denemek hemde hattın maksimum kapasitesini görmek için yapıyor olsalar gerek, daha önce dediğimiz gibi bu hatta 250 de gitseler ben razıyım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Sal, 2012 23:11

Yorgunum, belki yanlış anlıyorumdur, ama 330 kim neden yapamaz? Frankfurt–Köln arası ICE 350 gider (ben bir kaç kez kendim bindim, insanın midesi kalkıyor, uçak gibi!). Yani, ICE treni için normal bir hız. Tek kısıtlayan zemin. Yoksa o mu kastedilmişti?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Çrş, 2012 00:04

Yok cokta yanlis anlamamissin, birincisi 350 yapan ICE duymamistim hic, ikincisi tabiiki yol acisindan yani bu konudaki guzergah acisindan, birde aklimda avrupadaki yuksek hiz hatlarininda cogunda en fazla 250 ile gidiliyor diye kalmis.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Ara Çrş, 2012 00:18

Gidiliyorsa bu ama sadece zeminle ilgili, veya zemin ve karma trafikle (başka trenler). Bu araçlar 300 ve üstünü problemsiz yaparlar, ve, dediğim gibi, Frankfurt–Köln hattında da bu hızla işlerler (galiba başka bir hat daha açıldı, ama ben tanımıyorum). Ama o hat da sırf bu trenler için yeni yapılmıştı zamanında. Sadece, bana göre o hızla gittiklerinde içinde oturmak pek zevk vermiyor. 250, 280 km/h başka, 330 km/h başka :-) Tabiîki »normal« yollarda 200–250 km/h küsur işlerler herhâlde. Ama meselâ Fransa’ya geçtikten sonra da azıyorlar (deniyor) :-)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 05 Ara Çrş, 2012 01:19

Bu trenler ICE 3 hatta ICE Valero Çin'de o malum Pekin-Shanghai hattındaki kaza olmasaydı bu ICE Valerolar ve Çinlilerin yaptığı o CRH380A isimli trenlerle birlikte 380 km hıza neredeyse tüm güzergah boyunca ulaşacaklardı. Şimdilerde güvenliktir yok bilmemnedir falan filan (tabiki kazadan sonra) hız genelde 300kmlerde. Ancak yinede güzergahta 330-340km/h ları bulabiliyor. Sahi o kaza altyapıdan değil yıldırım düşmesi sonucu sinyalizasyonun bozulmasından kaynaklanıyor dediler. Niçin hız kestilerki altyapıda problem yoksa? 1318 km lik güzerahın neredeyse tümünü 380km ile alıp 4 saatte iki şehir arasını ekspres bir şekilde alacaklardı. Şimdide pek birşey değişmiş değil 4 saat 48 dakikada alıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Nis Çrş, 2013 18:54

Bu güzergahta yani Avusturya Batı demiryolu (Westbahn) güzergahında inşa edilen hızlı güzergahta Viyana-Linz arasında yer alan Ybbs-Amstetten etabı da dün hizmete alınmış.

Amstetten doğu gar ile Ybbs arasındaki güzergahta 250km/s işletmeye izin veren yeni bir hat inşa edilmiş, inşa çalışmaları çerçevesinde eski iki gar yeniden inşa edilmiş, ayrıca eski yolunda rehabilite edileceği gibi bir şeyler okudum. Viyana-Linz arasındaki bölümün tamamı 2015 yılında bitmiş olacak, bu bahsettiğim bölümde iki adet konvansiyonel tren hattı 2 adette yüksek hızlı tren hattı var artık, sebebini bilmiyorum ama şu anda açılan bu hızlı kesim üzerinde de 200km/s ile işletme yapılacakmış.

ÖBB Linki

Haber Linki : IRJ

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön