bg-M.07 » Sofya Metrosunda Açılış

Cevapla
kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

bg-M.07 » Sofya Metrosunda Açılış

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 16:51

Olay bir metro açılışı Ortodoks din adamları bile açılışta var. Bizde olsa yer gök inlemişti. Laiklik-Sekülarizm ayaklar altında diye. Gerçi Ortodoks din adamlarının okuduğu dualarla işlemiyor o metro elbette akıl, bilim ve teknik işi ama psikolojik bir etken olarak değerlendirilmeleri iyidir yine de. :)

Bu arada koskoca başbakan metro açılışına katılır mı diyenlere cevap: Evet AB başkanı ve Bulgar hükümeti tam kadro katılıyorsa bizim başbakanımız da katılır. Sonuçta burası 600 km metrosu olan bir ülke değil.

Koskoca AB Başkanı bile Sofya'nın metrosunun açılışına gelmiş valla pes diyorum. Salaklık bizde! :) Bence Kabataş-Mahmutbey metrosunun şöyle şehir merkezindeki bir istasyonunun ismini Avrupa Birliği İstasyonu [Mecidiyeköy AB istasyonu kulağa çok hoş geliyor ] yapalım. Proje maliyetinin yarısını AB'den koparırız :)

İlginç olan projenin bir kısmının Bulgaristan'ın Sosyalist döneminde askerlere bedava yaptırılmış olması. Biz neden bunu düşünmedik ki? Sonuçta kamu hizmeti değil mi? Herkes taşın altına elini en azından askerdeyken koysun :)

Üsküdar-Çekmeköy metrosunun yüklenicisi Doğuş Holding metronun bitirilmesini üstlendiği için o açıdan da önemli bir haber.

Bir diğer husus ise arkeolojik ve tarihi eserlere zarar vermemek için gösterdikleri azami özen ve hassasiyet. Çok şaşırdım doğrusu. Ayrıca tam algılayamadım ama yüzeydeki yol ile metro tüneli arasında kalan alanda arkeolojik kazıların devam ettiğinden bahsediliyor haberde. Bu nasıl mümkün? Ayrıca Marmaray sonrası ortaya çıkacak muazzam tarihi eserleri nasıl sergileyebileceğimize dair komşu ülkeden güzel bir örnek daha görmüş olduk.

Bu arada zamanında şu AB'ye girip de fonlarını yeterince kullanmadık diye bol bol hayıflanabiliriz, Zaten artık kolay kolay para çıkmaz oradan hepsi krizde istisnası Almanya :)

-------------------------------------------------------------------------------------
Temelini Komünist Lider Atan Metro İstasyonunu Ab Başkanı Açtı

Bulgaristan’da zamanın komünist lideri Todor Jivkov’un temelini attığı metro istasyonunun açılışını Avrupa Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barosso yaptı. Sofya’da inşaatına 1981 yılında başlanılan istasyon, daha sonra durdurulmuştu. Avrupa Birliği’nin inşaatını finanse ettiği istasyon, 30 yıl sonra tamamlanarak Avrupa Birliği adı ile hizmete açıldı.

Zamanında ordudaki inşaat bölümü tarafından ücretsiz el emeği ile yapılan istasyon, aynı zamanda nükleer saldırılara karşı sığınak görevi amacı ile de yapılmıştı. 2008 yılında başlanan ikinci hattın inşaatının 3,8 kilometrelik kısmı ise Doğuş Holding tarafından gerçekleştirilmişti.

Açılış törenine Cumhurbaşkanı Rosen Plevneliev, Sofya Belediye Başkanı Yordanka Fandıkova’nın yanında Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu da katıldı. Yaklaşık 800 milyon Euro’ya mal olan projenin 486 milyon Euro’su AB’den karşılanıyor.
İkinci metro hattının resmi açılış törenine katılan Barosso, Avrupa Birliği durağındaki birliği sembolize eden metal anıtının açılışını da yaptı.

Metro genişletme projesinin tüm ulaşımların entegre edilmesine çok güzel bir örnek olduğunu aktaran Barosso, bugünün Sofya ve Bulgaristan için büyük bir gün olduğunu söyledi. Projenin yüzde 50’sini AB tarafından finanse edildiğini belirten Barosso, “Bir istasyonun adını Avrupa Birliği koyduğunuz için teşekkür ederim. Bu ülkenin ve AB ile omuz omuza olduğunu gösteriyor.” dedi.

Yeni 11 kilometrelik hat, başkentin merkezinden geçtiği için özel Tünel Delme Makinası (TDM) kullanıldı. Bu sayede Roma döneminden kalan antik eserlerin de muhafazası sağlandı. Sofya metrosu, Avrupa’da eşi benzeri olmayan arkeoloji sergisiyle de dikkatleri çekiyor. Neolit ve antik çağa ait olan el sanatlarını görmek isteyenler, şeffaf vitrinler sayesinde bunu yapabilecek.

Serdika şehrin kalıntıları, Serdika durağında inen veya alt geçitten geçen herkes tarafından görülebilecek. 12 cam vitrini ile sarılı olan arkeolojik kalıntıların arasında 2 bin yıllık ahşap direk, 2 yüzyıla ait şehir harita rölyefi, yine 2. asra ait erkek büstü, Heros şekli ile heykel bulunuyor. Serdika şehrinin su tesisatı onarımını anlatan Latince yazılı olan bir kolon da dikkat çekiyor.

Metroda yapılan arkeolojik kazılar için 6 milyon leva harcandı. Proje ise şehrin tarihini tamamıyla muhafaza edebilmek için 5 kez değiştirildi.

Metro istasyonlarının üstünde ve asfalt yolun altındaki ara katta yer alan arkeolojik bölümde, gelecek yıl sonuna kadar çalışmaların bitirilmesi planlanıyor.


Yapılan yeni hatla birlikte Sofya’nın kenar semtlerden merkezine 12 dakikada ulaşılabiliyor. Yeni güzergahla birlikte Sofya’daki metro uzunluğu toplam 31 kilometreye ulaştı. Yolcu sayısının ise 180 bin’den 320 bin’e çıkması bekleniyor. Metro’nun Sofya’ya 40 milyon Euro doğrudan ve dolaylı yoldan ekonomik katkısı bulunduğu belirtiliyor. AB fonları sayesinde 12 yeni metro tren aracı da satın alındı. Kasım ayına kadar 6 tane daha başkente getirilmesi planlanıyor. Açılış vesilesiyle Sofyalılar metroya bir gün için ücretsiz gezme fırsatı buldu.


Kaynak: http://www.haberimport.com/haber/temeli ... z25bcImCw0

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Çrş, 2012 17:39

kenanmar yazdı:Olay bir metro açılışı Ortodoks din adamları bile açılışta var. Bizde olsa yer gök inlemişti. Laiklik-Sekülarizm ayaklar altında diye. Gerçi Ortodoks din adamlarının okuduğu dualarla işlemiyor o metro elbette akıl, bilim ve teknik işi ama psikolojik bir etken olarak değerlendirilmeleri iyidir yine de.
Avrupa için gayet normal, Ortodokslar için çok normal bence. Aynen dediğin gibi bizde olsa kıyamet kopardı, ne işi var imamın ya da imamı bırakın laikliğin güvencesi Diyanet İşleri Başkanı bile gitse olay olur :D Avusturya'da da metro inşaatlarında mesela tünel birleşmelerinde bu tip şeyler yapıyorlar, hatta tünel içlerinde bir azizenin heykeli olur, inşaatın kazasız belasız bitmesi ile ilgili şükran gibi bir şeymiş galiba, bir şeyler okudumuştum ama önüne belediye başkanı, işletme genel müdürü falan geçip poz verirler :) Bir keresinde de yanılmıyorsam ilk RailJet setinin sefere çıkması gibi bir organizasyondu ülkenin en büyük din adamı olan Piskopos falan oradaydı, dualar yapıyorlardı törenin başında.
kenanmar yazdı:Koskoca AB Başkanı bile Sofya'nın metrosunun açılışına gelmiş valla pes diyorum. Salaklık bizde! Smile Bence Kabataş-Mahmutbey metrosunun şöyle şehir merkezindeki bir istasyonunun ismini Avrupa Birliği İstasyonu [Mecidiyeköy AB istasyonu kulağa çok hoş geliyor ] yapalım. Proje maliyetinin yarısını AB'den koparırız
Biz o paraları YHT inşaatı için kopartıyoruz ama metro içinde deneyebilirlerdi belki neden olmasın. Üyelik kapsamında para alabiliyorsunuz, bir de o yardımları ülkelerin krizde olması bağlarmı bilemiyorum, muhtemelen her ülkenin fonlara katılım payı belirlidir ve mecburen ödüyorlardır, ha bazıları az verip çok alır o başka.
kenanmar yazdı:İlginç olan projenin bir kısmının Bulgaristan'ın Sosyalist döneminde askerlere bedava yaptırılmış olması. Biz neden bunu düşünmedik ki? Sonuçta kamu hizmeti değil mi? Herkes taşın altına elini en azından askerdeyken koysun
Yine bildiğim bir örnek vereyim, Viyana'da U1 metrosunun inşaatında da askerler çalıştırılmış, mış dediğime bakmayın kitabında okudum ve videosunu izledim, yani bilgi kesin :) istihkam birliklerini kullanmışlar, köprü yapımı, su geçişi gibi bölgelerde belediye imkanları ile yapılamamış, yani parasızlıktan çok adam ve makine gücü yetersiz kaldığı için.
kenanmar yazdı:Bir diğer husus ise arkeolojik ve tarihi eserlere zarar vermemek için gösterdikleri azami özen ve hassasiyet. Çok şaşırdım doğrusu. Ayrıca tam algılayamadım ama yüzeydeki yol ile metro tüneli arasında kalan alanda arkeolojik kazıların devam ettiğinden bahsediliyor haberde. Bu nasıl mümkün? Ayrıca Marmaray sonrası ortaya çıkacak muazzam tarihi eserleri nasıl sergileyebileceğimize dair komşu ülkeden güzel bir örnek daha görmüş olduk.
Marmaray bitince göreceğiz ortaya çıkacak şeyi, yarışmalar yapıldı falan müze için, bilmiyorum ümitliyim, sonuçta herşeyi istasyon içinde gösteremezsiniz zaten, bir alan olmalı illa ki herşeyi orada sergilemek istiyorsanız. Yanlız arada devam eden arkeoloji çalışmasını bende pek kavrayamadım, inşaat teknikleri ile mümkün olabilir belki üstte karayolu altta demiryolu var iken arada çalışmak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Çrş, 2012 18:34

Herkes krizde olunca metro yatırımları çok ciddi yatırımlar olarak görülüyor, kolay değil bizim M4; 3 katrilyon. O para için IMF 5-6 tane gözden geçirme ziyareti yapıyor, sonra serbest bırakıyordu...

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön