de-L.07 » Dünyanın En Uzun Otobüsü Üretildi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

de-L.07 » Dünyanın En Uzun Otobüsü Ü

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 13:54

Ya biz metırobüz diye kendimizi büzerken elin oğlu yapmış :) ne yapmış dünyanın en uzun otobüsünü projelendirmiş ve hayata geçirmiş yanlız bunu utanmadan normal yolda kullanacaklarmış! Bu bence biraz problematik, yani teknik olarak bunun sürülebileceği yollara sahip olabilirler ya da pazarlamayı planladıkları ülkelerde Çin ve Arap ülkeleri gibi bu araç sürülebilir ve fizibil da olabilir ama Almanya'da bilemiyorum, Başar o kentte olur diyor da bana garip geldi bilmiyorum :)

Neyse, araç Dresden kentindeki Fraunhofer Ulaşım ve Alt Yapı Sistemleri Enstitüsü ile Dresden Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilip, üretilmiş. İşte bu önemli, yani Başkan talimat verdiyse bile doğru yere talimat vermiş, ULAŞIM ENSTİTÜSÜ ve ÜNİVERSİTE yapmış ben bunu çok doğru bir kombinasyon olarak gördüm, ortaya çıkan sonuç ne kadar işlevsel onu araç işletmeye geçer ise göreceğiz, 30 metrelik bir aracın 12 metre gibi manevra kabiliyeti olduğu ve hatta bu şekilde normal bir otobüs şoförünün direkt kullanabileceği çok iddialı.

Yanlız hedef noktaları iyi, şu anda yükselen değer tramvay, bu son 10 yılda dünya da bu şekilde (aslında 5-6 diyelim) ama kurulum maliyeti yüksek, bu yüzden metrobüs denilen ya da bus rapid transit denilen sistemlere kaçış var, o zaman ne yapmak gerekiyor? Doğru aracı üretip bunu satmak, adamlar bunu yapmış hiç burada mühendislik cart curt demeye gerek yok :) hatta pazarı bile belirlemişler, biz bunu Hindistan, Çin ve Araplara satarız diyorlar, ki gerçekten Çin ve Arap ülkelerinde Almanlar toplu taşımada büyük ağırlık elde ettiler son yıllarda, yani aslında bakın tramvaydan daha ucuz bir araç imal ettik demek, kurulum maliyetlerini unutun, geniş yollarınız var alın bunu size satalım demektir.
"Die Autotram Extra Grand" adı verilen dünyanın en uzun otobüsü Almanya'nın Dresden kentinde üretildi. 30 metre uzunluğunda ve 265 koltuklu otobüs, Dresden kentindeki Fraunhofer Ulaşım ve Alt Yapı Sistemleri Enstitüsü ile Dresden Teknik Üniversitesi tarafından geliştirilip, üretildi.

Sıradan bir otobüs şoförü tarafından kullanılabilme özeliğine sahip olan dünyanın en uzun otobüsü, önümüzdeki sonbahardan itibaren Dresden kentinde hizmet vermeye başlayacak.

30 metre uzunluğundaki "Die Autotram"ın, 12 metre uzunluğundaki bir otobüsün hareket etme, geriye ve ileriye gitme manevralarına sahip olduğunu belirten Fraunhofer Enstitüsü yetkilisi Matthias Klinger, ürettikleri aracı kullmak için özel bir ehliyete ihtiyaç duyulmadığını söyledi.

Tramvaya göre daha ucuz

Tren ve tramvaya göre maliyeti daha düşük olan "Die Autotram" aynı zamanda çevre dostu bir motora sahip. 30 metre uzunluğundaki otobüs, trafikte özel bir yola da ihtiyaç duymuyor. Dresden kentinde, normal trafikte seyredecek otobüsün testleri başarıyla geçeceği belirtiliyor.

Almanya dünyanın en uzun otobüsüne Hindistan, Çin, Rusya ve bazi Arap ülkelerinin ilgi göstereceğini düşünüyor. Bir otobüsün maliyetinin 3.4 milyon Avro'ya mal olduğu da belirtildi.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=360998

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Ağu Prş, 2012 14:04

İddialı, ama iddia ediyorlarsa, bir bildikleri vardır, çünkü burada bu konularda boş lâf edilmez. Rezil olmak kadar korkunç bir şey yok Alman için, hele bu teknik konularda, hele hele :-)

Sanırım, çok ilginç bir şekilde bilgisayarlı (?) tekerlek sistemlerine sahip olacak bu araç. Nitekim, römorklu bir kamyon da uzun. Ama körüklü bir otobüs genelde biraz zor kullanılır. Şimdi bunun yolunu bulmuşlarsa, eminim, bunun bir püf noktası vardır.

Dresden (ve ben de Laipzig demiştim) doğu kentleri, oraların caddeleri acaip geniş. Berlin de öyle. Gelince göreceksin. Böyle yerlerde kullanmak kolay olacak, sanırım. Ama dediğim gibi, püf noktası vardır. Normal körüklü otobüsleri Köln’de Südstadt’ta nasıl kullandıklarını gördüm, orası fecî dar, yani Bostancı’dan Sahrayıcedid’e çıkan yollar gibi. Adamlar eşek kadar körüklüleri o sokaklardan kovalıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 14:09

alabay yazdı:Normal körüklü otobüsleri Köln’de Südstadt’ta nasıl kullandıklarını gördüm, orası fecî dar, yani Bostancı’dan Sahrayıcedid’e çıkan yollar gibi. Adamlar eşek kadar körüklüleri o sokaklardan kovalıyorlar.
Bunu daha önce bende Viyana için yazmıştım, çok enteresan yerlerde dönüyor ama aracın bir ekstrası yok, kaldı ki burada otobüs şoförleri bana göre çok ama çokta kötüdür fakat hiçbir yere takmadan döner, bu şoförün kabiliyeti ile alakalı değil, sokak/cadde/kaldırım/otopark tasarımı ile alakalı, pardon bir de trafik ışığındaki duracak yer tasarımı, olayı bitiren tamamen bu.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön